Strona 1 z 5
Sprężyny sportowe

Napisane:
10 marca 2015, 21:12
przez Wojtaz666
Witam wszystkich, od dłuższego czasu planuję zakup sprężyn aby obniżyć autko, no i tutaj jest mały problem:
Wszędzie napisane jest że sprężyny obniżają 40/40 30/35 itd... W opisach jest napisane ogólnie "5F", ale nic nie ma o FR'ce, która już jest obniżona względem style. I teraz pytanie, czy te załóżmy 30/35 jest obniżone względem style, czy fr? Ktoś, coś?

Dzięki za odp.

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
10 marca 2015, 22:51
przez Neverenough
30/35 względem serii - w Twoim przypadku względem zawiasu wersji FR.
Sam się zastanawiam nad zakupem zestawu Eibach Pro Kit. W Scirocco miałem założony taki zestaw i auto na zakrętach prowadziło się cudnie. Być może jest to również kwestia rodzaju tylnego zawieszenia - był wielowachacz zamiast belki skrętnej..
Tak czy inaczej warto!

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
10 marca 2015, 23:41
przez Pelikson
Dokładnie, masz na stronce Eibacha kit sprężyn do danego auta - szukasz w tabelce - i od Twojego zawiasu -30mm.
Ciekawie musi to wyglądać w Cuprze, która i tak jest względem Style obniżona o 2.5cm a tu jeszcze 3 w dół

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
10 marca 2015, 23:52
przez Marcin_1p
Pelikson napisał(a):Ciekawie musi to wyglądać w Cuprze, która i tak jest względem Style obniżona o 2.5cm a tu jeszcze 3 w dół
Nie wiem jak to jest w 5F ale z tego co kojarzę w 1P tak nie było.
Każde sprężyny czy to -30 czy -40 było liczone od cywila a nie od wersji FR czy Cupra, które były fabrycznie odrobinę obniżone...
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 10:19
przez daniel28
Eibach pro kit obniża -30,-40 od wersji cywilnej, przerabiałem temat z kolegą w golfie gtd. Jeździłem na pro kit i powiem że super spraw, nawet jeżeli nie obniży zbyt wiele względem fr to i tak warto. Bedzie nadal komfortowo ale za to pewniej, nie trzeba tak zwalniac na zakretach

Chyba że komuś zależy na wyglądzie to tylko gwint.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 12:03
przez Wojtaz666
daniel28 napisał(a):Eibach pro kit obniża -30,-40 od wersji cywilnej, przerabiałem temat z kolegą w golfie gtd. Jeździłem na pro kit i powiem że super spraw, nawet jeżeli nie obniży zbyt wiele względem fr to i tak warto. Bedzie nadal komfortowo ale za to pewniej, nie trzeba tak zwalniac na zakretach

Chyba że komuś zależy na wyglądzie to tylko gwint.
No właśnie też tak myślałem, ale musiałem się upewnić. Dlatego chyba zdecyduję się na wersję 40/40. FR jest obniżony o 2.5cm, tak? Nigdzie nie mogę znaleźć danych na ten temat. Eibach nie oferuje 40/40, a co myślicie o KW?
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 13:37
przez sajcom
W wersji FR zawieszenie jest obniżone o 15 mm i usztywnione o 20 proc względem style
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 19:24
przez mat_cbr
Wojtek, osobiście też zastanawiałem się nad Eibach Pro Kit i raczej na niego postawie - pewność prowadzenia w stosunku do serii dużo lepsza i wg mnie komfort lepszy niż standardowe zawieszenie....nie wiem jak oni to pogodzili:) (odczucia z BMW E90)
Jak chcesz jeszcze niżej to z eibacha masz serie SPORTLINE.
Tu masz jak to wyglada na 5F, felgi chyba 16 ktoś ma założone ....
http://www.ego-autotuning.de/eibach-spo ... achse.htmlOsobiście uważam ze -45/50 na standardowy amortyzator to trochę za dużo, ale jak kto lubi...
Cena Sportline ~200 euro/ Pro Kit ~ 130 euro (ebay)
W każdym razie, ja z zawieszeniem czekam do zakończenia okresu gwarancyjnego 04/2016..bo jakby coś padło to bym sobie w brodę pluł..
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 21:14
przez Vampire1984
200 euro to komplet 4 sprężyn czy cena jednej sztuki? Jak już to dołożył bym i wybrał jakieś regulowane zawieszenie
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 22:33
przez Wojtaz666
Dołożyć byś musiał ok 3 tys., więc nie wiem czy to tak hop siup

.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 marca 2015, 22:46
przez Marcin_1p
Wojtaz, zakładaj od razu sportline...
Pójdziesz w pro kity, pojeździsz trochę i stwierdzisz że jednak mógłby siedzieć trochę niżej

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
12 marca 2015, 13:58
przez Vampire1984
Fakt troszkę kasy poszło by na to ale myślę ze takim topowym rozwiązaniem to zmiana tylnej belki na niezależne od wersji 1.8, obniżenie wraz z jego regulacja i regulacja siły tłumienia. Tyle ze niestety koszt takiego rozwiązania jest dość kosmiczny
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
12 marca 2015, 15:40
przez mat_cbr
Vampire1984 napisał(a):Fakt troszkę kasy poszło by na to ale myślę ze takim topowym rozwiązaniem to zmiana tylnej belki na niezależne od wersji 1.8, obniżenie wraz z jego regulacja i regulacja siły tłumienia. Tyle ze niestety koszt takiego rozwiązania jest dość kosmiczny
Hmmm idac tym tokiem myslenia wloz slinik od 1,8 albo 2,0 bo 1.4 to za malo.

Jesli nie obawiasz sie o amory czego na polskich drogach nie bylbym pewien zakladaj sportline. Na pewno z wizualnego efektu bedziesz zadowolony, ale raczej bedzie jak gokart jezdzil. Natomiast mysle ze prokity to idealny kompromis pomiedzy komfortem/precyzja prowadzenia/wygladem.
Zrobisz jak chcesz:)
Ja tam ewentualnie zaloze prokity i na tym zakoncze mody leona- reszta kasy zostanie na f30/31 335i

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
13 marca 2015, 18:14
przez raflo83
w Cuprze 1P jeździłem na Pro kit i było bardzo dobrze, ale wtedy ten zestaw zmontowałem z Koni FSD. Teraz, do 5F też się zastanawiam nad ProKitem, natomiast nie wiem, jak to będzie współpracować z seryjnymi amorkami. Nie zależy mi aż tak nadto na obniżeniu, więc Sportline nie biorę pod uwagę.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
13 marca 2015, 19:35
przez daniel28
W 1p miałem pro kit na orginalne amortyzatory, założnoe przy przebiegu 170 tyś, przejeżdziłem do 300 tyś km po różnych drogach i tych dobrych i bardzo złych. Żaden się nie rozlał

Nie wiem czy chodzi ci o trwałość czy o efekt.
Może okazać się że auto zacznie pływać na pro kit.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
14 marca 2015, 11:37
przez SDeba
A jak wygląda kwestia gwarancji do wymiany sprężyn? Czepiają się o to? Czy nawet nie są w stanie zauważyć przy np. przeglądzie okresowym?
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
14 marca 2015, 12:19
przez Wojtaz666
SDeba napisał(a):A jak wygląda kwestia gwarancji do wymiany sprężyn? Czepiają się o to? Czy nawet nie są w stanie zauważyć przy np. przeglądzie okresowym?
Na pewno już nie będziesz mieć gwarancji na sprężyny, mogą być problemy z gwarancją jeśli coś Ci się stanie z zawieszeniem. Druga sprawa, przeglądy - przecież za nie płacisz, nie robią Ci tego w ramach gwarancji czy cuś, więc mogą Cię cmoknąć.

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 czerwca 2015, 12:10
przez raflo83
Pytanie o eibach pro kit. Cupra jest seryjnie obniżona o 25mm. Tak? Na stronce eibacha piszą, ze pro kit obniża przód 15mm a tył 10mm. Czy lacznie obniżenie będzie 40mm przód i 35mm tył? Z kolei dla innych wersji silnikowych podają obniżenie 35 przód i 30 tył, nawet dla wersji 1.8 tsi, która tylko wychodzi w wersji fr z obniżonym zwiasem bodajże o 20mm. To chyba jakiś brak logiki i ciagłości na stronie eibacha jest.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 czerwca 2015, 13:29
przez daniel28
Tak tylko napisali. Moim zdaniem Cupra nie obniży się nic albo tyle co nic. Przerabiałm to w golfie GTI V. Na początku to nawet stał wyżej na pro kit niż na GTI.
Później różnicy gołym okiem nie było. Do cupry tylko gwint i ostro w dół

Druga strona medalu jest taka, że jazda na pro kit może ci się nie spodobać.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 czerwca 2015, 14:19
przez raflo83
daniel28 napisał(a):Druga strona medalu jest taka, że jazda na pro kit może ci się nie spodobać.
Dlaczego? Przerabiałem to w 1P w połączeniu z Koni FSD i było bardzo dobrze pod względem jazdy w zakrętach i jakości pracy oraz komfortu
daniel28 napisał(a):Później różnicy gołym okiem nie było. Do cupry tylko gwint i ostro w dół
Nie zależy mi na ostro w dół, bo do garażu nie zjadę

a jak gwint, to taki dostosowany do DCC, jak KW:
http://www.vwvortex.com/news/aftermarke ... cupra-280/
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 czerwca 2015, 16:36
przez Pelikson
Fajna sprawa taka zawieszka od KW ale cena miażdży

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 czerwca 2015, 21:38
przez mat_cbr
Pelikson napisał(a):http://www.vwvortex.com/news/aftermarke ... cupra-280/
Jedyne 2299 €

ale jest też inne ciekawe zawieszenie od nich dla osób które nie mają seryjnie DCC, a chciałyby mieć gwint z DCC.
http://www.kwsuspensions.de/kw/info/gew ... ke/kw_ddc/Jedyne 2799 €

Generalnie gruba kasa... tylko dla maniaków..
Osobiście nie mam żadnego doświadczenia z zawieszeniami gwintowanymi. Jaka jest wytrzymałość zawieszenia gwintowanego (zestaw amor + sprężyna) w stosunku do seryjnego zawieszenia? Nie chodzi mi tutaj typowo o Leona, ogólnie pytam.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
20 czerwca 2015, 10:10
przez raflo83
a wracając do tematu Eibach Pro kit, to ile faktycznie obniżają vs. seria?
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
11 lipca 2015, 13:13
przez szeftig
Pytanie takie: obniżając Leona sprężynami eibach pro kit o 30mm będę miał konieczność ustawienia zbieżności ? czy nie jest to aż taka ingerencja ?
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
12 lipca 2015, 19:56
przez mat_cbr
szeftig napisał(a):Pytanie takie: obniżając Leona sprężynami eibach pro kit o 30mm będę miał konieczność ustawienia zbieżności ? czy nie jest to aż taka ingerencja ?
Będziesz musiał jechać na zbieżność.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
13 lipca 2015, 12:23
przez szczeslaw
Nawet gdybyś wymieniał na sprężyny seryjne, geometrię trzeba zrobić. Po tak dużej ingerencji w zawieszenie (sporo rozbierania), zawsze się trochę rozjedzie.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
13 lipca 2015, 16:34
przez szeftig
Ok. Dzieki za pomoc

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
31 marca 2016, 18:42
przez raflo83
Dzis wymieniłem springi na pro kit. Po zrobieniu około 20km i zaparkowaniu zmierzyłem i lewa strona stoi niżej niż prawa o około 5mm. Niestety nie zmierzyłem przed montażem. Jakie sugestie?
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
31 marca 2016, 21:08
przez Daniel1980
Siemasz Raflo,
ja nie mierzylem po montazu. Geometrie mialem calkiem zjeb... .szczegolnie tylna os.
Czujesz to jakos podczas jazdy?
Pozdrawiam
Daniel
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
1 kwietnia 2016, 06:45
przez chlorek
szeftig napisał(a):Jakie sugestie?
jaki ma przelot auto. Może poduszki amorów jeszcze się nie ułożyły. Nie wiem jak to jest w 5F, ale w 1M amory były wciskane w zwrotnice. Może nie do końca doszedł. Może silnik bardziej przeważa na lewą stronę. Rozumiem że mierzyłeś to w miejscu gdzie jest na 100% równo?.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
1 kwietnia 2016, 07:45
przez raflo83
Dzis zmierzyłem w innym miejscu i jest to samo. Przebieg 30k km. Może jeszcze potrzeba czasu aby sie ułożyły. Ogolnie nie przeszkadza mi to, a raczej intryguje, bo po zmianie uzyskałem to, co chciałem. Lepsze wybieranie, lepiej w zakrętach i zachowanie komfortu a nawet wzrost. Nie liczyłem na obniżenie, bo pro kit w cuprze obniża znikomo. Porównam wysokości z Danielem, który tez założył pro kity.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
1 kwietnia 2016, 08:08
przez chlorek
raflo83 napisał(a):pro kit w cuprze obniża znikomo.
Obniżają, tylko nie na seryjnych amorach.
Sprężyny potrzebuję nawet 5kkm aby się ułożyły. Przerabiałem eibacha bardzo dobrze. Dopiero po założeniu sportowych amorów auto opadło jak należy.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
1 kwietnia 2016, 08:21
przez raflo83
Teoretycznie i zgodnie ze specyfikacja to -15 przód i -10 tył dla cupry. Pożyjemy, zobaczymy

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
3 kwietnia 2016, 09:58
przez bmelon
raflo83 napisał(a):... zachowanie komfortu a nawet wzrost.
Co przez to rozumiesz? Możesz rozwinąć?
Jaki to koszt? I gdzie je kupiłeś?
Czy do 1.8 5F ST też takie można dostać?
Pozdrawiam,
GB
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
3 kwietnia 2016, 13:05
przez Pik
Jaki to koszt? I gdzie je kupiłeś?
Wrzuć w wyszukiwarkę Eibach ProKit albo Sportline, to wyrzuci ci ceny i dostępność w sklepach. Zastosowanie w konkretnych wersjach do sprawdzenia np na stronie Eibacha.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
3 kwietnia 2016, 13:23
przez raflo83
Co do wzrostu komfortu to jest to względne odczucie, bo samochod lepiej wybiera drobne nierówności pomimo tego, ze jest sztywniej i twardziej
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
3 kwietnia 2016, 16:27
przez chlorek
Eibach prokit, to najmiększa sprężyna obniżająca (po za chińczykami), twardziej będzie na sportline.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
3 kwietnia 2016, 20:15
przez bmelon
Chodzi mi o to by mój 1.8 pewniej trzymał się drogi na zakrętach. Nie chce specjalnie obniżać a ani usztywniać. Czy ten Einbach się sprawdzi?
Sprawdziłem te sprężyny - dla mojej wersji silnikowej jest kila różnych typów? Czy różnice między nimi to wysokość obniżenia czy coś jeszcze?
Pozdrawiam,
GB
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
6 kwietnia 2016, 16:47
przez Artik
A ja mam takie pytanie.. ile km mogą się układać sprężyny eibach sportline w Leonie 1M? Ponieważ zrobiłem już na nich 700km a one nadal "strzelaja"

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
6 kwietnia 2016, 18:33
przez seat1978
to chyba masz zle założone .Ja mam akurta H&R sportowe i odrazu wsio siadlo ruszylem i się ułożyło.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
6 kwietnia 2016, 18:33
przez seat1978
to chyba masz zle założone .Ja mam akurta H&R sportowe i odrazu wsio siadlo ruszylem i się ułożyło.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
7 kwietnia 2016, 07:54
przez chlorek
Artik napisał(a):"strzelaja"

to znaczy?. Jak założyłeś na seryjne amory to nigdy się nie ułożą. To są niskie i twarde sprężyny.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
7 kwietnia 2016, 09:19
przez Artik
nie, nawet na seryjnych amorach nie pownny "strzelać", nikt tak nie ma z tego co wiem.. a wiele osób tak jeździ
mechanik gada, że może zamiast w łożysku to fedra kręci się w kolumnie, stąd mogą być "strzały"

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
7 kwietnia 2016, 12:48
przez chlorek
jeśli sprężyna nie jest pęknięcia to strzały pochodzą z czego innego np. łożyska górnego. Może z przegubu któregoś, może z łącznika.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
7 kwietnia 2016, 16:41
przez Artik
Nie ma prawa, a przynajmniej nie powinna być peknieta bo jak wyżej pisałem zrobiłem na nich dopiero 700km i do tego dźwięk dohodzi z obu stron, a nie tylko z jednej
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
7 kwietnia 2016, 16:49
przez Sebool2006
Sprężyna może i nawet ci pęknąć po 200 km wystarczy że jest jakas wadliwa, a tak jak ci Chlorek mówi może przegub może łożysko itp.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
17 kwietnia 2016, 23:07
przez Artik
Problem ogarnięty. Okazało się, że prawa sprężyna została źle założona

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
18 kwietnia 2016, 09:08
przez chlorek
Artik napisał(a):Problem ogarnięty. Okazało się, że prawa sprężyna została źle założona

Znaczy się do góry nogami?.
Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 kwietnia 2016, 03:36
przez Artik
Nie. Chodzi o to ze wystarczyło ją przekręcić na samym podnosniku bez żadnego demontażu amortyzatora, czy nawet koła

Re: Sprężyny sportowe

Napisane:
19 kwietnia 2016, 16:51
przez szeftig
chlorek napisał(a):Znaczy się do góry nogami?.
Z tego co mi wiadomo, nie ma znaczenia jak montujesz sprężynę, czy napis jest prawidłowo czy do góry nogami.