Strona 1 z 1

1,6 AKL - "dziwne" "1" uruchomienie siln

PostNapisane: 24 sierpnia 2004, 08:00
przez Martyn
Drodzy Klubowicze !

Po tzw. nocnym postoju i "1" uruchomieniu - obroty 1100 - 1200, silnik po kilku sekundach gaśnie. Można go wtedy ponownie uruchomić tylko przy lekko wciśniętym "gazie".

Jeżeli przy "1" uruchomieniu ZARAZ dodam lekko "gazu" obroty z 1100 - 1200 spadają na około 900 i później - w miarę nagrzewania silnika schodzą do około 800 i jest już wszystko OK. Obroty biegu jałowego są stabilne, silnik nie gaśnie (nie ma żadnego wpływu na te obroty obciążenie silnika przez podłączanie "silnych" odbiorników prądu, wspomaganie ukł. kierowniczego itp.) czyli stabilizacja obrotów działa prawidłowo.
Przy późniejszych uruchomieniach silnika jest wszystko OK - nawet po kilku godzinach postoju silnik odpala tak jak powinno być czyli z obrotami około 900.
Profilaktycznie czyszczona była przepustnica (była minimalnie przybrudzona) oraz przeprowadzana jej adaptacja - nic to nie zmieniło i nie pomogło.

Moje pytanie - czy ktoś z Was miał podobny "przypadek" w swoim Leonie (silnik 1,6 AKL)?
O co tutaj może chodzić ?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i podpowiedzi.
Martyn

[ Dodano: Pią 27 Sie, 2004 ]
Widzę, że mam pecha.
Tylko mojego Leona trapi (trapiła) taka doleglowość ???

Re: 1,6 AKL - "dziwne" "1" uruchomienie siln

PostNapisane: 16 września 2004, 16:27
przez leo
moze swiece ci wilgoc lapia, a moze przepystnice by trzeba przeczyscic....nie wiem, tak sobie gdybam, ale od tego bym zaczal, no i do Vag`a sie podlaczyc....

Re: 1,6 AKL - "dziwne" "1" uruchomienie siln

PostNapisane: 16 września 2004, 16:58
przez Tonny S
Jaki przebieg ??

Re: 1,6 AKL - "dziwne" "1" uruchomienie siln

PostNapisane: 16 września 2004, 17:08
przez Coogar
Ja nie mialem czegos takiego.

Re: 1,6 AKL - "dziwne" "1" uruchomienie siln

PostNapisane: 16 września 2004, 19:46
przez AUTO-LIDER
Spróbuj przed odpaleniem a po przekreceniu stacyjki dodać gazu do dechy, puścić i dopiero wtedy odpalać, jeśli nie pomoże to proponuje sprawdzić standartowo czujnik temp silnika, ale nie na zasadzie czy istnieje, tylko zdjąć chatakterystyke temp/V i porównac z wymaganą.

Re: 1,6 AKL - "dziwne" "1" uruchomienie siln

PostNapisane: 17 września 2004, 07:11
przez Martyn
Na dzień dzisiejszy wygląda to tak (po pojawieniu się porannych chłodów):
- gdy temperatura zewnętrzna jest NIŻSZA niż 14-15 C - auto po dłuższym postoju odpala normalnie tzn. z obrotami 900;
- gdy temperatura zewnętrzna jest WYŻSZA niż 15 C - auto odpala DZIWNIE tzn. z obrotami około 1200. Gdy zaraz DOTKNĘ gazu obroty spadają na 900 i jest wszystko OK. Gdy nie dotykam gazu - auto piłuje na tych obrotach (1200) ponad 2 minuty poczym gwałtownie obroty spadają na jakieś 850 (silnik już lekko rozgrzany).
W sterowniku nie ma błędów, czujniki temperatury cieczy chłodzącej i zasysanego powietrza zachowują się normalnie.
Profilaktycznie czyszczona była przepustnica (włącznie z adaptacją) - bez zmian.
Kombinowanie z pedałem gazu - wciskanie do oporu z włączonym zapłonem - nic nie daje.
SPOTKAŁ SIĘ KTOŚ Z TAKIM OBJAWEM ?
Z góry dzięki za podpowiedzi.

[ Dodano: Wto 16 Maj, 2006 ]
Witam ponownie !
Ponieważ nic się nie zmieniło z "1" odpalaniem zimnego silnika przy temp. zewnętrznej wyższej niż 15 st. od ostatnich postów - mam pytanie do Was - czy znacie jakiegoś dobrego speca od ECU ? Potrzebuję porady, konsultacji - gdyż raczej wszystko wskazuje na to że problem jest z ECU.
Z góry dzięki za odpowiedzi.