Strona 1 z 1
Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
24 października 2015, 19:02
przez kamil2114
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Leona Cupry R z 2002r z oznaczeniem silnika AMK, wraz z instalacją gazową STAG.
Mam problem gdyż po przejechaniu około 50km wyskakują błędy 17608 P1200 zawór obejścia turbosprężarki/ zawór zwrotny zaworu ssącego turbosprężarki - niesprawność- N249 i błąd 17536 P1128 Regulacja długookresowa paliwa, ogólny zakres obrotów / obciążeni, rząd cylindrów 1 - mieszanka za uboga.
Moje pytanie brzmi od czego zacząć usuwanie usterek? Co to może być?
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
24 października 2015, 20:17
przez NABUJ
Od dobrej instalacji lpg.
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
25 października 2015, 11:27
przez kamil2114
Byłem u sprawdzonego gazownika, powiedział na wstępie że reduktor, wtryski do wymiany bo nie uciagną tej mocy, jeździł testował, mówił że nie ma różnicy w jeździe na gazie a na benzynie
-- 25 października 2015, 12:27 --
I powiedział że najpierw trzeba zrobić z benzyną żeby potem grzebać w gazie
Re: Odp: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
26 października 2015, 10:55
przez Bry1ant
Skasuj bledy, przy okazji skasuja sie korekty dlugo i krutkookresowe, pojezdzij troche tylko i wylacznie na pb i sprawdz czy bledy pojawiaja sie ponownie jesli tak to trzeba wyeliminowac ich przyczyny a nastepnie do gazownika niech wymienia co trzeba i porzadnie stroi instalacje.
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
11 listopada 2015, 15:56
przez kamil2114
Zauważyłem że słabo pompuje turbo, przy małych prędkościach - do 100 km/h czuć że słabo a gdzieś od 120km/h nawet na 6 biegu czuć że rwie do przodu i słychać jak gwizda turbina. Dostaje za mało powietrza przy małych prędkościach?
Re: Odp: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
12 listopada 2015, 11:13
przez Bry1ant
Zrobiles tak jak pisalem wczesniej?
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
12 listopada 2015, 14:26
przez lukaszlsw
17608 standardowy błąd w 1.8T DV do sprawdzenia, jak nie to masz dziure w dolocie. Wywal ten gaz na razie jeździj na pb, pojedź do mechanika ogarniającego ten silnik, komputer, logi, test szczelności, błąd mieszanki nadal do sprawdzenia pompa. Generalnie pojedź do mechanika bo zepsujesz go na amen
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
13 listopada 2015, 11:28
przez kamil2114
Nie miałem dostępu do VAG'a. Planuje pokasowac błędy i zrobić logi, robić przy błędach czy bez? I z jakich grup robić? Dziurę znalazłem na trójniku odmy, dzisiaj będę zakładał nowy i zobaczymy jak będzie.
-- 13 listopada 2015, 11:21 --
Jak sprawdzić DV? Logami? Czy można jakoś mechanicznie sprawdzić?
-- 13 listopada 2015, 12:26 --
Może jest ktoś z forumowiczów z Małopolski kto zna się na tych silnikach? Lub poleci kogoś sprawdzonego?
-- 13 listopada 2015, 12:28 --
Zauwazylem jeszcze brak dolotu powietrza do filtra powietrza z kratek ( ten pierwszy element od kratek koło lampy ) ma ktoś numer tej rury?
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
13 listopada 2015, 18:58
przez stolniczkow
Tak jak piszą koledzy, zacznij od sprawdzenia szczelności dolotu, posprawdzaj podciśnienia. W 1.8t od tego się zaczyna tak samo jak od diagnostyki DV. Wszystko opisane krok po kroku znajdziesz na forum lub po prostu w Google, minuta szukania.
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
14 listopada 2015, 15:16
przez kamil2114
Wziąłem się dzisiaj za sprawdzenie DV i nie wiem w końcu czy jest dobry. Zaznaczone strzałki - tędy przepuszcza powietrze gdy w niego dmuchnę w jedną i drugą stronę.
Sprężynę w zaworze da się wcisnąć palcem i wraca do pierwotnego położenia.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/978dd7e59a90c702Co powiecie na taki test szczelności?
https://youtu.be/gOSPfb23XbsOdmę trzeba odłączyć i co jeszcze?
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
14 listopada 2015, 21:53
przez hornet15re1
Po opisie wynika ze dv uszkodzone.
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
15 listopada 2015, 10:45
przez kamil2114
Gdy się dmuchnie od góry jak i z prawej strony to przepuszcza w prawo i do góry. W dół jest szczelny i z dołu też. Na pewno uszkodzony?
-- 15 listopada 2015, 11:45 --
kamil2114 napisał(a):Gdy się dmuchnie od góry jak i z prawej strony to przepuszcza w prawo i do góry. W dół jest szczelny i z dołu też. Na pewno uszkodzony?
kamil2114 napisał(a):Gdy się dmuchnie od góry jak i z prawej strony to przepuszcza w prawo i do góry. W dół jest szczelny i z dołu też. Na pewno uszkodzony?
URL=http://www.fotosik.pl/zdjecie/8a2c67f47e979fa4]

[/URL]
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
15 listopada 2015, 11:05
przez hornet15re1
Na bank uszkodzona membrana bo z grubego króćca nie może przedostawać sie powietrze do małego wyjścia sterowania(i odwrotnie),wymień go.
Re: Cupra R 1.8T AMK

Napisane:
25 marca 2016, 17:35
przez kamil2114
Zawór DV wymieniony na ten z końcówką P ( N nie było w żadnej hurtowni). Błędy pokasowane, pojeżdżę teraz na samej benzynie, zobaczymy czy wyskoczy jakiś błąd. Był błąd od czujnika sprzęgła, gdzieś wyczytałem że może być to przyczyną podnoszenia i wolniej opadajacych obrotów przy zmianie biegów - u Mnie tak jest, tylko przy zmianie biegów. Rzeczywiście uszkodzony czujnik może to powodować?
-- 21 listopada 2015, 09:22 --
Problem z nie zawsze działającym turbo dalej jest. Gdy skasuje błędy odpale to turbo działa, gdy zgasze postoi samochód kilka godzin odpalam potem już nie załącza się turbo. Może N249 nie steruje? Stanie się coś jak go ominę w celu próby?
-- 25 marca 2016, 17:35 --
Witam. Mam błąd 17963 przeładowanie turbiny, co zostało sprawdzone: przewody od n75 -sprawne, n75 - 17,6 OM - wydaje Mi się że za mało, gruszka - da się poruszyć bez większego wysiłku. Jakie bloki wartości zlogowac?