Strona 1 z 1

Jaka kompresja 1.8T AJQ??? Jaka prawidłowa

PostNapisane: 18 marca 2019, 22:34
przez Podkopnik
Hej dziś mierzyłem kompresję :
1 clinder 12,5 bar
2 cylinder 12,5 bar
3 cylinder 9,7 bar
4 cylinder 12,4 bar

przy próbie olejowej

w tych zdrowszych wzrosło do 15 a w 3 cylindrze 11,9

Czy mam się bać?? Jakie są normy dla tego silnika?
Dodam że 4 miesiące temu robiona była uszczelka pod głowicą , mechanik mówił że gniazda jeszcze nie wyglądają źle wymienione były uszczelniacze zaworowe i docieranie zaworów.

A to zdjecie świec. Mają przejechane 20 tys przy czym nie były czyszczone po zrobieniu uszczelki pod głowicą stąd mniemam że brązowy nalot to pozostałość po tym jak dostawał się tam olej prze uszczelkę pod pokrywą zaworów . Jak się mylę poprawcie.
Jak wg was wyglądają świece?
Obrazek

Re: Jaka kompresja 1.8T AJQ??? Jaka prawidłowa

PostNapisane: 18 marca 2019, 22:47
przez Maszan
Kolor maja ok tzn sklad mieszanki jest ok. Co do zuzycia to porownaj jaki ksztalt maja elektrody nowych i bedziesz mial oglad czy sa zuzyte - moim zdaniem juz sporo materialu jest wypalone i rzerwa sie zwieszyla , ale tak jak mowie trza zerknac jak wygladaja elektrody nowek .
Co do kompresji to masz 20% mniej na 3 garze , internety mowia ze 10% roznicy jest jeszcze ok. Cos musi byc z pierscieniami na tym tloku - wytarte, stracily sprezystosc lub zapiekly sie w rowkach.

Re: Jaka kompresja 1.8T AJQ??? Jaka prawidłowa

PostNapisane: 18 marca 2019, 23:36
przez Podkopnik
W internetach ludzie podpowiedzieli by zweryfikować czy zakład który robił głowicę przyłożył się do docierania zaworów i gniazd.
Piszą żeby zdjąć kolektor ssący i wydechowy , ustawić zawory na 3 cylindrze by były zamknięte i nalać przez ssacy i wydechowy naftę. Jeżeli szybko zleci znaczy że zawory puszczają i głowica byłaby źle zrobiona. Co sądzicie o takim pomyśle?
Czy dalsze użytkowanie z taką różnicą w kompresji może mieć zły wpływ na jednostkę czy nie przejmować się i jeździć?

Re: Jaka kompresja 1.8T AJQ??? Jaka prawidłowa

PostNapisane: 19 marca 2019, 09:03
przez Maszan
No, ale proba olejowa ewidentnie podnosi cisnienie wiec widac, ze olej doszczelnia styk gladzi z pierscieniami i tlokiem.Wiadomo z ta nafta mozesz probowac , ale zachowanie po wlaniu oleju raczej wskazuje na zuzycie pierscieni.