Strona 1 z 1
niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
2 sierpnia 2015, 19:30
przez michaljeziorko
Witam mam problem z turbo w leonie 1.8t 210 KM odnośnie podczas przyśpieszania turbo od około 3 tys obr/min trzyma stałe ciśnienie rzędu około 0,7 bara do samego końca zakresu obrotowego i sporadycznie najczęściej przy 4 tys obr/min próbując kilka razy odpuszczać i naciskać gaz za którąś próba udaje się że turbina dmuchnie prawie 1,5 bara ale to na ułamek sekundy i ciśnienie znowu się cofa do 0,7 bara, dodam że turbo świeżo po regeneracji i wymieniony komplet uszczelniaczy do turbo oraz sonda turbiny. Jeśli ktoś miał podobny problem lub wie jak go rozwiązać prosiłbym o odpowiedz w tym temacie. Z góry dzięki.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
4 sierpnia 2015, 10:16
przez hornet15re1
Wszystko moze byc przyczyna,n75,DV,zatkany wydech,dziura w dolocie,źle wyregulowana grucha,zagnieciony inpipe,podłącz vaga i sprawdz błędy,potem odłącz wtyczkę z zaworu n75 i zobacz czy turbo będzie biło awaryjnie 0,3bara,bo jezli tak to znaczy ze grucha jest dobrze wyregulowana,możesz jeszcze zaślepić DV i zobaczyć ile turbo wtedy nabije(tylko nie odpuszczaj wtedy gwałtownie gazu),jesli bedzie bić dobrze to bedziesz miał winnego.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
20 sierpnia 2015, 07:07
przez michaljeziorko
hornet15re1 napisał(a):Wszystko moze byc przyczyna,n75,DV,zatkany wydech,dziura w dolocie,źle wyregulowana grucha,zagnieciony inpipe,podłącz vaga i sprawdz błędy,potem odłącz wtyczkę z zaworu n75 i zobacz czy turbo będzie biło awaryjnie 0,3bara,bo jezli tak to znaczy ze grucha jest dobrze wyregulowana,możesz jeszcze zaślepić DV i zobaczyć ile turbo wtedy nabije(tylko nie odpuszczaj wtedy gwałtownie gazu),jesli bedzie bić dobrze to bedziesz miał winnego.
Dzięki za pomoc u mnie już wszystko gra turbina doładowuje 1,5 bara gdyby ktoś miał podobny problem u mnie winnym okazał się zawór n75.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
28 listopada 2015, 15:46
przez kamil2114
Na każdym biegu powinna ładować 1,5bar? Bo u Mnie na 2-biegu ładuje 1,2-1,3 bar a na 3-biegu 0,7 bar.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
28 listopada 2015, 20:50
przez hornet15re1
kamil2114 napisał(a):Na każdym biegu powinna ładować 1,5bar? Bo u Mnie na 2-biegu ładuje 1,2-1,3 bar a na 3-biegu 0,7 bar.
1.2/1,3bar to OK ale 0,7bar to zle to jest wartość doładowania dla silnika 180KM
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
29 listopada 2015, 06:09
przez kamil2114
Od 3- biegu w górę ładuje 0,7 bar. Sprawdzę jeszcze dodawać odejmować gazu czy dmuchnie więcej. Posprawdzac szczelności, n75 i inne zawory tylko pogoda niezbyt pozwala

W ogóle od ilu obrotów powinna ładować turbina? Bo u Mnie zaczyna gdzieś od 2,2-2,5 tyś. A do tych 2,2 tyś jakby coś chrobotało po lewej stronie przy turbinie/DV (DV wymieniony jest nowy), normalne to chrobotanie do 2tys?
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
29 listopada 2015, 09:54
przez hornet15re1
a może masz DV zamontowany odwrotnie?
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
29 listopada 2015, 10:04
przez kamil2114
A jak ma być zamonty? Zamontowalem tak jak był czyli dolny wypust który jest na przeciwko małego wlotu(sterowania z N249) wchodzi do TIP-a a boczny do rury od IC.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
29 listopada 2015, 18:11
przez hornet15re1
to masz dobrze
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 18:51
przez kamil2114
Może przez odmę spadek doładowania? Albo rzeczywiście N75?Takie test będzie poprawny do sprawdzenia N75?
https://youtu.be/LgJEILdc2k0Którędy wpuścić powietrze a którędy ma puszczać po podaniu napięcia? Jakie ma pokazywać wartości N75 po zmierzeniu miernikiem(omomierzem)?
-- 1 grudnia 2015, 19:51 --
Po odpięciu wtyczki od n75 turbo ładuje 0,3 bar -brak błędów. Powinno przeładowywać i wpaść w tryb notlauf, tak? Po podpięciu N75 turbo ładuje 0,9 bar(wyczyscilem Odmę i ładuje o 0,2bar więcej niż wcześniej). Może być zacinajaca się Grucha?
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 19:19
przez hornet15re1
0.3 BAR Po odpieciu wtyczki jest ok,tak powinno byc,to znaczy ze gruszka działa ok i jest dobrze wyregulowana,nie wiem ile powinno ładowac AMK ale 0,9bar to chyba wartość bliska prawidłowej
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 19:37
przez kamil2114
Kolega wyżej pisał że mu ładuje 1.5 bar tylko wiadomo że miał po regeneracji. Mi na 2 biegu ładuje 1.2-1.3 bar. Na 3 biegu i wyżej 0,9-1 bar po wyczyszczeniu odmy. Nie powinna ładować na reszcie biegów tyle samo?
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 20:09
przez hornet15re1
Tylko ze 1.5bara to nie jest wartość fabryczna tylko na pewno ma zapodanego wirusa,dla silnika 225km ori wartość doładowania powinna byc koło 1BAR wiec Twoje doładowanie jest poprawne,a na niższych biegach możesz miec większe chwilowe w overboscie lub masz cos skopane w złym virusie.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 20:37
przez kamil2114
Nie mam virusa. Zastanawia Mnie tylko to chrobotanie. Po wyczyszczeniu odmy słychać że turbina gwizda przed 2 tyś. obrotów, potem następuje chrobotanie i gdzieś od 2,5-2.7 znowu zaczyna gwizdać turbina.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 20:50
przez hornet15re1
Wymień n75
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
1 grudnia 2015, 21:24
przez kamil2114
Tylko chcę mieć pewność czy to rzeczywiście on to robi. Jak spasuje podmienie z passata b5 1.8T i zobaczymy
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
2 grudnia 2015, 19:55
przez hornet15re1
bedzie pasował
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
20 grudnia 2015, 15:43
przez kamil2114
Ma ktoś i używa takiego zaworka?
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5850796577Ktoś słyszał w ogóle o zamienienu oryginalnego N75 właśnie na ten MAC'a?
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
21 grudnia 2015, 19:40
przez hornet15re1
Wszystko fajnie,ale do tego potrzebny jest pewnie jakis sterownik za grube pieniadze,bo samo to nie bedzie działac
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
6 stycznia 2016, 22:05
przez michaljeziorko
Kamil czemu szukasz zamienika przecież ten org. N75 nie jest drogi w naszym przypadku koło 100zł a tak jak pisał Hornet możesz wpaść w dodatkowe koszta, próbowałeś już n75 przekładać z tego paska? poprzeglądaj doloty może coś tam się dostało.
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
6 stycznia 2016, 22:27
przez kamil2114
Jak już to kosztuje identyczny co mam około 230 zł i na allegro i w
sklepie motoryzacyjnym. W dolocie nie ma dziur, podciśnienia też sprawne bo wymieniłem wszystkie na gumowe i święty spokój. Nie podmieniałem bo nie ma dostępu do passata, a ze znajomych nikt nie ma 1.8T
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
6 stycznia 2016, 22:38
przez michaljeziorko
ja swój kupiłłem za 150 zł w sklepie po małycm rabacie i hula, nie mówie że dziury możesz mieć tylko coś co w środku Ci chrobocze jakaś śróbka czy coś, raczej jest to niemożliwe ale wiesz różnie bywa, a na jałowym jak go przegazujesz też to słyszysz?
Re: niestabilne doładowanie turbo 1.8 t AMK 210

Napisane:
7 stycznia 2016, 13:02
przez kamil2114
Gdzie to taki kupiłeś?