Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior
dudek_jd napisał(a):Witam,
mam prośbę żeby ktoś mnie trochę oświecił i podzielił się wiedzą na temat wydechów. Z góry przepraszam, jeśli swoją prośbą kogoś urażę ale jestem totalnie zielony w temacie, moja wiedza opiera się na materiałach dostępnych w internecie więc rozumiem czym jest downpipe, cat-back, axle-back itp i tyle, kwestia zastosowania tego w praktyce w leonie. Do rzeczy.
Posiadam Leona 5F 1.8 TSI w ST. Auto jest moim daily, które od czasu do czasu używam do przelotu większych i mniejszych tras (wyjazdy weekendowe, służbowe, wakacje itp.). W planach mam zmianę mapy, myślę też o poprawie dźwięku wydechu bo seryjnego auta nie słychać zupełnie. Nigdy nie zmieniałem wydechu w aucie. Dla celów edukacyjnych pomińmy ograniczenie budżetowe. Zostańmy przy "zdrowym rozsądku"- co robić warto a co jest przerostem formy nad treścią lub zwykłym wyrzucaniem kasy w błoto. Co wymieniać żeby auto dostało trochę pomruku (ale nie takiego żeby przy jeździe 140+ nie było słychać niczego innego tylko buczenia) i ewentualnie trochę przyrostu mocy w połączeniu ze strojeniem? Nie celuję w konkretne cyferki.
Catback? Razem z downpipe'em (pasuje od cupry do CJSA?)? Czy tylko końcowy? Czy muszę decydować się na wydech z obu stron jak chyba 90% forumowiczów (są z tego jakieś inne korzyści niż optyczne?) czy mogę pozostać tak jak w serii na końcówkach z jednej strony.
Dziękuję wszystkim za nawet najmniejsze skrawki informacjiPozdrawiam
jak wrażenia w trasie przy 130/150 km/h? Da się jechać ze stała prędkością bez buczenia, dudnienia?Limak9 napisał(a):Ok, dzięki to w Cupra 2.5 wiec pewnie stad inne doznania akustycznie , a aktualnie Milltek na 2 ostatnich tłumikach, tzn nie rezonowany.