Strona 1 z 1

1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

PostNapisane: 8 sierpnia 2019, 21:22
przez mdrajwer
Witam, pasek klinowy w moim brum brumie zaczął piszczeć :evil: Zamierzam go wymienić, mam nadzieję że uda mi się to zrobić samemu. Z tego co widzę, to najtrudniej jest jedynie poluzować napinacz. Gdzie się on znajduje w tym silniku? Czy wystarczy tylko odkręcenie dwóch śrub? :-D

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

PostNapisane: 10 sierpnia 2019, 11:56
przez marcin7x5
Napinacz tylko trzeba przekręcić. Nie trzeba żadnych śrub wykręcać.

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

PostNapisane: 27 sierpnia 2019, 22:22
przez mdrajwer
Przekręcić śrubę, czy dobrze rozumiem? Brakuje mi zdjęcia czy chodzi nam o ten sam element. Nie wiem co przekręcić.
Czy trzeba dostępu od spodu? Dostęp nie wydaje się aż tak zły.

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 14:15
przez Oracle
Należy jedynie założyć odpowiedni klucz (najlepiej oczkowy) na nakrętkę mocująca koło napinacza i przekręcić to (całość) w prawo (napinacz, a raczej jego koło odchyli się luzując pasek) - trzeba do tego użyć sporej siły, toteż nieuświadomieni mogą uznać to za niewykonalne. W celu ułatwienia montażu nowego paska w napinaczu jest otwór, w który po obróceniu można włożyć cienki bolec (około 4mm średnicy - o ile pamiętam, czyli np. gwóźdź, wiertło, śrubę, itp.), co utrzyma napinacz w pozycji dogodnej do założenia nowego paska (taki bolec jest zawsze włożony w nowym napinaczu).

***Napinacza oczywiście nie trzeba odkręcać do operacji wymiany paska. W razie jednak potrzeby da się to zrobić od tyłu, czyli dostęp do jego śruby mocującej jest od strony kolektora wydechowego (należy zdjąć blaszaną osłonę i użyć długiej przedłużki do klucza nasadowego).***

Re: 1.6 16v BCB wymiana paska klinowego/wielorowkowego

PostNapisane: 29 sierpnia 2019, 22:11
przez Maszan
Dobrze spisuje sie klucz oczkowy kopytkowy 16 - podchodzisz nim od strony grodzi i ciagniesz do gory .Gdy pokryja sie otwory na blokade nalezy wlozyc tam jakas srube M4 - jest to raczej niezbedne gdyz poluzniony napinacz moze sie uszkodzic , a po drugie latwiej pasek zalozyc.