Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez Tomektr » 3 maja 2023, 18:44

A masz fotkę tej trzeciej śruby jak już jest zamocowany uchwyt, jak to "leży"??
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1216
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Reklama

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez grabania » 4 maja 2023, 08:34

Tomektr napisał(a):A masz fotkę tej trzeciej śruby jak już jest zamocowany uchwyt, jak to "leży"??


Niestety lepszego zdjęcia niż to nie posiadam. Plastik troszkę się ugiął, ale generalnie niewiele mu brakowało do tego żeby pasował idealnie. To samo tyczy się montażu śrubami do tylnej belki.

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabania
Signo
Signo
 
Posty: 172
Dołączył(a): 3 października 2021, 07:39
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F HB
Silnik: CZCA 1.4

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez Tomektr » 4 maja 2023, 13:23

Czyli plastik nie dotyka blachy tylko leży na tej "stałej" nakrętce i podkładce? Też to chcę zamontować ale brak czasu, przednia szyba z kamerą już dwa lata czeka na strychu :-|
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1216
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez grabania » 21 maja 2023, 20:13

Tomektr napisał(a):Czyli plastik nie dotyka blachy tylko leży na tej "stałej" nakrętce i podkładce? Też to chcę zamontować ale brak czasu, przednia szyba z kamerą już dwa lata czeka na strychu :-|


Dokładnie tak. Można spróbować zrobić "na gładko" robiąc dziurę szóstkę i wypuszczając śrubę od środka samochodu tak, żeby tylko nakrętką i podkładką chwycić. Wtedy uchwyt powinien ładnie przylgnąć do nadwozia. Osobiście jednak uważam, że lepiej gdy ta szpilka trochę odrzuca ten uchwyt od blachy. Już teraz musiałem trochę naciągnąć ten plastik do szpilki, a te parę milimetrów mocniejszego dociągnięcia mogłoby spowodować połamanie uchwytu od naprężeń.

-- 8 maja 2023, 09:21 --

W weekend podjąłem się dokończenia instalacji w drzwiach kierowcy. Kostki porobione tak jak powinny być, przewody udało się przeciągnąć do wnętrza samochodu, ale... Nie bez powodu mówi się, że jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy. Testowałem świecenie diody w lusterku i jak możecie się spodziewać - nie świeciła. Okazało się, że we wtyczce, która wpina się bezpośrednio do lusterka miałem przewody na odwrót (brązowy przewód to plus, szary to minus :evil:).

Obrazek

Nie byłoby w tym żadnego problemu gdybym nie połamał szkła przy jego zdejmowaniu... Nie przyjąłem poprawki na to, że moja stara metoda wyciągania szkła teraz nie będzie działać ze względu na nową kostkę. Chwyciłem lustro w szpiczastej części, lekko je pociągnąłem i usłyszałem tylko jak coś się kruszy :cry: Nie pozostało nic innego jak zamontować oryginalne szkło, zamówić nowe lustro z Arony i opracować nową metodę ich ściągania.

Obrazek

Dla zainteresowanych - zacząłem tworzyć model 3D jakiegoś prostego ściągacza. Idea jest taka, żeby miał 4 szerokie łapy na każdą stronę lustra aby ciągnąć za nie równomiernie a nie tylko jednostronnie. Stworzę coś i przetestuję w boju to na pewno się podzielę.

-- 21 maja 2023, 21:13 --

Kolejny weekend i kolejny etap za mną - przeciąganie wiązki z tyłu na przód.

Przygotowanie

Działania rozpocząłem od demontażu wnętrza. Osobiście polecam przed podjęciem jakiegokolwiek demontażu zerknąć do manuali co i jak się wyciąga. Pozwala to na oko ocenić gdzie trzeba pociągnąć i w ilu miejscach. U mnie na pierwszy ogień poszła kanapa tylnych siedzeń. Poodkurzałem pod nią szkło po rozbitej tylnej szybie (szkoda poprzedniego właściciela) oraz znalazłem mały prezent ;)

Obrazek

Następnie wypiąłem plastikową, dolną część słupka C - tą na której opiera się pas bezpieczeństwa. Jest ona przykręcona dwoma plastikowymi pseudośrubami pod kanapą i trzyma się na dwóch zaczepach.

Kolejnym krokiem było wyciągnięcie górnej, plastikowej części słupka C. Dwie śruby, kilka klipsów, trochę gimnastyki i ona również się poddała. Polecam kluczem M10 odkręcić dolną część pasa bezpieczeństwa i wyciągnąć go z otworu przez który przechodzi. Pozwoli to na całkowite usunięcie części.

Nie zrobiłem tego od razu, ale po jakimś czasie zdemontowałem siedzenie pasażera i próg. Siedzenie trzyma się na czterech śrubach M10. Próg polecam zacząć od tyłu odkręcając jedną przeudośrubę a następnie pewnymi ruchami wyszarpywać go do góry.

Ostatnim elementem była materiałowa część słupka C, która znajduje się w bagażniku. Do usunięcia jej całkowicie z samochodu konieczne jest wyciągnięcie oparcia tylnych siedzeń, ale i bez tego da się działać. Ostrożnie trzeba ją powyciągać z haczyków z bagażnika i tyle.

Obrazek

W prawym dolnym rogu widać przewody, które ostatnim razem przeciągnąłem spod zderzaka do wnętrza samochodu.

Kabelkologia

W tym miejscu zaczyna się prawdziwa zabawa. Przewody od radarów do wnętrza samochodu celowo zrobiłem za krótkie aby we wnętrzu zrobić sobie dodatkową kostkę. Mając dzisiejsze doświadczenie po prostu przygotowałbym 10m ekstra każdego przewodu i dociął je na wymiar. Kostka nie jest złym pomysłem, ale wydaje mi się zbędnym wydatkiem który nic nie daje (przecież i tak nie będę demontować nigdy radarów...)

Obrazek

Ze względu na to, że rozbierałem pół samochodu, to postanowiłem przeciągnąć kilka dodatkowych przewodów. Udało mi się zamontować wzmacniacz do ładowarki bezprzewodowej, przeciągnąłem 2 nowe przewody do dodatkowych czujników parkowania, a na dodatek podciągnąłem sobie przewody pod instalację TPMS (aktywny czujnik ciśnienia w oponach), który kiedyś mam w planach instalować.

Dalszą część przeciągania przewodów można zrobić po łebkach albo chociaż trochę się postarać i spróbować ułożyć kable jakoś razem z oryginalnymi wiązkami. Demontaż plasticzków trzymających przewody w nadwoziu to jakiś koszmar i na przyszłość na pewno kupię parę zapasowych. Na szczęście moje jakoś przetrwały, ale nie trzymają już tak solidnie jak na początku. Na całość poszło około 1,5 rolki taśmy materiałowej.

Przewody dociągnąłem do nóg pasażera i na tym skończyła się dzisiejsza robota. Dalszy ciąg na następne weekendy ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabania
Signo
Signo
 
Posty: 172
Dołączył(a): 3 października 2021, 07:39
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F HB
Silnik: CZCA 1.4

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez tatian » 29 maja 2023, 15:39

Kolega podesłał taki patent na lusterko https://www.facebook.com/reel/100842059 ... WDuG2&fs=e
Ale nie sprawdzałam czy działa, bo już nie mam na czym [emoji1787]
Drugi kolega zanim się bierze za szkło najpierw zdejmuje kapę lusterka.
Mi jakoś odpukać nigdy nie pękło, za to jeden uchwyt od kapy i owszem.

Wysłane z mojego SM-S916B przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Był Seat Ibiza 1.2 (64 KM)
Był Seat Leon 1.9 TDI (110 KM)
Był Seat Leon 1.8 TSI (160 KM)
Był VW Golf MK VII 2.0 TDI (150 KM)
Był VW Golf 7.5 GTI (245 KM)
Jest Renault Clio IV 0.9 TCe (90KM)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
tatian
Cupra
Cupra
 
Posty: 4117
Dołączył(a): 27 października 2007, 22:57
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Renault Clio IV
Silnik: inny

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez grabania » 13 stycznia 2024, 20:15

tatian napisał(a):Kolega podesłał taki patent na lusterko https://www.facebook.com/reel/100842059 ... WDuG2&fs=e


Nie jestem "King Bruce Lee karate mistrz" więc nie wiem czy podołam :mrgreen:

Nie chcąc popełnić drugi raz tego samego błędu spojrzałem w instrukcję w jaki sposób powinno być demontowane szkło.

Obrazek

Nie myśląc zbyt długo złożyłem zamówienie na AliExpress (https://pl.aliexpress.com/item/1005003370167938.html, dostępna jest darmowa dostawa) i teraz jestem szczęśliwym posiadaczem wielkiej, plastikowej "łyżki" 8)

Obrazek

Nie testowałem jej jeszcze ale na pewno dam znać czy było warto!

-- 13 stycznia 2024, 21:15 --

Po długiej przerwie i namowie znajomych postanowiłem ruszyć z dokończeniem tematu BSD. Dzięki uprzejmości mm.max zjawiłem się w warsztacie, w którym Michał zajmuje się profesjonalnym montażem kamer High wraz ze spryskiwaczem w naszych Leonach ;) Dzięki za pyszną kawę, pomoc i jak zwykle bardzo owocne rozmowy!

Lewą stronę i tył miałem już zrobione więc pozostało ogarnąć prawe drzwi i połączyć wszystko ze sobą. Mając doświadczenie po montażu z lewej strony czułem się o wiele pewniej z tym co robię, jednak 8 godzin przeminęło w mgnieniu oka i nie udało się w pełni zrealizować planu. Z rzeczy które udało się zrobić:

  • przeprowadzenie instalacji w lusterku wraz z montażem szkła
  • przeprowadzenie instalacji wewnątrz drzwi od lusterka od harmonijki
  • połączenie przewodu sygnałowego prawej diody z wiązką radarów
  • połączenie Can-High i Can-Low z radarów z Canem samochodu łącząc się z Quadlockiem jednostki
Nie udało się niestety przeprowadzić przewodów na lewą stronę do lusterka oraz do skrzynki bezpieczników żeby zasilić cały system, ale to jest pikuś w porównaniu do prac, które trzeba było wykonać w okolicy drzwi.

P.S. łyżka do wyciągania szkła z lusterka zadziałała bajecznie dobrze. Zdecydowanie polecam zakup!

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
grabania
Signo
Signo
 
Posty: 172
Dołączył(a): 3 października 2021, 07:39
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Region: mazowieckie
Auto: Leon 5F HB
Silnik: CZCA 1.4

Re: Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Postprzez mm.max » 16 lutego 2024, 13:20

Krzysiek zapomniałem że w firmie Techcar mamy specjalne urządzenie do zdejmowania szkieł lusterek - czyli taką przyssawkę.
Ale jak sam wiesz tego dnia miałem pewien problem do rozwiązania więc mózg odciął inne tematy :)
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4920
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość