Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia oleju

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje.......

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia oleju

Postprzez Martinez001 » 26 stycznia 2016, 22:00

WITAM,
Temat poruszany na wielu forach, na LC nie dokopałem się do konkretnego wątku - dlatego chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w temacie walki z nadmiernym zużyciem oleju przez silnik 1.8 TSI.

Pacjent:
- Seat Altea XL 1.8 TSI DSG 160 KM CDAA (2010r.);
- przebieg: 112000km;

Problem i objawy:
- zużycie oleju siegające grubo ponad 1L na 1000km;
- przy większym bucie całkiem spore dymienie z wydechu (ślady oleju na tylnej klapie);
- przy odpalaniu "plucie" olejem z wydechu.
Altane kupiłem w marcu 2015r. Przed zakupem wizyta w ASO Seata (niby wszystko było ok.), po zakupie standardowo wymiana oleju i filtrów (olej Motul 5W40 X-CESS 8100;). W sierpniu zajechałem kontrolnie do Tune-Up na hamownię - wynik: 160,2 KM, 226Nm (wg. opinii p. Roberta - szału nie było...).

Zastosowane rozwiązanie:
- rozbiórka silnika (z racji wcześniejszych wizyt - wybór oczywiście padł na Tune-Up w Gdańsku. Okazało się, że na jednym z tłoków zamki ustawione były praktycznie w jednej linii. Może poprzedni właścicel/ka zaglądał do środka szukając rozwiązania? Nie szczędził przy tym też silikonu... ;/ );
- wysłanie tłoków z korbami oraz głowicy do f. "Krasnobrodzka Racing - silniki wyścigowe" z Warszawy (http://krasnobrodzka-racing.com/) na przetoczenie rowków pod grubsze pierścienie i czyszczenie głowicy (zwracam uwagę na dokładne oznaczenie części przed wysłaniem, bo po odebraniu przesyłki z Warszawy były one pozamieniane; pierścienie wysyłają w opakowaniu - do zamontowania w warsztacie);
- składanie wszystkiego do kupy.
U mnie całość (demontaż gratów, wysyłka, przeróbka, odebranie przesyłki, montaż) trwało 3 tyg. Po przejechaniu 2 tys. km, podjechałem na kontrolę i wymianę oleju - uwag nie było - olej i filtr czyste. Obecnie pękło ponad 5 tys. km - silnik nie bierze oleju (tutaj śmiało polecam speców z Tune-Up - po raz kolejny profi robota. Wszystko poskładali do kupy, żadnych wycieków, nieszczelności itp.). Mam nadzieję, że tak już zostanie bo z racji obiecanego rabatu w planach mam wizytę na wirusowanie :-D

Pozdrawiam!
"Nic nie robić, nie mieć zmartwień, chłodne piwko w cieniu pić..."
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinez001
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 13 czerwca 2011, 20:41
Lokalizacja: Rumia
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BAM 1.8

Reklama

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez kaCuCh » 27 stycznia 2016, 10:08

Napisz jeszcze ile taka operacja kosztuje mniej więcej, czy warto ją przeprowadzić, czy lepiej kupować silnik?

Ja mam dokładnie taką samą Altankę z 2010 roku (modelowo 2011).
Kupiłem ją w listopadzie z przebiegiem 133000km. Pomiar serii wyszedł 170KM 250NM więc zdrowo. Po programie 197KM 297NM.
Też wymieniłem olej ale na Motula 5W30 X-Clean+. Przed wymianą zastosowałem płukankę LM.
Po przejechaniu 1000km ubytku oleju nie zauważyłem. Olej utrzymuje ładny brązowy kolor.
Za to już mechatronikę w DSG wymieniałem i 2 razy pompę wody ;)
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Jest Altea XL 5P 1.8 TSI@197 DSG7 MY2011
Jest Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez Martinez001 » 27 stycznia 2016, 11:15

Koszt samej przeróbki tłoków + nowe pierścienie to ok. 800 zł (wysyła się same tłoki). Kompleksowa naprawa, czyli wysłanie tłoków wraz z korbowodami oraz głowicy (na regenerację i czyszczenie) to ok 2000 tys. Ja zdecydowałem się na druga opcję. Całość wyniosła mnie ok 4 tys. (przy dłubaninie w silniku wpadły wszystkie możliwe nowe części, w tym napinacz i świece). Poza braniem oleju altanie nic nie dolegało, niski przebieg mam potwierdzony, dlatego nawet nie szukałem używanego silnika.
kaCuCh - gratki wyniku :) W planach mam też wizytę na hamowni celem sprawdzenia, ile teraz wygeneruje seria.
"Nic nie robić, nie mieć zmartwień, chłodne piwko w cieniu pić..."
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Martinez001
Signo
Signo
 
