Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez verton91 » 12 marca 2018, 11:25

Cześć, założyłem nowy temat, bo uważam, że moje problemy są zupełnie inne niż w tematach które istnieją.
Krótko i na temat, ASO nie widzi problemów, będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Obecnie mam przebieg 118k km, od przebiegu okolo 50k km borykam się z problemami :
1.Mocne szarpnięcie przy odpalaniu i gaszeniu auta - czuć pod tyłkiem, oraz na pedale sprzęgła, na gałce zmiany biegów również (wymienione wszystkie możliwe poduszki silnika na nowe).

2.Czuć szarpnięcie gdy podczas jazdy np przy 50km/h wcisne gwałtowniej gaz lub go puszczę, najmniej odczuwalne w trybie jazdy ECO, najbardziej odczuwalne w trybie SPORT.

3.Na gałce zmiany biegów czuć wibracje poczas jazdy, mocniejsze podczas przyspieszania.

4. na postoju, gdy wcisnę sprzęgło i dodam gazu, czuję wibracje pedału sprzęgła.

5. podczas jazdy, powiedzmy jadę 100km/h, wpadnę w jakąś dziurę, czuję jakby coś pod podłogą wpadło na chwilę w rezonans (nie towarzyszą temu dźwięki).

6. przy puszczaniu sprzęgła podczas ruszania słychać stuknięcie gdzieś z pod maski ( jak demontowali skrzynie i wszystko tam wyczyscili to na chwile ten objaw zniknął) - zamontowałem niedawno nowy wysprzęglik i wymieniłem płyn hydrauliczny - efektu żadnego

7. czasem podczas ostrzejszego ruszenia z pod świateł czuję kilkakrotny spadek mocy, powiązane według mnie jest to również z sytuacją, gdy tocze się na 2 biegu, wcisnę gaz do oporu i silnik na samym początku nie idzie równo, tylko najpierw czuć 2-3 krotne bardzo krótkie"zawahanie" (cos jakby silnik nie był pewny czy ma napewno przyspieszyć)


Ciąglę magluje jakieś fora dotyczące silników TSI polskie oraz zagraniczne i nie spotkałem się z takim problemem.
Podczas jednej wizyty w ASO (przy zgłoszeniu szarpań) powiedzieli ze "sprzęgło jest ciapowate", skończyło się na zdjęciu skrzyni, przetoczyli koło zamachowe, docisk sprzęgła a samą tarczę sprzęgła obiłem na nowo na własny koszt.
Przy przebiegu około 65k km została wymieniona kompletna skrzynia biegów na nową (hałasowała), to również nie przyniosło żadnych zmian.
Komp nie wywala żadnych błędów.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, mam dosyć jeżdżenia od serwisu do serwisu i słuchania, że wszystko jest ok.
Czy pasek osprzętu, a dokładnie rolka napinająca ma czasem prawo skakać i czy może to być jakoś powiązane z szarpaniami?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
Sport
Sport
 
Posty: 749
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR 1.4 125km
Silnik: inny

Reklama

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez random » 12 marca 2018, 15:31

Punkt 7 brzmi jak ASR, wyłącz ESC i sprawdz.
Pozdrawiam
JK
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
random
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 25 lutego 2017, 22:00
Lokalizacja: Poznań/Szczecin
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez verton91 » 12 marca 2018, 15:38

Owszem, tak brzmi, ale kontrolka się nie włącza.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
Sport
Sport
 
Posty: 749
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR 1.4 125km
Silnik: inny

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez Cobra_o7o » 7 kwietnia 2018, 19:53

verton91 napisał(a):3.Na gałce zmiany biegów czuć wibracje poczas jazdy, mocniejsze podczas przyspieszania.
verton91 napisał(a):4. na postoju, gdy wcisnę sprzęgło i dodam gazu, czuję wibracje pedału sprzęgła.
verton91 napisał(a):7. czasem podczas ostrzejszego ruszenia z pod świateł czuję kilkakrotny spadek mocy, powiązane według mnie jest to również z sytuacją, gdy tocze się na 2 biegu, wcisnę gaz do oporu i silnik na samym początku nie idzie równo, tylko najpierw czuć 2-3 krotne bardzo krótkie"zawahanie"


Te trzy punkty - gdy spróbujesz znaleźć dla nich wspólny mianownik to dojdziesz do silnika.
Potwierdza to brak poprawy po wymianie skrzyni.
Punkt 4 eliminuje np półosie, przeguby, itd.

Pozostaje silnik. Czujesz to przez pedał sprzęgła i lewarek bo są one połączone ze skrzynią a skrzynia z silnikiem.
Wzrost obrotów potęguje efekt - nie prędkość.
Silnik. Coś powoduje nierównomierną pracę, którą odczuwasz jako drgania.

Przypomniało mi się coś, tyle że to doświadczenie z peżota.
Występowały drgania podczas przyśpieszania odczuwalne na drążku biegów.
Kilku specjalistów porobiło kilka różnych rzeczy począwszy oczywiście od poduszek.
Wkurzyłem się i kazałem zmienić katalizator. Drgania zniknęły.

Gdy szukasz czegoś i przegrzebałeś już wszystko gdzie mogłeś znaleźć zgubę a jej wciąż brak, zacznij szukać tam gdzie na pewno jej przecież nie znajdziesz. Nierzadko, właśnie tam będzie.
U Ciebie jest więcej objawów i nieco bardziej spektakularne, no ale może...
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez verton91 » 11 kwietnia 2018, 22:46

Dzięki za podpowiedzi, mysle ze pokombinuje też z tym.
Co ciekawe, jechałem wczoraj długi odcinek w korku, zaczłąłem mocno kląć w samochodzie z powodu szarpania, chwile po tym magicznie samochod przestał szarpać, biegi zaczeły wchodzić jak masełko.... nie wiem, może coś jednak jest z dociskiem sprzęgła lub z samymi sprężynkami na tarczy sprzęgła...

-- 8 kwietnia 2018, 13:49 --

Generalnie z własnego widzimisię wymieniłem już cewki, swiece, przepustnice, wszystkie poduszki silnika, zawór od góry silnika który jest połączony krótką rurką ze skrzynką filtra powietrza... żadnej poprawy.
Jak silnik jest zimny, to objawy wzrastają x100.

-- 8 kwietnia 2018, 13:52 --

W przyszłym tygodniu chce podjechać do jakiegoś speca od wydechów, niech rzuci okiem na mocowania oraz na łącznik elastyczny wydechu, bo na moje oko jest on jakoś dziwnie luźny - ale nie przepuszcza.

-- 11 kwietnia 2018, 23:46 --

Wydech sprawdzony, tłumikarz nie miał do niego najmniejszych zastrzeżeń.
Wydaje mi się, że na prawej półosi jest mały luz przegubu wewnętrznego, niedługo wymienię i zobaczymy czy jest jakaś poprawa.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
Sport
Sport
 
Posty: 749
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR 1.4 125km
Silnik: inny

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez Cobra_o7o » 15 kwietnia 2018, 22:17

verton91 napisał(a):Wydaje mi się, że na prawej półosi jest mały luz przegubu wewnętrznego, niedługo wymienię i zobaczymy czy jest jakaś poprawa.


Mając na uwadze to:
verton91 napisał(a):4. na postoju, gdy wcisnę sprzęgło i dodam gazu, czuję wibracje pedału sprzęgła.

wątpię by to była wina półosi.
Mógłbyś mieć problem z dociskiem, a konkretniej to że wciśnięcie pedału sprzęgła nie odłączałoby do końca skrzyni od silnika.
Jeśli tak by było to kwestia regulacji długości linki, pewnie jest samoregulator, może nie działać prawidłowo. Linka się wydłuża a regulator nie potrafi kompensować.
Chyba że tam jest układ hydrauliczny, to nieco inny temat.
Na luzie bez, wyciskania sprzęgła też czujesz drgania?
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez rafko1 » 16 kwietnia 2018, 00:05

W moim leonie podczas wciskania srzęgła dochodzą dziwne dzwięki skrzypienie piski .Podobno przy pedale jakaś tulejka się przyciera i maja mi w aso to wymienić. Może tu jest problem nie odbija do końca i szarpie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez Cobra_o7o » 16 kwietnia 2018, 00:47

Linka czy hydra?
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez verton91 » 16 kwietnia 2018, 08:20

Hydraulika

-- 16 kwietnia 2018, 09:20 --

rafko1, U mnie też jest coś takiego, przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła on jakby chrobocze.
Wysprzęglik mam nowy, układ odpowietrzony i nowy płyn, czasem cos tam się naprawi, pedał chodzi gładko i wtedy przestaje szarpać przy zmianie biegów. Nie połączyłem tego wczesniej w jedną całość...

Tak czy inaczej, pozostaje problem szarpnięcia po puszczeniu i dodaniu gazu, które na zimnym silniku jest najsilniejsze, później objaw minimalnie się poprawia ale nadal szarpie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
Sport
Sport
 
Posty: 749
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR 1.4 125km
Silnik: inny

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez rafko1 » 16 kwietnia 2018, 21:33

Czasami mam szarpania ale później to ustępuje .Najbardziej mnie wpier wolna jazda na 2 biegu dodaje gazu do końca i brak reakcji muli musze redukować na 1 .Może jakaś aktualizacja oprogramowania?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez verton91 » 16 kwietnia 2018, 23:43

U mnie nie ustępuje :)
Musze się przyjrzeć poduszce przy skrzyni, wymieniałem ją ale mogła znowu złapać luzy.
Jeśli chodzi o wolną jazdę na 2 biegu i brak reakcji, no cóż, turbo dziura... normalne :)
do silnika CZCA 125 koni nie ma zadnych aktualizacji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
Sport
Sport
 
Posty: 749
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR 1.4 125km
Silnik: inny

Re: Szarpanie silnika 1.4 TSI 125 koni

Postprzez Cobra_o7o » 17 kwietnia 2018, 15:15

rafko1 napisał(a):...wolna jazda na 2 biegu dodaje gazu do końca i brak reakcji muli musze redukować na 1...
Jak to czytam to wniosek nasuwa się jeden - uślizg sprzęgła.
Turbo dziura nie doprowadza do wytracania prędkości.
"W zaawansowanych technicznie silnikach iskrowych stosuje się doładowanie dwusystemowe - przy niższych mocach (i małym wydatku spalin) aktywne jest doładowanie mechaniczne, przy większych mocach włącza się do obiegu turbosprężarka - jak w silnikach TSI."

verton91 napisał(a):Musze się przyjrzeć poduszce przy skrzyni, wymieniałem ją ale mogła znowu złapać luzy.
Może usunąłeś skutek a przyczyna pozostała, wtedy kolejna wymiana poduszki to tylko chwilowa poprawa i bezcelowe koszty.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości