Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienie napedu, modyfikacje...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marcinch » 29 kwietnia 2019, 22:26

Kanisz napisał(a):Tak Panie Kolego ale nie porównuj TDi do TSi to inna technologia...

... i od przybytku głowa nie boli pewnie, że lepiej mieć więcej niż mniej... 2.0TSi to teraz górna półka VAGa,
Stara zasada w motoryzacji mówiła im większa pojemność tym bardziej niezawodny silnik i coś w tym było, duża pojemniść to duża moc bez komponentów wysilających silnik, a co za tym idzie długowieczność..., silniki wytrzymywały ale czasami elektronika siadała, teraz robią na odwrót:

Kiedyś auta projektowali inżynierowie, teraz robią to ekonomiści sprytnie zasłaniając się ekologią

Miałem różne auta 1.8 8V, 3.0 V6, 4.2 V8, nawet 1.5 R4 16V, oraz jeździłem szwagra 300C 5.2HEMI oraz 2.0Boxer Turbo Subaru Impreza,

... a teraz degradacja pojemności ale innowacja rozwiązań Pro...Eco...Sport i Evo... lution:
1.5 16V DOHC TSi EA211evo ale jest to pierwszy mały silnik z Super sprężarka VTG, wcześniej stosowaną tylko w turbodoładowanych dużych dieslach oraz Benzynowych 911turbo Porsche!
... Więc mimo 130KM i 200Nm ma swoje zalety Evo..., oraz jest Sport i Eco..., jak również czas pokaże, że jest Spoko...


Tym bardziej, że to już legendarny i historyczny silnik, który posłuży za bazę w unifikowaniu silnikow spalinowych z elektrycznymi.

Stąd jak słusznie zauważyłeś beda one wszedzie w calej grupie VAG od osobowki do terenowki włacznie z Vanami itd... Jako baza silników Hybrydowych.

Nie zdziwię się jak za 2-3lata kolejna Cupra 330KM będzie miała silnik 1.5TSi :)

Tak dawno temu silnik o pojemnosci 1.5L i 300KM ale V6 rozławiło. F1...!!!


To zadne inowacje, poogladaj kanal Pertyna, wprowadzili homologacje WLTP i stad zostaja takie silniki
Co do VGT, wlasnie takie jej traktowanie prowadzilo do zapiekania jej lopatek przez taki styl jazdy w 1.9tdi, ciekawe czy to rozwiazali czy historia sie powtorzy

Mnie na codzien nie stac na benzyne, leona kupilem w styczniu od tego czasu 15.000km zrobione
Zobacz Profil
marcinch
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 20 stycznia 2019, 20:25
Region: zagranica
Auto: LEON ST FR
Silnik: turbo diesel inny

Reklama

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 30 kwietnia 2019, 01:50

@marcinch czasami oglądam YouTube ale nie zawsze się zgadzam z tym jak to sam autor nazywa tj. z Pertyna Ględzeniem.
Wolę posłuchać ZACHARa jest bardziej rzeczowy...

O WLTP pisałem już wcześniej podając to jako uzasadnienie mojej hipotezy jak to ktos trafnie nazwał Gate TSi ograniczajacej moc na zimnym silniku na piereszych biegach przy geałtownym dodawaniu gazu.

Ale to WLTP tyczy sie tylko grupy VAG, która usilnie chce zastąpić paliwo - prądem,

W autach z USA na Europę spokojnie znajdziesz piękne i pancerne, duże silniki HEMI stwożone do samolotów P47 Thunderbolt ale wykorzystywane w czołgach M47 Patton, a od 1964 roku Chrysler zastrzegł znak towarowy HEMI i nazwa zaczęła być oficjalnie stosowana w Motoryzacji.

My tu rozważamy nad TSi i np. Te 2.0TSi w limitowanych wersjach ledwo 370KM w modach zew. tunerów mocno wysilone 520KM, i na dodatek już od jakiegoś czasu Cupra odłączyła się od Seata stając się niezależną firmą, żeby nie musieć stosować się do WLTP i móc modyfikować duże silniki głównie TSi, ponieważ to nie dotyczy aut modyfikowanych / tuningowanych tak jak kiedyś Subaru obeszło zmowę ograniczenia mocy do 300KM twożąc oddzielną firmę tuningową STi która kręciła Subaru Imprezy na Japonię do ponad 500KM

Ale to dalej wszystko mało, bo zgodnie z zasadą duży może więcej V8 HEMI z nowymi jednostkami 6.2 717KM można sobie kupić w Jeep, Dodge, Chrysler jako auta wieloosobowe do publicznego użytku prywatnego i np.

Żadne znane mi turbo tuning 2.0 TSi nie jest szybsze od seryjnego dużego i ciężkiego :

Jeepa Grand Cherokee TrackHawk, który w wersji seryjnej przyspiesza w ledwo ponad 3sek do 100km/h

Najlepsze i najszybsze auta sportowe bazują właśnie na silnikach V lub 2xV tj W tak jak
Stare ale jare Chevrolet Corvette VTG z 6.2 V8 prawie 1650KM najszybsze auto w Europie ponad 1s do 100km
...nawet VAG chcąc konkurować z coraz szybszymi autami z USA takimi jak np w/w auto Pana Grzegorza Staszewskiego wypuścił seryjne Bugatti Chiron 1500KM nie na TSi tylko W16 8L
...więc wcale nie jesteśmy skazani tylko na TSi, ale jak chcemy Evo... ECO... i Sport to tylko TSi

I właśnie VTG czyli turbo ze zmienną geometrią łopatek jest innowacją w silnikach benzynowych, a to wszystko zapoczątkował motor 1.5TSi, który

Po raz pierwszy w jednostce TSI zastosowano turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek turbiny VTG. Zmiana kąta ustawienia łopatek będzie realizowana elektrycznie, zatem bardzo szybko. Jest to wymagane ze względu na wspomniany cykl Millera i otwarcie zaworu dolotowego we wczesnej fazie suwu sprężania. Ciśnienie gazów w kanałach dolotowych musi być na tyle wysokie by ładunek zaaplikowany już do komory spalania nie wydostał się na zewnątrz. Przy okazji zastosowania zmiennej geometrii turbiny z pewnością poprawią się również reakcje silnika na dodanie gazu już od najniższych obrotów. Dzięki temu maksymalny moment obrotowy uzyskiwany jest już od 1300rpm.

... Więc bez porownania do TDi z VTG

Obecnie Benzyna Pb95 kodztuje tyle co Diesel ON a czasami nawet taniej,
Nowy silnik 1.5 TSi pali mniej od Diesla 1.9TDi i ma być a wogule to jest bezawaryjny, więc...

stąd tez moja decyzja o 1.5 TSi

Kolejną innowacją jest maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar.

W dostarczeniu odpowiednio przygotowanego powietrza do komór spalania pomaga także przekonstruowany system chłodzenia powietrza. Tzw. intercooler znajduje się za wylotem sprężarki, co lepiej schładza powietrze trafiające do cylindra. Proces spalania mieszanki to również udział nowego układu wtryskowego, którego maksymalne ciśnienie wtrysku wyniesie w 1.5 TSI 350 bar.

W nowym motorze EA211 evo zastosowano technologię natryskiwania plazmowego na ścianki cylindrów specjalnie przygotowanego proszku. Dzięki temu ścianki cylindrów są mniej gładkie, co pozwala utworzyć dodatkową przestrzeń dla oleju silnikowego, zapewniając lepsze smarowanie. To przekłada się nie tylko na niższy stopień zużycia, ale także na lepszą gospodarkę cieplną. Technologia zwana APS (atmospheric plasma spray) ma się sprawdzić szczególnie w konfiguracjach hybrydowych, w których podstawowym silnikiem będzie właśnie 1.5 TSI. Ścianki cylindrów będą lepiej chronione podczas tzw. zimnych startów, które w hybrydach to rzecz zupełnie normalna i występująca wielokrotnie częściej niż w klasycznym aucie benzynowym. Na wielu rynkach, być może nawet na większości, ma być stosowany olej silnikowy 0W20.

Do tego jeszcze sprawdzone ACT z funkcją Żeglowania i mamy:

EVO...SPORT...ECO...HD
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 30 kwietnia 2019, 07:35

Ha ha ha
Tsi to inna technologia, koło dwumasowe jest również w innej technologii? Takiej nowoczesnej że my skromni użytkownicy nie pojmujemy jak jaśnie wszechwiedzący ...
Kolego Kanisz jeżeli jedziesz i silnik trzymasz poniżej 2000 obr/min ( "jadę na szóstym biegu i mam półautomat") i nie czujesz żadnych drgań albo innych niepokojących sygnałów... TO WŁAŚNIE JEST ZASŁUGA KOŁA DWUMASOWEGO, które właśnie pracuje dla Twojego komfortu np 1000 obr 1500 obr
Nie mówię że Koło dwumasowe nie daje rady, ale wówczas ono najbardziej pracuje i przez to się zużywa.
Mam kolegę któremu to samo tłumaczyłem, "tak masz rację..." ale za jakiś czas jadę z nim i z uporem maniaka jedzie mając 1300 1500 obr/min... efekt? 17000 km przebiegu i wymiana koła dwumasowego, dla niego na szczęście na gwarancji, delikwent to Opel Astra J 1.4 140KM benzyna, też się wychwalał jak mu mało pali...
Zaraz napiszesz to przestarzała konstrukcja nie tak nowoczesna jak Twoje ultranowoczesne 1.5 TSI, gdzie inżynierowie się zastanawiali jak udoskonalić ten zarąbisty silnik...
Jestem załamany bo mam straszny badziew 1.4 TSI ACT chyba go zezłomuję, jaki błąd zrobiłem i wielu z Nas że nie mamy takiego nowoczesnego silnika jakim jest 1.5 TSI, i gdzie tylko piszesz wymyślasz niesprawdzone bzdury, krytykujesz i jesteś Ślepy na krytykę a wielu już Tobie zwracało uwagę!!! że piszesz niesprawdzone rzeczy, niektórzy nawet proszą abyś nie odpowiadał na ich posty, ale gdzie tam dla Ciebie to woda na młyn, jak nie walniesz elaboratu to nie byłbyś Sobą
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 30 kwietnia 2019, 12:36

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ostatnio edytowano 21 maja 2019, 20:46 przez Misiek, łącznie edytowano 6 razy
Powód: regulamin LCT
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marekwar » 30 kwietnia 2019, 13:42

Widzę, że coraz więcej osób delikatnie wkurza Twój styl.
Może te kilka zasad każdego forum Ci pomoże.
1. Nigdy nie używaj zdań złożonych z wielkich liter bo to oznacza krzyk
2. Zawsze sprawdzaj czy nie było już na forum tematu który rozpoczynasz
3. Nie odpowiadaj samemu sobie
4. Nie doklejaj coraz to nowych zdań do już opublikowanego postu. Wraz ze znacznikiem czasu wygląda to rozmowę z samym sobą
4. Publikuj posty tylko gdy masz coś nowego i wartościowego do powiedzenia.
Nie odgrzewaj starych kotletów.
5. Trzymaj się tematyki wątku.
6. Nie staraj się być nauczycielem wykładowcą piszącym długie wypracowania.
7. Ogranicz długość postu do niezbędnego minimum. 100 słów to już za dużo.
8. Sprawdzaj czy nie robisz błędów ortograficznych.
9. Nie wdawaj się w utarczki słowne.
10. Wyciągnij wnioski dlaczego frustrujesz innych użytkowników forum.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 30 kwietnia 2019, 14:22

marekwar napisał(a):Widzę, że coraz więcej osób delikatnie wkurza Twój styl.
Może te kilka zasad każdego forum Ci pomoże.
1. Nigdy nie używaj zdań złożonych z wielkich liter bo to oznacza krzyk
2. Zawsze sprawdzaj czy nie było już na forum tematu który rozpoczynasz
3. Nie odpowiadaj samemu sobie
4. Nie doklejaj coraz to nowych zdań do już opublikowanego postu. Wraz ze znacznikiem czasu wygląda to rozmowę z samym sobą
4. Publikuj posty tylko gdy masz coś nowego i wartościowego do powiedzenia.
Nie odgrzewaj starych kotletów.
5. Trzymaj się tematyki wątku.
6. Nie staraj się być nauczycielem wykładowcą piszącym długie wypracowania.
7. Ogranicz długość postu do niezbędnego minimum. 100 słów to już za dużo.
8. Sprawdzaj czy nie robisz błędów ortograficznych.
9. Nie wdawaj się w utarczki słowne.
10. Wyciągnij wnioski dlaczego frustrujesz innych użytkowników forum.


Super DEKALOG... Wezmę tę cenną uwagę przy kolejnych postach i postaram się stosować,

Oraz proszę, żeby inni na forum również przestrzegali owych 10 przykazań wzajemnej konwersacji.

Uważam, że forum jest po to żeby zaprezetować swoje zdanie i merytorycznie bronić swoich racji albo zrozumieć jej brak.
... ale bez Infantylnych obelg, czy krytyki drugiej osoby, wystarczy przedstawić jak to mądrze ktos napisal: "Lapidarnie" swoje racje.

PS: sorry za błędy ale często piszę z telefonu
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez mzak » 2 maja 2019, 15:14

Przejechałem się dzisiaj "testowym" Leonem 1.5 150KM. Nic nie szarpie przy ruszaniu.
Zaliczyłem też Octavię z tym silnikiem, i również bezproblemowo.
Zobacz Profil
mzak
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 kwietnia 2019, 12:29
Region: śląskie
Auto: Honda
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 3 maja 2019, 19:52

dwa miesiące temu pisałem opinie o tym silniku i była generalnie pozytywna, podwoiłem przebieg z 7 tyś na prawie 14 tyś i opinia zmieniła się o 180 stopni - mowa o silniku 1.5 130km. Kangur to normalka - co prawda nauczyłem sobie z nim radzić, ale jak się zapomnę to z zewnątrz musi to pewnie wyglądać dość dziwnie. Plus druga kwestia to falowanie obrotów przy uruchomieniu silnika przez około 5 -10 sekund - to chyba nie jest normalne ?
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 3 maja 2019, 20:13

"PotterH"dwa miesiące temu pisałem opinie o tym i była generalnie pozytywna, podwoiłem przebieg z 7 tyś na prawie 14 tyś i opinia zmieniła się o 180 stopni - mowa o silniku 1.5 130km. Kangur to normalka - co prawda nauczyłem sobie z nim radzić, ale jak się zapomnę to z zewnątrz musi to pewnie wyglądać dość dziwnie. Plus druga kwestia to falowanie obrotów przy uruchomieniu silnika przez około 5 -10 sekund - to chyba nie jest normalne ?


Obroty to normalne!

Co do kangura to nawet w Leon MK1 jak zmienisz sprzęgło na nowe to przez pewien czas musisz sie przezwyczaić a sprzeglo nowe dotrzeć.

Te obroty lekko podniesione do 1200rpm przez pierwsz 3-5sek po odpaleniu to nic innego jak tzw. Elektroniczne ssanie kiedy odpalasz auto.

Głównie wtedy kiedy ECU ata stwierdzi wiekszy ubytek prądu z aku orazcjak odpalasz auto z wlaczona klimą, radiem itd...

Zobacz że jak masz auto z trasy lub jak jezdziles i zgasisz oraz powylaczas wszystkie media to po odpaleniu obroty odrazu sa na odpowiednim poziomie.

Ale nie ma to tamto to żadne usterki, to normalne funkcjonowanie.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 3 maja 2019, 20:18

ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK :)

-- 3 maja 2019, 20:18 --

ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK :)
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 3 maja 2019, 20:26

PotterH napisał(a):dwa miesiące temu pisałem opinie o tym silniku i była generalnie pozytywna, podwoiłem przebieg z 7 tyś na prawie 14 tyś i opinia zmieniła się o 180 stopni - mowa o silniku 1.5 130km. Kangur to normalka - co prawda nauczyłem sobie z nim radzić, ale jak się zapomnę to z zewnątrz musi to pewnie wyglądać dość dziwnie. Plus druga kwestia to falowanie obrotów przy uruchomieniu silnika przez około 5 -10 sekund - to chyba nie jest normalne ?

Poważnie się zastanawiałem nad tym silnikiem ale widzę że dobrze zrobiłem decydując się na sprawdzone rozwiązania czyli 1.4 150KM
Trochę to potrwa zanim błędy dzieciństwa zostaną usunięte, tylko pojawia się pytanie czy da się usunąć tą przypadłość programowo, czy VAG będzie musiał robić zmiany konstrukcyjne a wtedy co z klientami którzy już kupili takie samochody... jak tu być optymistą
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 3 maja 2019, 20:48

PotterH napisał(a):ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK :)

-- 3 maja 2019, 20:18 --

ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK :)


Tak to normalne po odpaleniu wędrują na 1200rpm potem oscylują miedzy 1200-1000 i w 3-5sek normują.
Chyba że ruszysz zaraz po odpaleniu to wtedy obroty tez dopasuja sie juz do jazdy.

To żadne usterki...

-- 3 maja 2019, 21:48 --

Usterki to chyba ma nasze forum, cały czas wiesza się strona i trzeba czyścić ciasteczka bo twierdzi, że:
err_connection_...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marekwar » 3 maja 2019, 21:21

PotterH napisał(a):dwa miesiące temu pisałem opinie o tym silniku i była generalnie pozytywna, podwoiłem przebieg z 7 tyś na prawie 14 tyś i opinia zmieniła się o 180 stopni - mowa o silniku 1.5 130km. Kangur to normalka - co prawda nauczyłem sobie z nim radzić, ale jak się zapomnę to z zewnątrz musi to pewnie wyglądać dość dziwnie. Plus druga kwestia to falowanie obrotów przy uruchomieniu silnika przez około 5 -10 sekund - to chyba nie jest normalne ?


Mam silnik 1.4 150KM i nigdy, w żadnych warunkach nie pływają obroty, nawet po uruchomieniu na zimnym silniku. Oczywiście na bardzo zimnym obroty idą nieco w górę ale to nigdy nie ma charakteru falowania.
Nie ma też kangurowania ale prawdą jest, że trzeba uważać aby mimo DSG nie wystrzelić jak z katapulty - ale tylko raz, bez powtórek.
Jest już dużo doniesień, że nowe silniki 1.5 zachowują się inaczej niż 1.4. Chyba to będzie trzeba polubić. Warto jednak cisnąć serwis, może będzie poprawka softu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 3 maja 2019, 22:11

Ja znowu mam manualny 1.4 150 KM i również żadnych kangurów nie zaliczam, obroty są stabilne, nic nie faluje.
Jedynie na co muszę uważać to jak chcę ruszyć bardzo szybko to z redukcji 1 na 2 następuje szybkie zwalnianie i bardzo szybkie odejście nie jest płynne, dlatego but w podłogę idzie dopiero na dwójce...
Kiedyś w Astrze G miałem takie same objawy z falującymi obrotami po zapaleniu, doradzono mi w serwisie aby od czasu do czasu zrobić sobie jazdę na podwyższonych obrotach tak na 4000 przez kilka kilometrów, i rzeczywiście pomagało jak odpaliłem samochód i obroty falowały to do domu robiłem sobie jazdę z sportowym zacięciem, tak raz w miesiącu, ale jak były chłodne dni.
W serwisie wytłumaczono mi że silnik 16 zaworowy musi popracować na wysokich obrotach.
Moim zdaniem to już silnik innej generacji i takich objawów nie powinno być, tym bardziej że na początku nie miałeś takich wariacji z obrotami...
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 4 maja 2019, 17:05

Tak jak piszecie, 1.4 to nie 1.5.

Nie zaszkodzi sprawdzić w serwisie.

Ale auto pewnie kupileś zimą skoro już przejechałeś 14kkm.

Zimą jak odpalamy 1.5TSi to spreżarka nie załączałączała się,

teraz kiedy odpalamy już po przekreceniu kluczyka zalacza sie nawiew, radio, światła, itd... i zanim odpalimy bynajmniej ja czekam aż zgasnął prawie wszystkie kontrolki i dopiero odpalam, oraz po odpaleniu załącza sprężarkę klimy, która nie włączała się zimą zaraz po odpaleniu, a teraz jak jest cieplej to się włącza i to ona oraz ubytek pradu przy odpaleniu powodują podniesienie obrotów do ok 1200rpm przytrzymanie spadek do 1000rpm przytrzymanie podniesienie do ok 1100 opadniecie do 1000rpm i ustabilizowanie...
... Normalne...., ale nie zaszkodzi sprawdzić w serwisie - gdzie albo poteierdzą albi coś znajdą...

Jak wylaczysz media, klimę i odpalisz ciepłe auto które nie stało 2,3 dni to też nie ma podnoszenia obrotów... To podnoszenie i oscylowanie do 1200rpm to tzw elektroniczne ssanie podbija obroty w zależności od stopnia zapotrzebowania auta na prąd + wskazania ECU z różnych czujników do odpowiedniego dobierania i dawkowania mieszanki

Co do kangurowania moje 1.5TSi tego nie ma, nawet, żona która jest świeżym kierowcom nie ma problemu z ruszaniem.

Tak jak czytalem opinie to z reguly ktos zakladał bo gdzieś czytał, a potem własciciele innych silników przedstawiają swoje doznania.

Efekt kangurowania jest tylko wtedy kiedy kierowca nacisnie agresywnie gaz i go zaraz puści nie zmieniajac na 2bieg wtedy jest efekt szybkiego hamowania i nurkowania auta.

Bardziej właścicieli 1.5TSi zastanawiał fakt, że na zimnym silniku zimą, przy zmianie z 1b na 2b jeżeli wciśniemy za mocno gaz lub do końca to jest taki efekt turbo dziury, chwilowa brak mocy i nagłe wystrzelenie, ale tylko na zimnym i niby nat tym serwis miał pracować, że niby softem mieliby to zmienić. Ale nawet na zimnym kiedy normalnie zmieniamy bieg z 1b na 2b i przyspieszamy płynnie to nie ma efektu turbo dziury.

Moim zdaniem, jest to zabezpieczenie programowe mające chronić silnik przed piłowaniem na zimnym oraz zrobione na potrzeby WLTP tj. Ekonomii i Ekologii...

... Do każdego autavtrzeba się przyzwyczaić, tym bardziej kiedy ktoś np. 3lata jeździ jednym autem, bo inaczej podchodzą do tematu kierowcy na codzień jeżdżący różnymi autami, można powiedzieć, że są przyzwyczajeni do zmian

-- 4 maja 2019, 00:38 --

Dodam jeszcze, że o 1.5TSi EA211EVO pisano w Polsce już w kwietniu 2016r, w VW pojawiła się nie pamiętam ale albo pod koniec 2016 jako MY17 albo w 2017r. Stąd jest już ponad 3lata od premiery i raczej użytkownicy 1.5TSi są zadowoleni i nie widać po forach, żeby narzekali na usterkowość, tylko pytają o nowościu tudzież można to nazwać inne zachowanie auta.
... Ale moim zdaniem jest Ok, i obym zdania nie zmienił...

-- 4 maja 2019, 11:11 --

PotterH napisał(a):ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK :)

-- 3 maja 2019, 20:18 --

ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK :)


Napisz czy falowanie występuje zawsze i od jakiego czasu?
Co to jest wg Ciebie falowanie?
Tzn między jakimi obrotami oscyluje wskazówka?

-- 4 maja 2019, 17:52 --

Tak w ramach sprostowania, żeby nie było że mówię czy raczej piszę, że 1.5TSi ma falujące obroty, NIE OBROTY W ŻADNYM AUCIE NIE POWINNY FALOWAĆ NAWET W 1.5TSi TZN cyklicznie skakać góra - dół przy jakiś wartościach dlatego opisz dokładniej zdarzenie lub potwierdź, że masz tak samo:

Przy odpaleniu zimnego auta obroty ustawiają się w granicy ok 1200rpm i powoli ok 3, 4sek spadają płynnie do 1000rpm, później schodzą do ok 800rpm. Czyli norma tzw. elkr. ssanie

Ale czasami kiedy jest cieplej i przed odpaleniem załaczy się klima albo raczej nawiew, radio światła, zgasną kontrolki, które maja zgasnać i dopiero odpalę wtedy CZASAMI obroty pójdą jak zawsze na ok1200 spadną do ok1100 podbie na ok1200, potem spadną na 1000rpm, znowu na ok 1100 i spadną na 1000rpm i sie unormują wszystko trwa ok 5sek, wygląda to na źle interpretowane parametry z jakiegoś czujnika, oraz obciążenie poborem prądu z załączonych urządzeń, które mogą wysyłać mylące sygnały do ECU celem dostosowania mieszanki paliwowo, piwietrznej. I "wygląda" to tak, że auto załącza tzw. Elktr. Ssanie ale np czujnik temp daje wskazanie że jest ciepły i zmienia dawkę.
ZDARZ SIĘ TO BARDZO SPORADYCZNIE I NIE JEST TO FALOWANIE TYLKO STOPNIOWE NORMOWANIE OBROTÓW.

Byłem z tym w ASO ale po podłączeniu do kompa nic nie oscylowało i komp nic nie pokazał oprócz tego że jestvzdrowy a ma ledwo przejechane 6000km.

Więc jak masz podobnie to podobno norma, Że czasami może sibie normować obroty, ale jak Ci falują długo tj pi odpaleniu masz np 1200rpm i spada do 1000 lub niżej i znowu ok 1200rpm i tak przez dłuższyvczas lub bezprzerwy i czesto sie zdarza to trzeba jechać do ASO lub podepnij VAGA LUB VCDSA jak masz ibsprawdź czy nie zgłasza błedu z jakiegoś czujnika?
Ale dla świętego sookoju jedź do ASO niech sprawdzą.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez ramzei » 5 maja 2019, 11:45

Kanisz napisał(a):Tak jak czytalem opinie to z reguly ktos zakladał bo gdzieś czytał


Kanisz, wielu forumowiczów bardzo żałuje, że nie kupiłeś Fiata... Dacii... czy któregoś innego samochodu... Wtedy byś nie zaśmiecał, "dosłownie zaśmiecał" forum Seata swoimi zbędnymi wywodami i totalnym brakiem szacunku do języka polskiego... Twoje błędy ortograficzne, stylistyczne i gramatyczne są wręcz haniebne! Lepiej swoją upartość i mobilizacje przełóż na edukację z języka polskiego.
PS. nie tłumacz się pisaniem z telefonu...
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 5 maja 2019, 13:53

Sorry ale tak jest, że piszę, z tel i nie mam czasu zwracać uwagi na błędy itp.... tym bardziej, że to literówki, długo muszę czekać, żeby na tel uzyskać ś, ź, ć, ł itd...

ortografia nie była moją mocną stroną, ponieważ jestem umysł ścisły-techniczny, niehumanistyczny, ale staram się i spróbuję sprostać humanistycznym oczekieaniom specjalnej kasty kolegów polonistów.

I skromnie napiszę, że dzięki takim ja ja dzisiaj możesz jeździć Seatem a nie dalej Dużym Fiatem, jeśli rozumiesz...

Dla mnie to nie ma znaczenie czy po polsku czy po polskiemu, może być i po angielsku..., ważne, że rozumiesz.

... i wielu to pojęcie względne! Bo i tak jest więcej tych zadowolonych niż, takich polonistów nabijających sobie posty, poprzez mądrzenie się i szukanie dziury w całym z zazdrości czy z zawiści...?

To smutne, że głupcy są tacy pewni siebie, a ludzie rozsądni tacy pełni wątpliwości...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marekwar » 5 maja 2019, 14:28

ramzei napisał(a):
Kanisz napisał(a):Tak jak czytalem opinie to z reguly ktos zakladał bo gdzieś czytał


Kanisz, wielu forumowiczów bardzo żałuje, że nie kupiłeś Fiata... Dacii... czy któregoś innego samochodu... Wtedy byś nie zaśmiecał, "dosłownie zaśmiecał" forum Seata swoimi zbędnymi wywodami i totalnym brakiem szacunku do języka polskiego... Twoje błędy ortograficzne, stylistyczne i gramatyczne są wręcz haniebne! Lepiej swoją upartość i mobilizacje przełóż na edukację z języka polskiego.
PS. nie tłumacz się pisaniem z telefonu...
To jest coś więcej niż zwykłe zaśmiecanie.
To jest raczej coś z psychologią - coś z pogranicza normy.
Chyba że to ktoś 80+ i jeszcze się załapał na rzeczywistość wirtualną. To tłumaczyłoby brak wyczucia rzeczywistości i dziwactwo języka.
Do tego starcza upierdliwość, zrzędliwość i czepialstwo. To tylko teoria. Można być stetryczałym niezależnie od wieku.
Najprawdopodobniej coś pomiędzy.
Gościu powinien wyłączyć wszystkie powiadomienia z forum aby jakaś chora siła nie kazała mu wszędzie pospamować.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 5 maja 2019, 15:42

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ostatnio edytowano 21 maja 2019, 20:44 przez Misiek, łącznie edytowano 3 razy
Powód: regulamin LCT
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez mzak » 5 maja 2019, 16:24

PotterH napisał(a):dwa miesiące temu pisałem opinie o tym silniku i była generalnie pozytywna, podwoiłem przebieg z 7 tyś na prawie 14 tyś i opinia zmieniła się o 180 stopni - mowa o silniku 1.5 130km. Kangur to normalka - co prawda nauczyłem sobie z nim radzić, ale jak się zapomnę to z zewnątrz musi to pewnie wyglądać dość dziwnie. Plus druga kwestia to falowanie obrotów przy uruchomieniu silnika przez około 5 -10 sekund - to chyba nie jest normalne ?


Zastanawia mnie to coraz bardziej. Już kilka razy przejechałem się 1.5 130/150 i tego nie doświadczyłem.
Samochody testowe u dilera, więc można założyć, że jazdy odbywały się silnikami już rozgrzanymi, ewentualnie na tyle ciepłymi że problemów nie było.
Czy możliwe jest, aby diler na jazdy próbne wyselekcjonował wozidła w miarę idealne techniczne? Osobiście wątpię, zakrawało by to na teorię spiskową ;)

PotterH współczuję, nowy wózek i problemy... bo to falowanie obrotów raczej normalne nie jest.

PS po przejrzeniu kilku elaboratów nieco wyżej, mam małą uwagę do autora tychże... często mniej znaczy więcej...
Zobacz Profil
mzak
Stella
Stella
 
Posty: 13
Dołączył(a): 14 kwietnia 2019, 12:29
Region: śląskie
Auto: Honda
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 5 maja 2019, 17:18

Cóż ja dodałem gościa do ignorowanych użytkowników i jego infantylnych wywodów, elaboratów nie muszę czytać, polecam bo przynajmniej nie trzeba się wqrwiać...
Tyle w temacie.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marekwar » 5 maja 2019, 19:18

W Tapatalk'u należy kliknąć belkę w prawym górnym rogu jak na zdjęciu.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez mczelny2401 » 5 maja 2019, 19:52

Myślałem że tylko mnie drażni ale widzę że jest nas więcej :mrgreen: Dzięki za info o możliwości zablokowania użytkownika bo już nie muszę czytać tych bredni :roll:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 5 maja 2019, 20:10

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ostatnio edytowano 21 maja 2019, 20:44 przez Misiek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: regulamin LCT
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez GoodMan » 5 maja 2019, 23:58

Przeczytałem całego posta, sporo już napisane. Też mam 1.5TSi i uważam, że Kanisz ma rację, u mnie też nie zauważyłem szarpania na pierwszym biegu. PotterH powinien sprawdzić auto w serwisie bo nie powinno falować. Ja mam tylko czasami, że po odpaleniu podniesie wyżej obroty potem lekko opadnie, znowu podniesie i zatrzyma się na ok1000rpm na jakiś czas płynnie spadając na ok 800rpm. Miałem z tym jechać do ASO ale dopiero przytrafiło mi się 3 razy na 5 miesięcy użytkowania ale nie zauważyłem niepokojących objawów w użytkowaniu. PotterH napisz czy byłeś w serwisie i czy coś zdjagnozowali?
Zobacz Profil
GoodMan
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 maja 2019, 18:38
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon ST TSi 1.5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 maja 2019, 07:52

Tak też radziłem koledze PotterH i tobie Kolego GoodMan też radzę sprawdzić w ASO, podobne objawy mogą świadczyć o różnych usterkach albo o ich braku, mi na obecną chwilę nic nie stwierdzili, ale Ty jedź i sprawdź
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez GoodMan » 6 maja 2019, 15:35

Czy inni użytkownicy TSi lub 1.5TSi też czasami doświadczyli podniesionych obrotów, które następnie po pewnym czasie spadają do obrotów biegu jałowego? Nie wiem czy jest to falowanie czy nazywa się to jakoś inaczej? Z moich doświadczeń to co mi się nie podoba w 1.5TSi to wbijanie 1-biegu. Czy innym też się przydarzyło, że jedynka sama wyskoczyła? Zawsze staram się wbijać powoli, dokładnie i do końca, a mimo to czasami ruszam i nazwę to tak, że skrzynia zaskrzypi i muszę szybko wcisnąć sprzęgło i poprawić jedynkę. Chyba będę musiał się wybrać do ASO, żeby sprawdzili, bo na początku zrzucałem winę na to, że się uczę ale teraz po 5 miesiącach już powinienem umieć.
Zobacz Profil
GoodMan
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 maja 2019, 18:38
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon ST TSi 1.5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 maja 2019, 17:35

Co do obrotów to tak jak czytałeś wyżej, czasami mogą się zachować inaczej.
Ale, żeby nie było, że twierdzę iż jest to normalne w tych silnikach to powinieneś sprawdzić w ASO, bo żadne falowanie obrotów nie jest normalne ale każdy inaczej postrzega i interpretuje wyraz falowanie.

Żonie kiedyś wyskoczyła jedynka ale to chyba była wina źle wbitnego biegu.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 6 maja 2019, 17:45

Falowanie obrotów tj. jak Ci obroty pokazuje np. 700- 1000-700-1000 -700-1000 i tak w kółko ...
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez GoodMan » 6 maja 2019, 17:52

Czytałem w/w, i rozważam ASO, tym bardziej, że biegi umiem wbijać. Npisałem też, że robię to bardzo dokładnie odkąd wyskoczyła pierwszy raz. Ale kilka razy to już chyba nie przypadek?
Zobacz Profil
GoodMan
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 maja 2019, 18:38
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon ST TSi 1.5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 maja 2019, 18:04

MarkusD napisał(a):Falowanie obrotów tj. jak Ci obroty pokazuje np. 700- 1000-700-1000 -700-1000 i tak w kółko ...


... Tak madz rację i dlatego napisałem, że niektórzy mogą interpretować, różnie...
Każdy z Kolegów wyżej opisując problem inaczej naświetlił temat, natomiast ja wstępnie napisałem, że to normale ale napisałem to przez pryzmat moich doświadczeń, które nie są wynikiem falowanie tylko tak jak to wyżej ująłem stopnipwego normowania obrotów i to przydażyło mi się może ok 4 razy, gdzie w ASO nic nie znaleźli ale Koledzy wyżej uważam, że powinni przebadać swoje auta w ASO.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez MarkusD » 6 maja 2019, 18:06

GoodMan napisał(a):Czytałem w/w, i rozważam ASO, tym bardziej, że biegi umiem wbijać. Npisałem też, że robię to bardzo dokładnie odkąd wyskoczyła pierwszy raz. Ale kilka razy to już chyba nie przypadek?

Spróbuj sprawdzić w jakim momencie wyskakuje Ci bieg i czy możesz powtórzyć tak aby "gwiazdom" z serwisu pokazać, możliwe że masz pecha i jest jakaś wada, bo raczej jeszcze nie zużyłeś skrzyni, biegi wyskakiwały mi w bardzo starym samochodzie podczas przejazdu przez torowisko, ale tam już miało prawo...
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 484
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 maja 2019, 18:08

Dodam, że każde falowanie obrotów oznacza jakiś błąd np z odczytu czujników
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez GoodMan » 6 maja 2019, 18:39

To jest zawsze niespodzianka. Głównie po zatrzymaniu z małej prędkości. Wbijam jedynkę i wchodzi tak na dwa tzw. chrupnięcia, czasami mam wrażenie, że raz wchodzi głębiej, a innym razem płyciej. Moim zdaniem to jakby dźwignia biegów była źle zestrojona. Czasami jak przyłączam z jedynki na dwójkę to też czuję takie chrupnięcia i dopiero wchodzi dwójka. Nie umiem zrobić tego za każdym razem z jedynką ale z dwójką to częste przypadki. To wszystko dzieje się po zatrzymaniu i próbie parkowania. Na zgaszonym silniku biegi działają idealnie.
Zobacz Profil
GoodMan
Stella
Stella
 
Posty: 12
Dołączył(a): 5 maja 2019, 18:38
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon ST TSi 1.5
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 maja 2019, 18:43

Możesz mieć źle ustawiony wybierak i w ASO powinni poprawić Ci od ręki, więc lepiej jedź jak najszybciej zanim zeszlifujesz zęby na skrzyni, a opiłki mogą potęgować uszkodzenie kolejnych biegów.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 6 maja 2019, 20:37

Zanim pojadę do ASO zbieram dowody, a mianowicie nagrywam obrotomierz przy uruchomieniu silnika, bo jak pojadę bez niczego to mi powiedzą że oni nic nie wykryli bo akurat jest wszystko ok. Oczywiście jak człowiek nagrywa to jest cacy... Co prawda obroty ustawiają się na jakieś wartości spadają, nagle leciutko podskoczą dosłownie o 50, 100 i potem znowu spadają więc to bardziej wahnięcie niż falowanie. Odnośnie moim wcześniejszych obserwacji zauważyłem że jak już obroty falują to zdarza się to w sytuacjach jak silnik nie jest jeszcze do końca zimny i nie jest maksymalnie rozgrzany, tj. Jeździłem, zostawiłem auto na dwie godziny i po dwóch godzinach , gdy jeszcze nie jest silnik zimny to dziwnie odpala. Pożyję trochę, poobserwuję, ponagrywam, będę miał dobry materiał to wrzucę do podzielenia się i zobaczymy co z tego będzie. Mam nadzieję, że to tylko moja obsesja, bo silnik w trasie na prawdę potrafi dać przyjemność z jazdy, spalanie jest na bardzo zadowalającym poziomie - i mam nadzieję, że moje problemy mniejsze i większe w końcu znikną i znów na nową będę się cieszył jazdą moim Seacikiem :) Pozdrawiam
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 6 maja 2019, 21:18

:brawo: z tym nagrywaniem, to dobry pomysł, bo jak pojedziesz i nic się nie będzie działo to komp nic nie pokaże, a jak to fajnie napisano "gwiazdy" z ASO oświecą Cię, że nie widzą problemu, bo może to faktycznie nie problem, u mnie to nie falowanie, tylko nazywam to sporadyczne, stopniowe normowanie obrotów.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez tzok » 8 maja 2019, 08:26

Mam wrażenie, że w trybie Normal i Sport jest lekkie podbicie obrotów momencie puszczania sprzęgła i jeśli się to zrobi "nie tak" kończy się to kangurkiem. Jak się płynnie ruszy i wciśnie gaz to idzie równo, natomiast jeśli się gazu doda i odpuści to już nie pojedzie... w trybie ECO tego nie ma i nie szarpie, ale jest trochę "przymulony" (mi to pasuje). Jak potrzeba przyspieszyć to jest kick-down (również w manualu), czyli wciśnięcie pedału przyspieszenia poza pierwszy opór - wtedy zachowuje się jakby był w trybie Sport, bez względu na aktualnie wybrany tryb.
Zobacz Profil
tzok
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 maja 2019, 21:25
Region: śląskie
Auto: Seat Leon III FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 9 maja 2019, 18:24

wrzucam obiecany film, z pytaniem czy to normalne, czy mam powody, żeby się martwić?
akcja od początku do około 17 sekundy, przepraszam za moje lenistwo i że reszty filmu nie uciąłem :)
https://youtu.be/qJYeL1YMkgI
Pozdrawiam
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 9 maja 2019, 19:23

Na filmie nie ma efektu falowania, tylko nazwałbym to stopniowym normowaniem obrotów. Czasami, bardzo rzadko też tak mam. W sumie już dawno nie miałem nawet chyba mija już 3 tydzień.
Jak masz niedaleko to sprawdź w ASO, czy na kompie wszystko Ok?
Moim zdaniem to chwilowe wzajemne zakłócanie/mieszanie się impulsów jakiś czujników np. temp płynu, temp oleju, temp sondy lambda, temp sondy katalizatora czy GPFu, wymuszających na ECU bogatszą mieszankę, tzw ssanie elektroniczne mimo, iż silnik jest ciepły. Ale to tylko moje zdanie... i uważam, że w niczym to nie przeszkadza.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez ramzei » 10 maja 2019, 17:50

PotterH napisał(a):czy to normalne

Nie napisałeś jaki to silnik. Wyłącz radio i spróbuj nagrać dźwięk silnika. I odpowiadając na twoje pytanie to nie jest normalne, poprzednio byłem posiadaczem leona 1.4 125KM przejechałem nim 80tys i nigdy takie coś nie wystąpiło. Jesli to jest silnik 1.5tsi to coś czuję, że szykuje się niezła akcja z nimi...

-- 10 maja 2019, 17:50 --

PotterH napisał(a):mowa o silniku 1.5 130km


Aaa jednak napisałeś... Tak więc, 1.5TSI... :? :-|
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marekwar » 10 maja 2019, 21:31

Temperatura oleju już 50 stopni czyli płynu na pewno 90 stopni . Stan po przejechaniu około 5 kilometrów i takie kwiatki ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 11 maja 2019, 08:57

Film był nagrywany po około godzinnej przerwie, czyli jeździłem , poszedłem na miasto coś załatwić, wróciłem no.. i takie kwiatki ... tak, jak pisałem wcześniej zawsze się tak dzieje, jak jest na wpół ciepły - nie dzieje się tak, na zimny - i nie dzieje się tak, jak jest ciepły, np po 5, 10 minutach przerwy.
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marekwar » 11 maja 2019, 10:48

Dopóki silnik nie gaśnie, moc jest, rura nie jest czarna to zlekceważybym to.
Wiem, że to niepokoi ale to pływanie obrotów nie jest duże.
Coś tam autor oprogramowania silnika miał na myśli i działa jak ma działać albo to jeszcze drobna przypadłość wieku dziecięcego.
Pytałbym się podczas przeglądów czy jest jakiś fix na to.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez leshnikov » 11 maja 2019, 12:29

Mam takie samo zdanie, to równie dobrze może być jakiś zaprogramowany test jakiegoś komponentu uruchamiany w konkretnych warunkach. Jak auto się nie dusi itp to nie widzę problemu :-D
Zobacz Profil
leshnikov
Stella
Stella
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 kwietnia 2015, 23:16
Region: dolnośląskie
Auto: Leon III FL 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez markiewa » 11 maja 2019, 14:47

Powiem szczerze mam ten sam silnik i przejechane 3500 km i u mnie jest tak samo. Czasami mam zagrzany silnik a i tak jak stoję na światłach np to ecu podbija obroty do około 1 tys a po chwili spadają do normalnych obrotów. Tłumaczyłem sobie to tym ze po prostu sterownik potrzebuje większego zaopatrzenia np w prąd ale nie wiem. Nigdy tego nie kojarzyłem z jakąś wadą.
Zobacz Profil
markiewa
Stella +
Stella +
 
Posty: 68
Dołączył(a): 8 marca 2019, 04:25
Region: śląskie
Auto: Leon ST Full Led
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez PotterH » 11 maja 2019, 18:47

daleko do ASO nie mam, gorzej zawsze z czasem, bo z tym to mam zawsze deficyt - ale zaplanowałem, że pod koniec następnego tygodnia się do nich wybiorę - nic mnie to nie kosztuje - poradzą coś to dobrze, nie poradzą to będę jeździć dalej - zależy mi tylko, żeby odnotowali w systemie, że coś się działo, żeby został ślad, jakby za kilka lat z tego wszystkiego wyszły, jakieś inne kwiatki.
Zobacz Profil
PotterH
Stella
Stella
 
Posty: 26
Dołączył(a): 26 stycznia 2019, 19:25
Region: wielkopolskie
Auto: Leon
Silnik: benzyna inny

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez mczelny2401 » 11 maja 2019, 19:25

A może to poprostu GPF domaga się wypalenia?

-- 11 maja 2019, 19:25 --

Nie wiem jak w benzyniaku wygląda wypalanie ale klekot lubi poszarpać podczas wypalania
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez Kanisz » 12 maja 2019, 01:41

PotterH spróbuj przegonić auto na wyższych obrotach, zobaczysz czy coś się zmieni. U mnie od dłuższego czasu nie wystąpił ten efekt zmieniających się obrotów. Jakiś czas temu trochę przycisnąłem gaz i zdażyło się parę razy, że mi napęd odcieło tzn miałem mocno ponad 6500rpm, testując szybkie ruszania oraz sprawdzając optymalną prędkość obrotową przy, której najlepiej przyspiesza. I od tamtej pory to chyba już 3tygodnie mija jak nie wystąpiły u mnie wyżej opisywane objawy z obrotami. Więc może coś być na rzeczy z tym wypaleniem GPFu.
Miałem kupić Obd11 bo podobno tam można monitorować GPF ale czekam na nową wersję Obd11, bo co czytam posty to niektórzy z autami z MY19 mają problemy z niektórymi funkcjami, które im nie działają.

-- 12 maja 2019, 02:41 --

markiewa napisał(a):Powiem szczerze mam ten sam silnik i przejechane 3500 km i u mnie jest tak samo. Czasami mam zagrzany silnik a i tak jak stoję na światłach np to ecu podbija obroty do około 1 tys a po chwili spadają do normalnych obrotów. Tłumaczyłem sobie to tym ze po prostu sterownik potrzebuje większego zaopatrzenia np w prąd ale nie wiem. Nigdy tego nie kojarzyłem z jakąś wadą.


Jeżeli odpalony i rozgrzany silnik podbija obroty np w korku to dlatego, że na ciepłym silniku na biegu jałowym jest ok 700-800rpm ale stojąc w korku, żeby silnik się nie przegrzał raz na pewien czas ECU załącza wentylatory, dodatkowo pewnie masz włączoną klimę, która załącza również raz na jakiś czas agregat i to wszystko potrzebuje prądu, który jest wytwarzany z alternatora stąd też ECU podnosi obroty, zgodnie z zapotrzebowaniem na prąd. Na rozgrzanym i odpalonym silniku można zrobić prosty test: wyłącz wszystko odczekaj 5-10sek i załącz klimę. Obroty skoczą o jakieś ok 200rpm.
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

Postprzez marcinch » 12 maja 2019, 02:10

mczelny2401 napisał(a):A może to poprostu GPF domaga się wypalenia?

-- 11 maja 2019, 19:25 --

Nie wiem jak w benzyniaku wygląda wypalanie ale klekot lubi poszarpać podczas wypalania


Niezle bajki kolego :brawo: :brawo:

moj nie wiedzialbym ze sie wyapala gdyby nie komumikat start stopu konieczna praca silnika, i lekko podwyzszone obroty i wlaczony wentylator
Zobacz Profil
marcinch
Signo
Signo
 
Posty: 109
Dołączył(a): 20 stycznia 2019, 20:25
Region: zagranica
Auto: LEON ST FR
Silnik: turbo diesel inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość