Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Szarpie,muli,dławi 1.8T

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez Trause » 23 kwietnia 2015, 23:06

Witam.Mam problem z moim Leonem 1.8T AUQ.Mianowicie od dłuższego czasu tak jak napisałem w tytule strasznie go dławi,nawet jak jest na biegu jałowym ciężko go wkręcić na obroty.Podczas jazdy turbina nie robi ciśnienia,lecz bywało tak ze miała przebłyski i ładowała 0.6bar,zaś przy następnym uruchomieniu znowu nic.Jeszcze jak się jedzie na 5-6 biegu po wciśnięciu gazu auto tak lepiej reagowało,a na pozostałych biegach strasznie go szarpie,nie wspomnę o wyprzedzaniu...Zawór N75 był sprawdzany,DV także,przepływka,układ wydechowy nie zapchany,turbina ok,pompa paliwa tez robi dobre ciśnienie...Może ktoś miał podobny problem albo wie do czego jeszcze zajrzeć to bardzo proszę o jakieś wskazówki.
Leon 1M AUQ+
Leon 1P Cupra
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Trause
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 stycznia 2014, 23:16
Lokalizacja: KCH
Auto: Leon 1P CUPRA
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez lewy1305 » 24 kwietnia 2015, 17:30

podepnę się pod temat bo u mnie dzisiaj zaczęły występować podobne objawy . mam błędy
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-10 - - - Intermittent
17522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1114 - 35-00 - Please Register/Activate
16518 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P0134 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-00 - -
17964 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1556 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
te błędy miałem już dawno z 3 lata z nimi jeżdżę i było ok do dzisiaj
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez Trause » 24 kwietnia 2015, 22:41

też miałem błąd sondy ale po wycięciu kata przestał mi doskwierać...
Leon 1M AUQ+
Leon 1P Cupra
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Trause
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 14 stycznia 2014, 23:16
Lokalizacja: KCH
Auto: Leon 1P CUPRA
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez RafcioGTC » 27 kwietnia 2015, 09:23

17526 P1118 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - otwarty obwód grzałki
17522 P114 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16518 P0134 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1 - brak sygnału
16524 P0140 Sonda Lambda podgrzewana 2 bank 1 - brak aktywności
17964 P1556 Ciśnienie turbosprężarki (TC) - granica nie osiągnięta > zawór, słaby przepływ dolotu, TC uszkodzenie

Na pewno miałeś te wszystkie błędy ? Nic nie doszło ? Jak widać masz problemy z obiema sądami 1 i 2. Wycięcie katalizatora wiąże się raczej z usunięciem w kompie sondy za katem. Bo będzie głupiało auto , dostając nieprzeczyszczone spaliny.
Interesujący jest ostatni błąd od Ciśnienia Turbo. Może doszło Ci to i to jest wina ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez lewy1305 » 27 kwietnia 2015, 19:29

dzięki za zainteresowanie . Ten ostatni błąd może dotyczyć zaworu N 75 pytam ponieważ gdy wymieniałem taki krótki wężyk od podciśnienia to nie podpiąłem tego zaworu . Dzisiaj ponownie podpiąłem pod kompa i wyszło :
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
17522 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1114 - 35-00 - Please Register/Activate
17956 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1548 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity
P0140 - 35-00 - -
17964 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1556 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
dzisiaj po skasowaniu błędów powraca jeden od razu :
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
P1118 - 35-00 - -
Wymieniłem dzisiaj wężyk był lekko pęknięty który idzie z zaworu N 75 do rury ( Turbo- intercooler ) Mam jeszcze pytanie czy można jakoś sprawdzić działanie tego zaworu N 75 ?
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez RafcioGTC » 28 kwietnia 2015, 11:26

No to do poprzednich dorzuciło Ci jeszcze
17956 P1548 4624 Zawór regulacji Turbo (TC) - otwarty obwód

Jak ten błąd wyskoczył od razu to zainteresował bym się jednak sondą skoro od razu wyskakuje błąd, tamte są sporadyczne co oznacza że wyskakują dopiero podczas jazdy autem.

Masz masę rzeczy do sprawdzenia :)
Ten ostatni co o niego pytałeś raczej nie jest to N75 może nieszczelny dolot ? Nie masz gdzieś rury przetartej ?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez lewy1305 » 30 kwietnia 2015, 22:15

w nadchodzący weekend planuje wymontować te wężyki wszystkie cały dolot wraz i intercoolerem ,i poczyścić posprawdzać to co mogę sam . Sondę tą za katem to najchętniej bym się jej pozbył wraz z katem ,może polecicie mi kogoś w okolicy włocławka co by mi z tym pomógł tzn wycięcie i wspawanie powiedzmy strumienicy to zrobie sam ale usunięcie sondy z oprogramowania to już nie dam rady :oops: . Tak w ogóle ile to może kosztować ?

-- 30 kwietnia 2015, 23:15 --

po wymianie tego wężyka co pisałem wcześniej , nie poznaje samochodu moc wróciła :-D . jutro podpinam pod kompa i pewnie problemy z sondą za katem będą nadal . Dzwoniłem dzisiaj do warsztatu w mojej okolicy i za wyeliminowanie drugiej sondy zaśpiewali 300 chyba cena jest ok biorąc pod uwagę że nowa sonda to koszt 250/400 zł
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez RafcioGTC » 2 maja 2015, 09:22

Samo wycięcie sondy w kompie ? 300zł ?

Wydaje mi się że to sporo. Bardziej coś koło 100zł powinno to kosztować. Usunięcie immo z kompa 300zł kosztuje.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
RafcioGTC
TopSport
TopSport
 
Posty: 1084
Dołączył(a): 25 września 2011, 19:48
Lokalizacja: Tczew
Auto: Seat Leon
Silnik: ASV 1.9

Re: Szarpie,muli,dławi 1.8T

Postprzez lewy1305 » 2 maja 2015, 19:44

w takim razie namierzę jeszcze jakiś inny warsztat może będzie taniej nie widzę powodu żeby przepłacać .
Zobacz Profil
lewy1305
Sport
Sport
 
Posty: 334
Dołączył(a): 27 września 2012, 14:53
Lokalizacja: Bądkowo/Włocławek
Auto: seat Leon
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości