Strona 1 z 1

Wysokie obroty na zimnym silniku 1.8T ARY

PostNapisane: 3 maja 2017, 20:57
przez bania
Witam Posiadam od niedawna Leona 1.8T 20V 4 z silnikiem ARY i mam taką dziwną zagwostkę, mianowicie przy odpalaniu głównie rano na zimnym silniku obroty na jałowym wskakują na ok 1200 ale przy tym zawsze jest taki świst jak by turbina się "załączała" i chodziła ok 30 sek.a spalanie chwilowe na kompie pokazuje ok 3,8L a po tych 30sek 1.8L jest to normalne czy raczej mam działać coś w tym kierunku? Dodam że mam problem ze wskazaniem temp na zegarach gdyż na postoju rośnie do 90st w jeździe spada do ok 60st i tak w zależności od dynamiki jazdy się waha. Więc najpierw zmienię czujnik temp. a jeśli nie pomoże to termostat. Tylko nie wiem co z tą turbiną?

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku 1.8T ARY

PostNapisane: 3 maja 2017, 21:11
przez marcin7x5
Obroty prawidłowe dla zimnego silnika. Świst to pewnie odgłos pompy sai.

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku 1.8T ARY

PostNapisane: 4 maja 2017, 07:05
przez Jacol
To nie turbo nie martw się. Pompa SAI chodzi na zimnym silniku a że pewnie jest uszkodzona to świszcze - miałem tak samo. Nie ma się czym przejmować

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku 1.8T ARY

PostNapisane: 4 maja 2017, 12:01
przez bania
A chyba ze tak ten silnik pewnie mnie jeszcze nie raz zadziwi bo pierwszy zaś służę o takiej pompie a z mechaniką i mnie nie jest najgozej tyle że bardziej w \silnikach seri B z hondy A tu całkiem inne rozwiązania. Wiec jeszcze muszę się dużo nauczyć. A więc tak wiem już co to jest ta pompa SAI i jak mniej więcej dziala
https://youtu.be/vbYZg5bYxH0

Gdzie jej szukać u siebie?
Czy jest opcja jej usuniecia, jeśli tak to co zrobić?
Można ją jakoś zregenerować?

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku 1.8T ARY

PostNapisane: 4 maja 2017, 12:05
przez Bushid0
B seria prosta jak budowa cepa. Silniki bardzo fajne. Ja natomiast D serię mam bardzo znana.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... cs/4893472 tu masz

Re: Wysokie obroty na zimnym silniku 1.8T ARY

PostNapisane: 4 maja 2017, 21:52
przez bania
Widocznie samo usunięcie nie jest trudne tyle że tam już dochdzi zabawa w elektryka A tu już nieco trudniejsza sprawa.
Więc narazie muszę zlokalizować tą pompę SAI i sprawdzić czy to na pewno ona wyje. Następnie sprawdzić przekaźnik chdz skoro ona się załącza na chwilę i wylacza to on pewnie będzie dobry. Następnie trzeba sprawdzić zawór powrotny czy nie ma nagaru. Jeśli wszystko ok poza pompą to szukać używki A tą rozebrać na atomy w celach edukacyjnych czy jest opcja ją zregenerować.