Tak jak piszecie, 1.4 to nie 1.5.
Nie zaszkodzi sprawdzić w serwisie.
Ale auto pewnie kupileś zimą skoro już przejechałeś 14kkm.
Zimą jak odpalamy 1.5TSi to spreżarka nie załączałączała się,
teraz kiedy odpalamy już po przekreceniu kluczyka zalacza sie nawiew, radio, światła, itd... i zanim odpalimy bynajmniej ja czekam aż zgasnął prawie wszystkie kontrolki i dopiero odpalam, oraz po odpaleniu załącza sprężarkę klimy, która nie włączała się zimą zaraz po odpaleniu, a teraz jak jest cieplej to się włącza i to ona oraz ubytek pradu przy odpaleniu powodują podniesienie obrotów do ok 1200rpm przytrzymanie spadek do 1000rpm przytrzymanie podniesienie do ok 1100 opadniecie do 1000rpm i ustabilizowanie...
... Normalne...., ale nie zaszkodzi sprawdzić w serwisie - gdzie albo poteierdzą albi coś znajdą...
Jak wylaczysz media, klimę i odpalisz ciepłe auto które nie stało 2,3 dni to też nie ma podnoszenia obrotów... To podnoszenie i oscylowanie do 1200rpm to tzw elektroniczne ssanie podbija obroty w zależności od stopnia zapotrzebowania auta na prąd + wskazania ECU z różnych czujników do odpowiedniego dobierania i dawkowania mieszanki
Co do kangurowania moje 1.5TSi tego nie ma, nawet, żona która jest świeżym kierowcom nie ma problemu z ruszaniem.
Tak jak czytalem opinie to z reguly ktos zakladał bo gdzieś czytał, a potem własciciele innych silników przedstawiają swoje doznania.
Efekt kangurowania jest tylko wtedy kiedy kierowca nacisnie agresywnie gaz i go zaraz puści nie zmieniajac na 2bieg wtedy jest efekt szybkiego hamowania i nurkowania auta.
Bardziej właścicieli 1.5TSi zastanawiał fakt, że na zimnym silniku zimą, przy zmianie z 1b na 2b jeżeli wciśniemy za mocno gaz lub do końca to jest taki efekt turbo dziury, chwilowa brak mocy i nagłe wystrzelenie, ale tylko na zimnym i niby nat tym serwis miał pracować, że niby softem mieliby to zmienić. Ale nawet na zimnym kiedy normalnie zmieniamy bieg z 1b na 2b i przyspieszamy płynnie to nie ma efektu turbo dziury.
Moim zdaniem, jest to zabezpieczenie programowe mające chronić silnik przed piłowaniem na zimnym oraz zrobione na potrzeby WLTP tj. Ekonomii i Ekologii...
... Do każdego autavtrzeba się przyzwyczaić, tym bardziej kiedy ktoś np. 3lata jeździ jednym autem, bo inaczej podchodzą do tematu kierowcy na codzień jeżdżący różnymi autami, można powiedzieć, że są przyzwyczajeni do zmian
-- 4 maja 2019, 00:38 --
Dodam jeszcze, że o 1.5TSi EA211EVO pisano w Polsce już w kwietniu 2016r, w VW pojawiła się nie pamiętam ale albo pod koniec 2016 jako MY17 albo w 2017r. Stąd jest już ponad 3lata od premiery i raczej użytkownicy 1.5TSi są zadowoleni i nie widać po forach, żeby narzekali na usterkowość, tylko pytają o nowościu tudzież można to nazwać inne zachowanie auta.
... Ale moim zdaniem jest Ok, i obym zdania nie zmienił...
-- 4 maja 2019, 11:11 --
PotterH napisał(a):ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK

-- 3 maja 2019, 20:18 --
ok rozumiem podniesione obroty, że to normalne, jest to zrozumiałe - pytanie czy powinny falować ? podwyższone, niskie, podwyższone niskie, podwyższone i w końcu ustatkowane ? bo, jak tak to OK

Napisz czy falowanie występuje zawsze i od jakiego czasu?
Co to jest wg Ciebie falowanie?
Tzn między jakimi obrotami oscyluje wskazówka?
-- 4 maja 2019, 17:52 --
Tak w ramach sprostowania, żeby nie było że mówię czy raczej piszę, że 1.5TSi ma falujące obroty, NIE OBROTY W ŻADNYM AUCIE NIE POWINNY FALOWAĆ NAWET W 1.5TSi TZN cyklicznie skakać góra - dół przy jakiś wartościach dlatego opisz dokładniej zdarzenie lub potwierdź, że masz tak samo:
Przy odpaleniu zimnego auta obroty ustawiają się w granicy ok 1200rpm i powoli ok 3, 4sek spadają płynnie do 1000rpm, później schodzą do ok 800rpm. Czyli norma tzw. elkr. ssanie
Ale czasami kiedy jest cieplej i przed odpaleniem załaczy się klima albo raczej nawiew, radio światła, zgasną kontrolki, które maja zgasnać i dopiero odpalę wtedy CZASAMI obroty pójdą jak zawsze na ok1200 spadną do ok1100 podbie na ok1200, potem spadną na 1000rpm, znowu na ok 1100 i spadną na 1000rpm i sie unormują wszystko trwa ok 5sek, wygląda to na źle interpretowane parametry z jakiegoś czujnika, oraz obciążenie poborem prądu z załączonych urządzeń, które mogą wysyłać mylące sygnały do ECU celem dostosowania mieszanki paliwowo, piwietrznej. I "wygląda" to tak, że auto załącza tzw. Elktr. Ssanie ale np czujnik temp daje wskazanie że jest ciepły i zmienia dawkę.
ZDARZ SIĘ TO BARDZO SPORADYCZNIE I NIE JEST TO FALOWANIE TYLKO STOPNIOWE NORMOWANIE OBROTÓW.
Byłem z tym w ASO ale po podłączeniu do kompa nic nie oscylowało i komp nic nie pokazał oprócz tego że jestvzdrowy a ma ledwo przejechane 6000km.
Więc jak masz podobnie to podobno norma, Że czasami może sibie normować obroty, ale jak Ci falują długo tj pi odpaleniu masz np 1200rpm i spada do 1000 lub niżej i znowu ok 1200rpm i tak przez dłuższyvczas lub bezprzerwy i czesto sie zdarza to trzeba jechać do ASO lub podepnij VAGA LUB VCDSA jak masz ibsprawdź czy nie zgłasza błedu z jakiegoś czujnika?
Ale dla świętego sookoju jedź do ASO niech sprawdzą.