1.6 BCB 2003 - silnik bierze olej, grzejący się katalizator

Witam. Mam kilka problemów z niedawno kupionym Seatem Leon I 1.6 BCB 2003r. Auto ma na liczniku 237k przebigu, ja zrobiłem z tego jakieś 2.5k. Mam jakieś wydruki z NAPu dotyczące przebiegu w które nie wiem czy można wierzyć. Do rzeczy. Mam głównie 3 problemy:
1. Silnik bierze olej. Po kupnie wymieniłem olej na Mobil 10w40, standardowo jak każdy mechanik mi doradzał, nie wiem jaki był lany wcześniej. Po przejechaniu ponad 2k km musiałem dolać jakiś litr oleju. Z tego co czytałem, to pewnie pierścienie i uszczelniacze do wymiany. Ciekawi mnie opcja przejścia na olej 5w30 jak zaleca producent. Co myślicie?
2. Przegrzewający się katalizator, dokładnie jego rurki które są pod tą osłoną przy silniku. To może być spowodowane spalaniem takiej ilości oleju i pierscieniami związanymi z punktem 1? Mechanik sprawdzał i podobno katalizator jest drożny i sprawny.
3. Pompa paliwa po włączeniu zapałonu długo się ładuje, normalnie w samochodach to trwa 1-2 sekundy, u mnie natomiast trwa to nawet koło 10sekund. Ciśnienie pompy prawidłowe, jakieś 4.5 bara.
Nie znam się za bardzo na tym wszystkim, dopiero zaczyna przygodę z motoryzacja, więc jeśli coś źle napisałem, to wybaczcie. Liczę na Waszą pomoc, bo nawet mechanik nie bardzo jest w stanie określić przyczynę tych problemów.
1. Silnik bierze olej. Po kupnie wymieniłem olej na Mobil 10w40, standardowo jak każdy mechanik mi doradzał, nie wiem jaki był lany wcześniej. Po przejechaniu ponad 2k km musiałem dolać jakiś litr oleju. Z tego co czytałem, to pewnie pierścienie i uszczelniacze do wymiany. Ciekawi mnie opcja przejścia na olej 5w30 jak zaleca producent. Co myślicie?
2. Przegrzewający się katalizator, dokładnie jego rurki które są pod tą osłoną przy silniku. To może być spowodowane spalaniem takiej ilości oleju i pierscieniami związanymi z punktem 1? Mechanik sprawdzał i podobno katalizator jest drożny i sprawny.
3. Pompa paliwa po włączeniu zapałonu długo się ładuje, normalnie w samochodach to trwa 1-2 sekundy, u mnie natomiast trwa to nawet koło 10sekund. Ciśnienie pompy prawidłowe, jakieś 4.5 bara.
Nie znam się za bardzo na tym wszystkim, dopiero zaczyna przygodę z motoryzacja, więc jeśli coś źle napisałem, to wybaczcie. Liczę na Waszą pomoc, bo nawet mechanik nie bardzo jest w stanie określić przyczynę tych problemów.