Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Sprężyny sportowe

Wszystko pozostałe co techniczne + inne mody np. xenon, zawias.....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 12 stycznia 2018, 11:16

chlorek napisał(a):
83Dario napisał(a):założone mam sportline

Nie masz efektu ping-pong przy seryjnym amorze?.
Chlorek jest ten efekt jak mam 5 osob na pokladzie i jade pofalowana drogą, tak w normalnyn uzytkowaniu tego nie ma i jest git. Mialem teraz pierwszy przeglad i amory jak nowe po zbadaniu auta.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 12 stycznia 2018, 11:20

AKa napisał(a):Dario- ładnie przysiadł! Tylko czy u mnie to przejdzie- to przedewszystkim muszę podstawić gopro i wjechać kilka razy do garażu żeby zobaczyć jak to wygląda.
A co do przelotu- 80kkm z czego może z 20 było przejechane po przyzwoitych drogach- reszta po klepiskach w Olsztynie i okolicach, do tego ze znajomymi się śmiejemy że 10kkm po Olsztynie to tak jak 30kkm w cywilizowanej części kraju.
Aka jak chcesz 10mm nizej od tego co jest FR to tak jakbys założył zawias z cupry bo on jest jak dobrze pamietam 10mm niższy niz FR, a 25mm niz seryjny leon bo FR 15mm, jesli pokrecilem to prosze mnie sprostować[emoji3][emoji106] Prokit nie bedzie dużej wizualnej różnicy wzgledem serii może około 5-10mm usiądzie od tego co masz teraz. Wiec albo sportline, albo cupra albo gwint wtedy skrecasz na tyle aby wjechac do siebie[emoji3]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 12 stycznia 2018, 13:53

83Dario napisał(a):amory jak nowe po zbadaniu auta.

Szarpaką to ja nie wierzę. Jeżdżę póki nie zaczyna nim kołysać czy pływać na zakrętach.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Teequila » 12 stycznia 2018, 15:10

AKA, 10mm w dół to spodziewam się ze praktycznie żadnej różnicy nie będzie widać. Tak jak mówi Dario, dopiero przy Sportline jest jakaś różnica ale tez nie jest to przesadnie. Jeszcze niżej wypadają H&R. Nie wiem jak wyglada Twój wjazd do garażu ale musi być naprawdę dziwny, jeśli masz obawy przy tak dużym prześwicie Leona 5F FR z przodu. Zderzak jest dość wysoko posadzony i ciężko go przyziemic, wiem co mówię ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Veni, Vidi, Vici

Limonka :-)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Teequila
Sport
Sport
 
Posty: 469
Dołączył(a): 12 listopada 2013, 22:27
Lokalizacja: Śląskie
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 12 stycznia 2018, 15:28

Po weekendzie nagram jak wygląda to przy wyjeździe i wjeździe- tak czy owak- nachylenie oscyluje w granicach 15 stopni- a na to wpływu nie mam...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 12 stycznia 2018, 22:40

chlorek napisał(a):Nie masz efektu ping-pong przy seryjnym amorze?.

Też się właśnie zastanawiam. Z moim osobistych doświadczeń wynika, że springi sportowe nawet te Eibacha 30/30, bardzo łagodne dla zwykłych amorków, mimo wszystko wykończają amorki szybciej. Dlatego postawiłem na Bilstein'a B12 pro kit i trakcja jest genialna, zrobiłem ze 30 000 km na tym zestawie i wciąż pracuje perfekcyjnie - kocham ten zawias :-D . Ale z drugiej strony, FR-ki mają już chyba sportowe amorki w serii, być może nawet o nieco skróconym skoku i zwiększonej sile tłumienia, Ponadto, Eibach pro kit posadzi Leonika FR niewiele (10-15 mm względem fabrycznie już obniżonej FR), a więc powinno być sporo lepiej i trwałość lepsza.

AKa napisał(a):A co do przelotu- 80kkm z czego może z 20 było przejechane po przyzwoitych drogach

No więc właśnie. Z tego też względu prawdopodobnie nie zamówię niestety DCC do R-ki. Ponieważ planuję przejeździć autem sporo dłużej, niż okres leasingu, to muszę dalekosiężne wydatki brać pod uwagę. Amorek DCC kosztuje zdaje się, że z 1500 pln. Myślę, że z wymianą kompletu (który przecież musi kiedyś wylać) wyjdzie kupę pieniędzy - 7000 pln, jak nie lepiej.

-- 12 sty 2018, o 23:40 --

chlorek napisał(a):Szarpaką to ja nie wierzę. Jeżdżę póki nie zaczyna nim kołysać czy pływać na zakrętach.

Dokładnie. Ja tak samo.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 13 stycznia 2018, 22:17

KriSSo napisał(a):Bilstein'a B12 pro kit i trakcja jest genialna

Fajny zestaw ale B8 na naszych gruzach drogowych szybko lecą :/.
KriSSo napisał(a):FR-ki mają już chyba sportowe amorki w serii

Tylko z nazwy. Zapewne dalej wsadzają Sachs i ciut niższe sprężyny. Kiedyś wsadzali B4 - to gdzie tu sport :).
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 13 stycznia 2018, 22:40

chlorek napisał(a):Tylko z nazwy.

Dzięki za info. Myślałem, że może do FR wrzucają coś sportowego.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 14 stycznia 2018, 11:25

Zobacz na same gumy wahaczy. W Cuprze są pełne gumy a w FR nie z pełnym wylewem. Z tego powodu też zawieszenie jest miększe i mniej przewidywalne :)
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 20 stycznia 2018, 16:33

chlorek napisał(a):
KriSSo napisał(a):Bilstein'a B12 pro kit i trakcja jest genialna

Fajny zestaw ale B8 na naszych gruzach drogowych szybko lecą :/.
KriSSo napisał(a):FR-ki mają już chyba sportowe amorki w serii

Tylko z nazwy. Zapewne dalej wsadzają Sachs i ciut niższe sprężyny. Kiedyś wsadzali B4 - to gdzie tu sport :).

Bilsteiny od b6 w górę są w pełni regenerowalne w niedużych pieniądzach wiec to ich duzy plus.
Zobacz Profil
Limak9
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 21 stycznia 2018, 18:14

Dokładnie. Z tego co podaję producent to B6 są pod sprężyny seryjne a B8 pod skrócone.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 24 lutego 2018, 10:37

I B6 można przerobić na B8-ki
Zobacz Profil
Limak9
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 29 lipca 2018, 13:39

Dobra, to jest ten czas- po 5 latach nadchodzi czas zmiany amorów w moim fr. Co byście polecili do seryjnego zawieszenia fra? Czy może od razu pełnego pro-kita z b6? Tylko nikt nie jest w stanie mi odpowiedzieć o ile poleci w dół...


A co do mojego wyjazdu z garażu o którym kiedyś wspominałem- nachylenie 22 stopnie wg. Cymesu off road w innym samochodzie.;)

-- 29 lipca 2018, 14:39 --

W poprzednim poście się pierdyknąłem- chodziło mi o zestaw pro kita z b12- o taki jak ten https://allegro.pl/zawieszenie-eibach-b ... 52948.html
Tylko o ile pójdzie w dół, to jest zagadka...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 30 lipca 2018, 02:21

Podane obniżenie jest dla wersji bazowej, więc pomniejsz to o obniżenie, które fabrycznie ma FR i Ci wyjdzie .
Zobacz Profil
Limak9
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 5 sierpnia 2018, 13:40

Dzięki za rady!

Wniosek jest jeden i dosyć smutny- nie mogę obniżyć go o nic. Dlaczego? Otóż dlatego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Foty powyciągane z filmików w momentach skrajnych. Auto na "pusto" czyli moje dupsko, powietrze w bagażniku i komornik w zbiorniku.
Temat springów do obniżenia uważam za zamknięty. Teraz pozostaje tylko zmiana amortyzatorów front-tył, bo obecne tak jak już wcześniej wspomniałem- lecą do kosza.
Co by zarzucić, żeby było dobrze? Bilsteiny B4? B6? W tym temacie jestem na serio nieogarem...
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 5 sierpnia 2018, 14:05

B6 ciut podniosą auto i dużo fajniej pracują. B4 to zwykły amor.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 5 sierpnia 2018, 14:21

A dlaczego amortyzator ma podnieść auto? B8 ma skrócony skok, pod obniżone sprężyny, a na B6 ze seryjna sprężyną wysokość pozostanie przecież bez zmian. Bo to już kwestia sprężyny.
Zobacz Profil
Limak9
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 5 sierpnia 2018, 14:23

Tego się obawiam, że jeżeli bym poszedł w springi + b6 to będę haratał, a jak ruszę w ori springi i b6 to wyjdzie koza... Damn, tyle pytań, tak mało odpowiedzi. Będę chyba przecierał szlaki.:D
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez KriSSo » 5 sierpnia 2018, 15:11

AKa napisał(a):a jak ruszę w ori springi i b6 to wyjdzie koza.

Będzie dobrze jeździł, taką opcję bym rozważył. Na co dzień nie masz warunków do obniżenia (ja mam ten sam problem ze zjazdem), to nie obniżasz i tyle.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Signo
Signo
 
Posty: 111
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez raflo83 » 5 sierpnia 2018, 17:00

AKa napisał(a):Dzięki za rady!

Wniosek jest jeden i dosyć smutny- nie mogę obniżyć go o nic. Dlaczego? Otóż dlatego:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Foty powyciągane z filmików w momentach skrajnych. Auto na "pusto" czyli moje dupsko, powietrze w bagażniku i komornik w zbiorniku.
Temat springów do obniżenia uważam za zamknięty. Teraz pozostaje tylko zmiana amortyzatorów front-tył, bo obecne tak jak już wcześniej wspomniałem- lecą do kosza.
Co by zarzucić, żeby było dobrze? Bilsteiny B4? B6? W tym temacie jestem na serio nieogarem...
coś mi tu nie gra w tej analizie :-D zobacz, jak na serii lewe tylne koło masz schowane przy zjeździe na seryjnym zawieszeniu. Nie sadze, ze przy pro kit bardziej Ci się koło ugnie. Ja w cuprze mam pro kit i powiedziałbym, ze zjazd bardziej nachylony i nigdy nie przetarłem. Dodatkowo mam dokładkę z przodu i tez nigdy nawet nie otarłem. Tez pod takim katem najeżdżam, jak Ty. Nigdy fotek nie robiłem, ale jak mnie kiedyś sąsiad złapał na pogawędki w połowie zjazdu, to mówił, ze mi prawy tył w powietrzu wisi, tak wiec kat zjazdu jest. :twisted:
Był: Seat Leon Cupra 1P
Jest: Seat Leon Cupra 5F viewtopic.php?f=91&t=50354
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
raflo83
Sport
Sport
 
Posty: 893
Dołączył(a): 18 grudnia 2012, 19:09
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez AKa » 5 sierpnia 2018, 18:05

Kadr jest na moment przed podniesieniem koła z prawej. ;)
Analiza udowodniła mi żebym uważał na taką zabawę i jak już wspomniał kolega Krisso- nie mam możliwości.
Chwilowo chyba utknę na zmianie na b6 albo i fr-owej serii i tyle- nie będę rezygnował z praktyczności komfortowego i bezstresowego wjechania/wyjazdu z garażu bo to sztuka dla sztuki.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 277
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Auto: Leon 5F FR 1.8
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 6 sierpnia 2018, 07:08

Limak9 napisał(a):A dlaczego amortyzator ma podnieść auto? B8 ma skrócony skok, pod obniżone sprężyny, a na B6

Bo B6 pracuje na innym zakresie. Producent podaję również informację, "że do stosowania przy seryjnej sprężynie".
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez Limak9 » 6 sierpnia 2018, 08:50

Ale wysokość zależy od sprężyny, a nie od amortyzatora... do b6 tez można dac obniżoną sprężynę i wtedy pracuje w innym zakresie niż z ori sprężyną. Przerabiałem B6, B8, B6 regenerowane na B8 itp :-)
Zobacz Profil
Limak9
Signo
Signo
 
Posty: 198
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez 83Dario » 6 sierpnia 2018, 09:42

AKa napisał(a):Kadr jest na moment przed podniesieniem koła z prawej. ;)
Analiza udowodniła mi żebym uważał na taką zabawę i jak już wspomniał kolega Krisso- nie mam możliwości.
Chwilowo chyba utknę na zmianie na b6 albo i fr-owej serii i tyle- nie będę rezygnował z praktyczności komfortowego i bezstresowego wjechania/wyjazdu z garażu bo to sztuka dla sztuki.
Aka załóż zawieszenie pneumatyczne, przed wjazdem do garażu będziesz sobie podnosil[emoji3][emoji106][emoji6]

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sprężyny sportowe

Postprzez chlorek » 6 sierpnia 2018, 10:19

Limak9 napisał(a):Ale wysokość zależy od sprężyny, a nie od amortyzatora
}
Mylisz się, amortyzator też może zmienić wysokość auta (nie znacząco ale tak). Z tego co widziałem, to B6 ciut podnosi auto. Lepiej brać B8 bo jest niemalże w tej samej cenie.
Obrazekcryptoenergydrin​k.pl
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
chlorek
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 7124
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Lion FRrrrr
Silnik: CEG 2.0

Poprzednia strona

Powrót do Leon 3 - Tuning - Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość