turdzi napisał(a):Moj 2.0 TFSI w A4 B8 katalizatorem i większym ale oemowym IC mam zrobiony na prawie 300 KM a to prawie 30% więcej niz dala fabryka
ja bym powiedzial ze to dobrze ponad 40%
turdzi napisał(a):Ja miałem po samym katalizatorze i IC bez programu 240KM z bazowych 211KM
IC mocy nie doda, a katalizator chyba ze mial 150tys nalatane, wynik tez nie jest niczym zaskakujacym, wiekszosc 2.0TSI ( bo twoje TFSI w b8 to tak naprawde TSI ) na zupelnej serii, bez zadnych zmian wychodzi pod 250
ale nie o tym temat...
1.8TSI w 5F to nowa generacja E888, juz III
dosc spore zmiany, zobaczymy jak sie zachowa, pozostaje miec nadzieje ze gorzej nie bedzie
Nowe elementy rodziny EA888 III
– kolektor wylotowy zintegrowany w głowicy silnika (zmniejszenie masy turbosprężarki o 40 %),
– kombinowany wtrysk bezpośredni (FSI) i pośredni (MPI) w celu zmniejszenia ilości cząstek stałych),
– po dwa wtryskiwacze na cylinder,
– przestawianie wałka rozrządu dolotowego i wylotowego,
– zmienny skok zaworów wylotowych,
– sterowany obwód chłodzenia silnika bez termostatów — regulacja temperatury zależnie od obciążenia i prędkości obrotowej silnika,
– pierwsza sonda lambda przed turbosprężarką, druga za katalizatorem,
– ciśnienie wtrysku (FSI) zwiększone do 200 bar,
– zmniejszona masa,
– turbosprężarka sterowana nastawnikiem elektrycznym.
fajnie by bylo gdyby posiadacz 1.8 go kidys shamowal na miarodajnej hamownii, oczywiscie na paliwie RON98
mielibysmy jakis obraz.
w 1.8 CJSA jest tez nie rokujace nadzieii na tuning sprzeglo, tylko 228
podczas gdy w 1.4 jest 240 !
a z ostatnich ciekawostek, w ETCE pojawil sie oficjalnie silnik 2.0 CJXA
okres stosowania 10/2013 >
zakres stosowania - CUPRA i CUPRA SC
moc tegoż to 280PS, czyli sprawdzilo sie ze cupra bedzie fabrycznie slabsza od R i s3