Strona 1 z 1

schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 16 marca 2015, 20:52
przez krzysiekx26
Witam mógłby ktos sie podzielić schematem instalacji elektrycznej do silnika 1.8t AUQ chodzi mi głownie o schemat zasilania cewek zapłonowych

Re: schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 16 marca 2015, 21:52
przez Axee
Cewki sa z koncowkami mocy, sterowane bezposrednio przez sterownik silnika.

Kazda cewka ma 4 piny. Podlaczenie:
pin 1- plus po stacyjce, pin 121 sterownika silnika
pin 2- masa (z wiazki sterownika)
pin 3- sygnal wyzwalajacy ze sterownika silnika
pin 4- masa (z glowicy silnika)

Przejscia pinu 3 poszczegolnej cewki do wtyczki sterownika silnika

cyl. 1 - pin 102
cyl. 2 - pin 95
cyl. 3 - pin 103
cyl. 4 - pin 94

Poszczegolne piny 1,2,4 z każdej cewki połączone są rownolegle.

Re: schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 16 marca 2015, 22:27
przez krzysiekx26
dzięki ale nie do konca o to mi chodziło. wypadają mi zapłony i chce prześledzić całą wiązkę i chce wiedzieć gdzie wszystkie kable idą.

Re: schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 17 marca 2015, 08:47
przez Axee
krzysiekx26 napisał(a):dzięki ale nie do konca o to mi chodziło. wypadają mi zapłony i chce prześledzić całą wiązkę i chce wiedzieć gdzie wszystkie kable idą.
... masz przeciez powyżej napisane gdzie ida wszystkie przewody od cewek, trochę wyobraźni, a jak nie to kartka i sobie narysuj. Wymienić wszystkie świece i cewki na nowe i po problemie, jak nie pomoże to spr. rozrządu i pomiar kompresji. Jakie błędy masz teraz? Uszkodzenie sterownika silnika tez jest możliwe, ale występuje marginalnie. Najczęstszą przyczyna są cewki, później świece. Możliwe jest również uszkodzenie wtryskow.

Re: schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 17 marca 2015, 22:07
przez krzysiekx26
pisałem w innym temacie jednak nikt mi nie pomógł wieć moze napisze tutaj jeszcze raz

-- 17 marca 2015, 22:02 --

Niestety muszę dalej prosić o pomoc. Jak wcześniej pisałem mam problem z wypadaniem zapłonu tylko teraz jestem w stanie dokładnie to opisac. Mianowicie miałem chwile spokoju tz. auto pracowało dobrze bardzo rzadko występowała nierówna praca silnika. Parę tygodni temu wypadł mi wyjazd trasa ok 600 km po przyjechaniu do domu znowu auto co jakiś czas nie równo pracuje. Sprawdziłem nie pali na 4 cylinder (podczas gdy tak nie rowno chodzi odpiąłem kostkę od cewki na 4 cylindrze bez efektu) zdarza sie to dosc często zależy od dnia. Teraz wiem ze zawsze jest to na 4 cylindrze, po dłuższej jezdzie wywala tez taki błąd. Świece w tamtym roku wymieniane jeszcze zeby sprawdzic zamieniłem miejscami, również kupiłem 2 nowe cewki. Dalej jest ten problem. szczególnie dzieje sie to na gazie czasami po przełączeniu na benzynę uspokaja sie lecz nie nie zawsze. Myślałem ze to cos z gazem podjechałem do gazownika wymienił komputer chwile było dobrze za jakiś czas znowu zaczęło. Podmieniałem tez wtryskiwacze od gazu dalej to samo. Ostatnio wziąłem sie za wiązkę odizolowałem było małe przetarcie izolacji od masy zaizolowałem wszystkie porządnie nic nie pomogło. nie sprawdzałem całej wiązki do końca bo nie chciałem całkiem rozgrzebywać auta jak nie wiem gdzie dokładnie te kable idą. Przy wymianie leju mechanik sprawdził mi sprężanie na garach i jest wszystko w normie. Nie wiem gdzie dalej mam szukać.

-- 13 marca 2015, 10:45 --

Witam przesyłam jeszcze kody błędów jakie odczytałem. Może teraz ktos bedzie mi w stanie podpowiedzieć co jest nie tak 3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0304 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
17772 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1364 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

-- 17 marca 2015, 22:07 --

teraz jeżdżę na cały tydzien na Pb i czuć czasami wypadanie zapłonów ( mało odczuwalne) ale nie jest to tak zeby całkiem jeden cylinder nie chodził tak jak sie to działo na gazie. Wtedy rzucało całym autem Cieżko cos stwierdzić instalacja jest dosc świeża ma 11 miesięcy.

Re: schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 18 marca 2015, 08:27
przez Tracer2
Może przerwa na świecach jest zbyt dużą. Zmniejsz na tej w 4 cylindrze. Wtedy przeskok iskry będzie łatwiejszy

Re: schemat instalacji elektrycznej 1.8T

PostNapisane: 22 marca 2015, 18:23
przez krzysiekx26
Dzisiaj to zrobie zobacze czy pomoże.

-- 22 marca 2015, 18:22 --

Witam zmniejszyłem przerwę na świecach jest ciut poprawy tez wypadają zapłony ale rzadziej. Dowiedziałem sie ze wypadanie zapłonów jakie jest na benzynie na gazie będzie jeszcze większe dlatego prawdopodobnie komputer odcina ten 4 cylinder. Tak mi znajomy mechanik powiedział i jeszcze że jak odcina ten cylinder powinien sie od razu check zaswiecic a u mnie własnie sie nie swieci tylko bląd wyrzuca w vag. To on na to że może ktos juz w kompie dłubał do powinien sie zaświecić. Co Wy na to ?? może wszystkiemu winien jest sterownik ??