Strona 1 z 1

Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 6 września 2018, 18:04
przez dawidmaniak2
Witam tak jak w temacie na liczniku wyświetla mi się check, żółty wykrzyknik i EPC. Wczoraj wymieniałem cewkę bo jedna padła po wymianie chodził tak jak powinien a dziś gdy wjechałem na parking i miałem już go gasić wyświetliło się to wszystko na raz (co dziwne chodził tak jak powinien tak jakby wszystkie cewki były sprawne i nie szarpał) tyle że to tego zaczęły skakać same z siebie obroty od 1tys do 2 tys i tak cały czas dopóki go nie zgasiłem i ponownie nie odpaliłem po tym obroty były w porządku ale nadal świeciło wszystko to co wcześniej wymieniłem. Po ponownym odpaleniu na całe szczęście dojechałem do domu i nie wiem co teraz robić. Z góry dzięki za odpowiedź.

Re: Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 6 września 2018, 18:53
przez adasbb
Sprawdź czy Ci działają światła STOP po wciśnięciu pedału hamulca. Podłącz też pod VAG bo jak wyświetlają się kontrolki, to na 100% coś komputer samochodu zarejestrował.

Re: Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 6 września 2018, 19:34
przez marcin7x5
Mógł być chwilowy problem z EGR lub map sensorem. Warto sprawdzić co za błąd się zapisał.

Re: Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 11:54
przez pawel44
Witam. Żeby nie zakładać nowego tematu podłącze się pod ten. Miałem ten sam problem! Byłem na urlopie w Polsce auto oddałem na jeden dzień do mechanika ponieważ nie wchodził mi płynnie pierwszy bieg (musiałem szarpać) gdy auto już odebrałem przejechałem się 50km by sprawdzić czy wszystko ok. Wydawało się że auto sprawne podjechałem pod dom auto zgasiłem i poszedłem do domu. Gdy już się pożegnałem z rodziną, odpalam auto a tu nagle BOOM, 3 kontrolki na raz. Tak jak kolega wyżej piszę kontrolka trakcji (wykrzyknik) EPC i check engine nagle tak samo zaczęły mi falować obroty nie biegu jałowym od 700-1200.
Podjechałem do mechanika, sam nie wiedział co może być przyczyną podłączył pod kompa i usunął błędy. 800km jechałem w strachu żeby nic się nie stało :-D
Lecz teraz gdy juz mi nie pokazuje kontrolek auto rozgrzewa się do 90 stopni i znów to samo obroty falują...
Na zimnym silniku jest wszystko ok. Czy ktoś miał podobny problem??? Dodam że auto przed oddaniem dla mechanika nie pokazywało takich objaw.

Re: Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 13:13
przez marcin7x5
Jak faluje tylko na gorącym i na biegu jałowym to zapewne zawór EGR jest nieszczelnie zamknięty. Dla próby odepnij z niego wtyczkę i zobacz czy się niepokoi. Jak masz silnik bcb to pewnie masz pod korkiem oleju taką plastykową przejściówkę. Sprawdź czy ona jest sztywno osadzona w pokrywie zaworów.

Re: Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 6 stycznia 2019, 17:33
przez pawel44
Ok jutro sprawdzę. Czy przy odepnięciu kostki auto może być normalnie odpalone tak jak piszesz żeby to sprawdzić?
Tak silnik 1.6 16V

Re: Na liczniku check, wykrzyknik i EPC.

PostNapisane: 7 stycznia 2019, 18:14
przez marcin7x5
Może być. Najprawdopodobniej wyskoczy check po tym ale chodzi właśnie o to aby zawór był zamknięty i nie wysterowany przez ECU.