Strona 1 z 1

1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zimnym

PostNapisane: 17 grudnia 2015, 20:00
przez pablo19_88
Witam,

od 2012 roku jestem posiadaczem Leona 1.8t AUQ lpg.

Od początku zmagam się z problemem trzęsienia silnikiem na biegu jałowym na zimnym silniku podczas ssania.

Następuje cichy gwizd, ssanie się wyłącza, obroty spadają i problem znikał.

Zjawisko zawsze miało miejsce tylko i wyłącznie w porze letniej. Stwierdziłem że ten typ tak ma i nie przejąłem się tym.

Od jakiś trzech miesięcy zjawisko się nasiliło i występuje także przy temperaturach minusowych.

Silnik na ssaniu chodzi w taki sposób jakby nie działał jeden cylinder, praca jest nierówna, obroty maleją. Po przygazowaniu i utrzymaniu

obrotów na poziomie 2000 silnik zaczyna normalnie chodzić.

Wymienione są cewki zapłonowe BERU oraz nowe świece Bosha. Sprawdziłem wizualnie gumowe połaczenia układu dolotowego - wszystko OK.

Nie mam możliwości podpięcia pod komputer. Korzystam z OBD bluetooth i system nie pokazuje żadnych błędów oraz tzw freeze frames.

Dołączam filmik dla lepszego zobrazowania problemu.
https://www.youtube.com/watch?v=k3yjpGDLPSc

Re: Seat Leon 1M 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zi

PostNapisane: 17 grudnia 2015, 23:31
przez Jacol
Prawdopodobnie pompa SAI uszkodzona i podczas jej pracy to się dzieje. Po filmiku nie umiem stwierdzić czy to na pewno to ale wpisz w szukajce i powinieneś znaleźć jakiś filmik dla porównania czy to samo jest u Ciebie

Re: Seat Leon 1M 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zi

PostNapisane: 17 grudnia 2015, 23:56
przez krzysiekx26
Ja mialem cos podobnego, jak glosno slychac ten gwizd pompy powietrza ? Ja mialem rozszczelnioną i powietrze uchodzilo. Kiedys znalazlem opis jak mozna naprawic to swiszczenie czyli uszczelnic pompe. Nie od razu ale po jakims czasie trzesienie ustało.

Re: Seat Leon 1M 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zi

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 01:19
przez Tomulo13
SAI pompę to odrazu powinno się wydmuchać z tego silnika bo to nie potrzebny bajer

Re: Seat Leon 1M 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zi

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 02:58
przez Jacol
Tomulo13 napisał(a):SAI pompę to odrazu powinno się wydmuchać z tego silnika bo to nie potrzebny bajer
Taki też mam plan. Podobno jest możliwość wyłączyć ją VAGiem może ktoś wie jak?

Re: Seat Leon 1M 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zi

PostNapisane: 4 lutego 2016, 18:47
przez pablo19_88
dziękuję za wskazówki. W najbliższym czasie zabiorę się za tą pompkę. Świszczy bardzo cicho i bardziej dobiega od turbosprężarki - coś jakby blow off.

-- 4 lutego 2016, 19:47 --

Niestety suszarka okazała się bardzo czysta w środku. Obudowę suszarki spiąłem dodatkowymi śrubami aby była szczelniejsza.
Myślałem że to faktycznie pomogło. Niestety wróciły temperatury dodatnie i autem coraz bardziej szarpie na ssaniu. Traci moc nie da się
zwiększyć obrotów. Ssanie puszcza i wszelkie dolegliwości ustępują.
Może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Re: 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zimnym

PostNapisane: 20 lutego 2016, 09:27
przez SirMamel
U mnie też tak nieraz jest, ale bardzo rzadko. Uważam że jest to wina pompy powietrza wtórnego. Też mam taki sam silnik. Z tym, że ja staram się nie zaczynać jazdy dopóki pompa się nie wyłączy. Po minucie wsiadam i jadę:-) u mnie raczej tylko głośno ją słychać, silnikiem raczej nie rzuca. Jeżeli jest to bardzo kłopotliwe to bym ją usunął. Jeżeli moja podanie, to właśnie tak zrobię.

Re: 1.8t AUQ trzęsie silnikiem na jałowym na zimnym

PostNapisane: 26 lutego 2016, 19:01
przez Zwiros
Mialem podobny problem, czasem nawet auto zgaslo na zimnym! Problem znikl po czyszczeniu przepustnicy i zmianie oleju z castrola na motul. Jedno i drugie robilem w tym samym czasie i nie wiem co bylo odpowiedzialne za falowanie obrotów. Spróbuj wyczyscic przepustnice, to nic nie kosztuje.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka