Strona 1 z 1

1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 22 lipca 2015, 17:46
przez Tyson
Witam
Panowie POMOCY !
Przeszukałem forum są podobne objawy ale niestety żaden z nich nie pasuje do mojej usterki dlatego nowy wątek
jak w temacie po nagrzaniu silnik traci moc
Na zimnym samochód jeździ super, jak temperatura dojdzie do 90stopni na desce jest ok ale po przejechaniu ok 30km robi się mułowaty muszę go kręcić na obroty, kupiłem auto miesiąc temu ale do pracy miałem 6km i nie wiedziałem że tak się dzieje, teraz dojeżdżam 50km i widzę problem. szukając przyczyny trafiłem na odpiętą odmę skierowaną w dół a otwór w obudowie silnika był zaklejony taśmą izolacyjną ! w odmie było "masełko" ale bardzo małe ilości, wyczyściłem odmę i podpiąłem tak jak powinno być, "masełko" już się nie pojawiło, ani pod korkiem ani na bagnecie ani w odmie, czytając forum natrafiłem też na problem termostatu powietrza w obudowie, zamknąłem dopływ ciepłego powietrza niestety nie pomogło przy okazji jednak wymieniłem filtr powietrza na nowy, samochód kupiłem z uszkodzonym katalizatorem (wypalił sie i dzwonił) wymieniłem katalizator na nowy do tego silnika (nie uniwersalny), po 2 dniach wyskoczył check - błąd p0402 - zbyt duży przepływ zaworu EGR, błąd skasowany więcej się check nie zaświecił ale dało do myślenia więc zaślepiłem EGR celem sprawdzenia czy oby on nie powoduje utraty mocy niestety ciągle to samo. Dzisiaj 1 raz zdarzyło się że dojechałem te 50km do pracy bez utraty mocy ale już w drodze powrotnej standardowo osłabł, nie jest to spadek aż taki żebym nie mógł podjechać pod większą górkę ale jednak odczuwalny. Przez myśl mi przeszło najgorsze czyli uszczelka, głowica, wypalone zawory chodź mam ogromną nadzieję że jednak nie! przynajmniej na 1 rzut oka nie wygląda płynu w zbiorniku wyrównawczym nie ubywa, jest czysty nie śmierdzi, oleju nie przybywa ani nie ubywa też wygląda wporzadku, jestem laikiem i nie zanam się na mechanice ale jeśli by grały zawory to myślę że na słuch bym rozpoznał a silnik chodzi ładnie, cicho i równo nie szarpie, odpala na zimnym i na ciepłym od przysłowiowego pierwszego strzału, nie ma z tym najmniejszego problemu również po utracie mocy jak jest ciepły, obroty lekko falują ale jest to prawie nie zauważalne czyli na wskazówce obrotomierza skok rzędu milimetra i to nie zawsze raz na jakiś czas. Na zimnym silniku przy zmianie biegów lekko go szarpnie tak jak bym za szybko puścił sprzęgło ale to chyba normalne, na ciepłym po tych 30km przy zmianie biegu z 3 na 4, 4 na 5 zamula i przytyka go na 2 sekundy... zauważyłem też że jak muskam gaz i rozpędzam go stopniowo to wtedy przyspiesza dużo lepiej. Podczas jazdy jak wkręca się na obroty powyżej 3 tyś zaczyna gwizdać/syczeć tak jak by metaliczny dźwięk nie mogę zlokalizować co to jest. Jeśli macie pomysły czego dalej szukać to proszę o pomoc bo jestem za granicą i nie ma tutaj dobrych fachowców od silników a za byle pierdołe liczą sobie kosmiczne ceny !

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 26 lipca 2015, 17:34
przez radiator
Mam golf 4 1.6 16v azd i mam ten sam problem, zero błędów i nie wiem czego się czepić. Zrobiłem diagnozę kabelkiem blędów nie ma. Zastanawiam się które bloki diagnostyczne sprawdzić i które parametry aby uzyskać od Was info czy wartości są prawidłowe.

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 26 lipca 2015, 21:44
przez roniak123
A sprawdzałeś czujnik temp? Czasem on lubi swirowac...

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 27 lipca 2015, 11:10
przez Tyson
Nie sprawdzalem...ale na pewno sprawdze :) na razie czekam do soboty przyjdzie paczka z nowym egrem i swiecami zobacze co bedzie sie dzialo po wymianie i adaptacji. Tak przy okazji to jezdze z zaslepionym egrem blaszka ale kostka jest podlaczona...czy moze lepiej wyjac ta blaszke skoro i tak wymieniam caly egr?

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 27 lipca 2015, 14:36
przez Szymko
Nie rozumiem pytania. Chyba nie po to wymieniasz EGR żeby go zaślepić?

Nie lepiej oddać auto do jakiegoś kumatego mechanika zamiast samemu kombinować? Skoro błąd EGR się nie powtórzył to być może wystarczyło jego wyczyszczenie albo po prostu tak raz mu się zdarzyło, że się zawiesił.

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 28 lipca 2015, 20:56
przez Tyson
Zeby jeszcze byl jakis kumaty mechanik w poblizu to by bylo super...mechanik za granica to taki ktorwmu nie szlo za dobrze w polsce bo kumaty nie musi wyjezdzac za granice ;) pytanie odnosilo sie do tego czy przez ten tydzien do soboty jezdzic z zaslepionyn czy wyjac ta blaszke, czy moze sie cos stac niepokojacego..czy moze zostawic blaszke i odlaczyc kostke od egru...jak wymienie na nowy to logiczne ze ja wyjme :)

-- 28 lipca 2015, 21:56 --

zajrzałem dzisiaj do świec na 2 i 4 stoi olej, dość sporawo...pozbyłem się go szmatkami a potem powietrzem z kompresora i zobaczę czy będzie przybywało... rozumiem że to coś poważnego. czym może być spowodowane dostawanie się oleju na świece ?

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 29 lipca 2015, 16:45
przez Szymko
Uszczelka pokrywy zaworów.
Do AZD nie ma typowej uszczelki. Jest uszczelniacz. Podobno za dużo roboty z tym nie ma i generalnie można samemu to ogarnąć.
U siebie też mam trochę oleju na świecach ale na razie tylko od czasu do czasu wycieram bo na koniec bieżącego roku albo początek przyszłego mam plany wobec Leona i nie będę teraz za to się brać żeby potem jeszcze raz robić.

Re: 1,6 16V AZD spadek mocy na ciepłym silniku

PostNapisane: 29 lipca 2015, 17:07
przez Tyson
dzięki serdeczne, wyczyściłem do sucha na razie jest spokój pewnie w przyszłości też to zrobię.