Strona 1 z 1

Wymiana silnika

PostNapisane: 24 maja 2015, 20:16
przez Salvek
Posiadam Leona z silnikiem AUS 1.6 16V i pasuje mi go wymienić bo bierze olej. Chciałbym wstawić do niego AGN 1.8 20V. I tu zaczyna się moje pytanie czy trzeba coś jeszcze brać z 1.8 czy sam silnik wystarczy do działania?

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 24 maja 2015, 20:25
przez pietrek86
Praktycznie wszystko wiazka elektryczna skrzynia biegow komputer i cala reszta klockow potrzebna do zamontowania. A nie lepiej po prostu wymienic pierscienie i dac glowice do regeneracji ? Ja ostatnio robilem ten manewr w golfie samemu
i teraz nawet kapka nie ubywa

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 24 maja 2015, 20:33
przez Salvek
Dobra to może zaczne od początku. Problem polega na tym że ja do końca nie wiem czy bierze olej. Gdy mu dam po garach to dymi na niebieski i tak samo jest przy przełożeniach i ten dym śmierdzi tak jakby sie guma paliła. To na pewno jest to że bierze olej? Mechanik powiedział że wymiana pierścieni to jest takie na 2 razy albo zadziała albo nie. Mówił że lepiej silnik wymienić.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 24 maja 2015, 23:31
przez Pako162
Może i tak, jet to robota najtańsza i najszybsza do wykonania tylko najlepiej jakbyś znalazł silnik, który sam sprawdzisz, tzn zamontowany w dawcy, zmiana na 1.8 to już swap, lepiej dołożyć trochę siana i wpakować coś mocniejszego :P 1.8 ale T :-D

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 25 maja 2015, 06:53
przez pietrek86
Niech lepiej zacny mechanik powie ze niechce sie podjac roboty. A z silnikiem jak w totto lotku albo trafisz ale zamontujes gorsza kupe jak masz :)

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 25 maja 2015, 07:53
przez RafcioGTC
Na nowym silniku nie wolno oszczędzać, najlepiej czapnąć kogoś kto sprowadza Angole i na części rozbiera, masz możliwość odpalenia i sprawdzenia silnika jeszcze w budzie. Zmiana silnika jest banalna bo odkręca się tylko wydech, półośki, łapy i odpina wszystkie przewody.
Na spokojnie bez szaleństw 2 dni pracy w garażu. Nawet ja bym mógł Ci to zrobić tylko że nie będę się bawił w swapy z 1.4 na 1.6 i z 1.6 na 1.8 bo to jest strata czasu. Jeździj tym swoim aż padnie wtedy i odłóż na coś co da troche frajdy, a jak nie chcesz auta to go sprzedaj.

Przy zmianie na 1.8 będziesz pewnie musiał zmienić komputer za czym idzie problem z immobilaizerem , co powoduje konieczność usunięcia go , bądź jakiś dziwnych innych działań w celu przeprogramowania go.

Re: Wymiana silnika

PostNapisane: 3 czerwca 2015, 18:12
przez marcin7x5
Jeżeli swap to tylko na 1,8T, swap na 20V jest bez sensu. Co do twojego silnika to bez zdjęcia głowicy nikt nie powie ci czy lepiej remontować czy wymieniać. Dopiero pomiary cylindrów i stan ich gładzi powie co warto robić. Porządny remont wyjdzie ci ok 2500zł ale wiesz co masz. Ja na swoim AUS-ie mam przejechane 240kkm i oleju spala mi 0,2L na 1000km a i po tyłku tez dostaje na autostradzie regularnie.