Strona 1 z 1

Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 10 stycznia 2018, 22:23
przez matias265
Witam mam pytanie. Chciałbym rozwiercić cylindry w silniku seat 2.8 vr6 + kompresor ABT, który ma średnice tłoka 81mm na średnice 84mm czyli dałoby to pojemność silnika r32 z vw golf. Czy istnieje taka możliwość bloki silnika jak się patrzy są takie same, czy blok r32 ma tuleje cylindrów? Chciałbym kupić kute korbowody I tłoki i założyć głowicę z r32 ponoć ma większe przepływy. Co z kwestią wału i innego skoku tłoka w silniku r32 niż 2.8 Żeby uzyskać moc silnika r32 ok 250km. Może ktoś już to przerabiał. Dziękuję za odpowiedz

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 11 stycznia 2018, 08:30
przez Pako162
Chcesz coś takiego robić tylko po to żeby uzyskać 250 km?? Bez sensu. Szkoda kasy i czasu. Lepiej swapować R32

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 12 stycznia 2018, 15:45
przez BartekTDi
Ja dzwoniłem do firmy Dziak - AUTO-SZLIF s.c. i spokojnie taki blok rozwiercą :D Będę u siebie zakłądal turbo i chcę go rozwiercić na 84mm, wsadzić tłoki od r32, kute korby i to mi da pojemnośc 3l - r30, sprężanie wtedy powinno wyjść 8,5;1

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 14 stycznia 2018, 20:44
przez matias265
Nie mogę zmienić silnika Mieszkam w Szwajcarii jak na przeglądzie to zauważa to będą problemy. więc chciałbym w tym bloku 2.8 pogrzebać. Ile ta opcja da km?

-- 12 stycznia 2018, 22:39 --

Żeby uzyskać pojemność 32l i moc silnika r32 trzeba wał tłoki i głowicę z r32.

-- 14 stycznia 2018, 20:44 --

Odpowiesz BartekTDi ile silnik może mieć orientacyjnie km, po takim zastosowaniu rozwiązania.

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 14 stycznia 2018, 21:19
przez BartekTDi
Samo rozwiercenie silnika nic mocy nie da, nawet straci bo zmniejszy się kompresja - jak się mylę niech ktoś mnie poprawi ;-)
Jeśli chcesz tylko trochę zwiększyć moc to może jakiś przelotowy wydech, lepszy dolot powietrza, im zimniejsze tym lepsze i jakaś mapa. Myślę ze wtedy wyjdzie jakieś 220-225km
A tak w ogóle jak niby mają się skapnąć na przeglądzie że masz r32? przecież numerów i oznaczenia silnika nie sprawdzają, to jest jako część wymienna. W twoim przypadku lepiej zrobić swap na r32 i ewentualnie zdjać napisy z kolektora ssacego z nazwą R32 i tyle :D No chyba że chcesz się "bawić" w uturbianie silnika :D

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 14 stycznia 2018, 21:55
przez matias265
Nie nie chcę mam już kompresor ABT. Może by się nie z zorientowali. Numer silnika trzeba by było coś z tym zrobić.

-- 14 stycznia 2018, 21:55 --

Ewentualnie zostanie ten silnik odświeżyć go trochę i skupić się na oprogramowaniu Ecu i podniesieniem cisnienia doładowania kompresora.

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 15 stycznia 2018, 07:16
przez Pako162
Masz ori kompresor ABT czy dokładany? 2.8 z kompresorem szło właśnie głównie na Szwajcarię i miało to 280 km, czyli wiecej niż R32. Po co w takim razie taka zabawa?

Re: Rozwiercenie bloku silnika 2.8

PostNapisane: 15 stycznia 2018, 07:39
przez matias265
Kompresor był montowany w firmie ABT. Obecnie ma 286km. Jak wiadomo silnik 2.8 ma 204km A r32 250km więc razem z kompresorem można by było przekroczyć 330km na silniku r32.