Strona 1 z 1

1.6 AKL wyciek płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 marca 2015, 11:37
przez johny_karol
Witam panowie mam problem z wyciekiem płynu chłodzącego . Wyciek pojawia się w miejscu łączenia silnika za skrzynią , Pompa wody, termostat , i chłodnice na 100% nie leja . Co to może byc??

Re: 1.6 AKL wyciek płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 marca 2015, 18:53
przez neostar
W tych okolicach jest gniazdo czujnika temperatury płynu chłodzącego z tworzywa, które lubi sączyć płynem.

Re: 1.6 AKL wyciek płynu chłodzącego

PostNapisane: 24 marca 2015, 19:26
przez johny_karol
czujnik i węże suche ,ale chyba cieknie spod obudowy tego króćca

Wyciek płynu chłodniczego

PostNapisane: 26 stycznia 2016, 13:35
przez marek49ae
Witam, zmagam się z wyciekiem płynu, w bliżej nie określonym miejscu i chyba tylko podczas stygnięcia silnika, i to nie zawsze. Na płytkach w garażu płyn jest, ze zbiorniczka coś tam ubywa. Według moich spostrzeżeń to zobaczyłem kroplę na wyjściu długiej półosi ze skrzyni, i w tym miejscu jest płyn na ziemi. Podkładanie papierów pod obudowę termostatu nic nie dało, papier suchy. Wszelkie możliwe połączenia węży sprawdzone. Dziś zdemontowałem filtr powietrza, cewkę zapłonową, zabrałem się za kolektor ssący, ale brakło mi czasu bo do roboty trzeba się zbierać. Ktoś coś podpowie??? Auto fajne(świeży zakup), pakiet startowy dla nowego właściciela zakupiony(rozrząd, pasek, rolki, kable, świece filtry, olej), ale za wiele mechanicznie o nim nie wiem. Poprzedniego scenica poznawać nie musiałem bo przez 6 lat służył bezawaryjnie, i na tego też liczę, że się pocieszę :-D

Re: Wyciek płynu chłodniczego

PostNapisane: 26 stycznia 2016, 18:24
przez marcin7x5
Sprawdź wężyk co idzie do zbiornika wyrównawczego. U mnie on jest przyczepiony do kolektora ssącego i zakręca właśnie w okolicach wyjścia półosi. Być może skapuje właśnie z niego na półoś.

Re: Wyciek płynu chłodniczego

PostNapisane: 27 stycznia 2016, 13:35
przez marek49ae
Znalazłem wyciek, pod kolektorem ssącym jest łączony obudowa termostatu z rurą do pompy wody, i tam jest oring który przepuszczał płyn.

wyciek :((((((

PostNapisane: 22 maja 2016, 21:05
przez zerker

Re: wyciek :((((((

PostNapisane: 23 maja 2016, 11:55
przez sebo7w7
Miałem chyba to samo, wypnij wtyczkę i tam jest oring, zdaje się w okolicach tego zielonego(nie wiem czy to jakiś czujnik czy co), u mnie stary oring przepuszczal i cieklo delikatnie po wezyku.

Wysłane z mojego HTC One_E8 przy użyciu Tapatalka

Re: wyciek :((((((

PostNapisane: 8 lipca 2016, 10:32
przez amcora
walczyłem z czymś takim kilka razy, raz było to mikropęknięcie w ty plastiku co wchodzi do bloku silnika, raz oring w czujniku temp a jeszcze inny przypadek miałem takie że ten plastik się odkształcił i puszczał wodę. Najgorsze jest to że samo z siebie nie ciekło, najczęściej jak silnik był nagrzany po jeździe i zostawiałem go pod blokiem, następnego dnia miałem ubytek płynu w zbiorniczku, namacalnie nic nie mogłem sprawdzić bo albo za gorący silnik albo nic nie było widać.

Wyciek płynu chłodniczego

PostNapisane: 2 października 2016, 13:52
przez goferos
Witam, tak jak w temacie, ucieka płyn chłodniczy, najprawdopodobniej ucieka przez tą śrubę z uszczelką, uszczelka koloru fioletowego jest tam duża kropla. jest to śruba przy turbo i potrzebuję konkretnej nazwy tej śruby oraz informacji czy mogę ją po prostu wymienić, czy poza odpowietrzaniem trzeba coś jeszcze czasem w turbinie grzebać?
Pzdr
Zdjęcia

Wyciek płynu chłodniczego - Co to jest?

PostNapisane: 1 kwietnia 2018, 20:56
przez WawarT
Cześć, Wczoraj w nocy przyjechałem z trasy jakby nigdy nic, nic się nie działo nie było widać żadnego wycieku na podjeździe. Rano wyskoczyła mi czerwona kontrolka przy wskaźniku temperatury wody na szczęście 3m po ruszeniu. Otwieram maskę, spoglądam na zbiorniczek pusto. Pierwsze co to sprawdzam olej, płynu nie przybyło, pod korkiem oleju bardzo delikatny śladowy wręcz nalot koloru kremowego, myślałem że to może UPG ale dolałem płynu, włączyłem silnik i ręką dodaje gazu na przepustnicy i zauważyłem wyciek (tylko podczas dodawania gazu) z tego miejsca, znajduje się one zaraz obok czujnika temperatury, z jego lewej strony pod jakimś wężem, wychodzi z bloku silnika i wygląda jak jakaś śruba(?). Co to jest? i czy dam radę zrobić to bez tłuczenia się po warsztatach?

Ewidentnie cieknie z miejsca wskazanego strzałką na 3 zdjęciu.

1) https://zapodaj.net/16c7a91f0764b.jpg.html

2) https://zapodaj.net/d929894985fa1.jpg.html

3) https://zapodaj.net/8191e332e72c8.jpg.html