Strona 1 z 1

Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 17:29
przez Darekko31
Witam forumowiczów, mam niemały problem już od dłuższego czasu ze swoim Leonkiem. Podczas przyspieszania w dolnych odcinkach obrotów tj. od ok 2500 do 4000 tyś obrotów słychać charakterystyczny dźwięk uciekającego ciśnienia. Na początku sprawdziłem odcinek od samego turbo do IC i od IC do kolektora ssącego - wszystko szczelne. Gdy sprawdzałem szczelność układu od kolektora znalazłem nieszczelność w odmie i to naprawiłem. Niestety odgłos upuszczania powietrza nie zniknął. Myślałem, że zawór DV jest uszkodzony (miałem taki błąd w vagu), wymieniłem jednak problem nie ustał. Teraz zrobiłem logi 115 i 118 kanału i proszę o ich interpretację bo może ten dźwięk po prostu ma być i tyle albo sam wirnik sprężarki jest rozwalony. http://vaglogger.apphb.com/log/5cc08eaf8701a892080f897d

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 16:20
przez Bushid0
No to zdejmij węża od gruszki co idzie do n75, zatkaj go, odepnij wtyczkę od n75. I zobacz czy boost wali 1.5b jeśli tak to masz turbo git. Jeśli nie, to albo nieszczelnośc albo turbo zjebane. Jescze zobacz na poprawnie podpiętym n75 i odłączonej wtyczce czy turbo dmucha 0.3b. Jeśli nie klapka do regulacji wg, albo peknieta.

Zrób i inne logi 1 2 i 3. Oraz 3 i 20.

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 21:18
przez Darekko31
Nie mam jeszcze założonego wskaźnika doładowania (korzystając z okazji to podpiąć go pod kolektor ssący czy w rurę która idzie do ic) a co do logów to te kanały sprawdzać statyczne czy dynamicznie?

Po swojej analizie logów 115 i 118 zauważyłem ze wartość odczytania dużo różni się od wartości zadanej ciśnienia na turbo właśnie w granicach ok 2500 obrotów właśnie w tym momencie gdy słychać ten świst.

Oczywiście gdy tylko zamontuje wskaźnik od razu skorzystam z Twoich instrukcji i zobaczę co dalej. Ostatnio się zastanawiam czy zawór sterujący pracą DV jest sprawny, może otwiera zawór dv na początku pracy turbo i zamiast tłoczyc powietrze do układu to się otwiera i wpuszcza w dolot i przez to ten charakterystyczny dźwięk.

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 22:35
przez Kanisz
Jak przyśpieszasz i obroty zbliżają się do 3000rpm słychać głośny świst?
Czy na Vag nie zwróciło błędu, że niewłaściwe ciśnienie w kolektory dolotowym?
Tak miał szwagier w A6 2.5TDi i na pierwszy rzut oka też nie widzieliśmy dziury w połączeniach, dopiero jak rozebralismy połączenia od IC do odlotu okazało się że plastikowe łączniki przy wlocie do silnika są dziurawe od dołu tak że nie było widać dopóki nie zdemontowalismy ich.
Warto sprawdzić jeszcze raz dokładnie, albo zdemontować i obejrzeć od dołu czy nie ma pęknięcia.

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 08:26
przez Darekko31
Nie możliwe jest by układ od turbo do samego kolektora był nieszczelny. Zaslepilem początek układu i koniec i podłączyłem sprężarkę. Trzyma ciśnienie, żadnej nieszczelności. Tu coś ze sterowaniem chyba, bo właśnie jak przekraczam barierę ok 3000 obrotów to ten syk jakby ustaje i zostaje tylko odgłos pracy turbiny i nie ma już tego swistu. A co najlepsze gdy na prawdę jadę dynamicznie i po zmianie biegów obroty nie schodzą poniżej np 4000 obrotów to problem praktycznie nie występuje.

-- 28 kwietnia 2019, 09:26 --

Jeśli chodzi o błędy, co bardzo jest ciekawe w tej chwili nie ma żadnych błędów. Miałem kilka ale usunąłem i już się nie pokazują. Miałem błąd 17705, 17545 i parę innych ale nie związanych juz z ciśnieniem i z nimi sobie dawno poradziłem. Raz mi też wyskoczył błąd 17963 ale już też nie występuje.

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 10:34
przez Kanisz
Wiesz czasami najprostsze jest trudne do zrobienia...

Te błędy to skasowałeś i odpaliłes na postoju i Ci nie wyskakują? Czy skasowałeś i przejechałeś się i brak błędów?
... może to być i sterowanie, rozkręcałeś i czyściłeś turbo?
... pisałeś, że zamieniłeś zawór DV, to dlaczego dalej sądzisz, że to on, czy tylko podmieniłeś na chwilę/sprawdzenie?

To może być ten zawór odcinający DV ale łatwo można go sprawdzić lub może masz zawór upustowy BOV, który jak pracuje to robi takie Psssy.?

Sprawdzenie zaworu DV:
Trzeba go wymontować i
sprawność sprężyny sprawdzisz palcem, pomacaj po prostu - jak twarda jest i czy w ogóle pracuje... W nowym zaworze bez problemu można wepchnąć tłoczek do środka. Całość pracuje przy tym bardzo lekko. Zawor jest chyba z plastiku wiec zobacz czy jest cały i sprawdź szczelność:

Trzeba dmuchnąć w przyjście ustami, jeśli przepuszcza to do wymiany. Powinien przepuszczać tylko na odejściu
w pozycji "normalnej" zawór ten jest szczelny we wszystkie strony (sprężyna dociska tłoczek i uszczelnia go).

Dalej...
Zawór upustowy ciśnienia doładowania BOV:
Zawór stosuje się do pojazdów wyposażonych w seryjny zawór DV. Dzięki częściowemu powrotowi powietrza do układu, nie będzie on powodował błędów komputera oraz problemów z "przelewaniem" silnika podczas zmian biegów.

Seryjny zawór DV wtłacza powietrze w obieg, natomiast zawór typu Blow Off-zawór atmosferyczny wypuszcza powietrze na zewnątrz, co chroni Twoje turbo, a przy okazji wydaje niesamowity efekt dźwiękowy-charakterystyczne PSSYYTT...
... Dlatego trzeba sprawdzić wezyki i polaczenia a jak wszystko ok to potem sam zawór... BOV.

Na stronie iparts.pl ładnie opisali:
Dla zapewnienia prawidłowej pracy oraz do precyzyjnego regulowania ciśnienia w turbosprężarce używa się zaworów upustowych, których głównym zadaniem jest upuszczanie powietrza tłoczonego do układu ssącego lub spalin przed turbosprężarką. Najczęściej stosuje się obecnie w silnikach benzynowych dwa zawory w systemie dolotowym – west-gate oraz blow-off, a także zawór by-pass w układzie wydechowym.
Link
https://www.iparts.pl/artykuly/amp/jak- ... i,291.html

Stąd :
... tu schematy i opis sterowań regulacji ciśnieniem doładoeania w turbo
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-u ... ladowania/

Nie wiem jak to jest w Leon 1M stąd jeżeli to nie niedzczelnośc i DV i nie BOV to po przeczytaniu w/w linku jak wiesz jak u Ciebie realizowane jest sterowanie turbo może coś Ci podpowie co dalej sprawdzić.

-- 28 kwietnia 2019, 11:34 --

...a może okaże się to poprostu DV lub BOV

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 15:58
przez Darekko31
Dziękuję Ci za masę informacji ;) ale różnice pomiędzy bov a DV już poznałem bo właśnie chciałem zamontować amtosferyczny ale dowiedziałem się że w 1.8T to gra nie warta świeczki. Kupiłem zamiennik properfekt, taki wykonany z aluminium w systemie dwutloczkowym co jak czytałem powinno zdawać egzamin.

Jeśli chodzi o błędy to skasowałem, przejechałem się i już nie wyskakiwaly.

Co do turbo, to przyznam się że nie wyciągnąłem turbiny na stół, myślę że jestem jeszcze za dużym laikiem w tych sprawach by się na to porywać.

Gdyby nie ten dziwny syk to po prostu uznalbym to za trubo dziurę bo później jak syk ustaje to ładnie leonik dostaje kopa.

Jest to mój pierwszy samochód z turbo i mam znikomą wiedzę na ten temat. Dopiero się uczę i liczę na Wasze doświadczenie ;)

Mam w najbliższym planie montować downpipe 3" i gdy to zrobię zabiorę go na strojenie i hamowanie wtedy by się okazało jak to jest na prawdę z kondycją silnika.

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 16:32
przez Kanisz
Dokładnie każdy znas inaczej interpretuje syk przy turbo, bo turbo zawsze sycz głownie z zaworu BOV, kiedy dasz w gaz a potem puscisz noge z gazu a auto juz nie potrzebuje więcej doladowania zawór sie otwiera i slychac syczenie ale jest to normlne, a dźwięk brzmi mniej wiecej tak jak w linku i głośniej ja wykrecisz 5000rpm

BOV Properfekt
https://youtu.be/ekJnQiANmWU

...jak brzmi podobnie i nie ma bledow oraz dobrze jezdzi to nie ma co grzebać

A tu instalacja w 1.8tsi Downpipe3
https://youtu.be/eV_VcZvh-6Y

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 17:08
przez Darekko31
Mój zawór jest recylkulacyjny, nie daje takiego odgłosu jak bov.

Masz rację, nie ma co grzebać ale dziwi nie strasznie dlaczego sterowanie miałoby otwierać ten zawór w tak niskich obrotach gdzie tak na prawdę na początku powinno być max cisnienie doładowania wy jak najlepiej się odpychac.

Może odepne zawór sterujący pracą DV i zobaczę co się będzie działo albo w ogóle na moment podlacze DV bezpośrednio do kolektora (ponoć można tak zrobić) i zovaczyny co dalej.

A kolego odpowiedz mi jeszcze proszę na pytanie, w której części układu dolotowego najlepiej podłączyć wskaźnik doładowania?

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 22:22
przez Kanisz
Probój, testuj, tuninguj...,
... A sprawdziles ten zawór DV?

Nie wiem dokładnie jak wygląda Twoj kolektor dolotowy, ale najlepiej jak najbliżej kolektora dolotowego.

Czy tak wyglada u Ciebie dolot?
Link
https://f.allegroimg.com/original/0c8aa ... 6ac8e2082f
Jeżeli tak to wpiąlbym sie w jeden z tych cienkich przewodow, np ten wystajacy z lewej, pewnie będzie średnicą zbliżony lub nawet może bedzie pasował do trojnika przyłaczeniowego, który powinieneś otrzymać w zestawie do czujnika ciśnienia turbo, jak nie to lepiej bo kupisz sobie na wymiar.
Tnij ten cienki przewód 5cm od dolotu dopasuj trójnik jak możesz to kup metalowy trójnik +opaski mocno zaciśnij. Wężyk przegrodą pod silnikiem poprowadź do kabiny tam gdzie chcesz mieć zegar z turbo, najpopularniejsze mocowanie to lewy słupek, ale może masz inną opcję.
... I gotowe...

Jak będziesz jechał na hamownię to zwroc uwagę, żeby:
dokonywać pomiaru temperatury powietrza możliwie blisko głowicy.

Szerokości..., a przede wszystkim Szybkości...

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 1 maja 2019, 12:23
przez Darekko31
Podłączyłem wskaźnik turbo, na pedale wcisnietym do dechy turbo pompuje 0.6 bara. To normalne wskazania?

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 1 maja 2019, 13:50
przez Podkopnik
Normalne.

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 2 maja 2019, 10:36
przez Bushid0
Logi do tego zrób.
1 2 31,03 20 i 114 i 115.

-- 2 maja 2019, 10:36 --

Sprawdź tez na odpietym n75 wtyczce samej ile wali boosta, powinno byc 0.3 max 0.4b

Re: Nieszczelny dolot, uszkodzone turbo?

PostNapisane: 5 maja 2019, 18:08
przez Darekko31
Napisz mi tylko które logi dynamicznie a które statycznie.