Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Sprężyny sportowe

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 12 stycznia 2018, 11:16

chlorek napisał(a):
83Dario napisał(a):założone mam sportline

Nie masz efektu ping-pong przy seryjnym amorze?.
Chlorek jest ten efekt jak mam 5 osob na pokladzie i jade pofalowana drogą, tak w normalnyn uzytkowaniu tego nie ma i jest git. Mialem teraz pierwszy przeglad i amory jak nowe po zbadaniu auta.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 593
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 12 stycznia 2018, 11:20

AKa napisał(a):Dario- ładnie przysiadł! Tylko czy u mnie to przejdzie- to przedewszystkim muszę podstawić gopro i wjechać kilka razy do garażu żeby zobaczyć jak to wygląda.
A co do przelotu- 80kkm z czego może z 20 było przejechane po przyzwoitych drogach- reszta po klepiskach w Olsztynie i okolicach, do tego ze znajomymi się śmiejemy że 10kkm po Olsztynie to tak jak 30kkm w cywilizowanej części kraju.
Aka jak chcesz 10mm nizej od tego co jest FR to tak jakbys założył zawias z cupry bo on jest jak dobrze pamietam 10mm niższy niz FR, a 25mm niz seryjny leon bo FR 15mm, jesli pokrecilem to prosze mnie sprostować[emoji3][emoji106] Prokit nie bedzie dużej wizualnej różnicy wzgledem serii może około 5-10mm usiądzie od tego co masz teraz. Wiec albo sportline, albo cupra albo gwint wtedy skrecasz na tyle aby wjechac do siebie[emoji3]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 593
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 12 stycznia 2018, 13:53

83Dario napisał(a):amory jak nowe po zbadaniu auta.

Szarpaką to ja nie wierzę. Jeżdżę póki nie zaczyna nim kołysać czy pływać na zakrętach.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Teequila » 12 stycznia 2018, 15:10

AKA, 10mm w dół to spodziewam się ze praktycznie żadnej różnicy nie będzie widać. Tak jak mówi Dario, dopiero przy Sportline jest jakaś różnica ale tez nie jest to przesadnie. Jeszcze niżej wypadają H&R. Nie wiem jak wyglada Twój wjazd do garażu ale musi być naprawdę dziwny, jeśli masz obawy przy tak dużym prześwicie Leona 5F FR z przodu. Zderzak jest dość wysoko posadzony i ciężko go przyziemic, wiem co mówię ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Veni, Vidi, Vici

Limonka :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Teequila
Sport
Sport
 
Posty: 469
Dołączył(a): 12 listopada 2013, 22:27
Lokalizacja: Śląskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 12 stycznia 2018, 15:28

Po weekendzie nagram jak wygląda to przy wyjeździe i wjeździe- tak czy owak- nachylenie oscyluje w granicach 15 stopni- a na to wpływu nie mam...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 12 stycznia 2018, 22:40

chlorek napisał(a):Nie masz efektu ping-pong przy seryjnym amorze?.

Też się właśnie zastanawiam. Z moim osobistych doświadczeń wynika, że springi sportowe nawet te Eibacha 30/30, bardzo łagodne dla zwykłych amorków, mimo wszystko wykończają amorki szybciej. Dlatego postawiłem na Bilstein'a B12 pro kit i trakcja jest genialna, zrobiłem ze 30 000 km na tym zestawie i wciąż pracuje perfekcyjnie - kocham ten zawias :-D . Ale z drugiej strony, FR-ki mają już chyba sportowe amorki w serii, być może nawet o nieco skróconym skoku i zwiększonej sile tłumienia, Ponadto, Eibach pro kit posadzi Leonika FR niewiele (10-15 mm względem fabrycznie już obniżonej FR), a więc powinno być sporo lepiej i trwałość lepsza.

AKa napisał(a):A co do przelotu- 80kkm z czego może z 20 było przejechane po przyzwoitych drogach

No więc właśnie. Z tego też względu prawdopodobnie nie zamówię niestety DCC do R-ki. Ponieważ planuję przejeździć autem sporo dłużej, niż okres leasingu, to muszę dalekosiężne wydatki brać pod uwagę. Amorek DCC kosztuje zdaje się, że z 1500 pln. Myślę, że z wymianą kompletu (który przecież musi kiedyś wylać) wyjdzie kupę pieniędzy - 7000 pln, jak nie lepiej.

-- 12 sty 2018, o 23:40 --

chlorek napisał(a):Szarpaką to ja nie wierzę. Jeżdżę póki nie zaczyna nim kołysać czy pływać na zakrętach.

Dokładnie. Ja tak samo.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 13 stycznia 2018, 22:17

KriSSo napisał(a):Bilstein'a B12 pro kit i trakcja jest genialna

Fajny zestaw ale B8 na naszych gruzach drogowych szybko lecą :/.
KriSSo napisał(a):FR-ki mają już chyba sportowe amorki w serii

Tylko z nazwy. Zapewne dalej wsadzają Sachs i ciut niższe sprężyny. Kiedyś wsadzali B4 - to gdzie tu sport :).
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 13 stycznia 2018, 22:40

chlorek napisał(a):Tylko z nazwy.

Dzięki za info. Myślałem, że może do FR wrzucają coś sportowego.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 14 stycznia 2018, 11:25

Zobacz na same gumy wahaczy. W Cuprze są pełne gumy a w FR nie z pełnym wylewem. Z tego powodu też zawieszenie jest miększe i mniej przewidywalne :)
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 20 stycznia 2018, 16:33

chlorek napisał(a):
KriSSo napisał(a):Bilstein'a B12 pro kit i trakcja jest genialna

Fajny zestaw ale B8 na naszych gruzach drogowych szybko lecą :/.
KriSSo napisał(a):FR-ki mają już chyba sportowe amorki w serii

Tylko z nazwy. Zapewne dalej wsadzają Sachs i ciut niższe sprężyny. Kiedyś wsadzali B4 - to gdzie tu sport :).

Bilsteiny od b6 w górę są w pełni regenerowalne w niedużych pieniądzach wiec to ich duzy plus.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 21 stycznia 2018, 18:14

Dokładnie. Z tego co podaję producent to B6 są pod sprężyny seryjne a B8 pod skrócone.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 24 lutego 2018, 10:37

I B6 można przerobić na B8-ki
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 29 lipca 2018, 13:39

Dobra, to jest ten czas- po 5 latach nadchodzi czas zmiany amorów w moim fr. Co byście polecili do seryjnego zawieszenia fra? Czy może od razu pełnego pro-kita z b6? Tylko nikt nie jest w stanie mi odpowiedzieć o ile poleci w dół...


A co do mojego wyjazdu z garażu o którym kiedyś wspominałem- nachylenie 22 stopnie wg. Cymesu off road w innym samochodzie.;)

-- 29 lipca 2018, 14:39 --

W poprzednim poście się pierdyknąłem- chodziło mi o zestaw pro kita z b12- o taki jak ten https://allegro.pl/zawieszenie-eibach-b ... 52948.html
Tylko o ile pójdzie w dół, to jest zagadka...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 30 lipca 2018, 02:21

Podane obniżenie jest dla wersji bazowej, więc pomniejsz to o obniżenie, które fabrycznie ma FR i Ci wyjdzie .
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 5 sierpnia 2018, 13:40

Dzięki za rady!

Wniosek jest jeden i dosyć smutny- nie mogę obniżyć go o nic. Dlaczego? Otóż dlatego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Foty powyciągane z filmików w momentach skrajnych. Auto na "pusto" czyli moje dupsko, powietrze w bagażniku i komornik w zbiorniku.
Temat springów do obniżenia uważam za zamknięty. Teraz pozostaje tylko zmiana amortyzatorów front-tył, bo obecne tak jak już wcześniej wspomniałem- lecą do kosza.
Co by zarzucić, żeby było dobrze? Bilsteiny B4? B6? W tym temacie jestem na serio nieogarem...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 5 sierpnia 2018, 14:05

B6 ciut podniosą auto i dużo fajniej pracują. B4 to zwykły amor.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 5 sierpnia 2018, 14:21

A dlaczego amortyzator ma podnieść auto? B8 ma skrócony skok, pod obniżone sprężyny, a na B6 ze seryjna sprężyną wysokość pozostanie przecież bez zmian. Bo to już kwestia sprężyny.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 5 sierpnia 2018, 14:23

Tego się obawiam, że jeżeli bym poszedł w springi + b6 to będę haratał, a jak ruszę w ori springi i b6 to wyjdzie koza... Damn, tyle pytań, tak mało odpowiedzi. Będę chyba przecierał szlaki.:D
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 5 sierpnia 2018, 15:11

AKa napisał(a):a jak ruszę w ori springi i b6 to wyjdzie koza.

Będzie dobrze jeździł, taką opcję bym rozważył. Na co dzień nie masz warunków do obniżenia (ja mam ten sam problem ze zjazdem), to nie obniżasz i tyle.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 5 sierpnia 2018, 17:00

AKa napisał(a):Dzięki za rady!

Wniosek jest jeden i dosyć smutny- nie mogę obniżyć go o nic. Dlaczego? Otóż dlatego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Foty powyciągane z filmików w momentach skrajnych. Auto na "pusto" czyli moje dupsko, powietrze w bagażniku i komornik w zbiorniku.
Temat springów do obniżenia uważam za zamknięty. Teraz pozostaje tylko zmiana amortyzatorów front-tył, bo obecne tak jak już wcześniej wspomniałem- lecą do kosza.
Co by zarzucić, żeby było dobrze? Bilsteiny B4? B6? W tym temacie jestem na serio nieogarem...
coś mi tu nie gra w tej analizie :-D zobacz, jak na serii lewe tylne koło masz schowane przy zjeździe na seryjnym zawieszeniu. Nie sadze, ze przy pro kit bardziej Ci się koło ugnie. Ja w cuprze mam pro kit i powiedziałbym, ze zjazd bardziej nachylony i nigdy nie przetarłem. Dodatkowo mam dokładkę z przodu i tez nigdy nawet nie otarłem. Tez pod takim katem najeżdżam, jak Ty. Nigdy fotek nie robiłem, ale jak mnie kiedyś sąsiad złapał na pogawędki w połowie zjazdu, to mówił, ze mi prawy tył w powietrzu wisi, tak wiec kat zjazdu jest. :twisted:
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
Sport
Sport
 
Posty: 901
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 5 sierpnia 2018, 18:05

Kadr jest na moment przed podniesieniem koła z prawej. ;)
Analiza udowodniła mi żebym uważał na taką zabawę i jak już wspomniał kolega Krisso- nie mam możliwości.
Chwilowo chyba utknę na zmianie na b6 albo i fr-owej serii i tyle- nie będę rezygnował z praktyczności komfortowego i bezstresowego wjechania/wyjazdu z garażu bo to sztuka dla sztuki.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 279
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 6 sierpnia 2018, 07:08

Limak9 napisał(a):A dlaczego amortyzator ma podnieść auto? B8 ma skrócony skok, pod obniżone sprężyny, a na B6

Bo B6 pracuje na innym zakresie. Producent podaję również informację, "że do stosowania przy seryjnej sprężynie".
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 6 sierpnia 2018, 08:50

Ale wysokość zależy od sprężyny, a nie od amortyzatora... do b6 tez można dac obniżoną sprężynę i wtedy pracuje w innym zakresie niż z ori sprężyną. Przerabiałem B6, B8, B6 regenerowane na B8 itp :-)
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 231
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 6 sierpnia 2018, 09:42

AKa napisał(a):Kadr jest na moment przed podniesieniem koła z prawej. ;)
Analiza udowodniła mi żebym uważał na taką zabawę i jak już wspomniał kolega Krisso- nie mam możliwości.
Chwilowo chyba utknę na zmianie na b6 albo i fr-owej serii i tyle- nie będę rezygnował z praktyczności komfortowego i bezstresowego wjechania/wyjazdu z garażu bo to sztuka dla sztuki.
Aka załóż zawieszenie pneumatyczne, przed wjazdem do garażu będziesz sobie podnosil[emoji3][emoji106][emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 593
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 6 sierpnia 2018, 10:19

Limak9 napisał(a):Ale wysokość zależy od sprężyny, a nie od amortyzatora
}
Mylisz się, amortyzator też może zmienić wysokość auta (nie znacząco ale tak). Z tego co widziałem, to B6 ciut podnosi auto. Lepiej brać B8 bo jest niemalże w tej samej cenie.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Dmcc » 27 grudnia 2018, 20:40

to jak to wkońcu jest z seryjnym zawiasem FR do serii ?
pro kit to -35/30 a sportline -45/40 i ile to faktycznie siada ?
Zobacz Profil
Dmcc
Stella +
Stella +
 
Posty: 48
Dołączył(a): 11 września 2018, 19:18
Region: podkarpackie
Auto: Seat Leon FR
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 27 grudnia 2018, 23:31

Dmcc napisał(a):to jak to wkońcu jest z seryjnym zawiasem FR do serii ?
pro kit to -35/30 a sportline -45/40 i ile to faktycznie siada ?
Tak siada na sportline, FR ma 10mm niżej od serii, cupra 25mm, przy prokicie nie ma zbyt duzej różnicy, ale juz na sportline jest ogromna:)ObrazekObrazek

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 593
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Tomektr » 28 grudnia 2018, 10:13

83Dario:
Czyli między FR a Cuprą jest 15mm.
Zakładając do FR Prokit uzyskasz poziom seryjnej Cupry?? Natomiast zakładając do FR Sportline uzyskasz poziom poniżej seryjnej Cupry??
Możesz zmierzyć w garażu odległość rantu nadkola w najwyższym punkcie (przód i tył) od posadzki to by było jakieś namacalne porównanie od seryjnej FRki i napisz ile masz mniej więcej w baku paliwa oraz wysokość koła (mierzone w poziomie) żeby już było dokładnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
Sport
Sport
 
Posty: 260
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 28 grudnia 2018, 16:32

Tomektr napisał(a):83Dario:
Czyli między FR a Cuprą jest 15mm.
Zakładając do FR Prokit uzyskasz poziom seryjnej Cupry?? Natomiast zakładając do FR Sportline uzyskasz poziom poniżej seryjnej Cupry??
Możesz zmierzyć w garażu odległość rantu nadkola w najwyższym punkcie (przód i tył) od posadzki to by było jakieś namacalne porównanie od seryjnej FRki i napisz ile masz mniej więcej w baku paliwa oraz wysokość koła (mierzone w poziomie) żeby już było dokładnie.
Tak, przy prokicie masz cupre przy sportline gwint:) przod wys.jest 64cm, a tył 65,5cm z połowa baku. Srednica koła w poziomie 63cm bo jest na 18/ 225/40. Prowadzenie na plus, ładnie wybiera, ale jest twardziej ciut niz w serii.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 593
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Tomektr » 30 grudnia 2018, 08:39

Jutro wstawię dane z seryjnej FRki a narazie dzięki

-- 30 grudnia 2018, 08:39 --

Seryjna FRka silnik 1.4 tył na belce:
Średnica koła mierzona w poziomie 63cm (225/45/17)
Wysokość przód 66,5cm, tył 67,5cm (odległość rantu nadkola w najwyższym punkcie od asfaltu)
W baku 3/4 paliwa.
Dobrze by było jak by ktoś zmierzył seryjną FRke 1.8 (pewnie silnik cięższy no i z tyłu wahacz) i Cupre
Podane wartości obniżenia na stronie Eibacha to są w odniesieniu do podstawowej wersji Leona?? (przód 67,5 tył 68,5)
83Dario to z tego co podałeś wynika że Ty masz ProKit (-35/30) a nie SportLine (-45/40)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
Sport
Sport
 
Posty: 260
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 30 grudnia 2018, 09:32

Tak przy okazji. Średnica koła zmienia się wraz ze zużyciem bieżnika. Dlaczego mierzycie w najgorszy możliwy sposób czyli rant ——> asfalt? Sensowny pomiar to rant błotnika do środka piasty i wtedy nie interesuje nikogo ani ciśnienie w oponach, ani zużycie bieżnika, czy w ogóle średnica koła - na cegłach może stać i obniżenie zmierzysz i porównasz.

Eibach zawsze podaje wartości obniżenia dla auta seryjnego, które nie jest fabrycznie obniżone (np FR jest obniżony) i co ważne, dla auta fabrycznie nowego, bo sprężyny wraz z przebiegiem zmieniają swoją fabryczną długość - albo inaczej - siadają (długość drutu się nie zmienia).
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 30 grudnia 2018, 09:35

Tomektr napisał(a):83Dario to z tego co podałeś wynika że Ty masz ProKit (-35/30) a nie SportLine (-45/40)

Wystarczy, że poda jakiego są koloru. Pro kit grafitowe, sportline czerwone i sprawa załatwiona.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 130
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Tomektr » 30 grudnia 2018, 09:47

Masz rację co do metody mierzenia. Z tego co zostało zmierzone wychodzi idealnie ProKit. Jak napisze że ma czerwone to nie będę się z nim spierał że jest inaczej bo on wie najlepiej co ma :-D
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
Sport
Sport
 
Posty: 260
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 30 grudnia 2018, 20:37

Tomektr napisał(a):Masz rację co do metody mierzenia. Z tego co zostało zmierzone wychodzi idealnie ProKit. Jak napisze że ma czerwone to nie będę się z nim spierał że jest inaczej bo on wie najlepiej co ma :-D
Za dużo w tym temacie siedzę żebym nie wiedział co mam założone, skoro juz 4 auto przerabiam i zmieniam springi. Są czerwone i to na pewno sportline bo po prokicie tak nisko nie siadzie bo mialem w poprzednim aucie. Przód od rantu do osi felgi 33,5cm a tył 34,5cm.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 593
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Tomektr » 30 grudnia 2018, 22:50

83Dario napisał(a):Za dużo w tym temacie siedzę żebym nie wiedział co mam założone, skoro juz 4 auto przerabiam i zmieniam springi. Są czerwone i to na pewno sportline bo po prokicie tak nisko nie siadzie bo mialem w poprzednim aucie. Przód od rantu do osi felgi 33,5cm a tył 34,5cm.
Pozdrawiam


Nie twierdzę że nie wiesz co masz założone w własnym samochodzie tylko wyszło mi z danych które Ty podałeś, z pomiarów które ja robiłem u siebie i z danych od Eibacha idealnie ProKit. Przydały by się jeszcze dane z seryjnego Leona. Zainteresowałem się tematem bo też chcę obniżyć Leona a nigdzie nie ma podanych żadnych danych ile jest konkretnie przed i po. Fajnie z Twojej strony że podajesz te wymiary bo innemu by się nie chciało. Jutro zmierzę też od osi koła.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
Sport
Sport
 
Posty: 260
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Miguel07 » 30 grudnia 2018, 23:50

Nie kupuj pro kit jeśli rzeczywiście chcesz obniżyć auto bo się zawiedziesz
U Dario wygląda to git majonez. Na pro kicie jest chu
jowo na 18 w porównaniu z tym co jest na fotce.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Miguel07
Sport
Sport
 
Posty: 385
Dołączył(a): 26 kwietnia 2016, 13:38
Auto: Leon 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez rftr666 » 7 stycznia 2019, 20:12

Siema, a ja mam takie pytanie, czy w konfiguracji Leon + sprężyny z dropem 45/ 50 przód + 40/45 tył oraz felgą 18x8.5 ET40 i oponą 235/40/18 będę tarł ? Bo moge jeszcze wejść w 225/40/18 ale do 8.5calowej felgi 235 to zdecydowanie lepsze rozwiązanie... liczę na Was i na rzetelną informację :) 8) :chat:
Zobacz Profil
rftr666
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 czerwca 2018, 16:07
Region: małopolskie
Auto: Leon FR
Silnik: inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 8 stycznia 2019, 08:46

rftr666, na seryjnych amorach możesz mieć problem w skrajnych sytuacjach gdy np. będziesz miał dwie dorosłe osoby + bagaż z tyłu. Już nie będę wspominał o bezpieczeństwie kiedy amortyzator przekroczy próg amortyzacji i zrobi bum. Dlatego powyżej 30-35mm powinno się stosować amortyzatory o krótszym skoku które są przystosowane do takich sprężyn. Ja wiem, że działają, ludzie jeżdżą ale przy mocno doładowanym aucie średnio się trzyma na zakrętach bo amortyzatory zwyczajnie się buja i dobija go, ten efekt również można zobaczyć podczas gwałtownego hamowania jak tańczy dupa i na nierównośćiach drogowych a najgorzej jest jak wpadniesz w lej drogowy i nagle cię wybija do góry.
Tutaj nie trzeba jakiś twardych amorów, wystarczy chociażby Koni STR.T aby zaczęło to w miarę poprawnie pracować.

Pamietajcie, nie ma tutaj pół środka. Eibach Sportline jest twardą i typowo sportową sprężyną, żeby działała poprawnie, trzeba ją zakładać na odpowiedni amortyzator. To nie prokit który jest przystosowany do serii. Wygląd auta to nie wszystko.

Dla mniej wymagających polecam zestaw vogtland gdzie auto też ładnie opada - średnio twarde.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez rftr666 » 8 stycznia 2019, 17:12

Dzięki za odpowiedź, w takim razie pewnie wezmę 225, tymardziej że przy et40 i 8.5 calach na wstępnym pomiarze linijkowym felga kończy się równiutko z linią błotnika, więc przy 225 nawinie się minimalnie na felge i powinna się dobrze schować... Odnośnie tego co mówiłeś nie trzeba mi tego tłumaczyć, chodziło mi zgodnie z moim pytanie o obcieranie przy pełnym dociążeniu auta(4 osoby + bet), mam FR'a i dokupuje do tego Sportline'y w wersji Comfort, najpewniej nikt tutaj nawet nie wie że takie istnieją... poprawny dobór sprężyn to sprawdzenie nacisku na osie(np na tabliczce znamionowej) i wybranie odpowiednich im sprężyn(szczególnie że np tsi jest lżejsze a tdi cięższe itd). Dopiero potem jest amor, którego w późniejszym czasie jak się obecne zużyją wymienię na B12.
Jeśli o mnie chodzi szukam sensownego dropu przy zachowaniu nominalnego komfortu(bo zostaje na 18'stkach względem trakcji i komfortu) także po przeczytaniu wszystkich wątków zawieszeniowych forów seatowych i golfowych w .de , .uk, .nl i .pl moim pierwotnym wyborem były ST robione przez KW, rozważałem też Sportline'y które są troche twardsze niż ST, ale gdy zobaczyłem u szwabów że Eibach zrobił serie sprężyn dla firmy Deinman pt Eibach Sprotline Comfort version to już nie miałem wątpliwości. Powiedzmy że jest to mix prokitów i sportline'ów czyli właśnie to o co mi chodziło. Pricewise 219 ojro to bardzo dobra cena, tutaj możecie to rozkminić :
http://deimann-fahrwerktechnik.de/Eibac ... rsion.html
Retailersi dostpni są tutaj:
http://deimann-fahrwerktechnik.de/endverbraucher.html
a opinie w długim wątku tutaj:
https://www.seat-leon.de/vboard/showthr ... amp-R-etc-)/page114

Jak założę to się oczywiście podzielę wrażeniami i fotkami, pozdr666 :twisted:
Zobacz Profil
rftr666
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 czerwca 2018, 16:07
Region: małopolskie
Auto: Leon FR
Silnik: inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 9 stycznia 2019, 08:36

rftr666 napisał(a):Sportline'y w wersji Comfort

Tak, jak dobrze pamiętam były montowane seryjnie dla grupy vw np. przez firmę Bravus - to tylko przykład aby wiadomo było o co chodzi. Znajomy ma w BMW sportiline seryjnie i od razu po przejechaniu zdziwiłem się jak to gładko pracuje.
rftr666 napisał(a):wymienię na B12

Pewnie chodziło o B8 bo b12 jest znów ze sprężynami :P.
rftr666 napisał(a):ST robione przez KW,

Mam na swoim i są sztywne. Bardzo ładnie pracuje zawieszenie.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez rftr666 » 9 stycznia 2019, 15:40

tak, chodziło o B8, zapomnialem ze B12 idzie z prokitami :)

O, a szukałem kogoś kto ma ST, nie sądziłem że u nas jest ktoś, ale dobrze że napisałeś, bo dzięki temu po przeczytaniu wyrazu "sztywne" jestem już absolutnie przekonany że wezme te Deinmany :mrgreen:
Zobacz Profil
rftr666
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 9 czerwca 2018, 16:07
Region: małopolskie
Auto: Leon FR
Silnik: inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 9 stycznia 2019, 16:54

Teraz bym brał Koni STR.
ST - prokit będzie idealnie. Jak jeździłem na 17 było rewelacyjnie przy 18 zrobiło się ciut za twardo.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
LeonClub Team
LeonClub Team
 
Posty: 7200
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez brzooza » 9 stycznia 2019, 18:49

Nie znam się na temacie, ale to co takie zawieszenie jest lepsze? Mam FR standard z belka z tylu.
Ładnie pracuje - jak to rozumieć ? ;)
Zobacz Profil
brzooza
Signo
Signo
 
Posty: 152
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość