Strona 1 z 1

Silnik gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 23 lipca 2015, 21:02
przez roniak123
Witam
Szukałem podobnego tematu ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na mój problem.
Od paru dni mam problem z autem, Seat Leon 1.6 16V 2004r (BCB) z LPG. Auto gdy jest nagrzane do 90st. i chodzi na wolnych obrotach (ok.660-670obr/min) np.stojąc na światłach potrafi zgasnąć. Nie dzieje się to często ale jest denerwujące. Dzieje się to zarówno na PB jaki i na LPG. Dodatkowo gdy włączę klimę w upał i stoję w korku falują mi obroty. Zaznaczam że dzieje się to tylko i wyłacznie przy upałach (+30st). Obroty stoją w miejscu bez klimy.
Co zostalo zrobione?
-Komputer nie pokazuje żadnych błędów
-10 tys temu została wymieniona sonda lambda na nową oryginalną NTK i ona pracuje prawidłowo
-Dokładnie wyczyszczona i zaadaptowana przepustnica
-Wyczyszczony EGR
-Wymieniony napinacz paska i pasek wielorowkowy
-swiece zmieniane ok. 5 tys temu
-15 tys temu wymieniony regulator napięcia na alternatorze, alternator ładuje dobrze
-filtry powietrza, olej i inne pierdoły zmieniane regularnie więc to mozna odrazu wykluczyc
Może ktos spotkał się z podobnym problemem i podpowie co nalezy jeszcze sprawdzić. Z góry dzięki za poświęcony czas

Re: Silnik gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 24 lipca 2015, 08:08
przez dzamej
miałem ten sam problem w hondzie civic 1.4 wyczysc przepustnice, wyreguluj klapke/motylek i zaadoptuj ja ponownie

Re: Silnik gasnie na wolnych obrotach

PostNapisane: 24 lipca 2015, 10:42
przez adasbb
Spróbuj jeszcze przywrócić do ustawień fabrycznych mapy (kanał 000, switch to basic settings w VCDS). Zerknij również na pracę czujnika położenia wału, aczkolwiek on się rzadko psuje. Sprawdź sobie również jakie masz ciśnienie w dolocie (w VCDS to też idzie sprawdzić). Jakie ładowanie alternatora?

A i najważniejsze, bo piszesz o adaptacji przepustnicy, czy wykonałeś również adaptację EGR (kanał 74)? Bo czyszczeniu EGRa również trzeba to wykonać.

Sprawdź również parametry pracy czujnika temperatury, czy czasem podczas pracy wskazując te np. 90stopni, jest cały czas OK. Przy jego wadliwym działaniu lubi szfankować i podczas jego pracy np. pokazuje 90stopni, a na chwilę pokaże np. -200stopni i silnik zalewa. Błędu przy tym zwykle nie ma. Ja tak miałem :D