Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6 16v

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6 16v

Postprzez cry_far » 3 maja 2020, 09:37

Witam wszystkich, wczoraj wymieniłem w sowim silniku 1.6 16v BCB uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy, wszystko dlatego że samochód spalał dużo oleju.
Po wymianie uszczelniaczy zrobione już 200KM, wiem że jest to bardzo mało aby cokolwiek powiedzieć.
Natomiast stwierdziłem że skoro mam z kim wykonać remont silnika zrobię to z racji na fakt iż silnik przy dużych obrotach pali olej a z rury siwy dym.

Chciałem Was prosić o poradę odnośnie od jakiego producenta kupić najlepiej uszczelkę pod głowicę oraz pierścienie tłokowe?
Rozmyślam również na dość istotną sprawą jakiego rozmiaru dobrać pierścienie tłokowe? nie ukrywam że nie będę wykonywał honowania cylindrów.
Zdjęcia z wymiany uszczelniaczy tak do wglądu wrzucam.

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
cry_far
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17 maja 2016, 20:57
Lokalizacja: Kraków
Auto: STEAT Leon 1M
Silnik: benzyna 1.6 16V

Reklama

Re: Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6

Postprzez marcin7x5 » 3 maja 2020, 13:03

Wszystko zależy od funduszy jakie chcesz na to przeznaczyć. Możesz użyć polskich zamienników lub oryginalne części. Są też całe zestawy naprawcze uszczelek. Rozebrałeś już silnik że nie zakładasz honowania cylindrów? Okazać się może że będzie konieczne bo wymiana pierścieni nie wiele da.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6

Postprzez s3b6k » 19 maja 2020, 09:16

Chciałbym pomóc ale nie mam wiedzy. Znam tylko te firmy które wszyscy uznają za dobre typu manhle, febi itp. I jak remoncik poszedł? Wiem, że ludzie wkładają też "poprawione" tłoki przy okazji takiego remontu. Wiem, że do 1.4 profesor kris wstawiał takie i niektórzy mówili, że w 1.6 też ma ten sam problem tylko występuje on rzadziej. Pochwal się. Mam ten sam silnik i u mnie bierze 0,25-0,3L oleju na 4000km czyli po 12000 jest 0,75-1L to chyba nie jest tak źle. Olej wymieniam co 8k i zawsze ma kolor zużytego oleju frytkowego.
Zobacz Profil
s3b6k
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 maja 2020, 09:04
Region: świętokrzyskie
Auto: Toledo II
Silnik: BCB 1.6

Re: Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6

Postprzez marcin7x5 » 19 maja 2020, 15:55

Ja jeszcze swojego nie remontowałem. Pomimo przebiegu 330 kkm nadal chodzi ładnie. Trochę zaczyna brać już olej bo ok 0,4L na 1000 km ale przypuszczam że to wina uszczelniaczy zaworowych. Trochę nie widzi mi się aby wydawać ok 2500 zł na porządny remont bo tylko taki ma sens w aucie o wartości ok 5000zł.
Co do części to dobre są mann, kolbenschmidt, ajusa, ina....
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marcin7x5
Cupra
Cupra
 
Posty: 3892
Dołączył(a): 8 kwietnia 2008, 12:01
Lokalizacja: CRY
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: leon 1M
Silnik: AUS 1.6

Re: Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6

Postprzez Maszan » 19 maja 2020, 21:56

Robilem remont 1.4 16V w Golfie zony. Wjechaly: nowe panewki korbowe, komplet tlokow i pierscieni Kolbenschmitt z 1.6 oczywiscie po pomiarze cylindrow ( chyba dopuszczalna srednica jest +0.4mm od wymiaru nominalnego gdzie jest sens wkladac nowe tloki). Do tego honowanie cylindrow, nowe tulejki sworzni z pasowaniem do nowych sworzni, remont glowicy tzn. szlif i dotarcie zaworow, nowe prowadnice+ uszczelniacze. Kasatory luzow zaworowych INA. Auto smiga, pozbylem sie dzwieku klepiacych tlokow, pobor oleum zerowy.Aktualnie jest ze 7kkm po naprawie. Remont wynikal z obecnosci podwyzszonych weglowodorow w spalinach- generalnie problemem byla juz umeczona glowica (gaz robi druga ture tzn kolejne 10 lat). Moze problem rozwiazaloby zamontowanie ori kata( tu juz byl zamiennik) ale tego nie wiem. Jako ze auto blacharsko ok postanowilem zrobic to w miare porzadnie.
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6

Re: Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6

Postprzez weuek » 19 maja 2020, 21:57

Tylko sensu finansowego nie ma taki remont. Miałem fabię z tym silnikiem i tym samym problemem. Sprzedałem gdy jeszcze była warta 11 tysięcy.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Jakich firm wybrać komponenty przy remoncie silnika 1.6

Postprzez Maszan » 20 maja 2020, 12:34

weuek napisał(a):Tylko sensu finansowego nie ma taki remont. Miałem fabię z tym silnikiem i tym samym problemem. Sprzedałem gdy jeszcze była warta 11 tysięcy.

Ale co zrobic jak przegladu na legalu by nie przeszlo, policja na drodze sprawdza spaliny? Sprzedasz komus mine?To juz wolalem zrobic i jezdzimy do smierci...mojej lub Golfa :)
Były:
Skoda 120@136 89' LPG
Skoda Felicia 1.3 MPI 98' LPG
VW Bora 1.9 TDI 01'
Są:
Seat Leon 1.6 16V LPG 05'
VW Golf 1.4 16V LPG 99'
Zobacz Profil
Maszan
Signo
Signo
 
Posty: 143
Dołączył(a): 3 lipca 2018, 22:19
Lokalizacja: Skawina
Region: małopolskie
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BCB 1.6


Powrót do Leon 1 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron