Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Rozrząd all# - 5F

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Rozrząd all# - 5F

Postprzez Pianim » 14 maja 2018, 07:14

Może głupie pytanie ale...
W każdy aucie przy wymianie rozrządu wymieniałem pompę wody bo była na tym samym pasku. Teraz mam Leona a w nim pompa wody jest po drugiej stronie silnika więc czy trzeba wymienić ją razem z rozrządem?
Zobacz Profil
Pianim
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 kwietnia 2018, 13:48
Region: śląskie
Auto: Leon III ST
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez bzykofm » 14 maja 2018, 07:54

Najlepiej tak. Wątpliwe, żeby pompa wody przetrwała drugi rozrząd.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3471
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Pik » 14 maja 2018, 08:53

Przy jakim przebiegu jest wymagana wymiana rozrządu w 5F?
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Pianim » 14 maja 2018, 09:04

Wg ASO 210tys.
Zobacz Profil
Pianim
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 kwietnia 2018, 13:48
Region: śląskie
Auto: Leon III ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez bzykofm » 14 maja 2018, 10:23

Pianim napisał(a):Wg ASO 210tys.

Nie idź tą drogą. Wg ASO to części są niezniszczalne a potem stajesz się stałym klientem warsztatów. Podobnie ma się sprawa z zalecanymi interwałami wymiany oleju.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3471
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez chlorek » 14 maja 2018, 12:38

Tutaj się nie zgodzę. Olej to olej i to też zależy jak i gdzie jeździsz.
Rozrząd spokojnie wytrzymuje tyle ile podaje producent. Znam wiele aut gdzie pierwszy raz wymieniany był przy 200tys.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Krzyzak » 15 maja 2018, 09:08

To jest pasek czy łańcuch? Jeśli łańcuch to raczej 200 tysi spokojnie powinien zrobić.
Znam przypadek jednej Sigmy, której właściciel jeździł do ASO jak mu się przypomniało, raz zmieniał olej po 30 raz po 40 tysiącach, auto miało u niego bardzo cieżko. Pewnego dnia po odpaleniu zgasł i nic się nie dało zrobić - okazało się, że pękł oryginalny pasek rozrządu - po 280 tys km...
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez dudek_jd » 15 maja 2018, 11:27

czasy nieśmiertelnych łańcuchów się skończyły niestety, w mniejszych silnikach typu 1.0 łańcuch się nawet po 100tys rozciągał, w 1.4 tsi też. Wszystko przez to że silniki mają duże momenty od niskich obrotów, stare silniki na łańcuchach miały momenty niższe i przy dużo wyższych obrotach dlatego kiedyś łańcuch był nieśmiertelny, bo nie miał gwałtownych naprężęń jak teraz. A problemy w rozrządach z łańcuchem są wywoływane najczęściej przez rolkę i napinacz i tu pojawia się kwestia oleju i argumentu za częstszą jego wymianą. Dlatego zgodzę się że rozrząd może przejechać tyle co mówi producent ale tylko jak dbamy o olej, jego stan, częstotliwość wymiany, jakość oleju a nawet to czy go rozgrzewasz przed wchodzeniem na obroty czy nie. I kropka w temacie wymian oleju i rozrządu. A teraz czekam na falę hejtu za to że częsta zmiana oleju jest bezsensowna i że bajkopisarz jestem bo łączę olej z rozrządem
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez komoornik » 15 maja 2018, 12:55

Tyle że silniki w 5F mają rozrząd na pasku..
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez marpit » 15 maja 2018, 13:13

Skoro już doszliśmy do tego że olej nie smaruje paska to wg mnie w przypadku paska kluczowe znaczenie ma rodzaj eksploatacji tj jazda miejska czy trasy.
W przypadku przewagi krótkich tras i ogólnie małych przebiegów 120 kkm jest sensownym przebiegiem. Warto popatrzeć też na lata.
W moim drugim aucie w instrukcji jest 240/160 warunki normalne/trudne a wytrzymał ledwo 100 wymieniłem przy 120 bo nie.moglem już słuchać jak pracuje na zimnym. Rolki niewiele by już wytrzymały.
Zobacz Profil
marpit
Sport
Sport
 
Posty: 439
Dołączył(a): 14 sierpnia 2011, 16:27
Auto: Leon ST FR 125
Silnik: benzyna 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez dudek_jd » 15 maja 2018, 13:40

a
komoornik napisał(a):Tyle że silniki w 5F mają rozrząd na pasku..
to ciekawe co na to właściciele cupry 2.0 i 1.8 cjsa (które mam ja), 1.4 140km z początków 5f chyba to samo...
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez old_school_baby » 15 maja 2018, 15:52

mi w ASO Maran w Warszawie powiedzieli że mam rozrząd na łańcuchu i nie jest przewidziana w ogóle wymiana rozrządu
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mirek_p11 » 15 maja 2018, 16:43

W sumie to teraz już nie ma różnicy między paskiem a łańcuchem :-) W 1.8 tsi CDAA wymiana łańcucha co 100 tys. km. Lepiej wymienić rozrząd niż silnik :-P Pytałem w ASO VW i w silniku 1.4 TSI zalecają wymianę paska po 120-150 tys.km
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez paulek » 15 maja 2018, 19:35

Cześć,

W pdf serwisowych dla wszystkich dieseli wymiana paska co 210k km (dla krajów z dużym zapyleniem 120k km).
Dla 1.0 tsi,1.2 tsi, 1,4 tsi, 1.6 MPI - info "Brak określonego przedziału zmian".

Wszystkie diesele - pasek
benzyny pasel CHZD, CJZA, CJZB, CYVA, CYVB, CMBA, CHPA, CXSA, CZEA, CZCA, CPWA, CZDA, CWVA
benzyny łańcuch - CJSA, CJSB, CJXA, CJXE, CJXH, CJXH, CJXC,
Zobacz Profil
paulek
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 20 października 2015, 19:42
Region: śląskie
Auto: CJXE
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mczelny2401 » 15 maja 2018, 20:28

U mnie w 2.0 tdi z 2013r przy 100 tys.km. na zimnym już słychać rolki z rozrządu. W zimie to nawet jedna popiskuje przez chwile
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez tatian » 15 maja 2018, 21:45

Popiskuje Ci dlatego, że ta rolka Gatesa jest wadliwa. Jest nawet TPI wymiany na nią, przynajmniej tak jest w VW. Jak jest w Seacie nie wiem, ale powinno być podobnie. Mi dofinansowali jej wymianę w VW, zaczęło się oczywiście po gwarancji, bo na niej wymieniają ją oczywiście za free.
Przy jednym rozbieraniu od razu wymieniłem pasek, pompę I resztę by mieć św. spokój. Teraz nastała cisza.
PS. ta popiskująca rolka ponoć może się zatrzeć, wolałem nie ryzykować.
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez komoornik » 15 maja 2018, 22:10

dudek_jd napisał(a):a
komoornik napisał(a):Tyle że silniki w 5F mają rozrząd na pasku..
to ciekawe co na to właściciele cupry 2.0 i 1.8 cjsa (które mam ja), 1.4 140km z początków 5f chyba to samo...


No fakt.

Czyli wszystko cywilne, poniżej 1.8 jest na pasku. 1.4 140KM z początku produkcji też.
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mczelny2401 » 16 maja 2018, 07:37

tatian napisał(a):Popiskuje Ci dlatego, że ta rolka Gatesa jest wadliwa. Jest nawet TPI wymiany na nią, przynajmniej tak jest w VW. Jak jest w Seacie nie wiem, ale powinno być podobnie. Mi dofinansowali jej wymianę w VW, zaczęło się oczywiście po gwarancji, bo na niej wymieniają ją oczywiście za free.
Przy jednym rozbieraniu od razu wymieniłem pasek, pompę I resztę by mieć św. spokój. Teraz nastała cisza.
PS. ta popiskująca rolka ponoć może się zatrzeć, wolałem nie ryzykować.

https://www.youtube.com/watch?v=6xYOnYrNdIk u mnie aż tak nie piszczy więc pewnie była wymieniona ale inne rolki już powoli mają dosyć. Zresztą jak twierdzi kolega z tego kanału na YT te pompy wody wytrzymują około 100 tys km więc może i ona się odzywa

-- 16 maja 2018, 07:37 --

A tu macie filmik jak wygląda wymiana paska w 1.4 tsi https://www.youtube.com/watch?v=IQkRKRzxinU&t=1s .Polecam kanał dużo informacji o naszych silnikach i ogólnie o całej grupie VAG
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Krzyzak » 16 maja 2018, 08:43

Gates to w ogóle jest jedną wielką wadą. Pamiętam serię tych pasków co pękały na potęgę. Zamiast tego polecam paski SUN lub Bando, ale te made in Japan. Mitsuboshi też są świetne, pytanie czy będą dostępne do tego auta.
Paski Conti skrzypią już w opakowaniu, więc tego też nigdy nie zakładam.
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez alehandro » 17 maja 2018, 19:52

mczelny2401 napisał(a):U mnie w 2.0 tdi z 2013r przy 100 tys.km. na zimnym już słychać rolki z rozrządu. W zimie to nawet jedna popiskuje przez chwile


U siebie tego problemu przy 135 nie mam, ale tez do 210 jak zaleca serwis (zadzwoniłem z ciekawości zapytać) nie mam zamiaru czekać i przy 145-150 wymieniam choć może ze względu na trasy nie jest tak obciążany.

Krzyzak napisał(a):Paski Conti skrzypią już w opakowaniu, więc tego też nigdy nie zakładam.


Miałem 2x w bkd i pierwszy po wyjęciu (przejechał ok 100k) wyglądał jak nowy, a drugi przez kolejne 20-30 nawet nie jęknął więc co do zestawu conti osobiście jestem przekonany.
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mczelny2401 » 18 maja 2018, 08:33

alehandro napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):U mnie w 2.0 tdi z 2013r przy 100 tys.km. na zimnym już słychać rolki z rozrządu. W zimie to nawet jedna popiskuje przez chwile


U siebie tego problemu przy 135 nie mam, ale tez do 210 jak zaleca serwis (zadzwoniłem z ciekawości zapytać) nie mam zamiaru czekać i przy 145-150 wymieniam choć może ze względu na trasy nie jest tak obciążany.

Krzyzak napisał(a):Paski Conti skrzypią już w opakowaniu, więc tego też nigdy nie zakładam.


Miałem 2x w bkd i pierwszy po wyjęciu (przejechał ok 100k) wyglądał jak nowy, a drugi przez kolejne 20-30 nawet nie jęknął więc co do zestawu conti osobiście jestem przekonany.

Ja w tym roku myślę rozstać się z moim ukochanym dieslem :beksa: więc rozrządu nie dotykam a że obecnie robię za krótkie trasy i nie chcę go zamęczyć a dpf zmusza mnie do robienia pustych przebiegów. Mam tylko nadzieje iż moja druga lepsza połowa zgodzi się na kolejnego czwartego leona tym razem jednak w benzynie :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Krzyzak » 18 maja 2018, 11:07

alehandro napisał(a): co do zestawu conti osobiście jestem przekonany
u siebie miałem raz pasek osprzętu i skrzypiał strasznie, oddając do sklepu chcieli mi wcisnąć kolejny, to im pokazałem jak skrzypi nowy :)
przy nich też wziąłem Mitsuboshi i była cisza... w starym aucie, ma prawie 30 lat i ponad 660 tysięcy przebiegu mam jeszcze oryginalny Mitsuboshi na osprzęcie, daje radę :)
na rozrząd pasek Conti założyłem raz i faktycznie było OK, ale auto wkrótce zmieniło właściciela za to teraz stosuję tylko paski SUN
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mczelny2401 » 18 maja 2018, 11:15

U mnie Conti na osprzęcie zaczął skrzypieć przy 90 tys. km u kolegi przy 70 tys. km. Wizualnie był jak nowy więc jak na te kilometry to moim zdaniem nie jest źle
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez alehandro » 18 maja 2018, 19:37

Krzyzak napisał(a):u siebie miałem raz pasek osprzętu i skrzypiał strasznie, oddając do sklepu chcieli mi wcisnąć kolejny, to im pokazałem jak skrzypi nowy


Byłem dziś w Vag Tune i specjalnie zapytałem o rozrządy, które polecają. Mirek powiedział, że jeśli tylko może do danego modelu daje zestawy conti i do tej pory przez ok. 5 lat jedna pompa wróciła ze względu na wyciek. Chyba nie jest źle, a robią dość grube tematy.
Mój FRc
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
alehandro
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 885
Dołączył(a): 2 lipca 2017, 23:13
Lokalizacja: Stryków
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Krzyzak » 19 maja 2018, 21:12

mczelny2401 napisał(a):U mnie Conti na osprzęcie zaczął skrzypieć przy 90 tys. km u kolegi przy 70 tys. km. Wizualnie był jak nowy więc jak na te kilometry to moim zdaniem nie jest źle
No wszystko zależy od punktu odniesienia - jak pisałem mam 3 auta japońskie, każde min. 20 lat i dla mnie normą jest, że część wytrzymuje 500 000* km a nie 70 :)

*- nie dotyczy blach :)
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mczelny2401 » 19 maja 2018, 21:24

Krzyzak napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):U mnie Conti na osprzęcie zaczął skrzypieć przy 90 tys. km u kolegi przy 70 tys. km. Wizualnie był jak nowy więc jak na te kilometry to moim zdaniem nie jest źle
No wszystko zależy od punktu odniesienia - jak pisałem mam 3 auta japońskie, każde min. 20 lat i dla mnie normą jest, że część wytrzymuje 500 000* km a nie 70 :)

*- nie dotyczy blach :)

Czasy takich samochodów już nie wrócą zreszta sam się przekonasz zrobiąc obecnym leonem więcej kilometrów :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1847
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Pianim » 20 czerwca 2018, 19:52

A tak dopytam jeszcze czy w tym silniku pompa wody jest napędzana paskiem czy to oddzielny element sterowany elektronicznie? Mam sprzeczne informacje od różnych mechaników... Jeden mówi że pompa jest przy rozrządzie (tak jak w większości aut), a drugi że pompa wody jest po drugiej stronie silnika i sterowana elektronicznie?
Zobacz Profil
Pianim
Stella
Stella
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15 kwietnia 2018, 13:48
Region: śląskie
Auto: Leon III ST
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez bayerman » 8 września 2021, 14:41

Trochę odświeżę. Jakiej firmy polecacie zestaw? Może ktoś wymieniał w ostatnim czasie?
Jaki jest koszt w ASO?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bayerman
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 6 listopada 2010, 22:39
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Region: śląskie
Auto: Seat Leon 3
Silnik: CHGA 1.6

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez bzykofm » 8 września 2021, 18:46

Standardowo, Contitech ewentualnie Ina, pompa Hepu.
była: Ibiza 6L lift 1.4 85KM 2013-2014
Leon Barbarzyńca105KM 250Nm @ dynoPro 195KM 374Nm 2014-

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bzykofm
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 3471
Dołączył(a): 9 lipca 2015, 23:59
Lokalizacja: Wieniec/Wieliczka
Region: małopolskie
Auto: leon 1P FL TDI PD
Silnik: BLS 1.9

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez mAsteR7 » 9 września 2021, 16:29

bayerman napisał(a):Trochę odświeżę. Jakiej firmy polecacie zestaw? Może ktoś wymieniał w ostatnim czasie?
Jaki jest koszt w ASO?


2500 dynamica/myślenice do czea z act, wycena w sumie z marca.
Zobacz Profil
mAsteR7
Stella +
Stella +
 
Posty: 74
Dołączył(a): 7 marca 2021, 22:29
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CZEA 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez siwy1982 » 29 września 2021, 22:12

chlorek napisał(a):Tutaj się nie zgodzę. Olej to olej i to też zależy jak i gdzie jeździsz.
Rozrząd spokojnie wytrzymuje tyle ile podaje producent. Znam wiele aut gdzie pierwszy raz wymieniany był przy 200tys.


Robiłem ostatnio rozrząd w sumie z musu bo pompa sie rozciekła przy przebiegu 170k km u gościa, który pracuje w aso i mówił, że mieli w tym roku parę przypadków gdy auta nie dojeżdżały na pasku do 180k km, także z tym jak z rosyjską ruletką...
Seat Leon 1P 1.9 TDI BLS 141KM@328NM by V-tech - był
Seat Leon 5F 2.0 TDI CRMB 184KM@414NM by Acme - jest
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
siwy1982
Signo
Signo
 
Posty: 121
Dołączył(a): 7 sierpnia 2013, 18:28
Lokalizacja: Rybnik
Region: śląskie
Auto: Leon 5F
Silnik: CRMB 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Voodoo199 » 30 września 2021, 05:54

Ja wymieniam pompę zawsze z rozrządem. Koszt jest śmiesznie niski, a może zaoszczędzić wielu problemów .
Pierwsza wymianę robiłem przy 180 tys i pasek wizualnie nie był w najgorszym stanie, jednak było widać po nim ze trochę się już nakręcił
Zobacz Profil
Voodoo199
Stella +
Stella +
 
Posty: 47
Dołączył(a): 7 sierpnia 2019, 12:33
Region: zagranica
Auto: LEONIII
Silnik: CJXA 2.0

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez ramzei » 31 lipca 2022, 17:30

Dawno nic nie grzebałem przy mojej cuperce... Zaczęła mi szarpać przy zmianie biegów (DQ250). Sprawdziłem nastawy i przy okazji błedy ogólne i...
Pojazd: Seat Leon Cupra
Rok: 2018
Typ nadwozia: Sports Tourer
Silnik: CJXC
Przebieg: 138708 KM (...)
P001100 - Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana

Więc oczywiste, że łańcuszek... Sam będę się za niego brał, mam swój warsztat i zaprzyjaźnionych mechaników więc czemu nie. Jednakże ani ja ani mój diler części nie możemy dojść do ładu i składu z zestawami rozrządu dla silników EA888 Gen 3B CJXC... Czym do diaska różnią się zestawy rozrządów ORI VW od np FAI Automotive... cena tego pierwszego to 2k+ a "zamienik" to i nawet mi może ogarnąć za 850zł... :shock: Co najlepsze, 90% części w zestawie "zamiennym" jest od producenta poddostawcy VW... Jak ktoś coś bardziej liznął temat to niech się wypowie. A nawiązując do tego, że sam będę brał się za rozrząd to polecam każdemu taki wypoczynek przy silnikach tsi. No może prócz 150KM ACT bo tam trza komputerem ustawiać rozrząd ale w pozostałych to fajna zabawa.
https://www.youtube.com/watch?v=vp6e1x60hDY
https://www.youtube.com/watch?v=tP8ekkGzBt0&t
Potrzebujesz:
instrukcji co jest na LEONCLUB
zestawu blokady rozrządu 200pln lub zaporzyczyć za flachę
tubka silikonu do pokrywy
kobyłek pod przód
podnośnik z deską pod silnik
zestawu kluczy...
Jeśli potwierdze, że zestaw rozrządu zamienika za 850zł jest ok... To ogarnę rozrząd do cupry 300KM za 850zł i flachę...

-- 31 lipca 2022, 17:30 --

Rozrząd przed
Obrazek

Rozrząd po
Obrazek

Moje wykonanie:
od góry: Odpięcie zbiorniczka płynu chłodzącego, wyciągnięcie poj. spryskiwaczy, podwieszenie silnika na belce, odkręcenie łapy silnika, demontaż bagnetu, odkręcenie górnej obudowy rozrządu, odkręcenie zaworów magnetycznych rozrządu, odkręcenie mostu rozrządu, ustawienie znaków na kołach rozrządu, założenie blokad rozrządu.
od dołu: demontaż osłony dolnej oraz nadkola, demontaż zbiornika spryskiwaczy, (między czasie upuszczamy olej silnikowy!) ściągnięcie paska i odkręcenie tłumika drgań wału, wkręcenie śruby z podkładką w wał, odkręcenie dolnej pokrywy rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków balansujących (do tego trzeba przerobić sobie nasadkę 27), demontaż napinacza łańcucha pompy olejowej, odkręcenie ślizgów, ściągamy łańcuchy w kolejności: "łańcuch pompy olejowej" "łańcuch wałków rozrządu" " łańcuch wałków balansujących"
Montaż rozrządu: Ustawiamy prawy wałek balansujący na znaki (kręcimy kilka krotnie aż się zejdą), zakładamy górny ślizg oraz łańcuch na prawym wałku balansującym a lewy tak ustawiamy aby "trafić" znakiem w łańcuch, dolny znak na łańcuchu powinien się zgadać z znakiem na zębatce wału, zakładamy ślizgi "dolnego rozrządu" wkręcamy napinacz "dolny". Zakładamy "górny" łańcuch na znaki wałków rozrządu (przy dobrze założonych blokadach wejdą bez problemu), zakładamy łańcuch na wał (tam znak powinien trafić idealne jak nie to znaczy, że coś sknocone przy łańcuchu wałków balansujących), zwalniamy blokady rozrządu (będzie łatwiej z montażem ślizgów), zakładamy prawy ślizg, górny, lewy, sprawdzamy czy wszystkie znaki są ok tj "dwa górne wałków rozrz., wałka korbowodowego, wałka balansującego prawego i lewego i ponownie wałka korbowodowego, zakładamy łańcuch pompy olejowej, montujemy napinacz łańcucha pompy olejowej, napinacz łańcucha wałków, odbezpieczamy napinacz, kręcimy pół obrotu wałem i sprawdzamy czy gdzieś nie "odstaje łańcuch" Skręcamy wszystko z powrotem.
Moje tipy: Kupić sobie nową pokrywę rozrządu i śrubki do niej koszt ok 200pln, pokrywa zamontowana jest na silikonie i łatwo ją pokrzywić i może przeciekać lub będzie trzeba władować mnóstwo silikonu... Blokadę rozrządu ogarnąć sobie do dokładne waszej wersji 1.8, 2.0 TSI/TFSI, ja musiałem wymieniać bo nie pasowały do zaworów magnetycznych wałków rozrządu... Wymienić śrubę wału korbowego (ma tam fabrycznie uszczelkę która się zrywa przy demontażu). Nasadkę obciąć aby można odkręcić i zakręcić napinacz do głębokości 3-4mm.
Myślę, że wszystko :mrgreen:
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Yamakasi » 3 sierpnia 2022, 08:47

ramzei napisał(a):Dawno nic nie grzebałem przy mojej cuperce... Zaczęła mi szarpać przy zmianie biegów (DQ250). Sprawdziłem nastawy i przy okazji błedy ogólne i...
Pojazd: Seat Leon Cupra
Rok: 2018
Typ nadwozia: Sports Tourer
Silnik: CJXC
Przebieg: 138708 KM (...)
P001100 - Rząd 1, przestawianie wałka rozrządu, opóźnienie Nieosiągnięta wartość wymagana

Więc oczywiste, że łańcuszek... Sam będę się za niego brał, mam swój warsztat i zaprzyjaźnionych mechaników więc czemu nie. Jednakże ani ja ani mój diler części nie możemy dojść do ładu i składu z zestawami rozrządu dla silników EA888 Gen 3B CJXC... Czym do diaska różnią się zestawy rozrządów ORI VW od np FAI Automotive... cena tego pierwszego to 2k+ a "zamienik" to i nawet mi może ogarnąć za 850zł... :shock: Co najlepsze, 90% części w zestawie "zamiennym" jest od producenta poddostawcy VW... Jak ktoś coś bardziej liznął temat to niech się wypowie. A nawiązując do tego, że sam będę brał się za rozrząd to polecam każdemu taki wypoczynek przy silnikach tsi. No może prócz 150KM ACT bo tam trza komputerem ustawiać rozrząd ale w pozostałych to fajna zabawa.
https://www.youtube.com/watch?v=vp6e1x60hDY
https://www.youtube.com/watch?v=tP8ekkGzBt0&t
Potrzebujesz:
instrukcji co jest na LEONCLUB
zestawu blokady rozrządu 200pln lub zaporzyczyć za flachę
tubka silikonu do pokrywy
kobyłek pod przód
podnośnik z deską pod silnik
zestawu kluczy...
Jeśli potwierdze, że zestaw rozrządu zamienika za 850zł jest ok... To ogarnę rozrząd do cupry 300KM za 850zł i flachę...

-- 31 lipca 2022, 17:30 --

Rozrząd przed
Obrazek

Rozrząd po
Obrazek

Moje wykonanie:
od góry: Odpięcie zbiorniczka płynu chłodzącego, wyciągnięcie poj. spryskiwaczy, podwieszenie silnika na belce, odkręcenie łapy silnika, demontaż bagnetu, odkręcenie górnej obudowy rozrządu, odkręcenie zaworów magnetycznych rozrządu, odkręcenie mostu rozrządu, ustawienie znaków na kołach rozrządu, założenie blokad rozrządu.
od dołu: demontaż osłony dolnej oraz nadkola, demontaż zbiornika spryskiwaczy, (między czasie upuszczamy olej silnikowy!) ściągnięcie paska i odkręcenie tłumika drgań wału, wkręcenie śruby z podkładką w wał, odkręcenie dolnej pokrywy rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków rozrządu, demontaż napinacza łańcucha wałków balansujących (do tego trzeba przerobić sobie nasadkę 27), demontaż napinacza łańcucha pompy olejowej, odkręcenie ślizgów, ściągamy łańcuchy w kolejności: "łańcuch pompy olejowej" "łańcuch wałków rozrządu" " łańcuch wałków balansujących"
Montaż rozrządu: Ustawiamy prawy wałek balansujący na znaki (kręcimy kilka krotnie aż się zejdą), zakładamy górny ślizg oraz łańcuch na prawym wałku balansującym a lewy tak ustawiamy aby "trafić" znakiem w łańcuch, dolny znak na łańcuchu powinien się zgadać z znakiem na zębatce wału, zakładamy ślizgi "dolnego rozrządu" wkręcamy napinacz "dolny". Zakładamy "górny" łańcuch na znaki wałków rozrządu (przy dobrze założonych blokadach wejdą bez problemu), zakładamy łańcuch na wał (tam znak powinien trafić idealne jak nie to znaczy, że coś sknocone przy łańcuchu wałków balansujących), zwalniamy blokady rozrządu (będzie łatwiej z montażem ślizgów), zakładamy prawy ślizg, górny, lewy, sprawdzamy czy wszystkie znaki są ok tj "dwa górne wałków rozrz., wałka korbowodowego, wałka balansującego prawego i lewego i ponownie wałka korbowodowego, zakładamy łańcuch pompy olejowej, montujemy napinacz łańcucha pompy olejowej, napinacz łańcucha wałków, odbezpieczamy napinacz, kręcimy pół obrotu wałem i sprawdzamy czy gdzieś nie "odstaje łańcuch" Skręcamy wszystko z powrotem.
Moje tipy: Kupić sobie nową pokrywę rozrządu i śrubki do niej koszt ok 200pln, pokrywa zamontowana jest na silikonie i łatwo ją pokrzywić i może przeciekać lub będzie trzeba władować mnóstwo silikonu... Blokadę rozrządu ogarnąć sobie do dokładne waszej wersji 1.8, 2.0 TSI/TFSI, ja musiałem wymieniać bo nie pasowały do zaworów magnetycznych wałków rozrządu... Wymienić śrubę wału korbowego (ma tam fabrycznie uszczelkę która się zrywa przy demontażu). Nasadkę obciąć aby można odkręcić i zakręcić napinacz do głębokości 3-4mm.
Myślę, że wszystko :mrgreen:


Widzę, że kolega z Małopolski. Czyżbyś się miał profesjonalnie zajmować Setami? Ja mam DKZA. Co do części i kosztu to jest tka jak z oryginalnymi butami Nike. Płacisz za znaczek, nic więcej, choć wszyscy wiedzą, że robią je z innymi butami gdzieś w Chinach.

Znam jeden przypadek kiedy oryginalne części były lepsze od zamienników (z wyjątkiem gum do wąchaczy - duży i mały cukierek) - Honda. Tam oryginalne części są po prostu najlepsze.

Co do VAG to jest to dyskusyjne. W poprzednim Seacie jak i W Fabii przed nim, korzystałem z zamienników wysokiej jakość (spiłowane logo VW) i nigdy nic się nie stało. Mnie się wydaję, że VW prawdziwą kasę kosi nie na sprzedaży aut ale na serwisie.
Był Leon 5F FR (przed lift) 1.4TSI CZCA
Jest Leon 5F FR (po lift) 2.0TSI DKZA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Yamakasi
Sport
Sport
 
Posty: 313
Dołączył(a): 15 maja 2020, 19:01
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Fredi88 » 12 października 2023, 13:24

Orientujecie się czy w 1,4 tsi czca 125km na pasku jest jakaś skoplikowana wymiana rozrządu? Jakieś ustawianie komputerem itp? Można to zlecić każdemu mechanikowi czy musi być ktoś w temacie?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fredi88
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 4 czerwca 2016, 19:06
Lokalizacja: Hönigsberg - Austria
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez verton91 » 12 października 2023, 19:49

Fredi88 napisał(a):Orientujecie się czy w 1,4 tsi czca 125km na pasku jest jakaś skoplikowana wymiana rozrządu? Jakieś ustawianie komputerem itp? Można to zlecić każdemu mechanikowi czy musi być ktoś w temacie?
blokada rozrzadu z allegro za 100zł + ciut umiejętności, nic skomplikowanego.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
verton91
TopSport
TopSport
 
Posty: 1046
Dołączył(a): 12 maja 2015, 15:58
Lokalizacja: WWA
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: CZCA 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Tomektr » 12 października 2023, 20:01

Tylko CZEA 150KM jest ustawiany na głowicach podłączonych do kompa :|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1216
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Rozrząd all# - 5F

Postprzez Fredi88 » 12 października 2023, 22:50

verton91, Tomektr, dzięki za odpowiedzi. Trochę wstyd się przyznać ale przeciągnąłem leona do 220 tys km w 6 lat na ori rozrządzie. Teraz mam już cuprę leona KL, a 5F wzięli ode mnie rodzice. Dlatego pytam jak z wymianą tego bo nie chciałbym im kłopotu narobić. Jeśli filozofii nie ma to mogę dać do mechanika który zajmuje się autami rodziców.

Czy taki zestaw będzie ok?
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-pasek ... 3843256686
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fredi88
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 4 czerwca 2016, 19:06
Lokalizacja: Hönigsberg - Austria
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość