Strona 1 z 1

EVAP 1.8t układ odpowietrzania par paliwa

PostNapisane: 17 listopada 2016, 00:39
przez matiziolek21
Witajcie,

Przeszukałem forum, ale typowo o evapie nie ma nic napisane. Z czasu wyskoczy mi błąd 16825 System odpowietrzania zbiornika: zmniejszenie przepustowości który łączy się z 17705 spadek ciśnienia między turbo, a przepustnicą. Gdzieś w sieci wyczytałem ze może być to związane z usterka zaworkw od Evap'a. Pytanie - gdzie znajdują sie te dwa zaworki? Pytanie drugie - gdzie ewentualnie zaslepić evap aby nie przeszkadzał w pracy silnika?
Na YT jest filmik jak wyrzucają cały system, ale wolałbym żeby został pod maską.

Pozdr

Re: EVAP 1.8t układ odpowietrzania par paliwa

PostNapisane: 17 listopada 2016, 20:15
przez marcin7x5
Zobacz na takim czarnym zbiorniczku w okolicach zbiornika spryskiwacza i płynu chłodniczego czy cyka cyklicznie. To jest właśnie ten zawór co otwiera dopływ oparów paliwa do dolotu. Ten zaworem jest zaworem jednokierunkowym tzn puszcza tylko w stronę od zbiornika. Być może jest nieszczelny.

Re: EVAP 1.8t układ odpowietrzania par paliwa

PostNapisane: 17 listopada 2016, 21:06
przez matiziolek21
No tak, to to wiem, doczytałem, że układ ten rozgałęzia się na dwie części, z których jedna trafia do przepustnicy a druga do rury przed turbosprężarką, i na tych przewodach są dwa zaworki, czy tak jest też w 1.8 t?

Re: EVAP 1.8t układ odpowietrzania par paliwa

PostNapisane: 4 lutego 2019, 22:25
przez Podkopnik
Ktoś ma schematy jak ten EVAP usunąć w Leonach?? Dużo jest z tym zabawy?

Re: EVAP 1.8t układ odpowietrzania par paliwa

PostNapisane: 5 lutego 2019, 19:24
przez bania
Hej może ja też podepne się pod temat bo na moją przypadłość też nic sensownego nie wyczytałem. A mianowicie u mnie było tak że: zaczęła mi chodzić głośno pompa SAI więc wg artykułu zagranicznego, youtuba i forum wywaliłem ją i inne graty. Kilka dni było ok do póki nie spadła temperatura powietrza i silnik nie przypomniał sobie ze w jego ECU jest SAI więc wywalił mi check na desce. Po przeszukania forum znalazłem możliwość zastosowania opornika (zamówiłem i zastosowałem). Dwa dni spokoju i uciechy że na desce nic nie świeci skończyło się wywaleniem następnego błędu i checkiem a mianowicie teraz wywala mi błąd N80 jakoś tak pisalo: 17834 - EVAP Purge Valve (N80): Open Circuit, czyli że otwarty obwód zawór N80 tych oparów czy jakoś tak. Kasowanie błędu wystarcza na 1-2 uruchomienie silnika i znowu wywala błąd. Miał ktoś takie coś? Jak się uporać z tym?