Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez matts84 » 8 sierpnia 2015, 20:12

Ja pod tą nakładkę białą co idzie na górę podkleiłem białą kartkę, miałem takie samoprzylepne kartki A4, z nich wyciąłem kółeczka i podkleiłem pod podświetlanie i jest w sam raz.

Obrazek
Obrazek

-- 8 sierpnia 2015, 21:12 --

Ogarnąłem sygnalizacje drzwi i świateł, wystarczyło w can gateway przekodowac ponownie na tą sama wartość co była i wszystko śmiga, Ściemnianie licznika też działa :D
Zobacz Profil
matts84
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 maja 2013, 20:03
Auto: Toledo 1M
Silnik: benzyna 1.8

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 8 sierpnia 2015, 23:45

matts84, a mógłbyś wstawić zdjęcia gdzieś indziej, bo te z gg nie wyświetlają się.
Jest tylko informacja jak chce się je obejrzeć:
{"result":{"status":2,"errorMsg":"publink managed page not visited"}}
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez matts84 » 9 sierpnia 2015, 21:09

Obrazek
Zobacz Profil
matts84
Stella +
Stella +
 
Posty: 31
Dołączył(a): 27 maja 2013, 20:03
Auto: Toledo 1M
Silnik: benzyna 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez orneciak123 » 14 sierpnia 2015, 12:48

Witam


Nie wiem gdzie zamieścić te pytanie więc pytam tutaj, jak coś to proszę o przeniesienie.

Co prawda auto to nie leon ale posiada ten sam typ skrzyni co leon i golf , może mi pomożecie bo już nie wiem co robić ?

Auto o którym mowa to passat B4 1.9 tdi 1995r z ecu od golfa iv 038906012L i zegarami od B5

Mam problem, z wskazaniem prędkości po wymianie zegarów, to znaczy zaniżają prędkość o około 15 km/h im szybciej jadę to przekłamanie większe. Skrzynia jest taka jak w golfie iv na linki. Oznaczenie chyba CTN lub ASD nie jestem pewien musiał bym sprawdzić.

Zegary są z passata b5 1/2 fis nr: 3b0 920 829 A 100km/h na środku wsad poniżej wszystko chodzi ok tylko ta prędkość.

http://www31.zippyshare.com/v/mzqR9ASa/file.html

Nie mogłem coś przez forum dodać załącznika ?

Kodowania ostatniej cyfry czyli ilość impulsów nie da rady zmienić w vcds jest 5 i nie chce się przekodować na żadną inną .


Najlepiej było by zmienić cały wsad od golfa iv ale nie ma odpowiednika do tych z tym numerem bo są różnice we wsadzie

u mnie dane prędkościomierza są w adresie $258-$277 a w golfie $220-$23F

Próbowałem przekopiowywać same dane prędkościomierza od golfa iv 1j5 sport edition ale nie wiele to daje, bo trzeba zmienić ilość impulsów.

W najgorszym wypadku zostanie mi kupić jakieś zegary 3b0920925A i zmienieć tarcze i zakodować wsadem z golfa 826A

Czy może macie jakiś pomysł żeby nie zaniżał prędkości ?

Prędkość mierze gps i co ciekawe w ecu prędkość w kanale 6 zgadza się z tą na gps a info dostaje z zegarów.

Może da się żeby prędkość zegary czytały po can z abs ? Bo abs jest z ASR wrzucony też z golfa iv i działa !
Zobacz Profil
orneciak123
Stella
Stella
 
Posty: 2
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 13:04
Auto: golf 3
Silnik: TDI pompa VP

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krzycho59 » 14 sierpnia 2015, 16:43

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
krzycho59
Signo
Signo
 
Posty: 114
Dołączył(a): 20 kwietnia 2013, 20:08
Lokalizacja: Kurort Sopot :)
Auto: Seat Leon l
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 20 sierpnia 2015, 08:56

Mam jednak problem z tym licznikiem, a dokładniej to z jego adaptacją. Kable z manetki i CAN już podpięte i działają(sterowanie i sygnalizacja drzwi).

Próbowałem na różne sposoby zaadaptować go na różne sposoby, co ileś prób wracałem z wsadem.
Robiłem przekodowanie bramki CAN(19) z 00006 na 00000 i spowrotem 00006 i bez tego. Ogólnie bramka nie przyjmowała kodowania dopóki licznik był podpięty - pomagało wyciągnięcie zielonej wtyczki.
Próbowałem przekodować licznik(17) z 05122 na np. 06122 i spowrotem na 05122.
Kasowałem błędy i nic to nie pomagało.

W liczniku(17) jak zalogowałem się nowym pinem(01476) i wejście w kanał 50 adaptacji różnie wyglądało, ale nigdy nie skończyło się powodzeniem. Pomijam już sytuacje, gdzie z jakiegoś powodu kanał 50 dawał ERROR.

Gdy już było pytanie "PIN ?" jako nową wartość podawałem start pin(02789) i po kliknięciu w [Test] przeważnie już nic się nie działo.
Przycisk stawał się nieaktywny, a tekst "PIN ?" zamieniał się w "Wait" i tak pozostawało. Wartość przechowywana pozostawała ciągle 32000. Przypadkiem udało się nawet uatkywnić przykisk [Save], ale dało się zapisać tylko wartość 32000(po kliknięciu [Test] pin sam się zmieniał), pytało czy zapisać wartość 32000 i potwierdzenie też nic nie dawało. VIN, przebieg itd pozostają stare.
Ogólnie co bym nie robił stary licznik wciąż działa a nowy nie chce.

Może modyfikacja wsadu coś da, ale na razie nie wiem od której strony za nią zabrać się.
Licznik od passata niby ładnie opisany jest, ale żeby zgrać to z leonem i nie namieszać to już gorzej.

Może ktoś ma jakiś pomysł na to co jeszcze mogę zrobić?




Użyte liczniki/wsady:
Seat Leon 1M0 920 802 D
VW Passat 3B0 208 849 A
VW GOlf IV 1J5 208 846 C

Wsady i wszystko co może mieć znaczenie:
https://www.dropbox.com/sh/gnhb5svkp3qn6ca/AABw-eIYf6Gx_IJhRsCiUdFLa?dl=0

-- 20 sierpnia 2015, 09:56 --

W międzyczasie przerobiłem wsad wg instrukcji z forum vw-passat. Po pracy okaże się, czy to wystarczy.
Niemniej jednak liczę na sugestię co by można jeszcze inaczej zrobić gdyby np. to nie udało się.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 21 sierpnia 2015, 18:42

Może trochę z innej beczki ale jednak dotyczy zegarków :wink: Grzebiąc ostatnio w internetach natrafiłem na jakąś stronkę gdzie widziałem jak Full FIS wyświetla nazwy utworów i wszelkie inne info z radyjka, radyjko to Symphony Mp3 z Octavii, samego linka też już niestety nie mam i nie mogłem tego dziś odnaleźć :( ale w sumie i tak wszystko było po hiszpańsku :P W związku z tym pytam Was czy ktoś już takiego połączenia próbował lub orientuje się czy jest to faktycznie możliwe ? :shock:
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 21 sierpnia 2015, 19:36

Jest to możliwe, potrzebujesz dociągnąć trzy kabelki od radia do zielonej kostki licznika i dodatkowo radio które będzie współgrać, na pewno aura kaseta, aura cd v1 i mfd. Te sprawdzone i działa na 100 % .
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 22 sierpnia 2015, 12:24

No tak jak mówisz bo mam obecnie Aure kaseciaka podpiętą ;) Tylko właśnie się zastanawiam czy te radyjko ze Skody też tak wysyła info do zegarków bo nie chce specjalnie w nie inwestować żeby to sprawdzić :P A interesuje mnie konkretnie wyświetlanie nazw mp3 na fis :)
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez JohnyR7 » 14 września 2015, 22:11

Witam, od niedawna jestem posiadaczem Leona I 2001 (model 2002) 1.9TDI ASV. Mam ochotę zmienić licznik na taki z pełnym FIS-em. Proszę o info:

- jak sprawdzić typ licznika?
- jaki licznik od Passata kupić?
- skąd wziąć wsady do Golfa IV?

Warunkiem przystąpienia do podmiany licznika jest 100% gwarancji, że wszystkie kontrolki będą poprawnie działać i wskazania licznika, obrotomierza, wskaźnika temperatury silnika i wskaźnika poziomu paliwa będą poprawne.
Leon ma fabryczny tempomat i komputer pokładowy.
Posiadam kable:
- VAG KKL - RS232
- KKL VAG-COM for 409.1 - USB
- VAG-K+CAN COMMANDER FULL - USB
Zobacz Profil
JohnyR7
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 19 sierpnia 2015, 18:24
Auto: 1.9TDI 110HP
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 15 września 2015, 08:21

Najprościej to sprawdź vagiem jaki masz moduł komfortu jeśli 1J0 to masz immo 2 jeśli 1C0 to immo 3. Do auta z immo 2 polecam bardziej liczniki z końcówką 845, 846 lecz ciężko kupić zdrowego a dla immo 3 liczniki 847 i 849.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 15 września 2015, 11:27

Z 849 jest dużo zabawy. Najbardziej spoko jest chyba 847
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Szybki1988 » 18 września 2015, 17:14

Witam,

Czy ktoś wie jak się nazywa i czy w ogóle jest możliwa taka modyfikacja ze przy włączeniu zapłonu wskazówka predkosciomierza i obrotomierza ( paliwa i temperatury silnika też może być) przemieszcza się do maksymalnych wartości i wraca na miejsce?

Jeslij już gdzieś był opis tego moda to proszę o podeslanie linku.

Pozdrawiam
4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Zobacz Profil
Szybki1988
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5 kwietnia 2012, 10:11
Auto: SEAT LEON ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 18 września 2015, 17:52

Bez dodatkowych modułów nic nie zrobisz.
Szukaj np VFIZ - http://leonclub.home.pl/forum/viewtopic ... 45&t=19370
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Szybki1988 » 18 września 2015, 18:18

Pavulon87 napisał(a):Bez dodatkowych modułów nic nie zrobisz.
Szukaj np VFIZ - http://leonclub.home.pl/forum/viewtopic ... 45&t=19370


No podejrzewam, że będzie trzeba coś dorzucić, tylko co i gdzie.

Ponawiam pytanie. Może ktoś miał styczność.

Dzięki za link. Poszperam.
4x4 194KM & 423 NM by COMPsport
Zobacz Profil
Szybki1988
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 5 kwietnia 2012, 10:11
Auto: SEAT LEON ARL
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 18 września 2015, 18:28

http://www.qmatis.com/pl/hs-menu-for-pr ... hc-vfiz-vw
550 - 840zł
http://www.qmatis.com/en/devices/menu-v ... z-vw?id=23
Podłączenie - dwie wtyczki i adaptacja.

Ale ktoś może zna coś tańszego.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 19 września 2015, 08:49

Na chwilę obecna nie ma możliwości zrobienia "open ceremony" bez dodatkowych modułów . Na stronie golfa jeden kolega też "tworzy" taki moduł ale ma być dużo tańszy od tych co podał kolega wyżej . Kiedyś na ruskiej stronce znalazłem jak koleś uruchomił "wskazówki" ale w liczniku od passka tyle że przed FL.

link do tematu hypefis
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... start=1554
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 21 września 2015, 01:58

Hej pomógł by mi ktoś zmienić tę zegary? Łódzkie lub mazowieckie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dragos » 9 października 2015, 22:08

Cześć, czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic, kto pomógłby mi ogarnąć zmianę licznika na FIS'a?
Zobacz Profil
Dragos
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 15 lipca 2014, 23:06
Auto: S L
Silnik: ARY 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krafal84 » 14 października 2015, 12:29

Witam

Mam problem z moim Toledo 1M z 2000 roku. Za zegary W01M0920821B włożyłem licznik z paska b5 fl 3B0 920 825 1/2 fis, wlutowałem trzy elementy potrzebne do aktywacji drzwi i wgrałem zmodyfikowany wsad 1J5920826C z Golfa
Po uruchomieniu zegarów w aucie ładnie zgasła kontrolka poduszek, działa informacja o otwartych drzwiach.
Niestety licznik pokazuje zły przebieg, wskazówka nie pokazuje pełnego baku, po włączeniu świateł nie włącza się kontrolka świateł mijania oraz cały czas świeci się kontrolka świec żarowych oraz immo (pomimo odpowiedniego zmodyfikowania wsadu).

Czy ktoś pomoże z tymi problemami?

-- 14 października 2015, 12:29 --

Udało mi się usunąć problem z immo. Kontrolki świec i immo gasną a auto odpala.
Nadal nie wiem jak poradzić sobie z pozostałymi rzeczami.
Zobacz Profil
krafal84
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 14 października 2015, 12:49

Skoro przebieg jest zły to na pewno wsad nie był dobrze zmodyfikowany.
A jesteś pewny, że ten licznik w ogóle ma kontrolkę świateł mijania?
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 14 października 2015, 12:52

Kontrolka świateł Ci się nie włączy bo w pasacie jej nie ma. Co do przebiegu musiałeś nie przepisać lini odpowiedzialnych za to. Co do wskazówki paliwa, nie idzie bo ma albo źle wpisaną drogę igła lub fizycznie jest źle ustawiona wskazówka. Jak robisz test elementów licznika to wskazówka jak się zachowuje ?
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krafal84 » 14 października 2015, 18:36

Dziękuję za te informacje. Rzeczywiście przy teście wskazówka temperatury oraz poziomu paliwa nie ustawiają się na maksymalnej oraz środkowej pozycji. Mam nadzieję, że ręczna korekta pomoże.
Co do kontroli świateł, to nie wiedziałem że może jej nie być ale okazuje się że może i w tym liczniku jej nie ma :-)

Zostaje tylko przepisanie przebiegu. Czy możecie mi podać która linia jest za to odpowiedzialna?
Zobacz Profil
krafal84
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 14 października 2015, 19:53

Przy immo2 przebieg masz od 0EA do 0F9 a przy immo3 0FC do 10B jeżeli dobrze pamiętam
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez krafal84 » 15 października 2015, 16:24

Dziękuję, wszystkie problemy rozwiązane :)
Zobacz Profil
krafal84
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 października 2014, 13:55
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Toledo 2
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 16 października 2015, 12:57

Koledzy ktoś mi podpowie, który pin trzeba wypiac, żeby działało selektywne podświetlanie?

Oraz jak dodać kluczyki, bo niby wiem, ale coś mi nie wychodzi :-/ pewnie coś, źle robie, albo mam kiepska instrukcje

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 16 października 2015, 13:13

Żeby działało selektywne trzeba zamienić pin 15 i 20 niebieskiej wtyczki jeśli dobrze pamiętam. Na jednym masz stałe zasilanie a na drugim zasilanie po włączeniu postojówek.
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 18 października 2015, 19:38

3B0 208 849 B mam taki licznik jaki wsad bedzie do niego najlepszy?

Bo mam jakieś, ale obroty trzyma mi na 500 ... i nie działa tempomat.. chyba, że wiecie jak sobie z tym poradzić?

-- 17 października 2015, 21:59 --

http://www16.zippyshare.com/v/lQyabVAS/file.html

Może mam coś nie tak z wsadem?

-- 18 października 2015, 20:38 --

U mnie wyszło tak:
https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12108150_829953410435393_775453478740868232_n.jpg?oh=37e1fa739c13a52b0ea3d41e3b095095&oe=56C26051

Podziękowania należą się mcaris za ogarnięcie kodowania i robak26 za wsad :)

Dzięki chłopaki już miałem przez moment dosyć tego licznika.

Natomiast do pełni szczęścia brakuje mi selektywnego podświetlania:) po zmianie pinów z 15 na 20. Zaczęły mi się robić takie cuda :mrgreen:
https://youtu.be/Yf3Wsr0L7Mg

Ktoś podpowie coś z tym selektywnym? Bo jak widzicie działa, tylko coś pewnie, źle robię :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 18 października 2015, 19:50

sly180, co do selektywnego podświetlania to u mnie wystarczyło wypiąć któryś z pinów regulatora oświetlenia bez zamiany pinów w kostce licznika. Niestety już nie pamiętam który(3?,4?), ale możesz próbować kolejno lub poczekać do jutra aż sprawdzę.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 18 października 2015, 20:01

Pavulon87 napisał(a):sly180, co do selektywnego podświetlania to u mnie wystarczyło wypiąć któryś z pinów regulatora oświetlenia bez zamiany pinów w kostce licznika. Niestety już nie pamiętam który(3?,4?), ale możesz próbować kolejno lub poczekać do jutra aż sprawdzę.


Obrazek

Mam zdjęcie kostki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 18 października 2015, 20:25

Może być to 6, ale ręki nie dam sobie uciąć.
Możesz spróbować sam go znaleźć:
robak26 napisał(a):Aby to zaczęło działać musisz we wtyczce od ściemniacza zlokalizować przewód, na którym po zapłonie pojawia się prąd.
Potem wypnij go z wtyczki i zaizoluj.
W razie powrotu do oryginału wepniesz go do wtyczki i nie będzie śladu po ingerencji.

A jak nie, to niedługo będę przy aucie i jeszcze dziś mogę napisać.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 18 października 2015, 20:44

Pavulon87 napisał(a):Może być to 6, ale ręki nie dam sobie uciąć.
Możesz spróbować sam go znaleźć:
robak26 napisał(a):Aby to zaczęło działać musisz we wtyczce od ściemniacza zlokalizować przewód, na którym po zapłonie pojawia się prąd.
Potem wypnij go z wtyczki i zaizoluj.
W razie powrotu do oryginału wepniesz go do wtyczki i nie będzie śladu po ingerencji.

A jak nie, to niedługo będę przy aucie i jeszcze dziś mogę napisać.

Jak Ci się chce patrzeć to dla potomnych zostanie :-)

Wysłane z mojego Redmi Note 2 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 18 października 2015, 21:00

kabelek niebiesko-czarny. u mnie na wtyczce opisany jako 2, a na twoim zdjeciu 6
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 18 października 2015, 21:14

Pavulon87 napisał(a):kabelek niebiesko-czarny. u mnie na wtyczce opisany jako 2, a na twoim zdjeciu 6


Odwróciłem kostkę :) thx idę sprawdzić, czy zadziała:)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 18 października 2015, 21:26

Ale sytuacja jest o tyle dziwna że miga tylko podświetlanie w "drzwiach" reszta jak widać jest ok. Może najpierw odłącz podświetlanie klamek i zobaczy czy też będzie migać??
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 18 października 2015, 22:18

mcaris napisał(a):Ale sytuacja jest o tyle dziwna że miga tylko podświetlanie w "drzwiach" reszta jak widać jest ok. Może najpierw odłącz podświetlanie klamek i zobaczy czy też będzie migać??


Sprawdzałem wszystkie możliwości. Na szczęście wystarczyło wypiąć jeden kabelek przy ściemniaczu:)

mcaris dzięki wielkie za pomoc, bez Ciebie to bym chyba odpuścił temat, a tak jakoś się udało i śmiga :)

A tak wygląda Twoje dzieło ;p

Licznik:
Obrazek

Selektywne:

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez studzien » 22 października 2015, 19:51

Witam zamontowałem kontrole przepalonych żarówek i działa, ale jest jeden problem znikła mi bryła pojazdu wraz informacją otwartych drzwi.
We wsadzie zmieniłem wartości 223 : EA-->E9 i 223: 01-->3F kodowanie +8, ale jak zmienię kodowanie na +9 to wraca bryła ale znika kontrola ma ktoś pomysł żeby by działało to i to mój licznik to 849A

-- 22 paź 2015, o 20:51 --

Problem rozwiązany
Zobacz Profil
studzien
Stella +
Stella +
 
Posty: 80
Dołączył(a): 30 marca 2009, 17:21
Lokalizacja: KRAKÓW
Auto: Seat leon TDI

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 28 października 2015, 20:36

Cześć znalazłem na rosyjskim forum gościa co robi multimfa taki odpowiednik firmy qmatis tutaj link:
https://www.drive.net/l/1135141/
a koszt takiego urządzenia to 70$ z przesyłką do Polski. ( zapisałem sie :-D jest jeszcze kilka miejsc :-D :-D )
Fajny projekt mają colormulti mfa ale to już 200$
https://www.drive.net/l/7768032/
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Pavulon87 » 28 października 2015, 20:54

mcaris napisał(a):Fajny projekt mają colormulti mfa ale to już 200$
https://www.drive.net/l/7768032/

O tym to nie ma co myśleć, chyba że komuś język odpowiada :roll:
8. Will there be the Color-MFA also into German or English?

vwAutopilot
In the near future will not be the English or German version.
Sorry.
Zobacz Profil
Pavulon87
Signo
Signo
 
Posty: 142
Dołączył(a): 6 maja 2015, 16:20
Lokalizacja: Częstochowa
Auto: Leon 1M
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 29 października 2015, 05:53

I tu cię zaskoczę Pavulon87 pisałem do autora produktu i trwają prace na językiem angielskim do Color-MFA ,ponieważ jest duże za interosowanie ludzi nie tylko Z Rosij
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Dragos » 29 października 2015, 09:18

ale wypas :D
Zobacz Profil
Dragos
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 15 lipca 2014, 23:06
Auto: S L
Silnik: ARY 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 5 listopada 2015, 23:34

Udało mi się przepisać kluczyki z leona immo2 do passata ze wsadem z golfa immo3. Jak by ktoś chciał to mogę dać rozpiske co gdzie przepisać bo w leonie jest trochę inaczej zorganizowany wsad niż w passacie/golfie.

A przy okazji... mógłby się ktoś podzielić gotowcem do przeskalowania wskaźnika paliwa i temp wody ?
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 318
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez wiki2183 » 6 listopada 2015, 22:11

Witam wszystkich. Mam leona z 2004 i chciałbym fis'a jest ktoś z opolskiego bądź śląskiego kto by mógł mi to zrobić? Podświetlenie mogę zmienić sam ale reszta to czarna magia dla mnie
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
wiki2183
Stella
Stella
 
Posty: 16
Dołączył(a): 22 marca 2015, 13:39
Lokalizacja: Opolskie
Auto: Seat Leon
Silnik: ASZ 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 7 listopada 2015, 13:30

Szkoda że nie było chętnych. Kolega który miał ruszyć z produkcja nie zebrał chętnych i przerwał projekt :(
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 7 listopada 2015, 15:20

mcaris napisał(a):Kolega który miał ruszyć z produkcja nie zebrał chętnych i przerwał projekt :(


A ten pierwszy projekt? Tego juz tez nie realizują? Może na to znalazło by się więcej chętnych?
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez mcaris » 8 listopada 2015, 09:05

Ten pierwszy? tzn ten?:
https://www.drive.net/l/1135141/
Jeśli tak to można by poszukać chętnych min. 20 osób. 70$ to nie jest aż tak wiele . Najtańszy produkt jaki można odszukać jest dostępny tu:
http://www.qmatis.com/pl/hs-menu-for-products-listing
i można sobie porównać cenę.
Leon 1.8T. RAKETA
Był 1.6 AKL jest swap na---1.8 T AUQ---Full fis B5 FL--- środrek A3 polift-- Leon rozbity :(

Jest---SKODA OCTAVIA II 2.0 BKD było 140 --- jest 174ps
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mcaris
Sport
Sport
 
Posty: 283
Dołączył(a): 3 lipca 2010, 16:06
Lokalizacja: warszawa
Auto: skoda 2008
Silnik: TDI pompowtryski PD

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez sly180 » 8 listopada 2015, 20:41

Ja był bym chętny i w sumie mój znajomy.

Więc dwie osoby można liczyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sly180
Signo
Signo
 
Posty: 173
Dołączył(a): 25 czerwca 2012, 14:24
Lokalizacja: Łódzkie
Auto: Leon 1M

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez huber » 20 listopada 2015, 15:55

Dragos napisał(a):Cześć, czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic, kto pomógłby mi ogarnąć zmianę licznika na FIS'a?


Ja też ,ze Szczecina więc jest nas już dwóch potrzebujących pomocy :D
Podpis niezgodny z regulaminem, usunieto. Administracja.
Zobacz Profil
huber
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 15 stycznia 2013, 08:41
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Leon FR
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez joker2613 » 23 listopada 2015, 16:28

Mam pytanie kto by ogarnął temat licznika z passata do toledo w świętokrzyskim ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
joker2613
Stella +
Stella +
 
Posty: 34
Dołączył(a): 11 lutego 2010, 20:21
Lokalizacja: BUSKO
Auto: SEAT TOLEDO
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 28 listopada 2015, 23:55

Hej. To znowu ja :-P

Czy ktoś z Was próbował może zasterować FIS-em przez Arduino tak jak jest to pokazane na stronce:

http://kovo-blog.blogspot.ro/2013/11/au ... tocol.html

Kolejne pytanie to czy ktoś dysponuje jakimś wsadem lub ma jakiś gotowy kod do płytki z tej stronki:

http://kuni.bplaced.net/_Homepage/FisFo ... iew_e.html

Staram się ostatnio zgłębić wiedzę na ten temat ale ciężko znaleźć informacje na temat interfejsu 3LB i tego jak wysterować cały wyświetlacz :roll: Myślę że gdyby połączyć funkcjonalności Arduino i FISFool + kilku modułów do arduino takich jak np BT czy CAN można by za przyzwoite pieniążki ogarnąć na FIS-ie choćby tagi mp3, książkę i info o połączeniu z tel. czy też informacje z OBD :wink:

Czekam na odzew, szczególnie od tych którzy siedzą w temacie i dysponują niezbędną wiedzą ;)
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości