przez Buczer » 20 lipca 2004, 11:01
Coogar to zobacz...bede wdzieczny.
Swoja droga powiem, ze troche mnie ta wiadomosc, ze konstrukcja ma 7-8 lat zaskoczyla. Bowiem w tym okresie wiekszosc firm praktycznie wycofywala lub wrzucala do roli "podstawowych" auta segmentu "C" w gore z silnikiem 8v. A co dopiero mowic o tworzeniu nowych jednostek 8v o tej pojemnosci do aut typu Audi (A3/A4), ktore nawet z tym silnikiem stanowily przeciez segment premium. Wiec tutaj mnie troche zaskoczyla polityka VW. Myslalem, ze to jest silnik z lat 80 stosowany z uwagi na problemy VW z silnikami 16v.
Takie info znalazlem na stronie "Gieldy":
"silniki ośmiozaworowe mają swoich oddanych fanów. Najprościej można się o tym przekonać, wertując internetowe fora posiadaczy Volkswagenów. Do roku 2001 sprzedawano m.in. Golfy napędzane silnikiem 1.6 8V o mocy 100 KM. Równolegle z nimi można było kupić wersję 16V mocniejszą o pięć koni, która obecnie - wzbogacona o bezpośredni wtrysk paliwa FSI - ma już 115 KM. Mimo to większym uznaniem cieszy się starsza wersja ośmiozaworowa.
- Przejedź się jednym i drugim, to od razu wybierzesz lepszy: 8V - napisał na forum "autokacik.pl" Tomasz Wasiak.
Uzasadnienie? Pracuje ciszej i lepiej "ciągnie z dołu", czyli w odczuciu kierowcy auto lepiej przyspiesza przy niskich obrotach silnika. Także koszty niektórych napraw są niższe. Ale ew. przewaga 8v nad 16v to juz specyfika VW.
Wymiana paskra rozrzadu 1.6 8v - 640, 1.6 16v - 1240zl"
PZDR