Strona 1 z 1

Objawy uszkodzonego czujnika (podciśn. MAP) kolektor ssący

PostNapisane: 24 maja 2014, 07:42
przez pietrek86
Siemka
Mam takie pytanie bo podejrzewam u siebie wadliwą pracę czujnika podciśnienia map który jest umiejscowiony w kolektorze ssącym.
I tu moje pytanie jakie są objawy uszkodzonego czujnika podciśnienia może miał ktoś z tym fantem problemy i dlatego zamieszczam temat.
Silnik jaki posiadam to 1.6 16v 105 BCB ale podejrzewam że objawy będą podobne też w innych

Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i sugestie :piwo:

Re: Czujnik ( podciśnienia MAP ) kolektor ssący problem

PostNapisane: 24 maja 2014, 19:29
przez adasbb
Kolego, a może byś tak napisał co Ci się konkretnego dzieje, że obstawiasz uszkodzenie Map sensora?

Re: Czujnik ( podciśnienia MAP ) kolektor ssący problem

PostNapisane: 24 maja 2014, 22:55
przez pietrek86
Nierówna praca silnika na wolnych obrotach i trochę jak by mulił uszczelniacze na kolektorze ssącym wymieniłem czujnik węgla aktywnego ( odpowietrznik ) bo stary zaczął siadać cewki są ok więc obstawiam czujnik podciśnienia

Re: Czujnik ( podciśnienia MAP ) kolektor ssący problem

PostNapisane: 24 maja 2014, 23:34
przez gregg
Zajedź na VAG, niech ci sprawdzą jakie błędy wyrzuca komputer. To nie musi być czujnik - a nawet jeśli, to nie on może być przyczyną, a skutkiem jakiejś innej usterki. Miałem podobne objawy, komputer wyrzucił najpierw czujnik - wymieniłem. Ale później znów zaczęły się problemy, komputer wyrzucił lewe powietrze w kolektorze - znalazłem pękniętą rurkę i wymieniłem. Teraz znów zaczyna mi szarpać silnik przy lekkim obciążeniu (1500-2300 obr./min) i boję się, że mojemu mechanikowi skończą się niedługo kompetencje...

Re: Czujnik ( podciśnienia MAP ) kolektor ssący problem

PostNapisane: 25 maja 2014, 08:37
przez pietrek86
hehehe raczej nie kompetencję :) Pomysły :)
Co do vaga błędów brak :) po wymianie uszczelek kolektora ssącego i czujnika oparów paliwa błędy przestały się wyświetlać ale i tak jeszcze nie jest to co powinno być co do wężyków wszystkie zostały przejrzane. Rozmawiałem ze swoim kolegą po fachu i też obstawia Map sensor przepustnica i cała reszta została oczyszczona więc to wykluczam więc pozostaję tylko opcja Map sensora lub regulator ciśnienia paliwa ponieważ jedno z drugim jest trochę powiązane.
A co do czujników samochód ma już trochę przebiegu i lat więc ma prawo już coś paść na pysk :) :piwo: