krytdi napisał(a):Wysprzeglik jest po za komora sprzegła!!
... tak? Ameryka. To gdzie w przypadku uszkodzenia wysprzeglika ucieka plyn hamulcowy?
P.S.
krytdi, czy masz klopoty z czytaniem i rozumieniem textu?
Axee napisał(a):wysprzeglik przy skrzyni
Axee napisał(a):plyn hamulcowy wyciekalby z wysprzeglika do komory sprzegla
Axee napisał(a):Mozna wykrecic wysprzeglik ze skrzyni nie odlaczajac przewodu hydraulicznego
Komora sprzegla to przestrzen pomiedzy (pod) skrzynia biegow i silnikiem, w grupie vw wystepuja zasadniczo 2 rozwiazania:
1. ze zwyklym lozyskiem oporowym,
W komorze sprzegla znajduje sie kolo zamachowe jednomasowe lub dwumasowe, tarcza sprzegla, docisk, lozysko oporowe, dzwignia przenoszaca, krociec walka sprzeglowego skrzyni, roboczy krociec wysprzeglika. Wysprzeglik jest wkrecany w komore od zewnatrz i jego czesc wchodzi w komore sprzegla.
2. z hydraulicznym lozyskiem oporowym.
W komorze sprzegla znajduje sie kolo zamachowe jednomasowe lub dwumasowe, tarcza sprzegla, docisk, hydrauliczne lozysko oporowe bedace zintegrowanym ukladem wysprzeglika i lozyska, krociec walka sprzeglowego skrzyni. Przewod hydrauliczny wystaje z komory sprzegla.
W przypadku silnika BCA mamy rozwiazanie nr 1 w kolem zamachowym jednomasowym.
W przypadku uszkodzenia wysprzeglika najczesciej puszczaja uszczelnienia tloczka roboczego, plyn przechodzi na druga strone tloczka, nastepnie wylewa sie pod oslone tegoz tloczka bedaca juz w komorze sprzegla, w przypadku wiekszej jego ilosci oslona puszcza i plyn hamulcowy wycieka do komory sprzegla, scieka na dol i wyplywa dokladnie na laczeniu skrzyni z silnikiem poprzez dziury rewizyjne.