Posty: 150
Dołączył(a): 13 czerwca 2011, 20:41
Lokalizacja: Rumia
Auto: Seat Leon 1M
Silnik: BAM 1.8

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez kaCuCh » 27 stycznia 2016, 12:06

Czyli da się naprawić... na forum skody był przypadek z podobnym zużyciem oleju, ASO chciał chyba koło 15 tysi za naprawę.
4 tysie to i tak taniej niż katalogowa cena wymiany mechatroniki w DSG7 czy wymiany pompy wody - odpowiednio 5500zł i 1700zł ;]
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Jest Altea XL 5P 1.8 TSI@197 DSG7 MY2011
Jest Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez piotrassenior » 27 stycznia 2016, 13:27

Dobre rozwiązanie problemu Martinez001 :ok:

Chodź mamy tu przykład silnika 1.8TSi pozwolę dodać że są też Asy z Warszawy - Corling Łukasz Snoch którzy specjalizują się w tego typu naprawie ale 2.0TFSi - możliwe że 1.8TSi itp. też ogarniają :-)
https://m.facebook.com/corlingpl/
Obrazek

"Seat jest tani w zakupie .. a nie utrzymaniu .. myślisz że skończyłeś naprawiać - a wychodzi kolejna rzecz do zrobienia .."
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
piotrassenior
Cupra
Cupra
 
Posty: 2575
Dołączył(a): 16 lipca 2013, 14:29
Lokalizacja: WLKP
Region: wielkopolskie
Auto: SEAT Ibiza FR+
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez tatian » 27 stycznia 2016, 18:22

Czytałem właśnie ostatnio o naprawie tych silników. I właśnie w ASO to kosztuje ok. 15 k. gdyż w zestawie naprawczym nie sa tylko tłoki, ale i korbowody, pierścienie itd. Tańszym rozwiązaniem jest właśnie regeneracja tłoków i dorobienie to nich pierścieni. Nie mogłem znaleźć właśnie namiarów na kogoś kto się tym zajmuje. Fajnie, że wrzuciłeś. Zastanawiam się tylko wciąż czy zrobić to asekuracyjnie na wiosnę i mieć św. spokój na "lata" czy też obserwować po prostu zachowanie dalsze auta. U mnie zużycie oleju sięga +/- 100 ml/1000 km, ale wciąż nie mogę tego zdiagnozować, bo nie wiem ile było na początku, potem była wymiana rozrządu, znowu nie wiem ile było i tylko na podstawie tego co dolałem wyszło mi 350 ml i ok. 3500 km odkąd zacząłem to śledzić. Wymiana oleju w marcu wtedy muszę to obserwować. Na całe szczęście innych objawów takich jak Twoje nie mam.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3986
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez mirek_p11 » 25 kwietnia 2017, 14:48

Przerabiałem temat i zamieszczam troszkę zebranych informacji :

Planowanie głowicy trójmiasto :

https://www.pkt.pl/firma/hruzdowicz-wlo ... ika-168760

Firma przerabiająca wadliwe tłoki i naprawiająca głowice :

http://krasnobrodzka-racing.com/pl/kontakt

Firmy sprzedające nowe tłoki :

http://tlokianek.pl/

https://www.goapr.com/products/pistons_20t_ea888.html

Remont silnika 1.8 - 2.0 TSI - warsztaty

Gdynia - http://www.autogornik.pl/

Warszawa - http://www.dobrucki.com.pl/kontakt.php

Auto Sokrates , Warszawa ul. Sokratesa 7, 606 242 868.

