Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Sprężyny sportowe

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez kososki » 4 sierpnia 2016, 20:50

mam pytanie do posiadaczy zestawu Eibach Pro-Kit zamontowanego w Cuprach.
Jak się sprawują sprężyny po dłuższym okresie użytkowania ?
Czy są same pozytywy, czy może pojawiły się jakieś negatywne skutki ? Sam zastanawiam się nad ich zakupem, bo w sumie cena niecałych 570zł to niewiele jak za poprawę prowadzenia w zakrętach :)
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 4 sierpnia 2016, 21:20

nie zauważyłem negatywnych rzeczy, a lubię sobie pomarudzić.W sumie to trzeba z 1000 pln wydać z montażem i geometrią :-D Jeśli liczysz na obniżenie, to raczej sportline i może teraz bym wybrał sportline...sam nie wiem, zależy gdzie jeżdżę.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Daniel1980 » 5 sierpnia 2016, 08:40

Jesli chcesz jezdzic po torach, to te sprezyny ci praktycznie nic nie dadza.

Mam je u siebie i na codzien po wroclawskiej kostce jest troche lepiej, ale do sportowej jazdy nie przyczyniaja sie zbytnio.
Jesli chcesz pojezdzic sportowo, to jakis bilstein, stabilizatory, etc... .

Wizualnie tez nie zyskasz.
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Daniel1980
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 9 marca 2015, 16:37
Auto: Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 5 sierpnia 2016, 09:33

Od dawna wiadomo że Pro-kit jest miękką sprężyną do komfortowej jazdy. Jeśli ma być coś twardszego to; sportline, koni sport, h&R. Reszta to shit. Weitec jest jeszcze bardziej miękki.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez maciek89 » 5 sierpnia 2016, 10:46

Weitec nie istnieje od paru lat, teraz jest ST Suspensions. A jak ST to i AP jest godne polecenia (też fabryka KW). Miałem w poprzednim aucie gwint AP. Był rewelacyjny, zrobiłem na nim prawie 40.000 km i zero stuków itp, całkiem miękki i gdyby nie to, że auto było przy samej ziemi u mnie to świetny na codzień.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 5 sierpnia 2016, 11:13

maciek89 napisał(a):(też fabryka KW)

Nie wiem jak to jest przy gwincie ale sprężyny i amortyzatory na 100% nie jest na gratach KW. Ten mit uwaliłem w 1M. Jak dla mnie, ciut wyższa półka MTS/FK. Miękki i w zakrętach słabo się trzymały. Lepiej wypadają Kyb SN i Koni STR. Gwint AP, przewyższa amortyzator Koni Sport - dużo lepsze właściwości jezdne.
Dwa, AP wypada gorzej niż KW V1. Może robią na ich licencji ale do perfekcji jeszcze daleko.
maciek89 napisał(a):Weitec nie istnieje od paru lat, teraz jest ST Suspensions.

Fakt.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez bmelon » 5 sierpnia 2016, 11:29

A coś nie na tor do 1.8 coby lepiej trzymało w zakrętach niż fabryka i było komfortowe na wrocławskich wybojach? A mam DCC - nie wiem czy to robi różnicę przy doborze.

Pozdrawiam,
GB
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez maciek89 » 5 sierpnia 2016, 11:36

No skoro gwint AP jest 2 razy tańszy od KW to wiadomo, że będzie gorszy, choć na pewno nie 2 razy :D AP to wg mnie nie jest gwint do jazdy sportowej po torze tylko do wygodnego toczenia się na glebie, bo seryjna Cupra na DCC mi się odczuwalnie mniej przechyla w zakręcie niż Swift Sport na gwincie AP skręconym do minimum. Amortyzatory są na 100% klepane przez KW, zresztą wyglądają po prostu identyczne pomijając kolor, sprężyny mają inną charakterystykę, AP to głównie producent sprężyn, więc możliwe że np robią je gdzieś w kraju trzeciego świata.

@bmelon coś sztywniejszego i solidnego to napewno H&R, z reguły ich zestawy są twarde, ale może z DCC plomby Ci nie powypadają :)

A jeszcze do AP. Pisanie, że to trochę wyższa półka niż MTS, TA Tesco, czy inne śmieci to przesada, wystarczy położyć na stole gwint AP i MTS i nie ma o czym rozmawiać. Ja wynalazków typu MTS to bym w życiu nie założył, chyba, że auto tylko jeździ na lawecie na zloty starych Golfów. :D AP miałem długi czas i byłem strasznie zadowlony, kawał solidnego sprzetu w dobrych pieniądzach, także szczerze polecam tylko bardziej dla gleby, niż do sportowej jazdy
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez kososki » 5 sierpnia 2016, 11:46

nie chodzi mi o jakąś jazdę torową, bo na tor poznański to może i wpadnę niedługo, ale ogólnie chodzi mi o lekkie obniżenie auta i ciutkę lepsze prowadzenie w zakręcie z tym związane (niższy środek ciężkości).
Czy ktoś ma założone u siebie Sportline'y ? Ile one obniżają w realu ? Czy obniżenie przy ProKitach jest takie jak podają na stronie Eibacha ?
Czy istnieje ryzyko, że przy dużych obciążeniach np. 5os. na pokładzie + bagaż mogłoby coś ocierać przy mocniejszym zakręcie ?
Zobacz Profil
kososki
Stella +
Stella +
 
Posty: 77
Dołączył(a): 10 listopada 2014, 16:28
Auto: Vectra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Daniel1980 » 5 sierpnia 2016, 12:22

Hej,

do jazdy po torze i w miare wygodne po wroclawskich drogach to Billstein B16 z regulacja nacisku i docisku. Jest tez zestaw B16 do DCC, ale o wiele drozszy. Jak zamontuje B16 to na DCC mi nie bedzie specjalnie zalezalo.
Jest jeszcze KW V3 - tam mozesz niezaleznie ustawiac nacisk i docisk, ale jest tez drozszy od B16 i ponoc nie nadajacy sie zbytnio na polskie(wroclawskie drogi).

JEsli chcesz obnizac sprezyna to Sportline albo HR.
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Daniel1980
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 9 marca 2015, 16:37
Auto: Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 5 sierpnia 2016, 12:26

maciek89 napisał(a):wystarczy położyć na stole gwint AP i MTS

Ja jestem wymagający. Napewno się różnią. Choć ja ponad 2000zł nie dałbym za AP. Wolałbym kupić używki KS.
Dla ciekawości, Koni Sport dla Leona i Golf ma już inne
maciek89 napisał(a):Amortyzatory są na 100% klepane przez KW

Pod gwint możliwe, nie kłócę się. Chodziło mi o zwykłe amortyzatory.
kososki napisał(a):Czy istnieje ryzyko, że przy dużych obciążeniach np. 5os. na pokładzie + bagaż mogłoby coś ocierać przy mocniejszym zakręcie ?

Obcierać nie. Może być tak, że przy seryjnych amortyzatorach (nie o skróconym skoku), będzie niżej nurkował przy hamowaniu czy na nierównościach jezdni.
ProKit - dla mnie szkoda kasy. Lepiej wziąć Sportline. Cena pewnie podobna. W przyszłości jak zdecydujesz się na twardszy amorek, będziesz miał już bazę. Wiadomo, żeby sprężyna pracowała jak należy i obniżyła auto jak podaję producent, trzeba założyć amory o skróconym skoku.
maciek89 napisał(a):tylko bardziej dla gleby, niż do sportowej jazdy
"
Otóż to :P
Daniel1980 napisał(a):Jest jeszcze KW V3

Mur beton już :)
Daniel1980 napisał(a):B16

Sypią się na potęgę. Ostatnio oddawałem do regeneracji znajomego przód - 1000zł a przebieg, może 40tys.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 5eba » 16 października 2016, 10:07

Czesc, chcialbym zalozyc do swojego leona Eibach Prokit, zeby obnizyc troche dziada ale zeby komfortu troche bylo. Na stronce producenta nie ma amortyzatorkow. A chcialbym zeby wszystko dzialalo jak nalezy, zeby seryjne amory nie dostawaly po dupie jak bede jechal z obciazeniem. Jakie amortyzatory polecacie? Moje autko to style. Chce obnizyc tylko o -30, czy jak od wersji fr zaloze to bedzie ok? Bilstein nie ma w ofercie amortyzatorow do 5f. Jakie amorki dobrac zeby to wszystko wspolgralo ze soba jak nalezy?


Edit

Poprawka. Znalazlem takie kity. B12 pro kit ktos testowal? Jak to sie sprawuje zarowno podczas eksploatacji oraz jaka jest zywotnosc? http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?230=1&36=0&35=2299&32=59057&34=0,2047568&14=4&10=265B5A5FA2E74C4087E1EC7158233C07279004&12=130
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Vtec » 16 lutego 2017, 16:11

Witam. Jestem nowy na TYM forum ale juz swoje przeszedłem w róznych modach.
Miałem juz 2 samochody z ProKitem ( VW PASSAT B5 kombi i niedawno VW Jetta A6 ). W obu przypadkach samochody wygladały rewelacyjnie. Komfort fantastyczny. Są to najmilsze spręzyny na rynku do codziennej jazdy. Mam porównanie tylko z gwintem KW Street Comfort ( takze ta sama Jetta A6 )- było bardzo niewygodnie ale wygladała kozacko... Wytrzymałem z KW 6 msc - w czasie wakacji w Chorwacji pojechałem na glebie z całą rodzina - ledwo na promy wjezdzałem - niezłe jaja były :-o . Na super gładkich drogach było fajnie ale w Krakowie dramat......Nie polecam gwintu. Druga sprawa - TAK ProKit obniza od serii, czyli FR pójdzie w dół o kolejne 15-20 mm. Planuje to zrobić ale dopiero jak załoze felgi bo chyba przesadziłem z ich szerokościa i martwie się o przycieranie.....
Zobacz Profil
Vtec
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 14:56
Auto: Seat Leon SC FR 1.4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 5eba » 18 lutego 2017, 21:47

Rozumiem ze miales same sprezyny na standardowych amortyzatorach? Czy amortyzatory tez pro kit?
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Miguel07 » 19 lutego 2017, 02:15

5eba napisał(a):Rozumiem ze miales same sprezyny na standardowych amortyzatorach? Czy amortyzatory tez pro kit?


Same sprezyny uja dają, troche sztywniej w zakretach minimalnie w dol ale zdecydowanie bym wybral sportline gdybym tylko pomyslal i poczytal zanim zalozylem, ewentualnie koszt operacji gdyby byl tanszy to bym wymienil je, moze kiedys
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 456
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Region: zagranica
Auto: Cupra R ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Vtec » 19 lutego 2017, 16:48

Tak. Same springi ProKit. Amory seryjne.
Zobacz Profil
Vtec
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 16 lutego 2017, 14:56
Auto: Seat Leon SC FR 1.4
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 5eba » 19 lutego 2017, 19:26

Moze jednak sie skusze jesli nie dobija to standardowych amortyzatorow. A amortyzatory w fr roznia sie od style? Sportline jak dla mnie to za nisko. Ja wlasnie chce miec troche komfortu. Drogi tutaj u mnie sa straszne.
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Teequila » 19 lutego 2017, 19:28

5eba, jakbyś chciał to mogę Ci zaoferować tez cały zestaw z FR, przód tył . Amortyzatory + sprężyny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Veni, Vidi, Vici

Limonka :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Teequila
Sport
Sport
 
Posty: 468
Dołączył(a): 12 listopada 2013, 22:27
Lokalizacja: Śląskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Miguel07 » 19 lutego 2017, 19:40

Ja sprezyny z fr tez mogę jak cos :D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 456
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Region: zagranica
Auto: Cupra R ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 5eba » 19 lutego 2017, 19:49

Teequila napisał(a):5eba, jakbyś chciał to mogę Ci zaoferować tez cały zestaw z FR, przód tył . Amortyzatory + sprężyny.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Masz 1.4 benzyne, jak patrzylem to masz identyczna mase i ladownosc jak 1.6 tdi wiec mysle ze Twoj set najbardziej by mi odpowiadal. Jezeli tylko cena bedzie atrakcyjna mysle ze czemu nie.
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Daniel1980 » 19 lutego 2017, 22:44

jak by co mam sprezyny od Cupry. Ja wstawilem Prokity.
Podpis niezgodny z regulaminem forum /usunięto Admin
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Daniel1980
Sport
Sport
 
Posty: 289
Dołączył(a): 9 marca 2015, 16:37
Auto: Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Miguel07 » 19 lutego 2017, 23:29

Cupra fabrycznie jeszcze nizej siedzi niz fr?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 456
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Region: zagranica
Auto: Cupra R ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Teequila » 20 lutego 2017, 06:47

Miguel07 napisał(a):Cupra fabrycznie jeszcze nizej siedzi niz fr?


Z tego co mi sie od zawsze wydaje to - nie. Zawias jest taki sam. Jeśli jestem w błędzie to chętnie z niego wyjdę :P



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Veni, Vidi, Vici

Limonka :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Teequila
Sport
Sport
 
Posty: 468
Dołączył(a): 12 listopada 2013, 22:27
Lokalizacja: Śląskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Pik » 20 lutego 2017, 07:55

Jak pamiętam Fr -1,5 cm, Cupra -2,5 cm.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez matban » 6 marca 2017, 11:29

Macie jakieś zdjęcia aby porównać wysokość zawieszenia na prokit i sportline?
Zobacz Profil
matban
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 listopada 2016, 14:07
Auto: Seat Leon 5F
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Sebool2006 » 6 marca 2017, 11:30

matban napisał(a):Macie jakieś zdjęcia aby porównać wysokość zawieszenia na prokit i sportline?


Cofnij się stronę wcześniej
Było niebieskie 1M 1.8 AGN 125km
Poszła całka w czarne 1P FR 2.0 BWA TFSI 2++ :(
Jest biturbo ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Sebool2006
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 5866
Dołączył(a): 16 stycznia 2010, 23:44
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez kaspelek » 12 marca 2017, 18:05

mam nastepujacy problemik...a nigdzie nie widzę zeby ktos spotkal sie z podobną sprawą. zalozylem do mojego 5f 1.4 FR sprezynki eibacha sportline, przod usiad o 28mm tyl o 18mm. niestety jest to na tyle duza roznica..ze caly czas czuje sie jakbym jechal z gorki :)
juz nie mowie o tym ze nie wyglada to fajnie. sprezyny sa kupione od znajomego ktory uzywal je w takim samym aucie i tez dupa byla delikatnie wyzej, wiec nie ulozą sie juz bardzej.czy ktos z was jezdzi na takim zestawie?
Obrazek
Leon 5f FR 1.4 125KM -> 170KM Kingsoft
był: ARL+ 243KM/470Nm by Bartpol/Kingsoft
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaspelek
Sport
Sport
 
Posty: 217
Dołączył(a): 13 stycznia 2013, 20:17
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 12 marca 2017, 19:32

Jak zakładasz sportline na zwykłe amortyzatory to tak jest. Należy zmienić na sportowe to inaczej usiądzie auto.
Jak wyczuwasz 1cm to szacun :D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez MichałM » 24 maja 2017, 17:46

Panowie, mam pytanie odnośnie samego montażu sprężyn obniżających. Gdzie zakładaliście sprężyny - ASO czy inny warsztat? Auto mam na gwarancji jeszcze przez 2,5 roku. Kupiłem sprężyny AP - dokładnie takie: https://apshop.pl/sprezyny-sportowe-ap- ... 11348.html Dziś dzowniłem do ASO wypytać ich o koszty montażu. Dostałem info, że Seat zaleca wymianę wszystkich śrub zawieszenia przy każdorazowym jego rozbieraniu. Zestaw śrub to 210zł. Koszt roboczogodziny ASO to 190zł (wycenili pracę na 4h - tak, jak zakładałem). Ustawienie geometrii 80zł - tu z kolei dziwnie tanio. Jak się podsumuje, to wychodzi 1050zł - czyli, wysoki poziom abstrakcji ;) Zakładając, że nie wymienię śrub na nowe - wg mojej wiedzy i doświadczenia jest to zbyteczne, szczególnie przy nowym aucie i tak muszę wydać 840zł...
Jedyne, co mnie powstrzymuje przed udaniem się na montaż nowych sprężyn poza ASO, to tylko ewentualne problemy z gwarancją przy wystąpieniu usterek zawieszenia.
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 24 maja 2017, 19:49

MichałM napisał(a):Jedyne, co mnie powstrzymuje przed udaniem się na montaż nowych sprężyn poza ASO, to tylko ewentualne problemy z gwarancją przy wystąpieniu usterek zawieszenia.
tak prawdę mówiąc to zmieniając sprężyny na obniżone to jest to pretekst to odrzucenia reklamacji, jeśli taka wystąpi, i to nieważne, gdzie było robione.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez szczeslaw » 25 maja 2017, 08:16

MichałM, jest dokładnie tak, jak pisze raflo83. Po zamontowaniu innych sprężyn raczej na pewno będą odrzucać wszystkie reklamacje dot. zawieszenia, zwalając ew. usterki na sprężyny i fakt, że zawieszenie nie pracuje w optymalny sposób. Oczywiście wiadomo, że jest to w wielu przypadkach ściema (chociaż np. w przypadku amortyzatorów może być to jak najbardziej prawda), ale nic nie poradzisz.
Z resztą ogólnie ciężko wyegzekwować gwarancję na elementy zawieszenia. O ile samochód nie jest naprawdę całkiem nowy, to zawsze będą zwalać na Ciebie (np. wjechałeś w dziurę), stan dróg po jakich jeździsz itp.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez maciek89 » 25 maja 2017, 10:20

A jak jest z gwarancją na amory? To część eksploatacyjna? Ja mam teraz blisko 50k km i czasem przy niskich prędkościach zaraz po rozruchu, czy przejeździe po spowalniaczach pojawiają się ciche skrzypnięcia.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez MichałM » 25 maja 2017, 11:44

Panowie, wszystko co piszecie jest prawdą - zdaję sobie sprawę, że wszelkie modyfikacje zawieszenia, których nie przewidział producent będą podstawą do odrzucenia gwarancji w przypadku pojawienia się jakichkolwiek problemów. Byłem dzis w serwisie Seata zapytać jak oni to widzą - oczywiście chetnie zamontują spreżyny, bo jest to dla nich zarobek, jednak nie biorą odpowiedzialności, za przyszłe usterki - czyli nic nowego. Pytałem też ich, co w przypadku, gyd mam oryginalne zawieszenie i dojdzie do awarii np amortyzatora czy łożyska - czyli części zużywających się. Facet stwierdził, że rozpatrują to indywidulanie, ale poddstawę stanowi gwarancja. W przpydaku jednak, gdy jako klient mamy podejrzenie, że dana część lub zespół jest wadliwy i serwis wykona sprawdzenie, które nie potwierdzi naszych przypuszczeń, oczywiście kosztami obciąży nas. Wg mnie wniosek jest jeden - jeśli chce się modyfikować auto na gwarancji, to można robić to poza ASO, bo i tak w wypną się w przypadku problemów.
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 10 lipca 2017, 14:05

nie zakładam nowego tematu, bo może tutaj się wpasuje. Czy na standardowym zawieszeniu (czy to Cupra, czy FR) zauważyliście różnicę w wyskości przedniej i tylnej osi? Nie pamiętam, jak u siebie po założeniu Pro-kit, ale wydaje mi się, że przód jest wyżej, niż tył, a nie zmierzyłem tego na serii. Mierze od krawędzi felgi (najwyższy punkt) do krawędzi błotnika.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 10 lipca 2017, 14:17

raflo83 napisał(a):Nie pamiętam, jak u siebie po założeniu Pro-kit, ale wydaje mi się, że przód jest wyżej, niż tył,

Sprężyny jeszcze się ułożą. Może to potrwać nawet 3000km.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 10 lipca 2017, 14:27

ja już chyba z 20000 km na nich zrobiłem :) zmierzę i dam znać, jak to teraz wygląda.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 10 lipca 2017, 21:09

Czasem też tak potrafią się ułożyć na seryjnych amorach. Tak miałem w Leonie 1 ale już w 2 zanurkował.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Cobra_o7o » 11 lipca 2017, 22:01

raflo83 napisał(a): Mierze od krawędzi felgi (najwyższy punkt) do krawędzi błotnika.

W ten sposób mierząc w cuprze i fr muszą wyjść różnice.
Cupra jest nieco niższa na 19", FR seryjnie stoi na 17", 18" po dopłacie.

Patrząc na Cuprę nie widzę różnicy pomiędzy przodem a tyłem.

No i porównywać trzeba na płaskim i równym ale o tym chyba nie trzeba wspominać.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 14 lipca 2017, 16:31

Cobra_o7o napisał(a):No i porównywać trzeba na płaskim i równym ale o tym chyba nie trzeba wspominać.
mierzyłem już w kilku miejscach i konkluzja jest taka, że lewy tył siedzi 5mm niżej, niż pozostałe koła. Półtora roku temu "przytarłem" lewym tyłem o krawężnik w zimie :x . Felga cała, tylko piastę wymieniłem i geometria zrobiona, ale widać, że mogło to wpłynąć na wysokość. Zawiecha już sprawdzana po tym była nie raz i geo też robione przy okazji wymiany tuleji. Zaczynam się zastawiać, czy może mieć to wpływ na tendencję do ściągania w prawo podczas ostrego przyspieszania, wtedy czasem czuję, że lewe koło dostaje więcej momentu - nie zawsze, ale tendencja jest. Czy taka znikoma różnica 5mm miałby wpływ na czujniki ABS albo VAQ, że lewe koło dostaje więcej NM, czy to może zwykły torque steer i po prostu jestem przewrażliwiony :)?
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 14 lipca 2017, 17:14

Cobra_o7o napisał(a):Cupra jest nieco niższa na 19", FR seryjnie stoi na 17", 18" po dopłacie.

Mija się z celem mierzenie Cupry czy FR pod dane springi. Wszystkie parametry są podawane pod seryjne auto. Czyli jeśli FR ma -15mm a eibach obniża -30mm to w rzeczywistości auto opadnie jeszcze o -15mm. Nie zapominajcie o tej regule :)
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez maciek89 » 14 lipca 2017, 17:46

Parametry są podawane w zależności od wersji silnikowej, FR wiadomo- jest nieco niższy, Cupra ma tylko 1 typ zawieszenia i Eibach podaje 15 mm przód i 10 mm tył dla pro-kit.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 15 lipca 2017, 06:37

Nie chodziło mi o konkretna wysokość, tylko o różnice w wysokości jednego koła względem innych. Tylne lewe siedzi niżej, niż pozostałe.
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
TopSport
TopSport
 
Posty: 1019
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez mlynek » 20 lipca 2017, 10:11

Witam.
Panowie, czy ktos jeździ na sprężynach ABT -30mm bądź słyszał coś o nich? Moge kupić używki za 150zl. Teraz mam wersję Sport (ori) czyli -15mm.
Ktos coś poradzi?
Obrazek
Seat Leon 1.9 TDI ASV+ @@@ Turbo ASZ + wtryski 0.216 WZM + program by kobzyr + sztywne koło + tarcz i docisk SACHS z Golfa III 1.9 TDI/Corrado G60
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mlynek
Sport
Sport
 
Posty: 723
Dołączył(a): 15 maja 2014, 19:20
Lokalizacja: Słupsk
Region: pomorskie
Auto: Leon 5F 2.0TDi 184KM
Silnik: CUNA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez MichałM » 4 sierpnia 2017, 14:38

Cześć. Za tydzień jadę na wymianę oleju, którą chcę połączyć z wymianą sprężnyn (w końcu się zdecydowałem 8). Zmierzyłem wysokość karoserii w najwyższych punktach błotników od podłoża przy seryjnym zawieszeniu FR. Pomiary wykonałem na rownej, wylewanej posadzce. Auto posiada oryginalne felgi 18 ".Oto wyniki:

Lewy przód: 673mm
Prawy przód: 677mm
Lewy tył: 669mm
Prawy tył: 673mm

Oprócz tego, że przód auta stoi minimalnie wyżej, to cała prawa strona jest wyżej o 4mm. Myślę, że nie ma się tym co przejmować - pomiary w oparciu o elementy karoserii nie będą nigdy dokładne, bo panele blaszane są elementami podatnymi na odkształcenia. Pozostaje jeszcze sprawa dokładności ich montażu.

Jak zamontuję sprężyny, to wrzucę zdjęcia przed i po z wysokościami.



-- 4 sierpnia 2017, 14:32 --

Witam ponownie. Sprężyny zostały założone. Przód auta obniżył się o 29mm, a tył 17mm. Zawieszenie tłumi teraz lepiej nierówności, auto jest bardziej zwarte i mniej przechyla się w zakrętach. Komfort jazdy w moim odczuciu pogarszył się tylko minimalnie (dla pasażerów nieodczuwalne;) ).

Linki do zdjęć:
https://zapodaj.net/f48c5d7e9624c.jpg.html
https://zapodaj.net/e47768aae614d.jpg.html
https://zapodaj.net/85982ef5e5bf1.jpg.html

Ze zmiany jestem bardzo zadowolony - samochód wygląda teraz bardziej agreswynie, lepiej się prowadzi a przy tym nie stracił na swojej funkcjonalności.
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Teequila » 4 sierpnia 2017, 16:04

Super Michał, auto będzie sie teraz o wiele lepiej prowadzić i prezentować :) jakie dokładnie sprężyny wsadziłeś ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Veni, Vidi, Vici

Limonka :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Teequila
Sport
Sport
 
Posty: 468
Dołączył(a): 12 listopada 2013, 22:27
Lokalizacja: Śląskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez MichałM » 5 sierpnia 2017, 20:47

Teequila, zamontowane są dokładnie te sprężyny:
https://apshop.pl/sprezyny-sportowe-ap- ... 11348.html

Mam też założone dystanse - z przodu 13mm a z tyłu 17mm. Dystanse z tyłu wymienię prawdopodobnie na 20mm, bo pomiędzy felgą a nadkolem jest jeszcze zapas.
Zobacz Profil
MichałM
Stella +
Stella +
 
Posty: 32
Dołączył(a): 29 grudnia 2015, 22:23
Auto: Leon FR 1.8 TSI
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 11 stycznia 2018, 23:17

Pobawię się w archeologię. 5f, fr, kończą mi się powoli amortyzatory- chciałbym puścić go w dół z jakieś 10mm max (inaczej nie wjadę do garażu). Co robić, jak żyć? Seryjne springi + amory o obniżonym skoku?
Z tego co widziałem na 1 stronie to po założeniu prokitu może wyjść koza... W tym temacie się nie znam, więc liczę na wasze doświadczenie...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 12 stycznia 2018, 06:43

AKa napisał(a):Pobawię się w archeologię. 5f, fr, kończą mi się powoli amortyzatory- chciałbym puścić go w dół z jakieś 10mm max (inaczej nie wjadę do garażu). Co robić, jak żyć? Seryjne springi + amory o obniżonym skoku?
Z tego co widziałem na 1 stronie to po założeniu prokitu może wyjść koza... W tym temacie się nie znam, więc liczę na wasze doświadczenie...
To ile masz nalatane ze juz ci sie koncza? Ja na swoich od 20tys, a mam na budziku 45tys założone mam sportline tylko wydaje mi sie że dla ciebie Aka będzie zbyt nisko??Obrazek

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 12 stycznia 2018, 08:21

83Dario napisał(a):założone mam sportline

Nie masz efektu ping-pong przy seryjnym amorze?.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 12 stycznia 2018, 11:02

Dario- ładnie przysiadł! Tylko czy u mnie to przejdzie- to przedewszystkim muszę podstawić gopro i wjechać kilka razy do garażu żeby zobaczyć jak to wygląda.
A co do przelotu- 80kkm z czego może z 20 było przejechane po przyzwoitych drogach- reszta po klepiskach w Olsztynie i okolicach, do tego ze znajomymi się śmiejemy że 10kkm po Olsztynie to tak jak 30kkm w cywilizowanej części kraju.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości