Strona 1 z 5

1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 15:36
przez mzak
Jak w temacie, czy "szarpanie" podczas ruszania występuje także w Leonach z tym silnikiem?
Przeglądając info na temat tego silnika spotkałem sporo tego typu uwag. Głównie na forach T-Roc i Karoq, także zagranicznych.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 17:03
przez maymar
Mam takie oznaki jak silnik jest nierozgrzany. 1.5 TSI 150KM

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 20:21
przez mzak
maymar napisał(a):Mam takie oznaki jak silnik jest nierozgrzany. 1.5 TSI 150KM


Czyli jest szansa załapać się na takie przypadłości, co prawda celuję w 130KM, ale i te wersje dotknął ten problem... no właśnie, problem istotny, czy raczej pewna niedogodność, mając na uwadze że nie ma samochodu idealnego. Jak to odbierasz?

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 15 kwietnia 2019, 20:34
przez Galad
Owszem występuje, co ciekawe u mnie pojawia się tylko i wyłącznie jak zapomnę wyłączyć start-stop.

Przy wyłączonym problem nie występuje. Dlatego obwiniam start-stop.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 16 kwietnia 2019, 16:28
przez maymar
@mzak
raczej niedogodność - młody silnik więc ma swoje niedociągnięcia fabryczne - pewnie jakaś poprawka softu wejdzie (mam nadzieję)

@Galad - muszę spróbować to o czym piszesz :-)

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 16 kwietnia 2019, 18:28
przez Kanisz
Panowie w 1.5tsi w ustawieniach infotainment jest cos takiego, że opcjach przy manewrowaniu można włączyć hamowanie silnikiem..., nie wiem czy to nie wpływa na to że kiedy popuszamy gaz auto tak nagle przychamowuje/?
Nie testowałem ale to może mieć z tym coś wspólnego, u mnie było domyslnie wlaczone.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 16 kwietnia 2019, 19:15
przez maymar
Kanisz napisał(a):Panowie w 1.5tsi w ustawieniach infotainment jest cos takiego, że opcjach przy manewrowaniu można włączyć hamowanie silnikiem..., nie wiem czy to nie wpływa na to że kiedy popuszamy gaz auto tak nagle przychamowuje/?
Nie testowałem ale to może mieć z tym coś wspólnego, u mnie było domyslnie wlaczone.

Kanisz tylko że ja mam manual a nie automat więc jak mam zasprzeglony bieg i odejmę gaz to i tak silnik hamuje ;-)

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 10:54
przez Kanisz
Kolego ja tez piszę o manual 1.5 tsi

Jaki masz infotainment ..., sprawdzałeś w ustawieniach
Infotainment?

-- 18 kwietnia 2019, 10:54 --

mzak napisał(a):Jak w temacie, czy "szarpanie" podczas ruszania występuje także w Leonach z tym silnikiem?
Przeglądając info na temat tego silnika spotkałem sporo tego typu uwag. Głównie na forach T-Roc i Karoq, także zagranicznych.


Sprawdziłem u siebie przy ruszaniu nie ma szarpania to zależy też od wprawy w nodze. Na zimnym jest natomiast takie tzw kangurowanie kiedy ruszę na 1b i puszczę gaz to go mocno zwalnia i kiedy znowu dodaje gaz to nim trochę szarpnie, chyba że zrobię to bardzo powoli, ale sądzę, że jest to kwestia nowego sprzęgła i dotarcia. W starym aucie po zmianie sprzęgła tez przez pewien czas uczymy się puszczać bo agresywniej działa.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 17:23
przez mzak
Dzięki Panowie za wypowiedzi w temacie "szarpania". Zauważyłem, że na forach innych wozideł ton wypowiedzi w tym temacie bywał jakby to powiedzieć, bardziej dramatyczny ;)
Tak czy inaczej, nie pozostaje mi nic innego jak tylko wykonać jazdę "próbną" owym 1.5TSI - do tej pory jeździłem tylko 1.4 125KM i Dieselem.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 18:57
przez Kanisz
1.5tsi MT6B wyposażony jest w elektryczny hamulec ręczny i funkcję Auto Hold oraz z czujnikami parkowania mamy funkcję hamowania podczas manewrowania.

Na testach zwróć uwagę czy jak ruszasz do przodu to czy masz zachamowany na recznym i świeci czerwone P wtedy trzeba piwoli puszczac sprzeglo bo szarpnie hamulcami, ktore potrzebują 2sek na odpuszczenie.

Natomiast jak świeci zielone P tj auto hold, to mozesz ruszac agresywnie i nie ma efektu przytrzymania.

Gaz działa z 1sek opoźnieniem, na postoju wciskając gaz już mam delikatne wcisniety i dopiero widzę reakcje wskazówki.

Dodatkowo w aucie z czujnikami parkowania mozna włączyć kontrolowanie ruszania/cofania/manewrowamia (domyslnie umnie włączone) tj zawsze przy ruszaniu do prędkości 10km zalaczaja sie czujniki parkowania
Nie jest to funkcja Front Asist ona działa inaczej.

Sprawdź jak Ci sie będzie jezdzilo kiedy wylaczysz hamowanie podczas manewrowania.
Działa do predkosci ok. 10km/h.
U mnie po wylaczeniu tej funkcji mam wrażenie, że auto na 1biegu jeździ jakby żwawiej i brak takiego nagłego hamowania silnikiem ale jeszcze wyłączam przyciskiem czujniki parkowania.

Funkcja hamowania silnikiem ma zatrzymac auto w skrajnych przypadkach kiedy manewrujemy po placu i mamy wlaczone czujniki parkowania oraz nie przekraczamy predkosci chyba 5-10km/h i... :
- kiedy cofamy zatrzymanie następuje po wykryciu sygnalu z jednego czujnika
- kiedy wjeżdżamy przodem między dwa auta lub inne przeszkody i z przodu u mnie zaświeciły 3 czujniki na czerwono dwa przednie i jeden boczny prawy.

Wejdź w Infotainment kliknij Auto kliknij Ustawienia kliknij Parkowanie i manewrowanie i na samym dole odznacz Hamowanie.
- ja domyslnie mam włączone nie przeszkadza mi
Ale zobacz czy czujesz jakąś różnicę?
AleX napisał(a):
valdes73 napisał(a):Obrazek

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 21:42
przez B3N
Ja osobiście opiszę moim zdaniem dziwne zachowanie auta 1.8 TSI (manual).
Nie wiem, czy jestem takim ułomnym kierowcą ale ja tym autem nie umiem poprawnie jeździć w mieście. Osobiście uważam, że coś jest nie tak.
Na początku zrzucałem to na to, że jeździłem w różnych butach to pamięć mięśniowa i wyczucie na podeszwie inne.
Potem zacząłem jeździć w 1 parze butów i nieregularność jazdy była dla mnie zagadką. Czasami dając tyle samo gazu co zawsze i mniej więcej sprzęgła powodowało kangury, albo za dużo gazu albo jakieś inne lamerskie zachowanie. Albo za dużo gazu albo za mało.
Z reguły na zimnym. Czasami miałem wrażenie że przejechałem 10 minut. Zgasiłem auto, ide do sklepu, odpalam i nagle w miarę ok mi się jedzie.
Za cholere nie wiem czy to ja nie mogę wyczuć auta czy auto coś kombinuje. No ale po 4 latach to chyba organizm się przystosować powinien...do czego zmierzam... Mam wrażenie , że to przez ten podbijacz obrotów.
Ja daje ileś tam obrotów żeby ruszyć, powiedzmy ok .1700... po czym popuszczam sprzęgło i nagle opór powstający na silniku powoduje zmniejszenie obrotów i tu nagle 'wpierdala' się ten system podbijania obrotów, w tym momencie jak ja też dodaje.
Nazwałbym to tak... gaz, puszczamy sprzęgło, obroty spadają , dodaje gazu (jest opóźnienie pół sekundy), obroty spadają do wartości gdzie podbijacz wchodzi i potem dochodzi moje gazowanie po lagu...
Jazda jest dość nieregularna. Przedtem tak nie było. Po zakupie nie miałem wogóle z tym problemów a teraz zacząłem zauważać. Placebo albo nie wiem co.
Ostatnio nawet zastanawiałem sie czy nie jest to spowodowane 'testem wskazowek'. Szukam jakiejś zależności..typu..rano leci 'test wskazówek" i sie dziadowsko jeździ, po południu nie ma testu i jedzie się świetnie.
Osobiście uważam się za dobrego kierowcę...troche EXPa mam wbite :)

Czy ktoś z Was spotkał się z podobym problemem, nieregularności jazdy po mieście przy założeniu że styl jazdy macie ciągle ten sam ?



Czy ktoś wie jak ten podbijacz obrotów wyłączyć w OBD11? :)

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 18 kwietnia 2019, 22:52
przez Kanisz
maymar napisał(a):
Kanisz napisał(a):Panowie w 1.5tsi w ustawieniach infotainment jest cos takiego, że opcjach przy manewrowaniu można włączyć hamowanie silnikiem..., nie wiem czy to nie wpływa na to że kiedy popuszamy gaz auto tak nagle przychamowuje/?
Nie testowałem ale to może mieć z tym coś wspólnego, u mnie było domyslnie wlaczone.

Kanisz tylko że ja mam manual a nie automat więc jak mam zasprzeglony bieg i odejmę gaz to i tak silnik hamuje ;-)


Sprawdź to na prostej drodze kiedy wbijam 1b i puszczam sprzęgło bez gazu auto rusza i jedzie sobie powoli schodząc do 1000rpm i delikatnie podbija sobie obroty pełznąc jak automat a ja wogole nie dodaje gazu, auto sobie samo dozuje zeby nie zgasnąć, tak sobie jeżdżę kiedy pełzam w korku. Ale kiedy dodam mocniej gazu i puszczę to czuć takie mocne wyhamowanie auta, natomiast kiedy wylaczam hamowanie podczas manewrowania to mam wrażenie, że hamowanie silnikiem jest jakby znikome, tj nie takie gwałtowne. Ale może to tylko moje wrażenie...

-- 18 kwietnia 2019, 22:33 --

@B3N... Czy dzieje Ci się tak kiedy auto jest zimne i działa tzw elektroniczne ssanie czy zawsze a może losowo?

Czy pamietasz jakie obroty miałeś na biegu jałowym 2,3 lata temu jak bylo Ok?

Czy o dawna występuje ten problem? Z tresci mozna odczytac ze od nowosci ale potem piszesz ze kiedys bylo ok?

Vagiem/Vcdsem lub pewnie i Obd11 można ustawić a dokladniej lekko skorygować wartość rpm biegu jałowego co też zmienia charakterystykę elektronicznego wspomagania obrotów poprzez załączanie się przy próbie zejścia poniżej ustawionej wartosci rpm biegu jałowego.
Tzn możesz zwiększyć lub zmniejszyć rpm biegu jałowego, ale czy to cos pomoże...? Trzeba byloby sprawdzić.

U mnie też mam opoźnioną reakcję na gaz ale tylko na początku a dokladniej przy ruszaniu.
Tez sie uczylem nim jezdzic ale u mnie to trwało 2 dni, potem sie dostosowalem, żeby nie kangurzył puszczam sprzeglo na dwa razy tj jak ruszam puszczam do momentu jak zaczyna jechac sekunde przytrzymania i noga ze sprzęgła albo jak chcę wyrwać to szybkie plynne puszczenie sprzęgła z rownoleglym szybkim plynnym dodaniem gazu.

-- 18 kwietnia 2019, 22:52 --

Może tak być że wlaczyles coś co zakłóca lub koliduje z elektroniką. Może nawet te wskazówki, które w nowych modelach wedlug innych forumowiczów Aso nie chce włączać twierdząc że to funkcja tylko dla Cupry, wiec może coś w tym jest..., ale to łatwo sprawdzić poprostu wyłącz tę opcję i bedxiesz wiedział czy to bylo to.

Sprawdzales napięcie na aku?
Nie wymieniales aku na nowy?
Jeździsz tylko po miescie? Moze trzeba przegnac auto po trasie jakies 200km z wiekszymi predkosciami.
Jeżeli jest to duży problem to...
Jak nic nie pomoże to trzeba by sprawdzić mapy silnika lub wgrać je na nowo.
Jeżeli natomiast jest to tylko niedogodność a poza tym jezdzi pali ok, to nic bym nie grzebal tylko uczylbym się dalej przyzwyczajeń do zachowań auta.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 06:23
przez Thomash
B3N napisał(a):Czy ktoś z Was spotkał się z podobym problemem, nieregularności jazdy po mieście przy założeniu że styl jazdy macie ciągle ten sam ?

Ja miałem takie same sytuacje w 1.8 TSI, ale w Leonie 1P i też doszedłem w końcu do wniosku, że to samochód programowo podbija obroty, bo w Lanosie nie miałem takich sytuacji, 100% skuteczności :-D

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 08:35
przez B3N
@Kanisz:

Nie pamiętam jakie obroty były 2,3 lata temu, ale myślę że takie jak teraz bo bym zauważył różnicę.

Czy dawno występuje problem?, od jakiegoś roku zacząłem go zauważać jeśli przedtem go nie zauważałem.

Spróbuje twojej techniki ruszania. Zobaczymy czy coś pomoże.

Jeśli chodzi o test wskazówek, to tak, mam zamiar je wyłączyć i obserwować czy coś jest lepiej.

Aku mam dobry, sprawdzali często w ASO i jest ok.

Głownie po mieście...

Problemem to nie jest, raczej irytacja.

Także szukam zależności i spisuje na kartkę co i jak i gdzie i kiedy. Pogoda, temperatura czy test wskazówek był i jakie buty założone. :)

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 09:34
przez piorun
Przeglądając fora innych marek można zauważyć, iż takie szarpanie czy też kangurowanie (szczególnie jak auto nierozgrzane) to przypadłość wielu nowych samochodów - teoria głosi, iż ma to coś wspólnego już z nową normą euro 6temp i badaniami WLTP, generalnie chodzi o zminimalizowanie spalania w fazie ruszania, kiedy de facto jest ono najwyższe...
Tak czy siak, mając bezpośrednie porównanie 1.4TSI i 1.5TSI, ten drugi pracuje zdecydowanie mniej komfortowo, szczególnie jak jest zimny. Aczkolwiek tragedii nie ma i można z tym żyć.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 09:50
przez servo
Kanisz napisał(a):Funkcja hamowania silnikiem ma zatrzymac auto w skrajnych przypadkach kiedy manewrujemy po placu
Sorry, ale to nie funkcja hamowania silnikiem :) To funkcja hamowania hamulcami. Silnik nie zatrzyma ci auta przy małej prędkości, chyba, że się wyłączy :)

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 11:03
przez Kanisz
Tak masz rację sorry za pomyłkę i dzieki za sprostowanie naturalnie przejezyczylem się auto zatrzymują hamulce, kiedy zadzialaja czujniki i to juz na czerwonych polach czyli bardzo blisko i mam wrażenie ze nie zawsze działa tak samo.
I to funkcja ktora działa tylko wtedy kiedy ruszamy nie jdziala jak dojeżdżamy nawet na 1biegu tylko kiedy ruszamy z postoju/zatrzymania do tyłu lub do przodu i mamy wlaczone czukniki parkowania wtedy załaczy się monitorowanie manewrowania i tylko wtedy zadziała ta funkcja hamowania podczas manewrowania

To funkcja hamowania podczas manewrowania, natomiast myslalem o tym ze jak wolno ruszam i mam wlaczona tę funkcję oraz zalaczaja sie czujniki parkowania przy manewrowaniu to auto po puszczeniu gazu jest jakby mocniej wyhamowywane..., ale może to tylko moje mylne odczucie.

Sorry za bledy i brak polskich liter piszę głównie z telefonu stąd te literówki.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 11:46
przez brzooza
B3N może daj się innemu użytkownikowi czy 1,4 czy 1,8 przejechać żeby ocenić a ty jego furmanki. Skąd jesteś? Wawa?
Ja w 1,4 tez mam ten podbijacz obrotów ale mino wszystko zawsze mi się rusza ok, czasem to ja strzelę ze sprzęgła albo przytrzymam za długo i kangur się zrobi :p ale to moja nieudolność czasami hehe

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 11:53
przez sql
Jesteś pewien, że hamowanie przy manewrowaniu zadziała Ci przy jeździe do przodu? Mnie na wyświetlaczu przy manewrowaniu (czyli niskiej prędkości lub po wciśnięciu przycisku włączającego czujniki) pojawia się znaczek "literka A w nawiasach" - coś takiego: https://i.ibb.co/c6Jbm6s/20181228-155933.jpg druga ikonka od dołu.
Jak mam wrzucony wsteczny, to wygląda tak, jak wrzucam jazdę do przodu, to ikonka zostaje przekreślona.
Jak ją dotknę przy jechaniu do tyłu, to też się przekreśla i automatyczne hamowanie przestaje działać.
Prawda, że nie próbowałem nacisnąć przekreślonej przy jeździe do przodu, ale nie przypominam sobie, żebym to gdzieś zmieniał w ustawieniach.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 13:58
przez Kanisz
@SQL nie zwróciłem uwagi jakie ikony wyswietlaja sie muszę sprawdzić ale tak to wyglada jak jade do przodu po zatrzymaniu natomiast kiedy cofam to monitorowanie manewrowania świecą mi sie na calym wyświetlaczu bo nie mam kamery cofania.

Jak z rana manewruje to świeci przekreslona ikona wylaczonego StartStop. Pozostale tez świecą ale nie sprawdzilem czy sa przekreslone czy nie muszę zaobserwować.

Kiedy cofałem to wystarczył sygnał z jednego czujnika żeby zachamował, natomiast jak podjeżdżałem przodem miedzy dwa ciasno zaparkowane auta oraz przed autem byla ściana mimo że moim zdaniem bylo ok miescilem się i czujniki piszczaly coraz szybciej dwa z przodu i jeden z prawego boku kiedy zabardzo zblużyłem się do auta i do sciany szarpnelo autem i zgaslo, po wcisnieciu sprzegla odpalilo wylaczylem czujniki bo bardzo wyly i poprawilem auto.. Potem probowalem powtórzyć ale nie zadzialalo. Więc dlatego nie jestem pewien Ale zgłosiłem do Aso i tam mi powiwdzieli ze to ten system pewnie zatrzymal auto. Jak testowalismy w aso jak pojechalwm na sprawdzenie to nie moglismy uzyskac ponownie tego efektu na ustawionych kartonach tam tez powiedzieli ze to dziala w skrajnych pezypadkach, ale dziwne że do tylu jak cofam dziala zawsze.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 17:15
przez Tomektr
Mi zadziałało raz jadąc do przodu, jak przestawialem samochód przed domem i padał deszcz. Musiał wyłapać kroplę deszczu i dał po heblach, między zegarami komunikat na czerwono o awaryjnym hamowaniu i oczywiście zgasł bo mam manualną skrzynię. To był jedyny przypadek u mnie.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 18:16
przez Kanisz
Jak ruszam do przodu z małą prędkością poniżej 3-4km/h i jadę wolno, albo kiedy najpierw cofnę i potem do przodu pełznę to nie przekreśla (A) ale kiedy ruszę szybciej lub przekroczę 5km/h to wygasza ikonę Auto Hold i nie da się jej włączyć ręcznie. Ale kiedy zwalniam tak że prawie już sie zatrzymuje ale jeszcze kola się bardzo wolno toczą to litera (A) znowu robi się aktywna.
Więc wygląda, że do przodu jadąc bardzo wolno powinno zawsze zadziałać, natomiast jadąc do tyłu działa zawsze.

-- 19 kwietnia 2019, 18:16 --

Obrazek

Obrazek

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 19:42
przez sql
Nie mylcie dwóch rzeczy: awaryjnego hamowania frront assist, czyli ikonki https://www.briskoda.net/forums/uploads ... e6bc1e.jpg oraz zatrzymania przy manewrowaniu.
To pierwsze zostaje zainicjowane przez radar (lub kamerkę), to drugie przez czujniki zbliżeniowe.
Swoją drogą ten Front Assist ma strasznie słabe nerwy - notorycznie mi pika, a i kilka razy mi hebel wcisnął bez konieczności. Trochę szkoda go wyłączać, bo wiadomo że kiedyś się w końcu człowiek zagapi, poza tym świeci wtedy choinka na desce, ale z drugiej denerwuje swoją nadmierną troską. Mogliby go zrobić odważniejszego.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 19:57
przez Kanisz
U mnie chyba nie ma Front Assist bo nie mam radaru z przodu. Jak się nie mylę to ta funkcja chyba występuje tylko z aktywnym tempomatem ACC.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 19 kwietnia 2019, 20:41
przez Oracle
Kanisz napisał(a):Jak się nie mylę to ta funkcja chyba występuje tylko z aktywnym tempomatem ACC.


Front Assist może występować oddzielnie (wymaga radaru), natomiast aktywny tempomat (ACC) jest jak gdyby jego rozwinięciem, czyli nie istnieje opcja ACC bez FA.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 06:53
przez Tomektr
sql napisał(a):Nie mylcie dwóch rzeczy: awaryjnego hamowania frront assist, czyli ikonki https://www.briskoda.net/forums/uploads ... e6bc1e.jpg oraz zatrzymania przy manewrowaniu.
To pierwsze zostaje zainicjowane przez radar (lub kamerkę), to drugie przez czujniki zbliżeniowe.
Swoją drogą ten Front Assist ma strasznie słabe nerwy - notorycznie mi pika, a i kilka razy mi hebel wcisnął bez konieczności. Trochę szkoda go wyłączać, bo wiadomo że kiedyś się w końcu człowiek zagapi, poza tym świeci wtedy choinka na desce, ale z drugiej denerwuje swoją nadmierną troską. Mogliby go zrobić odważniejszego.


U mnie zaistniała ta druga sytuacja bo nie mam kamery ani radaru i komunikat był z symbolem hamulca z literą A

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 20 kwietnia 2019, 10:03
przez sql
Sprawdziłem u siebie i jest tak:
Na wstecznym hamowanie jest aktywne, ale można wyłączyć, przy jeździe do przodu (z czujnikami parkowania, a więc powoli) odwrotnie - hamowanie jest wyłączone, ale można wyłączyć.
Włączenie/wyłączenie nie jest pamiętane - przy kolejnym uruchomieniu czujników parkowania wraca "standard".
Nie grzebałem tylko w ustawieniach samochodu, czy można to zmienić - mówię tylko o wciskaniu ikonki (A).

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 24 kwietnia 2019, 19:44
przez marekwar
"Kangurowanie" 1.5 TSI 150 wygląda na wadę fabryczną. Z DSG jest lekko zamaskowane.
https://www.honestjohn.co.uk/news/ownin ... vo-engine/

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 06:23
przez ramzei
marekwar napisał(a):"Kangurowanie"


Osz Panie... Jako, że jestem dość młodym ojcem to sformułowanie mnie strasznie rozbawiło :D :-D :-D

"Kangurowanie (KMC – Kangaroo Mother Care) – metoda wczesnej opieki nad noworodkiem, zapewniająca bezpośredni kontakt ciała noworodka z ciałem matki tzw.: kontakt „skóra do skóry”, któremu towarzyszy (w odpowiednich warunkach) karmienie noworodka wyłączne piersią i wczesny wypis do domu.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 09:49
przez sql
Miałem taką samą reakcję :).

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 25 kwietnia 2019, 15:03
przez marekwar
To nie ja wymyśliłem:
HonestJohn.co.uk contacted Volkswagen after a report from a reader that his T-Roc 1.5 manual developed  a 'kangarooing' sensation when cold - something we've also experienced in our SEAT Arona long-term test car. 

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 27 kwietnia 2019, 13:41
przez maymar
Byłem wczoraj w ASO na wymianie oleju i rozmawiałem nt. poruszonego problemu. Znalazłem z doradcą podobne zgłoszenie i w adnotacjach widniała informacja by nie naprawiać, gdyż trwają pracę nad upgradem softu do tego silnika.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 01:26
przez Kanisz
Panowie jeżdżę 1.5tsi i nie zauważam tego problemu "kangura" może dlatego, że teraz jest ciepło. Wcześniej jak było zimno byly to sporadyczne przypadki i tylko zaraz po odpaleniu jak np mocniej nacisnalem na gaz i gwaltownie puściłem na 1biegu lub na 2 biegu kiedy szybko, mocniej dodałem gazu.

W większości nowoczesnych silników doładowanych stosowane są zabezpieczenia programowe chroniące silnik przed przegrzaniem. Oznacza to, że np. po przekroczeniu pewnych ustalonych temperatur, np. przez płyn chłodniczy lub powietrze w kolektorze ssącym, następuje automatyczne ograniczenie mocy, tym większe im wyższe są temperatury.

... i tak było zanim się nie pojawiło:
Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure...

... w związku z WLTP sądzę, że nowe silniki turbodoładowane w wersji ECO oraz te eco z ACT mają dodatkowe zabezpieczenia programowe w mapach oraz czujniki nadzorujace temperatury silnika i innych podzespołów czy płynów i oleju, które ograniczają moc nie tylko na gorącym ALE TEŻ na zimnym silniku nie pozwalając na zbyt nieekonomiczne zużycie paliwa, a tym samy ograniczają emisję itp. itd., żeby było ECO.

Stąd niespodziewałbym się, że grupa VAG, zrobi w tej sprawie coś więcej, jak za jakiś czas oficjalnie ogłoszą to jako innowację ECO albo zastapia te silniki innymi, możliwe, że jakiś tuner opracuje im moda na mapę ukrywając lub eliminujac problem i może zrobią ogólną akcje serwisową ale nie wcześniej niż za dwa lata jak tecwszystkie modele MY19 będą miały przejść pierwszy przegląd albo już po.

Problem jest znany w VAG od prawie początku 2018 kiedy to jako pierwsi zaczeli go zgłaszać uzytkownicy VW i do tej pory serwisy nie widzą problemu, ale z czasem i z lawinowo rosnacą liczbą zapytań nowych użytkowników również Seata ustalono oficjalne stanowisko, że pracują nad poprawką oprogramowania...?

Stąd moja hipoteza jest taka jak wyżej czyli że posiadamy rownież zabezpieczenia programowe ECO tj ograniczajace moc rowniez na zimnym silniku.
... i na razie kwalifikujemy to jako problem, a za jakiś czas dowiemy się, że to Innowacja ECO unifikująca zalety WLTP oraz żywotności silnika i wtedy już nikomu nie będzie to przeszkadzać.

W/w... to tylko moja hipoteza z logicznym uzasadnieniem tego co obserwujemy, doświadczamy jako użytkownicy i otrzymujemy w odpowiedzi od polskiej grupy VAG,
... Więc nie demonizujmy problemu, bo naprawdę jako użytkownik różnych aut mogę stwierdzic, że tzw. "problem" jest nieistotny, każde nowe auto z początku produkcji ma jakieś swoje fanaberie, do których trzeba przywyknaćvi każdym autem jeździ sie trochę inaczej...
... i w sumie dzięki temu niezła herezja zrobiła się wokół 1.5TSi, a która w niedługim czasie może okazać się nie w/w hipotezą a oficjalnym stwierdzeniem VAG.

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 09:40
przez B3N
Żeby nie okazało się że VAG musi stosować trick z ECO na zimnym żeby przejść lepiej WLTP ... i teraz jak wyszło, że ludzie zauważają problem to VAG kombinuje co tu zrobić, bo nie może wyłączyć ECO ( według twojej hipotezy ) bo wtedy nie przejdzie dobrze WLTP :)
Zaraz się pewnie zrobi TSI Gate :D ( odpowiednik Diesel Gate ) :)

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 10:40
przez Kanisz
:brawo:

... na to wygląda ...

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 11:07
przez mzak
Cóż... szczerze mówiąc po przewertowaniu info w necie na temat tego silnika i doświadczeń użytkowników, nie uśmiecha mi się być kolejnym "nieumiejącym prawidłowo operować sprzęgłem czy gazem"...
Widać, polityka ekoterroru jak Temida, jest ślepa ;)
PS. w kręgu zainteresowań mam jeszcze m.in. Astrę 1.4 150KM, okazuje się, że od kilku tygodni nie można składać zamówień na wersję bez systemu S/S... paranoja...

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 16:40
przez Kanisz
System SS można jeszcze wyłączyć... na całe szczęście, niedługo jak opanują nas ECO elektryki będzie standardem na który nikt nie będzie zwracał uwagi bo nie będzie to miało żadnego znaczenie a będzie oszczędzało aku po zatrzymaniu.

ALE ja jako użytkownik nie narzekam, jest OK. I nie widzę problemu..., trzeba się przejechać żeby wydać werdykt,

... Piszesz o 1.4 ale MPi czy TSi?

... Bo nikt już nie pamięta jaki był galimatias z nowymi 1.4tsi i innymi..., jak zostały wprowadzone na rynek jako innowacja...

Mam przejechane ponad 6000km i ani grama oleju nie ubyło, natomiast kolega jak miał 1.4tsi nie wiem czy My14, 15,16, czy, inny, bo słabo odróżniać, to śmiał się że ma auto zasilane mieszanką PALIWOWO-POWIETRZNO-OLEJOWĄ:)
... Wtedy też pierwsi użytkownicy TSi szukali pomocy w serwisach twierdząc że mają nieszczelności bo im oleju cały czas brakuje/bierze, a w książce do auta pisało że Ta Technologia tak ma:) że na początku w fazie docierania to nawet ponad 1L na 1000km lub więcej czyli po 6000km nie miałbym już oleju, a w 1,5tsi już to wyeliminowałi, chociaż w książce też pisze zeby sprawdzać bo może brać ale to dlatego, że książka jest ogólna dla wszystkich modeli.

... Więc tak to jest z tymi nowościami teraz już nikt nie zwraca uwagi że w 1.4tsi musi dolewać olej, bo ten typ tak ma, a kiedyś było to traktowane jako wada/usterka itp. itd.

Musimy przyzwyczajać się do nowości, bo w konsekwencji użytkowania okazję się, że nie jest to takie złe jak inni mówili.

Strach do nowości ma tylko wielkie oczy :boje:

i zauważyłem jeszcze jedno, że na forach o 1.5tsi najbardziej demonizują to użytkownicy innych silników natomiast Właściciele 1.5TSi piszą, że albo tego nie widzą albo im to bardzo nie przeszkadza bo jest to do opanowania tylko chcieli potwierdzenia, że to nie usterka tylko inni też tak mają. Czyli ten typ tak ma bo jest ECO,
więc coś za coś... Albo 4.6L/100km Albo 300KM... :3majsie:


-- 28 kwietnia 2019, 17:40 --

...ale może jakiś tuner opracuje i zaproponuje moda zmieniajacego charakterystykę pracy silnika, a przy okazji zwiększy moc ze 130 kucyków do 150 koników... :wink: :?:

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 17:48
przez ramzei
Kanisz napisał(a):Albo 4.6L/100km Albo 300KM...


Czyli twierdzisz, że twoje TSI 1.5 130KM spali 4.6L/100km... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale ty ze kieleckiego... Więc możliwe, że za sprawką wiejącego wiatru ze stacji Kielce Centrum :D :D :D

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 19:25
przez brzooza
Ja w swoim 1,4 tsi od pierwszej wymiany oleju zrobiłem 5k i stan n bagnecie taki sam, albo nie umiem sprawdzić dokładnie :D
Aczkolwiek do pierwszej wymiany czyli na oleju zalanego w fabryce na poziom max, przy wymianie było tylko połowa bagnetu

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 20:26
przez Tomektr
Mi też nie bierze oleju w 1.4, a co do tych 4.6l/100 to się da bo sam sprawdziłem. Drugi raz już nie sprawdzałem bo się bałem że zasnę za kierownicą :mrgreen:

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 22:40
przez Kanisz
ramzei napisał(a):
Kanisz napisał(a):Albo 4.6L/100km Albo 300KM...




Czyli twierdzisz, że twoje TSI 1.5 130KM spali 4.6L/100km... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ale ty ze kieleckiego... Więc możliwe, że za sprawką wiejącego wiatru ze stacji Kielce Centrum :D :D :D


Tak, pomyliłem się powinienem napisać
3L x 100km lepiej by komponowało z tą możliwością wyboru
... albo... , albo 300KM :)

Widzę, żę Kolega był w Kielcach i wie że tu są wyższe ciśnienie i naturalne turbo sprężWiatry, które bardziej krecą nasze TSi żeby moc nie spadała wraz ze wzrostem ciśnienia, ale za to mamy też górki dzięki, którym jak ktoś chce zwolnić i podziwiać krajobrazy może jeździć Eco, ponieważ wykorzystujemy uksztaltowanie terenu w zgodzie z prawami fizyki i tak za Zasadą Zachowania Energii kiedy jadę pod górkę zamieniam Energię Kinetyczną Silnika Auta na Energię Potencjalną, która osiąga swoje maksimum na samym szczycie i teraz zjeżdżając wykorzystuję zgromadzoną Energię Potencjalną, którą znowu zamieniam na Energię Kinetyczną i tak w kółko, i nic by nie było w tym dziwnego, gdyby nie Ten turboWiatr, który piźdz.i. tak tylko w kieleckiem jak duża naturalna Turbo Sprężarka nadając Pęd, który eliminuje straty na zamianie Energii Kinetycznej w Potencjalną.

Dzięki temu mogę skorzystać z cudownej funkcji jąką oferują tylko Silniki 1.5TSi a mianowicie:
Całkowicie Nowej Innowacji Cudu Technicznego Europejskiej motoryzacji PerpetumAutoMobile:
Jaką jest specjalna FUNKCJA ŻEGLOWANIA

Więc widzisz to nie przypadek, że wybrałem 1.5TSi 3Lx100KM, a nie 300KM, które u nas w górach miałoby może ze 150kucy i nie miałoby tej nowej technologii. :)

Nową technologię nazwaną Coasting 2.0. Funkcja żeglowania, jak przyjęło się tłumaczyć ten tryb jazdy w polskich realiach, nie jest niczym nowym. Jednak do tej pory jej działanie było nieco odmienne. Polegało na rozłączaniu silnika i skrzyni biegów po zdjęciu nogi z gazu, co oznaczało jazdę na biegu jałowym i wymierne korzyści na stacji benzynowej!

W przypadku nowej odmiany tej funkcji (Coasting 2.0) jednostka sterująca całkowicie odłącza silnik w momencie, gdy kierowca nie będzie trzymał wciśniętego pedału gazu i auto toczy się samo = żegluje. Według niemieckich inżynierów nowa technologia działa nawet przy prędkościach do 130 km/h, co oznacza, że będzie wykorzystywana praktycznie na wszystkich drogach szybkiego ruchu w Europie.

Funkcja Żeglowania/Coasting 2.0 pojawiła się jako pierwsza w nowym Golfie w wersji BlueMotion napędzanej silnikiem 1.5 TSI Evo, a teraz mamy ją i w Seatach Leon HB i ST MY19


A TERAZ NA POWAŻNIE:
Ta funkcja żeglowania jest i wspolpracuje z trybem Eco i ACT

U nas w tych wysokich górach świetokrzyskich jak wybieram trasę z górki to mam spalanie 0L :) na prostej jak leci sobie 1500rmp 2-3L i tryb 2cyl. Dopiero jak podjeżdżam pod górkę to mam 7-8.5L, ale to na spokojnej jeździe w przedziale 1400-2000rpm.

Co do spalania to 4,6 napisałem sobie bo tak przykladowo było chyba w prospekcie reklamowym Seata ale jak pokazują realia da się...

Ostatnio, Żonka jako świeżo upieczony kierowca z MY19 robiła trasę Busko-Kielce-Końskie-Radom i z powrotem.
Jako Kierowca pamietajacy jeszcze wszystkie przepisy całą trasę przejechała zgodnie z panującymi ograniczeniami tj. Bezpiecznie, tam gdzie 40 to 40km, tam gdzie70 to 70km tam gdzie 90 to 90km i trasa była różna, z przejazdem po miastach, z jazdą poza oraz miedzy mniejszymi miejscowościami krętymi drogami przez las 50-70km/h itd.
Z predkością obrotową 1400rpm-2200rpm

W jedną i drugą stronę wyszło ŚREDNIE SPALANIE 4.8L/100km :brawo:

Tak Da Się, twierdzę bo sam byłem tego świadkiem!

Co więcej, Żonka jako początkujący kierowca nie miała żadnego efektu szarpania czy kangurowania..., pewnie dlatego, że na zimnym silniku wszystko robiła płynnie bez gwałtownego przyspieszania

WIĘC POTWIERDZAM ŻE DA SIĘ BEZ PROBLEMU
UZYSKAĆ 4.8L NA 100KM. Pewnie byłoby 4.5L na sto ale wcześniej miała zawyżonecwartości przez moją jazdę dlatego wyszło 4.8L, bo tak byłoby mniej!!!

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 28 kwietnia 2019, 22:41
przez marcinch
Zeglowanie w DSG wbrew pozorom to nie zbedny bajer, na poczatku jak kupilem swojego leona to wiadomo palowanie, hamowanie przy wjezdzie w teren zabudowy, a takto jak wiadomo jak ekonomicznie mozna pojechac to niby mniej zuzyc

Co ciekawe zeglowanie wlacza sie moim tylko jak puscisz noge z gazu, lekkie dotkniecie hamulca i nawet jak dalej jedziesz jakby luzem (bez wcisnietego gazu) dsg zalacza bieg- mysle ze sadzi ze chcesz hamowac silnikiem, musisz na ulamek sekundy liznac gaz zebys znow zeglowal

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 08:33
przez piorun
Dużo jest narzekań na 1.5TSI od właścicieli VW, Skód czy Seatów, ale z tego co wertowałem fora to dotyczy to 1.5 TSI w wersji 150KM. Ciekaw więc jestem jak to jest z wersją 130KM, jak dla mnie na zimnym jest gorzej niż w przypadku 1.4TSI (wersja 125KM) ale jakieś wielkiej tragedii nie ma. Odniesienia do wersji 150KM niestety nie mam ale na oku mam (a raczej miałem Atekę) a teraz z powodów rodzinnych to tylko Touran'a - tak czy siak trafiam jednak na 1.5TSI w wersji 150KM i tak trochę entuzjazm opada...

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 11:13
przez Kanisz
@piorun za 2-3Lata większość będzie pisać, że te 1.5TSi Evo to były Super silniki, natomiast te nowe XXtsi to bardzo ciekawe konstrukcje xYxYx..., że strach się bać!?

-- 29 kwietnia 2019, 12:13 --

Ja mam 1.5TSi 130KM i uważam że jest:

:boje: ECO - SPOKO - OKO :boje:

- do każdego auta można się przyczepić, a 1.5tsi jest jeszcze nową technologią, którą poznajemy, uczymy się, a na koniec przywykniemy, i za jakiś czas zatesknimy oraz będziemy traktować jako punkt odniesienia.

- młoda, nowa konstrukcja, a już urosła do rangi LEGENDY TSi, dzięki temu, że jest o niej bardzo głośno, nie ważne co mówią inni, ważne jest to co zweryfikuje jedyny niezależny benchmark motoryzacji jakim jest CZAS,
... stąd czas pokaże ...

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 15:05
przez mzak
Przejechałem się dzisiaj Leonem 1.5 130KM. Co prawda jazda krótka i ograniczona do dróg lokalnych, ale warto było.

Słynne kangurzenie podczas ruszania owszem, można wywołać, ale naprawdę, trzeba się o to postarać - niemniej nie przesądzałbym, że pewne (?) egzemplarze nie są pozbawione tej przypadłości. A może to kwestia nawyków kierującego?

Załączanie się ACT niewyczuwalne, przynajmniej w takich warunkach jakie miałem, tzn. ruch uliczny i deszcz.

Ogólnie wrażenia pozytywne, będę chciał jeszcze nim pośmigać i dosiąść się do wersji 150 konnej.

Natomiast trudno mi wychwycić jakieś duże różnice w porównaniu do 1.4 125KM - używałem go tylko przez kilka tygodni dwa lata temu.

PS. może jeszcze kwestia spalania, oczywiście wynik raczej niemiarodajny, ale jeśli dobrze pamiętam na koniec ukazała się liczba 6.2

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 16:39
przez marcinch
Kanisz napisał(a):
Ja mam 1.5TSi 130KM i uważam że jest:

:boje: ECO - SPOKO - OKO :boje:



Jezdzij dalej kolego z obrotami ponizej 2000 i opowiadaj ludziom bajki ze to pali 4.5l, to zobaczysz rachunek u mechanika za wymiane dwumasy i sprzegla

Mialem to auto z silnikiem 150km jeden dzien i przy normalnej lekko dynamicznej jezdzie wpieprzylo 15/100

W zyciu nie kupie auta z silkiem ponizej 2.0 tak dlugo jak to mozliwe

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 19:36
przez Kanisz
marcinch napisał(a):
Kanisz napisał(a):
Ja mam 1.5TSi 130KM i uważam że jest:

:boje: ECO - SPOKO - OKO :boje:



Jezdzij dalej kolego z obrotami ponizej 2000 i opowiadaj ludziom bajki ze to pali 4.5l, to zobaczysz rachunek u mechanika za wymiane dwumasy i sprzegla

Mialem to auto z silnikiem 150km jeden dzien i przy normalnej lekko dynamicznej jezdzie wpieprzylo 15/100

W zyciu nie kupie auta z silkiem ponizej 2.0 tak dlugo jak to mozliwe


Panie kolego nie można być jak "termos", i trzeba sie otworzyć na nowości oraz nauczyć z nich kożystać.
Nie możesz pisać o nowej technologi patrząc przez pryzmat ludowych legend na temat TDi...

Wiem jak to bylo w starszych autach Benz. R4
8V SOHC, czy 16V DOHC, 24V V6, 32V V8 czy nawet w pierwszych TSi EA111(uznanych za jedne z gorszych silników i to one popsuły opinię 1.4TSi, które teraz jest już 3generacją pozbawioną większosci bolączek poprzedników ale opinia dalej sie ciagnie przez legendy ludowe) , ale 1.5TSi to już inna generacja silnika.

Skoro jeżdżę to wiem i piszę to czego doświadczyłem oraz inni to potwierdzają.

Ludziom najtrudniej uwierzyć w prawdę, stąd tyle ludowych wierzeń i legend.
Kiedyś ludzie też myśleli, że słońce kręci się wokół ziemi, bo tak im się wydawało, że skoro tak widzą i wiekszosc im tak mowi to tak musi być,... Ale nauka i upór innych dowiódł inaczej, więc...

...nie przekrecaj moich postów bo napisałem że średnie na 100km sprawdzone po przejechaniu dystansu około 150km to 4.8L na 100km głownie trasa, ale tak uważam, że byłoby 4.6L lub nawet 4.5L gdyby nie to że do średniego wyniku kpmputer wziął też pomiary z mojej agresywniejszej jezdzie po miescie.

To Ty Panie Kolego bajki piszesz.. .. 15L/100km...? Tyle to mi paliła Omega B MPV6 3.0 AT Kombi jak jeździłem lekko dynamicznie 19 lat temu ale ona miała prawie 200KM i starej konstrukcji automat... 96rok... To były czasy...

.... Niezła bajka, że 1.5TSi spaliło 15L/100km bo to nie było średnie spalanie na 100km tylko pokazywało chwilowe pewnie z ruszania lub przyspieszania.

Jak chce się poscigac i ruszam cisnąc gaz aż do 5000rpm na 1biegu to chwilowe spalanie mam nawet 30-40L ale to nie jest średnie na 100km tylko prognoza, mówiąca o tym, że gdybym tak jechał to po 100km uzyskałbym takie średnie spalanie.

Musisz zrozumieć, że to auto to nie 1.5MPi gdzie musiałeś mieć powyżej 2000rpm, żeby normalnie jeździło...

W 1.5TSi max momemnt obr 200Nm uzyskujesz już od 1300rpm do 4500rpm,

Stąd dynamiczna jazda po miescie to przedział 1600rpm do 2200rpm

To auto do normalnej, dynamicznej jazdy po miescie lubi i wrecz tak go stworzyli inżynierowie, że po przekroczeniu chyba 1800rpm każe przełączać biegi na wyższe.

Wcześniej już o tym pisałem, że dwumas zużywasz jazdą na bardzo niskich obrotach a nie na obrotach zalecanych dla danego silnika!

Większą szkodę dla dwumasy robi nieumiejetna zmiana biegów tj szarpanie, jazda na półsprzęgle itp, niż PŁYNNE RUSZANIE, I PŁYNNA JAZDA!

Tym bardziej że to Benz. a nie TDi!!!

Dla niedowiarkow wrzuce zdjeciecz trasy po weekedzie majowym, bo teraz mam tylko miasto, gdzie jak jeździ żona to jest 6.8L/100km, a jak jeżdżę ja normalnie z wyjatkoeo rzadkimi wyscigami spod świateł to jest MAX 7.5L/100km ale to średnia po mieście!

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 20:28
przez brzooza
A ja dodam od siebie będąc użytkownikiem 1.4 125hp, ze następne auto biorę napewno 2.0 tsi/tfsi :)
Taka moja opinia użytkownika 1.4 125 hp

-- 29 kwietnia 2019, 21:28 --

A ja dodam od siebie będąc użytkownikiem 1.4 125hp, ze następne auto biorę napewno 2.0 tsi/tfsi :)
Taka moja opinia użytkownika 1.4 125 hp

-- 29 kwietnia 2019, 21:28 --

A ja dodam od siebie będąc użytkownikiem 1.4 125hp, ze następne auto biorę napewno 2.0 tsi/tfsi :)
Taka moja opinia użytkownika 1.4 125 hp

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 21:31
przez marcinch
Kanisz napisał(a):
marcinch napisał(a):
Kanisz napisał(a):
Ja mam 1.5TSi 130KM i uważam że jest:

:boje: ECO - SPOKO - OKO :boje:



Jezdzij dalej kolego z obrotami ponizej 2000 i opowiadaj ludziom bajki ze to pali 4.5l, to zobaczysz rachunek u mechanika za wymiane dwumasy i sprzegla

Mialem to auto z silnikiem 150km jeden dzien i przy normalnej lekko dynamicznej jezdzie wpieprzylo 15/100

W zyciu nie kupie auta z silkiem ponizej 2.0 tak dlugo jak to mozliwe


Panie kolego nie można być jak "termos", i trzeba sie otworzyć na nowości oraz nauczyć z nich kożystać.
Nie możesz pisać o nowej technologi patrząc przez pryzmat ludowych legend na temat TDi...

Wiem jak to bylo w starszych autach Benz. R4
8V SOHC, czy 16V DOHC, 24V V6, 32V V8 czy nawet w pierwszych TSi EA111(uznanych za jedne z gorszych silników i to one popsuły opinię 1.4TSi, które teraz jest już 3generacją pozbawioną większosci bolączek poprzedników ale opinia dalej sie ciagnie przez legendy ludowe) , ale 1.5TSi to już inna generacja silnika.

Skoro jeżdżę to wiem i piszę to czego doświadczyłem oraz inni to potwierdzają.

Ludziom najtrudniej uwierzyć w prawdę, stąd tyle ludowych wierzeń i legend.
Kiedyś ludzie też myśleli, że słońce kręci się wokół ziemi, bo tak im się wydawało, że skoro tak widzą i wiekszosc im tak mowi to tak musi być,... Ale nauka i upór innych dowiódł inaczej, więc...

...nie przekrecaj moich postów bo napisałem że średnie na 100km sprawdzone po przejechaniu dystansu około 150km to 4.8L na 100km głownie trasa, ale tak uważam, że byłoby 4.6L lub nawet 4.5L gdyby nie to że do średniego wyniku kpmputer wziął też pomiary z mojej agresywniejszej jezdzie po miescie.

To Ty Panie Kolego bajki piszesz.. .. 15L/100km...? Tyle to mi paliła Omega B MPV6 3.0 AT Kombi jak jeździłem lekko dynamicznie 19 lat temu ale ona miała prawie 200KM i starej konstrukcji automat... 96rok... To były czasy...

.... Niezła bajka, że 1.5TSi spaliło 15L/100km bo to nie było średnie spalanie na 100km tylko pokazywało chwilowe pewnie z ruszania lub przyspieszania.

Jak chce się poscigac i ruszam cisnąc gaz aż do 5000rpm na 1biegu to chwilowe spalanie mam nawet 30-40L ale to nie jest średnie na 100km tylko prognoza, mówiąca o tym, że gdybym tak jechał to po 100km uzyskałbym takie średnie spalanie.

Musisz zrozumieć, że to auto to nie 1.5MPi gdzie musiałeś mieć powyżej 2000rpm, żeby normalnie jeździło...

W 1.5TSi max momemnt obr 200Nm uzyskujesz już od 1300rpm do 4500rpm,

Stąd dynamiczna jazda po miescie to przedział 1600rpm do 2200rpm

To auto do normalnej, dynamicznej jazdy po miescie lubi i wrecz tak go stworzyli inżynierowie, że po przekroczeniu chyba 1800rpm każe przełączać biegi na wyższe.

Wcześniej już o tym pisałem, że dwumas zużywasz jazdą na bardzo niskich obrotach a nie na obrotach zalecanych dla danego silnika!

Większą szkodę dla dwumasy robi nieumiejetna zmiana biegów tj szarpanie, jazda na półsprzęgle itp, niż PŁYNNE RUSZANIE, I PŁYNNA JAZDA!

Tym bardziej że to Benz. a nie TDi!!!

Dla niedowiarkow wrzuce zdjeciecz trasy po weekedzie majowym, bo teraz mam tylko miasto, gdzie jak jeździ żona to jest 6.8L/100km, a jak jeżdżę ja normalnie z wyjatkoeo rzadkimi wyscigami spod świateł to jest MAX 7.5L/100km ale to średnia po mieście!


Ja mam od ASO do siebie 50km (x2) 100km autostrady i eSki, po takiej drodze jade 160-180 jak nie ma ruchu plus na miejscu po miecie sie pokrecilem pare kickdownow zeby zobaczyc jakie to dynamiczne cudo jest, po 150km zalalem za 80pln, nawet nie do konca wiec wiesz

Moze i to spali ci malo do 100, ale nie po to nowoczesne auto kupuje zeby sie tym bujac na autostradzie 100-110 8)
Dla mnie to patologia ze takie 1.5 wpycha VW do calej gamy teraz przez eko-mafie, suvy takie jak arona, troc wielkie kloce z czyms takim

Co do niskich obrotow to tego szczegolnie nienawidze, moj tatus tak jezdzil i 2.0 hdi wykonczyl sprzeglo przy 40.000 :brawo: bo mu "auto 5.0 palilo" :mrgreen:

Co do tdi to nie wcale legendy, wlasnie sprzedaje toledo z nalotem 405k z czego sam zrobilem 215k w osiem lat silnik 1.9 tdi 110 asv czyli ten najlepszy na pompie, wszystko dalej chula, ale przekleta elektryka/wilgoc w zimie zmusila mnie do upgrade'u do leona w styczniu

Re: 1.5 TSI ACT i "szarpanie na jedynce"

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 22:03
przez Kanisz
Tak Panie Kolego ale nie porównuj TDi do TSi to inna technologia...

... i od przybytku głowa nie boli pewnie, że lepiej mieć więcej niż mniej... 2.0TSi to teraz górna półka VAGa,
Stara zasada w motoryzacji mówiła im większa pojemność tym bardziej niezawodny silnik i coś w tym było, duża pojemniść to duża moc bez komponentów wysilających silnik, a co za tym idzie długowieczność..., silniki wytrzymywały ale czasami elektronika siadała, teraz robią na odwrót:

Kiedyś auta projektowali inżynierowie, teraz robią to ekonomiści sprytnie zasłaniając się ekologią

Miałem różne auta 1.8 8V, 3.0 V6, 4.2 V8, nawet 1.5 R4 16V, oraz jeździłem szwagra 300C 5.2HEMI oraz 2.0Boxer Turbo Subaru Impreza,

... a teraz degradacja pojemności ale innowacja rozwiązań Pro...Eco...Sport i Evo... lution:
1.5 16V DOHC TSi EA211evo ale jest to pierwszy mały silnik z Super sprężarka VTG, wcześniej stosowaną tylko w turbodoładowanych dużych dieslach oraz Benzynowych 911turbo Porsche!
... Więc mimo 130KM i 200Nm ma swoje zalety Evo..., oraz jest Sport i Eco..., jak również czas pokaże, że jest Spoko...Oko...


Tym bardziej, że to już legendarny i historyczny silnik, który posłuży za bazę w unifikowaniu silnikow spalinowych z elektrycznymi.

Stąd jak słusznie zauważyłeś beda one wszedzie w calej grupie VAG od osobowki do terenowki włacznie z Vanami itd... Jako baza silników Hybrydowych.

Nie zdziwię się jak za 2-3lata kolejna Cupra 330KM będzie miała silnik 1.5TSi :)

Tak dawno temu silnik o pojemnosci 1.5L i 300KM ale V6 rozsławiło F1...!!!