Strona 1 z 1

Przerywanie/szarpanie silnika + błąd katalizatora

PostNapisane: 12 maja 2016, 21:36
przez kuchar32
Witam wszystkich!
Posiadam Leona 1.6 benzynę 16V BCB + LPG. Jakiś czas temu zaczął przerywać/szarpać przy dodawaniu gazu (jednak nie za każdym razem) oraz zapalił się 'check engine'. Po sprawdzeniu komputerem wyszły błędy 'wypadanie zapłonów' oraz 'mała sprawność katalizatora'. Mechanik powiedział, że to kwestia wymiany cewki/cewek, a błąd dot. katalizatora wynika wprost z awarii cewek. Wymieniliśmy 2 cewkę i przez jakiś tydzień/dwa było ok, tzn. praktycznie nie przerywał, ani nie było błędu. Teraz znowu zapalił się check, przerywa tak samo (padła kolejna cewka?), ale po sprawdzeniu błędów nie ma już 'wypadania zapłonów', pozostał tylko błąd P0420 - mała sprawność katalizatora. Po skasowaniu błędu nie zapala się gdy jeżdżę po mieście, pojawia się dopiero jak wjadę na autostradę i jadę przez ok godzinę 140/150 km/h.

Moje pytanie jest następujące: czy błąd dot. kata może mieć wpływ na szarpanie/przerywanie silnika przy dodawaniu gazu ? Czy to tylko przypadek, że przerywa a błąd dot czegoś innego? :-)

Z góry wielkie dzięki za wszelkie rady! :)

Re: Przerywanie/szarpanie silnika + błąd katalizatora

PostNapisane: 13 maja 2016, 12:00
przez karolbmx44
Mała sprawność oznacza wypalenie się platyny w katalizatorze i powody to zły odczyt na sondzie . Jesli decydujesz się na nowy jak ja polecam Bosal cena 1200 ale juz pół roku i spokój. Check Engine jak w moim przypadku bedzie co jakiś czas gasł aż do czasu.Sprawdź w błędzie również czy to jest Bank 1 czy Bank 2 .Bank 1 to katalizator przy kolektorze wydechowym

Re: Przerywanie/szarpanie silnika + błąd katalizatora

PostNapisane: 14 maja 2016, 10:49
przez Szymko
Nieprawda. U mnie po usunięciu wkładu z drugiego kata wywalało niską wydajność katalizatora bank 1. Do tego waliło błędem zaworu EGR. Po wkręceniu emulatora na drugą sondę (za drugim katem) nie ma ani błędu katalizatora ani EGR.

Wydaje mi się, że oznaczenie bank1 i bank 2 wynika z jednolitych kodów błędu dla wszystkich aut koncernu. Niektóre mają podwójny wydech, dwa katalizatory i dwie sondy za nimi. Oznaczenie 1 i 2 pozwala stwierdzić, który kat niedomaga. W Leonie jest tylko jeden kat (nie licząc prekata) i jest oznaczony jako bank1.