Mińsk Mazowiecki - http://www.k-mot.pl/

Nadarzyn - http://www.chojnacki.com.pl/

Ożarów Mazowiecki - http://www.dsize.pl/

Katowice - http://wroclawski.com.pl/kontakt/

Wykaz części silnik CDAA :

Olej Mobil 1 5W30 6l 150 zł
Świeca zapłonowa 06H905601A – zamiennik NGK PFR7SEG 130 zł
Płyn do chłodnicy 3T0 080 010 5l 100 zł
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł
Oring N 91000101 7,11 zł
Uszczelka 06H103484A 102,30 zł
Uszczelka 06H103483C 102,30 zł
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,66 zł - zamiennik Elring (204 zł)
Uszczelka pod głowice 06H103383AD 256,01 zł
Śruba 06D103385D x10 21,94 x10
Podkładka 06D103377 x10 13,16 x10
Napinacz 06K109467K 213,76 zł
Uszczelnienie wału 06L103085B 36,99 zł
Zawór sterujący 06H109257C 192,82 zł
Śruba korbowód WHT006219 x8 16,11 zł x8 = 128,88 zł
Łańcuch sterujący 06K109158AD 313,10 zł
Uszczelniacz zaworów 036109675A 27,60 zł x16 = 441,60 zamiennik Elring (96,16)
Pierścień uszczelnienia WHT007212 x2 7,11 zł = 14,22 zł
Zestaw naprawczy 06J998907B x4 48,27x4 = 193,08 zł
Prowadnica ślizgu 06H109509Q 65,09 zł
Szyna ślizgowa 06H109469AP 41,38 zł
Uszczelka 06H103121J 33,92 zł
Uszczelka kolektor ssący 06J129717 82,25 zł - zamiennik Elring (45 zł)
Uszczelka kolektor wydechowy 06F253039F 26,15 zł - zamiennik Elring (15 zł)
Filtr oleju 45 zł

Razem części bez rabatu w ASO : 3390,27 zł

Inne koszty :

Zmywacz uniwersalny, preparaty smarujące, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką ok. 1000 zł
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności
Robocizna
Możliwe dodatkowe koszty : Cieknąca pompa wody, koło dwumasowe + kpl. sprzęgło

Sprawdzanie rozrządu VCDS

Kontrolę przeprowadzamy podczas pierwszego uruchomienia silnika po nocy ( jak jest zimny )

Podpinamy wtyczkę ---> przejdź do bloku - 1 (silnik) ---> grupa mierzona ---> 93 grupa ---> Pozycja Faza

0 - 2 stopni - wartości typowe dla nowych aut lub dla nowego łańcucha, 2 - 4 stopni - zalecana wymiana łańcucha ( można usłyszeć wyraźny metaliczny dźwięk dzwonienia z lewej strony silnika) 4 - 6 stopni - Pilna wymiana
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 262
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez tlalok » 15 stycznia 2018, 18:21

Zobacz Profil
tlalok
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 18 stycznia 2011, 12:19
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Seat Leon

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez Sexylag » 14 lutego 2018, 17:52

Czy ktoś z forumowiczów skorzystał z tego alternatywnego podejścia? Czeka mnie remont silnika i zastanawiam się nad tym rozwiązaniem lub przeróbką tłoków przez krasnobrodzka-racing. Jakie są Wasze opinie?
Zobacz Profil
Sexylag
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 października 2017, 13:08
Auto: Leon 1p
Silnik: CDAA 1.8

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez tatian » 14 lutego 2018, 18:15

Masz przecież 2 posty wyżej mirek_p11, który to robił tam o co właśnie pytasz.
A podejście z tego linku powyżej:
1 tłok 06H107065DL kosztuje 1075 zł.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3986
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez Sexylag » 14 lutego 2018, 23:29

Chcę wiedzieć czy więcej użytkowników naprawiało jednym bądź drugim sposobem, to co jest wyżej przeczytałem..
Zobacz Profil
Sexylag
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 października 2017, 13:08
Auto: Leon 1p
Silnik: CDAA 1.8

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez tatian » 15 lutego 2018, 18:46

Masz jeszcze możliwość naprawy tutaj https://www.facebook.com/corlingpl/
Ale jak pytałem z ciekawości o cenę 9-15 tyś słupek + osprzęt.
Dużo Ci oleju bierze?
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Jest VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 3986
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Auto: VW Golf MK 7
Silnik: inny

Re: 1.8 TSI 160 KM (CDAA) - rowiązanie nadmiernego zużycia o

Postprzez Sexylag » 15 lutego 2018, 22:44

Około 2l/1000km. Zdecydowałem się na zakup w motocieslik.pl i będę działać.
Zobacz Profil
Sexylag
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 października 2017, 13:08
Auto: Leon 1p
Silnik: CDAA 1.8


Powrót do VAG - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron