Strona 1 z 1
Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 stycznia 2017, 18:43
przez Michu93
Witam serdecznie. Moja fura to Leon 1M 1.8T AUQ. Mam problem z płynną zmianą biegów, mianowicie podczas WCISKANIA sprzęgła występuje stuk połączony z szarpnięciem, szczególnie podczas pierwszych kilometrów od startu silnika. Ogólnie ciężko jest dynamicznie zmieniać biegi, ponieważ muszę operować sprzęgłem jak emeryt. Dodatkowo przy odpuszczaniu szarpie autem, jedynie jeśli zrobi się to powoli to jest znośnie. Próbowałem już test na dwumasę, tzn. przy ok. 50km/h gaz do dechy i przyspiesza moim zdaniem w porządku. Macie jakiś pomysł na tą przypadłość?
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
30 stycznia 2017, 09:57
przez NABUJ
Dwumas może i dobry ale tarcz to nie masz. Jeśli masz przebieg większy niż 200 tyś. to zmieniaj sprzęgło całe, proponuje jedno mas valeo tarcze wzmacniane, koszt mniejszy jak dwumas a efekt znakomity
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
30 stycznia 2017, 10:21
przez bzykofm
NABUJ napisał(a):Jeśli masz przebieg większy niż 200 tyś. to zmieniaj sprzęgło całe
Tu zdecydowanie popieram, nie ma sensu rozbijać tego na raty bo koszty robocizny będą dużo większe.
NABUJ napisał(a): proponuje jedno mas valeo tarcze wzmacniane, koszt mniejszy jak dwumas a efekt znakomity
Tutaj zdania będą podzielone, jednomas ma tyle zwolenników co i przeciwników, ja należę do tych drugich, różnica w cenie nie jest kosmiczna a bezpieczniej jednak założyć dedykowany zestaw.
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
30 stycznia 2017, 10:35
przez NABUJ
Orginał to orginał
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
30 stycznia 2017, 10:41
przez Jack_Daniels
NABUJ napisał(a):Orginał to orginał
Nie do końca jest tak jak mówisz, jednomas jeżeli weźmie np G60 to prędzej auto zgnije jak to sprzęgła siądzie, do tego zwiększa potencja auta na grubsze modyfikacje.
Jedyny minus takiej modyfikacji to bardziej odczuwalne wibracje auta na jałowym No i ciężej pracuje pedał.
Wiec trzeba sobie zadać pytanie, czy plan jest na zwiększanie mocy, wtedy warto założyć jednomas. Czy zostaje przy serii lub Ew soft , wtedy zdecydowanie dwumasa [emoji6]
Pozdrawiam
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
30 stycznia 2017, 10:51
przez NABUJ
Sam u siebie w leonie mam jedno mas, wibracje może są odczuwalne ale twardość pedała jest taka sama przeciesz jest hydrauliczne
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
30 stycznia 2017, 11:23
przez wesol
Jednomas ale nie valeo jesli mowa o zestawie 228mm. Ori jednomase z 1Z ze sprzeglem g60. Bedzie chodzic jak laleczka. No i mniejsze ryzyko uszkodzenia skrzyni na takim zestawie.
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
31 stycznia 2017, 20:57
przez Michu93
Udokumentowany przebieg auta to nieco ponad 168 000 km, do 200 jeszcze daleko

Zmienia to postać rzeczy? Ile powinno wytrzymać sprzęgiełko w Leonie?
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 lutego 2017, 22:48
przez Jacol
Pytałem w dieslu, bo myślałem, że tam temat dwumasu bardziej chodliwy, ale wie ktoś może co odróżnia koło o numerze 06a 105 266 P a to z końcówką AA? Wg parametrów jest inny max kąt przyłożenia w jednym 12 a w drugim 27 i liczba zębów 5 i 10, ale co to w praktyce oznacza? Do mojego auta wychodziły oba tylko w którymś momencie AA zastąpił P i cena jego jest dwa razy większa i ogólnie jest problem z dostępnością. Zastanawiam się czy mogę wsadzić ten tańszy skoro pasuje.
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
1 marca 2017, 06:47
przez marcin7x5
Zobacz sobie w etce do jakiego nr nadwozia było stosowane dane koło.
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
1 marca 2017, 11:30
przez Jacol
Ja wiem jakie wg etki powinno być ale zastanawiam się czym się różnią w praktyce bo pasuje i jedno i drugie i mam zamiar się pokusić o to tańsze bo z tym które wg etki pasuje do mnie jest problem żeby w ogóle gdzieś dostać i cena też dwa razy większa. Chodziło mi o to co oznaczają te parametry w opisie kół albo czy ktoś montował od innego silnika np i jeździ?
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 czerwca 2017, 12:07
przez Rytel
Witam, zauwazylem dziś ze na 5 i 6 biegu slizga się sprzęgło, tzn obroty od 2000 do 2500 ida do góry a samochód nie przyspiesza. Czy długo mogę tak jeździć? Oprócz slizgania wszystko działa bez zarzutu, biegi pięknie wchodzą, nie szarpie, brak drgań. To chyba sprzęgło?
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 czerwca 2017, 14:22
przez wesol
Tak zazwyczaj koniec tarczy sprzeglowej. Daj do obicia okolo 120 zl i po temacie. Jesli dm zdrowy.
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 czerwca 2017, 15:36
przez Rytel
Ale mogę tak jeździć? Mam teraz sporo wydatków i chciałbym się wstrzymać z tym. Nic się nie stanie oprócz tego ze będzie się coraz bardziej ślizgać?
Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 czerwca 2017, 16:07
przez adrusek
W pewnym momencie nie wbijesz biegu i będzie po ptakach, nie mówiąc o przegrzanym docisku i dwumasie

Re: Sprzęgło, dwumas do wymiany?

Napisane:
28 czerwca 2017, 16:51
przez wesol
Bez palowania moze jezdzic. Tymbardziej zevuslizg jest na wysokich biegach. Poprostu mniej agresywnie ale wkrecajac bardziej na obroty czyli nie zmieniamy za szybko biegow. Mozna tak latac.