Strona 1 z 1

[VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 10:35
przez Ojciec
Jechałem ze znajomym, prędkość ok 170 nagle gwałtowne hamowanie do 0. Po zatrzymaniu silnik wyłączony (paliwa w baku było rezerwa + ok 50-70km). Golf odpalił ale długo było trzeba kręcić. Pojechaliśmy....... Później kumpel zadzwonił i mówił że jak dodaje gazu stojąc na luzie albo rozpędzi auto i puści gaz (toczy się na biegu) słyszy dźwięk tak jak by karetka gdzieś w oddali jechał. Jak obroty spadną do 800 to jest spokój. Kolega mówi że dźwięk jest słyszalny już przy ok 1200-1400 obrotów. Aha co ważne auto nie straciło na mocy .

Czy objawy mogą wskazywać na turbo? a może jakiś węże z podciśnienia się rozszczelniły przy tym hamowaniu?

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 11:09
przez PeterSC
Ojciec napisał(a):dźwięk tak jak by karetka gdzieś w oddali jechał
jak czytam to mi sie kojarzy tylko ze slowami Kozaka, ktory tak wspominal o turbo. :)

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 13:00
przez belzi
IMO pogiely sie lopatki wirnika w turbo, przy 170 troche pompowalo, bylo rozgrzane, jak nagle stanelo bez smarowania, to mogly sie pogiac (uszczerbic) lopatki

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 13:02
przez Ojciec
Jutro auto ma trafić do jakiegoś serwisu powiedzcie mi jak najlepiej zdiagnozować tą awarię? Da się to jakoś sprytnie zrobić bez wyciągania turbiny?

Aha no i jeszcze jedno pytanie jeśli okaże się że to turbo to możecie polecić jakiś dobry warsztat w okolicy Katowic który dobrze i szybko regeneruje turbiny?

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 13:48
przez sebik
Ojciec, podobne wycie turbo występuje u mnie. Turbina wyje jak karetka przy rozpędzaniu się wirników. Podjechałem od razu do MR Motors, gdzie została dokładnie sprawdzona turbina - pompuje idelanie, nie ma luzów ani nie ma żadnych nieszczelności w dolocie. Od tego czasu minęło 1,5 roku, przejechałem ok. 40 tyś km i turbo jest w idealnym stanie (pomijając "karetkę").

Daj znać czy regeneracja pomoże rozwiązać problem!

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 16:07
przez Ojciec
Jutro z rana auto jedzie do mechanika sprawdzać szczelność układu. Jeśli to będzie ok to auto jedzie do kogoś od turbin i tam będzie sprawdzone doładowanie i pompowanie. Jeśli wszystko będzie ok najprawdopodobniej turbo zostanie nie ruszane bo i po co...Natomiast jeśli okaże się że turbo coś jest nie tego to pewnie regeneracja...

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 18:49
przez PeterSC
Ojciec, jak regeneracja to Turbo-Tec, sam robilem u nich, 2 lata gwarancji bez limitu kilometrow na regeneracje.

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 19:25
przez belzi
zeby sprawdzic luz na wirniku, wystarczy sciagnac wylot od strony cieplej lub dolot do turbo od strony zimnej
wycie to najczesciej uszczerbione lopatki

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 19:42
przez Ojciec
czy z takimi uszczerbionymi łopatkami można jeździć? grozi to czymś prócz wycia?

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 1 lipca 2011, 19:46
przez LoozaQ
Uszczerbione łopatki będą powodować zmianę wyważenia wirników, większe wycie i w końcu turbo może się wykończyć.... Są uszczerbienia to lepiej regenerować...

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 7 lipca 2011, 17:38
przez sebik
Ojciec, udało się coś ustalić z turbiną?

Re: [VW] Golf V 2.0 BKD

PostNapisane: 7 lipca 2011, 20:29
przez Ojciec
Auto w poniedziałek trafiło do mechanika, który stwierdził że dolot ok, turbina nie jest przeładowywana. Po tej diagnozie turbo zostało wyjęte i we wtorek trafiło do Turbo-Tec w środę popołudniu zostało odebrane po regeneracji. W między czasie wyczyszczono dolot, egr. Dziś miało zostać zamontowane a golf miał wyjechać z serwisu. Z tego co wiem to znajomy jest w trasie i dopiero jutro odbierzemy auto i zobaczymy jak to teraz jedzie i jaki odgłos wydaje ;)