Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Sylas_ldz » 6 maja 2016, 23:03

Tylko trzeba ostrożnie odklejać żebby nie przerwać nie pozaginać i przede wszystkim nie porysować bo potem rysy będą na widoku. Ale w tych wyświetlaczach jest fany klej .. Nie ma problemu z odklejeniem.


barto128 napisał(a):No no :) Wyszło elegancko :brawo: Najbardziej te radio mnie intryguje ;) Jak coś to jakąś foteczkę za dnia bym poprosił :-D Na razie się wstrzymałem z radyjkiem bo obczajam czy jakiś RNS 315 albo 510 da się upchać i podłączyć :P Jeszcze raz gratki roboty :mrgreen: :brawo:


Prosze bardzo fotka radia w lepszych warunkach oświetlenia 8) .. jeszcze przed modem climatronica.

Obrazek
ARL.... Nie ma ognia bez dymu :)
Zobacz Profil
Sylas_ldz
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 8 kwietnia 2016, 12:57
Auto: Toledo II
Silnik: ARL 1.9

Reklama

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ekks » 20 czerwca 2016, 11:55

Witam, czy orientuje się ktoś w których komórkach we wsadzie 849 zapisane są korekty obrotomierza? EW czy mógłby ktoś podrzucić pewny wsad z 1J0920846GX? Mam licznik 949, próbowałem wrzucać 2 wsady z GX ale żaden nie chciał współpracować. Wrzuciłem wsad 846C z tego tematu, wszystko działa, ale obrotomierz jest na diesla, a moje tarcze są z benzyny i właśnie na benzynę chcę go przestawić. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam :)
Zobacz Profil
ekks
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 października 2014, 18:39
Auto: VW Golf
Silnik: inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 20 czerwca 2016, 22:35

ekks sprawdź sobie komórki od 278 do 2A7

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ekks » 27 czerwca 2016, 21:28

Dzięki kolego bledow! W końcu udało mi się uruchomić licznik. Podmieniłem komórki obrotomierza, prędkościomierza i wskaźnika temp i wszystko gra jak powinno :-)
Obrazek
Zobacz Profil
ekks
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 października 2014, 18:39
Auto: VW Golf
Silnik: inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 4 lipca 2016, 16:46

Mam standardowe pytanie kolego ekks, czy działa Ci kontrolka tempomatu i czy swapowałeś z IMMO2 na IMMO3 czy z IMMO3 na IMMO3? (bo widzę, że benzyzna).

// edit

Dla potomnych. Jakby nie działała kontrolka tempomatu, to u mnie zadziałało to:
http://forum.vw-passat.pl/threads/47289 ... ost2127293
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Zobacz Profil
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez ekks » 6 lipca 2016, 10:40

Kolego DzieX, co do kontrolki tempomatu to nie odpowiem, bo mam tempomat, ale jakiś czas temu przestał współpracować i już wcześniej kontrolka w ogóle się nie zapalała. Oryginalnie w samochodzie miałem IMMO2 ale to już 4ty licznik z kolei IMMO3, za pierwszym razem z IMMO2 na IMMO3 zrobiłem adaptacje przez VCDS, bo licznik IMMO2 to był MotoMeter z jakimś dziwnym wsadem. Obyło się bez zmiany pastylek. A później to już kopiowanie komórek immo z wsadu do wsadu. Dopiero przy 949 było trochę więcej zabawy i samo skopiowanie komórek nie wystarczyło, musiałem dodatkowo dopisać kluczyki. Pozdrawiam :mrgreen:
Zobacz Profil
ekks
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 29 października 2014, 18:39
Auto: VW Golf
Silnik: inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez DzieX » 7 lipca 2016, 09:54

Dzięki za info :) Udało mi się już odpalić tą kontrolkę.
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Zobacz Profil
DzieX
Sport
Sport
 
Posty: 332
Dołączył(a): 13 sierpnia 2010, 11:50
Auto: Toledo 1M V6 BHE
Silnik: benzyna inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 21 sierpnia 2016, 18:45

Nieco poczytałem, ale dla pewności zapytam :)

Czy do Leona ASV 2004r, podejdzie licznik z passata 3B0920849A (+obudowa a3) ?
Czy coś w nim nie będzie działać (mam na myśli że nawet kombinując ze wsadem itd pewnych rzeczy nie właczę)
Czy będzie to współpracowało jakoś z nawigacją seat MFD (DX z tunerboxem) - czy niekoniecznie :) ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 21 sierpnia 2016, 19:28

Tak, 849 będzie pasował do auta z 2004 roku, navi będzie działać tylko musisz mieć doprowadzone 3 kable od mfd do zielonej kostki licznika. Co do działających rzeczy co masz na myśli ?
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 21 sierpnia 2016, 23:29

No że np. nie pokaże mi otwartych drzwi (a tylko np. kierowcy), czy że jakiś problem będzie z immo, albo jakieś kontrolki czy coś, hocki klocki :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez [gypsymh] » 22 sierpnia 2016, 06:53

Maras2003 temat tego licznika przerobiony jest już na drugą stronę. Do wyświetlania drzwi musisz pociągnąć 2 przewody do modułu komfortu pod can, oraz jak kol. Sebastian pisze 3 pod radio. Mam u siebie ten sam licznik i jestem mega zadowolony. Chłopaki ze wsadem zrobili naprawdę mega dobra robotę. Dzięki Bledow i Kobzyr. Jedyny minus licznika, to jego czujnik światła. Który może zakłócać prace modułu komfortu. Problem może dotyczyć podświetlenia przycisków w panelu sterowania szyb.
M@r[!n LEON 1M- repels ARL+++by Kobzyr/brakes 312-256/dual Flash-Multimap/full fis/podwójne kierunki
LEON 5F CUPRA BLACK PERFORMANCE/ORANGE PAKIET
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
[gypsymh]
Sport
Sport
 
Posty: 496
Dołączył(a): 24 czerwca 2013, 23:33
Lokalizacja: Małopolska
Auto: LEON 1M
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 22 sierpnia 2016, 07:12

Na Twoim module komfortu pokaże wszystkie drzwi a i z immo też problemów nie będzie :-P

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 22 sierpnia 2016, 20:43

A w miarę dobrym wsadem kto poratuje :) ?

I co potrzebne z obudowy A3 ? Tył i przód ? Czy środek też (czyli szukać jeszcze zegara audi z fisem ) ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez kajohuta » 23 sierpnia 2016, 07:29

Maras2003 potrzebujesz obudowę z a3 przód lub obudowę z toledo 2,leon 1 z dwoma przyciskami tylko trzeba wyciąć środek na fisa
Zobacz Profil
kajohuta
Sport
Sport
 
Posty: 257
Dołączył(a): 8 października 2012, 16:09
Auto: seat leon

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 27 sierpnia 2016, 19:18

Tak, cośtam pogrzebane, jest błąd immo - pewnie coś źle przepisalem ;)
Drzwi po dopieciu przewodów can do kostki pokazuje prawidłowo .
Jedyne co mi brakuje - nie pokazuje info z radia, mam ori MFD seata, w jakiejśtam full opcji tj czyta mapy DX i ma tunerboxa. Sam przekladalem, nie dalem tunerboxa bo to chyba zbędne. Nie mam instalacji z radia do zegarów, ale połaczylem na krótko przewodami i pomimo chyba prawidłowego kodowania - nie działa... W menu FIS wybierając nawi jest komunikat ze not avaible - tak samo jak kabli radio-zegary nie było... Co sprawdzić ?

No i wydaje mi się że musi być ten TMC, a komunikacja leci po CAN... tylko gdzie ja go wje... :evil:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 28 sierpnia 2016, 14:19

Co do komunikacji fis z mfd powinny wystarczyć trzy kabelki między nimi i odpowiednie zakodowanie. Jak podłączyłeś i jakie kodowanie masz na zegarach ?

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 28 sierpnia 2016, 22:16

No z tego co czytam to nie, musi być tunerbox 3b0 919 895A (koniecznie z A), on cośtam transkoduje CAN NAWI-TUNERBOX na cana ogólnego.
Kodowanie w zegarach ze jest navi (i jest w menu opcja navigation), a w mfd ze jest zewnętrzny wyswietlacz. W blokach pomiarowych bawi twierdzi ze zewnętrzny ekranik "not OK"...

-- 28 sierpnia 2016, 22:16 --

* pomyłka, chodzi o 3b0 919 894a
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 12 września 2016, 23:16

Jeśli masz navi MFD ver. G to faktycznie przez TMC współpracuje z zegarami. Sposobem na to jest downgrade Softu navi do ver. C lub D i wtedy działa po 3LB :wink:
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 13 września 2016, 18:46

Dzięki za info, wszystko się przyda :)
Ale... Mam navi w wersji "B". Prawdopodobnie jest to odpowiednik VW "G". Pochodzi z Toledo chyba 2003r, co dziwne w wersji B działają mapy DX, ma pamięć ostatnich miejsc i był też ori tunerbox. Stąd też opinia że to odpowiednik tej G od VW.
barto128, mówisz że jak kupię ten tunerbox z transkodowaniem, to powinno działać ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez nosio1 » 13 września 2016, 22:05

witam mam problem mianowicie kupiłem zegary nr 3B0 920 927 ,wsadziłem przerobiony wsad z golfa nr 1j5 920 826A wsad przerobiony pod względem przebiegu nr nadwozia pinu itp. autko odpala jeździ na tych wskaźnikach niestety jest problem czy mógłby mi ktoś pomóc jak zmienić wartości k-value albo jak przerbic wsad aby wskazania przebiegu km były prawidłowe ponieważ na starym liczniku ten san odcinek drogi praca dom wynosi 6.2 km na nowym 5.8
z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
Zobacz Profil
nosio1
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 września 2016, 17:15
Auto: leon 1m1
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 14 września 2016, 06:29

A kodowanie zrobiłes takie samo jak w starym liczniku?
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 318
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez nosio1 » 14 września 2016, 09:04

właśnie o to chodzi że u mnie w kodowaniu licznika ostatnia cyfra to 6 a w tym nowym nie przyjmuje 6 tylko maksymalnie 4 i opis jest taki w vagu przy kodowaniu ostatniel cyfry distanse impulse number (k-value) zmieniałem parę razy ta liczbę i przy tej co mam aktualnie jest najbardziej zbliżone do prawidłowego.
Zobacz Profil
nosio1
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 5 września 2016, 17:15
Auto: leon 1m1
Silnik: BCB 1.6

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 16 września 2016, 15:36

Maras2003 napisał(a):Dzięki za info, wszystko się przyda :)
Ale... Mam navi w wersji "B". Prawdopodobnie jest to odpowiednik VW "G". Pochodzi z Toledo chyba 2003r, co dziwne w wersji B działają mapy DX, ma pamięć ostatnich miejsc i był też ori tunerbox. Stąd też opinia że to odpowiednik tej G od VW.
barto128, mówisz że jak kupię ten tunerbox z transkodowaniem, to powinno działać ?


Rozumiem że zegary co najmniej z końcówką 847 i do kodowania dodane +16. Jak możesz to podaj nr z tej navi. Wydaje mi się że jeśli jest to opowiednik G z VW to powinno zadziałać z TMC ;) Bynajmniej w Passku tak mamy fabryczną navi z TMC i na zegarkach 849 śmiga. Ale jeszcze trzeba by sie upewnić żeby kasy na darmo nie wywalić.
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 16 września 2016, 21:08

Już wywaliłem kasę, w przyszłym tygodniu testy ;) Tylko kurde wiązkę gdzieś przepiłem, na pewno miałem. Ewentualnie zrobię na piny z zestawu Arduino :P
Postaram się odpowiedzieć :)
Do kodowania dodane, zegary 920 849. Na TMC bez końcówki "A" nie działało.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 18 września 2016, 12:18

To czekam na testy w takim razie ;) Daj znać czy zagadało :-D
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 22 września 2016, 17:13

Tunerbox nie był potrzebny... Nawigację mam Seata w wersji "B" czytającą mapy DX, z pamięcią adresów (mozna 10 zapisać) + był tam też tunerbox bez literki A. Co niby świadczy o tym że to odpowiednik wersji G...
Ale zegary komunikują się z radiem przez te 3 kable w miniiso. Musiałem widocznie ostatnio to źle zakodować, albo co bardziej prawdopodobne źle podłączyć. Teraz śmiga :)

Pora nauczyć się pisać na tym fisie co mi się podoba za pomocą Arduino :)

A jeszcze 1 rzecz - żeby działało podświetlanie selektywne, wypiąłem 1 pin ze ściemniacza. Ale teraz bez zapalonych świateł nie mam podświetlenia drzwi, climatronika itd - czy ma ktoś sposób na to ? Żeby po zapłonie paliło się wszystko oprócz tarczek zegarów ?
Jak nie to będę rozkminiał :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 22 września 2016, 21:19

W niebieskiej wtyczce licznika pin 15 i 20. Jeden to plus po zapłonie a drugi plus po włączniku. Stały wypinasz i izolujesz a w jego miejsce wpinasz ten po włączniku i działa selektywne podświetlenie i działa ściemniacze bez licznika ;)

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 23 września 2016, 19:08

Mam zegary z canem.
Teraz drzwi mrugają i nie działa ściemniacz na zegary (resztę ściemnia)...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez barto128 » 23 września 2016, 21:32

No widzę że jednak dało się ogarnąć i wszystko śmiga jak należy :wink: :brawo: Co do arduino i wyświetlania czegokolwiek na FIS to nie taka prosta sprawa :P Siedziałem nad tym ale na razie bez efektów :/ Podrzucałem Ci kiedyś linka w temacie ;)
Obrazek
Seat Leon 1M Sport 1,9 TDI ASV 132,6 KM / 288,7 Nm 2013 - 2017
Seat Leon 1P FR 2017 - ... ;)

https://www.facebook.com/leonWoznyGarage/
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
barto128
Signo
Signo
 
Posty: 163
Dołączył(a): 5 kwietnia 2013, 19:33
Lokalizacja: Giżycko/Kę3yn/Olsztyn
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: Leon FR
Silnik: BMN 2.0

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 24 września 2016, 16:20

Cośtam dzisiaj kombinowałem, ale tak czy siak zegary wysyłają info po CAN do drzwi odnośnie oświetlenia... Ewentualnie zrezygnować z "podświetlenia CANem" w drzwiach na rzecz sterowania prosto ze ściemniacza... Może jest jakiś przewód który już w drzwiach idzie, tylko nie jest używany, na rzecz CANowego podświetlenia... Ostatecznie zapiąć stałe zasilanie na podświetlenie drzwi po zapłonie i/lub po światłach postojowych.
Albo i układ który gdy zobaczy jakiekolwiek napięcie (mrugnięcie) to załączy stałe zasilanie na te podświetlenia i podtrzyma przez x sekund ;)

Wypada mi jeszcze podziękować wszystkim którzy przyczynili się do tej operacji, z nazwisk nie wymieniam, każdy będzie wiedział czy o niego chodzi ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Arek84 » 2 października 2016, 10:32

Co ile kkm fabrycznie jest ustawiona inspekcja olejowa? I czy można ją przestawić np co 12kkm ?
Obrazek
Zobacz Profil
Arek84
Sport
Sport
 
Posty: 318
Dołączył(a): 28 września 2009, 19:58
Lokalizacja: Łowicz
Auto: Leon Sport

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 2 października 2016, 11:09

Z tego co mi się wydaje to można. Pewnie w adaptacji kanału 17.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 2 października 2016, 12:16

Można na pewno. Z tego co pamiętam to musisz wejść we wskaźniki (17) i adaptacja (10) i kanał 40 i tam seryjnie inspekcja jest ustawiona na 15kkm i zapisana jako zera. Żeby zmienić np inspekcję na 10kkm musisz wpisać to jako 00100. Niech ktoś poprawi jeśli źle pamiętam.

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez lezyk » 7 grudnia 2016, 16:22

Witam, chce zamontować licznik z Passata z fisem do mojego Leo 2001 rocznik tdi 110km. Bez klimatronika. Z tego co rozumiem to potrzebuje to licznik z Passata z fisem, obudowę z a3 8l, wgrać soft z golfa 4. Potrzeba mieć MFA Żeby to działo, czy trzeba coś przelutowywać w liczniku?
Zobacz Profil
lezyk
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 listopada 2016, 12:22
Auto: Leon m1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 7 grudnia 2016, 16:26

MFA czyli manetkę do sterowania komputerem pokładowym ? Raczej tak, bo inaczej po co Ci ten licznik z FISem.
Przelutowywać nic nie trzeba, ale można chociażby diody LED, na białe, lub czerwone, bo w pasascie będą pewnie zielone lub niebieskie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez lezyk » 7 grudnia 2016, 17:27

To tyle chciałem wiedzieć, dzięki za pomoc :D
Zobacz Profil
lezyk
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 listopada 2016, 12:22
Auto: Leon m1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 8 grudnia 2016, 11:57

+ oczywiście kodowanie immo itd, ale uznałem to za oczywiste ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 8 grudnia 2016, 12:23

Może się okazać że trzeba będzie dolutować trzy elementy do licznika ale to już zależy jaki moduł komfortu i jaki licznik ;)

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez lezyk » 13 grudnia 2016, 17:51

Panowie mam jeszcze dwa pytania, dużo jest przerabiania licznika z Anglika? I drugie pytanie o obudowę z a3, trzeba kupować ta z fisem czy da się jakoś tą zwykłą ładnie przerobić na duże okno?
Zobacz Profil
lezyk
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 listopada 2016, 12:22
Auto: Leon m1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 13 grudnia 2016, 18:16

Obudowę musisz kupić tą zwykłą bo ta z fis czy 1/2 fis nie będzie pasować i wyciąć środek np. nożykiem do tapet. Co do licznika z anglika zabawy nie jest nic więcej tylko musisz jeszcze załatwić tarczę prędkościomierza europejską żeby to jakoś wyglądało.

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez lezyk » 13 grudnia 2016, 18:26

Dzięki wielkie, kupiłem spalony licznik i z całymi zegarami z Europejczyka więc będzie gitara :D
Zobacz Profil
lezyk
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 listopada 2016, 12:22
Auto: Leon m1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Slaw71 » 13 grudnia 2016, 18:35

Witajcie ile kosztuje założenie licznika z fisem do leona

-- 13 grudnia 2016, 18:35 --

Hej jest tu ktoś z łódzkiego
Zobacz Profil
Slaw71
Stella
Stella
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 grudnia 2016, 18:03
Auto: leon 1m
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez black-dimon » 13 grudnia 2016, 19:23

Zależy ile wydasz na zegary/ części plus zmiana wsadu.

Ja jestem z Łódzkiego.
Zobacz Profil
black-dimon
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 14 kwietnia 2013, 10:59
Auto: leon
Silnik: APG 1.8

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 13 grudnia 2016, 20:58

bledow, Ja do zegarów z B5FL kupiłem obudowę z A3 fullFIS i pasowało plugnplay :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez bledow » 13 grudnia 2016, 21:15

Pasowały Ci zapięcia na liczniku? Miałem dwa razy obudowy z A3 full fis i żadna nie pasowała.

skrobnięte z kalkulatora
j**łem to j**łem, nie ma co drążyć :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bledow
TopSport
TopSport
 
Posty: 1368
Dołączył(a): 25 maja 2010, 18:11
Lokalizacja: ślask
Auto: ulep +++
Silnik: ARL 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez lezyk » 14 grudnia 2016, 16:03

Ostatnie głupie pytanie :P szkło z licznika z Leona będzie pasować do licznika a3? Bo mam na miejscu licznik tylko że z pękniętym szkłem

-- 14 grudnia 2016, 16:03 --

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6450528676 taka manetka obsłuży komputer? :twisted:
Zobacz Profil
lezyk
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 listopada 2016, 12:22
Auto: Leon m1
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez gentki » 15 grudnia 2016, 00:00

Witam, Zamontowałem u siebie zegary z fis. Dawca passat b5 fl. Soft golf 1j5920846A. Podłączyłem licznik do komfortu- jest ok. Problem jest taki że jak skręcę kierownicą to wyrzuca na fisie komunikat że maska z przodu jest otwarta. W czym mozę być problem, piny w liczniku do zamiany ?
Zobacz Profil
gentki
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lipca 2014, 11:13
Auto: mk3
Silnik: inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez Maras2003 » 15 grudnia 2016, 19:14

bledow, Bez problemu plugnplay... Przód i tyła dałem z A3, jak dałem tył z Passata (a wyglądał identycznie) to miałem problem to wsadzić w w zatrzaski w środku konsoli.

lezyk, manetka powinna być OK. Zamontuj od razu z tempomatem ;)

gentki, dziwne... masz alarm fabryczny albo chociaż czujnik otwarcia maski ? Możliwe że kwestia kodowania w liczniku, sprawdź vcdsem jakie masz.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Maras2003
TopSport
TopSport
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 11 listopada 2012, 13:40
Auto: Leon Sport
Silnik: ASV 1.9

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez gentki » 15 grudnia 2016, 19:43

nie mam alarmu, czujnik w zamku maski jest. Gdy otwarta zwiera, gdy zamknieta- obwód otwarty kodowanie 04124
Zobacz Profil
gentki
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2 lipca 2014, 11:13
Auto: mk3
Silnik: inny

Re: Modyfikacje zegarów na FIS i 1/2 FIS.

Postprzez lezyk » 23 grudnia 2016, 09:41

Witam, zamontowałem zegar full fis i manetke do obsługi komputera, powie mi ktoś jak to teraz podłączyć? Jakieś przewody dolutować i do jakich pinów z góry dziękuję :D

-- 23 grudnia 2016, 09:41 --

Witam, leon był u elektryka i załatwił sprawę z immo. W leonie już jeździ licznik z Passata :D tylko jest problem bo świci sie kontrolka ABS, miga Kontrolka hamulców i licznik zaniża prędkość o 10-15 km/h. Co z tym zrobić?
Zobacz Profil
lezyk
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 10 listopada 2016, 12:22
Auto: Leon m1
Silnik: ASV 1.9

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 1 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość