Strona 1 z 1

Sztywne koło w 2.8

PostNapisane: 6 marca 2016, 12:12
przez lubelak
Witam
Panowie nie mogę nigdzie doczytać czy ktoś robił taką modyfikację.
Z racji że wymieniam rozrząd może warto będzie zmienić sprzęgło i teraz pytanie czy można bez konsekwencji wrzucić sztywne koło do 2.8?

Z góry dziękuję za wiedzę. pzdr

Re: Sztywne koło w 2.8

PostNapisane: 6 marca 2016, 13:22
przez MISQ
A co sie takiego dzieje ze wymieniasz rozrzad w 2,8 - przeciez jest na lancuchu . Dzwoni czy co ?

Re: Sztywne koło w 2.8

PostNapisane: 6 marca 2016, 15:22
przez Pako162
Co z tego że jest na łańcuchu? Ja też u siebie wymieniłem 30kkm temu. Łańcuch też jest rzeczą eksploatacyjną i jak każda taka rzecz z czasem się zużywa czyt. wyciąga. Na wyciągniętym łańcuchu rozjezdzaja się korekty mdzy bankami, auto poszarpuje na wolnych i nie ma pełnej mocy, a dzwonienie swoją drogą. Z własnego doświadczenia wiem jakie są różnice i nie widzę żadnych wad w przeprowadzeniu wymiany rozrządu, no może koszt heh :-), ale czego się nie robi aby uzdrowić swojego potworka. Nie wiem czy zabieg który chcesz zrobić bd się opłacał. Sztywne koło do 24V w komplecie że sprzęgłem to koszt ok 2400 zł. W tej kasie kupisz nową dwumase że sprzęgłem. Sztywne koło nie pasuje od VR6 12v niestety. Jakie masz objawy? Słychać dwumase, szampana? Ja do siebie kładłem ori używke w super stanie i nie mam problemów póki co, a nie użytkuje auta jak emeryt :-)...

Re: Sztywne koło w 2.8

PostNapisane: 6 marca 2016, 23:56
przez lubelak
Jak można nie wymieniać rorządu w 2.8 to nie wiem.. jest wiele przypadków zerwania po 200 000..luźny łańcuch ściera koła, widziałem takie bez zębów po urwaniu przy wot... U mnie ewidentnie słychać rozrząd może nie jakoś tragicznie ale na pewno trzeba zmienić.
Obecnie zmieniam w mps6 i po 200 000 łańcuch miał 12mm luzu!!

Co do sprzęgła to myślałem że wyjdzie dużo taniej ale jak zobaczyłem ceny to teraz wiem że to bez sens - jeśli już to będzie na pewno OEM.
Czy u mnie słychać- tego nie wiem coś brzęczy delikatnie ale to raczej rozrząd. Problemów ze wstecznym nie ma żadnych. Przy rozrządzie zweryfikuje jego stan.

Pako od czego można szukać sprzęgła z drugiej ręki? chodzi mi o coś możliwie najmłodszego. Sharan?

Dzięki Pako za pomoc!

Re: Sztywne koło w 2.8

PostNapisane: 7 marca 2016, 08:13
przez Pako162
Ja kupowałem z Golfa IV 2.8. Z tego co wiem to koło musi być z wersji 4x4 bo od ośki różnią się wysokością. Ja akurat kupowałem w Twoich stronach pod Lublinem. Gość miał dwie sztuki ale jedna to szmelc. Tylko ze to bylo ponad 2 lata temu :P sa uzywki na alledrogo, nie ma ich duzo, ale może warto podjechać obczaić. Nowa dwumasa 1960 czy jakoś tak bez sprzęgła.