Strona 1 z 1

Niebieski dymek po starcie silnika 2.8 vr6

PostNapisane: 3 maja 2016, 21:20
przez qubazmc
Witam wszystkich :)
Jestem nowy na forum i od niedawna mam Leona cupre4 z silnikiem 2.8 vr6 BDE 204KM.
I mam taki problem ze po odpaleniu przez parę sekund puszcza niebieski dymek który się objawia po postoju. Jak jadę to nawet nie puści, bo kolega za mną jechał i mówił że nic nie widać.
Proszę o pomoc bo nie wiem co z tym zrobić, bo nigdy nie miałem takiego silnika i go nie znam.

-- 3 maja 2016, 22:16 --

A jeszcze dodam że jak niebieskie spaliny wydmucha to wtedy nie widać żeby dymil na niebiesko, nawet jak dostanie trochę po garach i przez to nie wiem co mu się dzieje. Nie mam pojęcia jak się dostaje olej do komory spalania już dużo rzeczy sprawdziłem i teraz rozkładamy rece. Rozmawiałem z dużą ilością mechaników i każdy ma inną diagnoze, jeden mówi że to na pewno pierścienie a drugi mówi że to uszczelniacze zawodowe Ale jak by były to pierścienie to by na dużym obciążeniu dymil cały czas a tu ci, a jak by to były uszczelniacze to jak by schodził z obrotów to by też dymil i zanim wejdzie w temperaturę roboczą to też by poddymial a tu tylko przy starcie silnika jak postoju chwilę (tak z godzinę) więc nie wiem co mam robić. A i jeszcze paru mechaników mi mówiło żebym się nie martwił bo to nie jest nic poważnego więc ja już nic nie wiem. I boję się żeby to naprawdę nie wyszło coś poważnego :boje:

Re: Niebieski dymek po starcie silnika 2.8 vr6

PostNapisane: 4 maja 2016, 04:34
przez Pako162
Nie przejmuj się. Te silniki nie kosztują majątku także jak jebnie całkiem to sobie słupek wymienisz :-) nie ma co się martwić na zapas.

Re: Niebieski dymek po starcie silnika 2.8 vr6

PostNapisane: 4 maja 2016, 10:35
przez adasbb
Dokładnie, tak jak Pako162 pisze, z tym że w przypadku uszczelniaczy zaworowych, po nocnym postoju faktycznie, może zakopcić na niebiesko. Jak się silnik rozgrzeje to już nie powinno kopcić (tak miałem w maździe). Miałem uszczelniacze zaworowe jak kamienie, takie twarde i kopcił mocno rano na niebiesko. Ale spalania oleju nie zaobserwowałem (od wymiany do wymiany może z 100ml dolewałem) temu tez wiedziałem że to uszczelniacze. Po ich wymianie problem kopcenia ustał.

Re: Niebieski dymek po starcie silnika 2.8 vr6

PostNapisane: 6 maja 2016, 06:28
przez qubazmc
Dobra dzięki :-D
Ale jak by ktoś miał jakieś rozwiązanie na to, to był bym wdzięczny :-)

Re: Niebieski dymek po starcie silnika 2.8 vr6

PostNapisane: 30 maja 2016, 08:04
przez krzys139
Wymiana uszczelniaczy. To jedyne rozwiązanie.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka