Strona 1 z 1

Wariująca sonda lambda

PostNapisane: 6 lipca 2017, 15:25
przez mat06
Witam.

Mam problem z sondą lambdą. Najczęściej przy hamowaniu silnikiem lub gwałtownym dodaniu gazu pojawia mi się następujący błąd i zapala check:

Kod: Zaznacz cały
17586 - Linear O2 Sensor; Pump Current: Open Circuit
P1178 - 35-10 - - - Intermittent


Auto po zapaleniu checka nie traci mocy. Dzisiaj wykasowałem błąd i sprawdziłem VCDSem grupę pomiarową 33. Na biegu jałowym napięcie sondy oscylowało w granicach 0.46V, po dodaniu gazu spadało do 0.1V - z tego co wyczytałem to oznacza że sonda działa poprawnie. Gdy gwałtownie dodałem gazu do około 5 tys. obrotów zapalił mi się check i napięcie sondy zaczęło sukcesywnie wzrastać. Zatrzymało się w okolicach 3V, przy dodawaniu gazu nieznacznie spadało. Poniżej zamieszczam wykres:

Obrazek

Czym może być to spowodowane i gdzie szukać problemu?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: 1.6 16v Problem z sondą lambdą

PostNapisane: 6 lipca 2017, 19:42
przez marcin7x5
Sprawdź jeszcze w grupach o
036 i 037 jakie widzi wartości.

Re: 1.6 16v Problem z sondą lambdą

PostNapisane: 7 lipca 2017, 10:52
przez mat06
Dzięki za odpowiedź :-)

Na biegu jałowym napięcie początkowo wynosiło 0.44V, podczas dodawania gazu wahało się, potem na wolnych obrotach, gdy pracował bez dodawania gazu oscylowało w okolicach 0V. Po zapaleniu checka nie zauważyłem żadnej różnicy, napięcia dalej kształtowały się tak samo.

Logi na biegu jałowym podczas dodawania gazu, bez checka:
Obrazek

Logi podczas jazdy do momentu zapalenia checka:
Obrazek

Jeszcze zapytam, powyższe grupy dotyczą sondy za katalizatorem, a błąd generuje sonda znajdująca się przed katalizatorem, tak?
Najbardziej dziwi mnie to, że błąd wyskakuje głównie podczas hamowania silnikiem. Gdy tego unikam, to błąd nie wyskakuje.