Strona 1 z 5

Sprężyny sportowe

PostNapisane: 10 marca 2015, 21:12
przez Wojtaz666
Witam wszystkich, od dłuższego czasu planuję zakup sprężyn aby obniżyć autko, no i tutaj jest mały problem:

Wszędzie napisane jest że sprężyny obniżają 40/40 30/35 itd... W opisach jest napisane ogólnie "5F", ale nic nie ma o FR'ce, która już jest obniżona względem style. I teraz pytanie, czy te załóżmy 30/35 jest obniżone względem style, czy fr? Ktoś, coś? :)

Dzięki za odp. :)

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 10 marca 2015, 22:51
przez Neverenough
30/35 względem serii - w Twoim przypadku względem zawiasu wersji FR.

Sam się zastanawiam nad zakupem zestawu Eibach Pro Kit. W Scirocco miałem założony taki zestaw i auto na zakrętach prowadziło się cudnie. Być może jest to również kwestia rodzaju tylnego zawieszenia - był wielowachacz zamiast belki skrętnej..

Tak czy inaczej warto! :-)

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 10 marca 2015, 23:41
przez Pelikson
Dokładnie, masz na stronce Eibacha kit sprężyn do danego auta - szukasz w tabelce - i od Twojego zawiasu -30mm.
Ciekawie musi to wyglądać w Cuprze, która i tak jest względem Style obniżona o 2.5cm a tu jeszcze 3 w dół :D

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 10 marca 2015, 23:52
przez Marcin_1p
Pelikson napisał(a):Ciekawie musi to wyglądać w Cuprze, która i tak jest względem Style obniżona o 2.5cm a tu jeszcze 3 w dół

Nie wiem jak to jest w 5F ale z tego co kojarzę w 1P tak nie było.
Każde sprężyny czy to -30 czy -40 było liczone od cywila a nie od wersji FR czy Cupra, które były fabrycznie odrobinę obniżone...

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 10:19
przez daniel28
Eibach pro kit obniża -30,-40 od wersji cywilnej, przerabiałem temat z kolegą w golfie gtd. Jeździłem na pro kit i powiem że super spraw, nawet jeżeli nie obniży zbyt wiele względem fr to i tak warto. Bedzie nadal komfortowo ale za to pewniej, nie trzeba tak zwalniac na zakretach :-D Chyba że komuś zależy na wyglądzie to tylko gwint.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 12:03
przez Wojtaz666
daniel28 napisał(a):Eibach pro kit obniża -30,-40 od wersji cywilnej, przerabiałem temat z kolegą w golfie gtd. Jeździłem na pro kit i powiem że super spraw, nawet jeżeli nie obniży zbyt wiele względem fr to i tak warto. Bedzie nadal komfortowo ale za to pewniej, nie trzeba tak zwalniac na zakretach :-D Chyba że komuś zależy na wyglądzie to tylko gwint.


No właśnie też tak myślałem, ale musiałem się upewnić. Dlatego chyba zdecyduję się na wersję 40/40. FR jest obniżony o 2.5cm, tak? Nigdzie nie mogę znaleźć danych na ten temat. Eibach nie oferuje 40/40, a co myślicie o KW?

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 13:37
przez sajcom
W wersji FR zawieszenie jest obniżone o 15 mm i usztywnione o 20 proc względem style

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 19:24
przez mat_cbr
Wojtek, osobiście też zastanawiałem się nad Eibach Pro Kit i raczej na niego postawie - pewność prowadzenia w stosunku do serii dużo lepsza i wg mnie komfort lepszy niż standardowe zawieszenie....nie wiem jak oni to pogodzili:) (odczucia z BMW E90)


Jak chcesz jeszcze niżej to z eibacha masz serie SPORTLINE.

Tu masz jak to wyglada na 5F, felgi chyba 16 ktoś ma założone ....

Obrazek

http://www.ego-autotuning.de/eibach-spo ... achse.html

Osobiście uważam ze -45/50 na standardowy amortyzator to trochę za dużo, ale jak kto lubi...

Cena Sportline ~200 euro/ Pro Kit ~ 130 euro (ebay)

W każdym razie, ja z zawieszeniem czekam do zakończenia okresu gwarancyjnego 04/2016..bo jakby coś padło to bym sobie w brodę pluł..

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 21:14
przez Vampire1984
200 euro to komplet 4 sprężyn czy cena jednej sztuki? Jak już to dołożył bym i wybrał jakieś regulowane zawieszenie

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 22:33
przez Wojtaz666
Dołożyć byś musiał ok 3 tys., więc nie wiem czy to tak hop siup :).

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 marca 2015, 22:46
przez Marcin_1p
Wojtaz, zakładaj od razu sportline...
Pójdziesz w pro kity, pojeździsz trochę i stwierdzisz że jednak mógłby siedzieć trochę niżej :wink:

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 12 marca 2015, 13:58
przez Vampire1984
Fakt troszkę kasy poszło by na to ale myślę ze takim topowym rozwiązaniem to zmiana tylnej belki na niezależne od wersji 1.8, obniżenie wraz z jego regulacja i regulacja siły tłumienia. Tyle ze niestety koszt takiego rozwiązania jest dość kosmiczny

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 12 marca 2015, 15:40
przez mat_cbr
Vampire1984 napisał(a):Fakt troszkę kasy poszło by na to ale myślę ze takim topowym rozwiązaniem to zmiana tylnej belki na niezależne od wersji 1.8, obniżenie wraz z jego regulacja i regulacja siły tłumienia. Tyle ze niestety koszt takiego rozwiązania jest dość kosmiczny


Hmmm idac tym tokiem myslenia wloz slinik od 1,8 albo 2,0 bo 1.4 to za malo. ;)

Jesli nie obawiasz sie o amory czego na polskich drogach nie bylbym pewien zakladaj sportline. Na pewno z wizualnego efektu bedziesz zadowolony, ale raczej bedzie jak gokart jezdzil. Natomiast mysle ze prokity to idealny kompromis pomiedzy komfortem/precyzja prowadzenia/wygladem.

Zrobisz jak chcesz:)

Ja tam ewentualnie zaloze prokity i na tym zakoncze mody leona- reszta kasy zostanie na f30/31 335i :)

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 13 marca 2015, 18:14
przez raflo83
w Cuprze 1P jeździłem na Pro kit i było bardzo dobrze, ale wtedy ten zestaw zmontowałem z Koni FSD. Teraz, do 5F też się zastanawiam nad ProKitem, natomiast nie wiem, jak to będzie współpracować z seryjnymi amorkami. Nie zależy mi aż tak nadto na obniżeniu, więc Sportline nie biorę pod uwagę.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 13 marca 2015, 19:35
przez daniel28
W 1p miałem pro kit na orginalne amortyzatory, założnoe przy przebiegu 170 tyś, przejeżdziłem do 300 tyś km po różnych drogach i tych dobrych i bardzo złych. Żaden się nie rozlał :-D Nie wiem czy chodzi ci o trwałość czy o efekt.
Może okazać się że auto zacznie pływać na pro kit.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 14 marca 2015, 11:37
przez SDeba
A jak wygląda kwestia gwarancji do wymiany sprężyn? Czepiają się o to? Czy nawet nie są w stanie zauważyć przy np. przeglądzie okresowym?

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 14 marca 2015, 12:19
przez Wojtaz666
SDeba napisał(a):A jak wygląda kwestia gwarancji do wymiany sprężyn? Czepiają się o to? Czy nawet nie są w stanie zauważyć przy np. przeglądzie okresowym?


Na pewno już nie będziesz mieć gwarancji na sprężyny, mogą być problemy z gwarancją jeśli coś Ci się stanie z zawieszeniem. Druga sprawa, przeglądy - przecież za nie płacisz, nie robią Ci tego w ramach gwarancji czy cuś, więc mogą Cię cmoknąć. :)

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 czerwca 2015, 12:10
przez raflo83
Pytanie o eibach pro kit. Cupra jest seryjnie obniżona o 25mm. Tak? Na stronce eibacha piszą, ze pro kit obniża przód 15mm a tył 10mm. Czy lacznie obniżenie będzie 40mm przód i 35mm tył? Z kolei dla innych wersji silnikowych podają obniżenie 35 przód i 30 tył, nawet dla wersji 1.8 tsi, która tylko wychodzi w wersji fr z obniżonym zwiasem bodajże o 20mm. To chyba jakiś brak logiki i ciagłości na stronie eibacha jest.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 czerwca 2015, 13:29
przez daniel28
Tak tylko napisali. Moim zdaniem Cupra nie obniży się nic albo tyle co nic. Przerabiałm to w golfie GTI V. Na początku to nawet stał wyżej na pro kit niż na GTI.
Później różnicy gołym okiem nie było. Do cupry tylko gwint i ostro w dół :-)
Druga strona medalu jest taka, że jazda na pro kit może ci się nie spodobać.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 czerwca 2015, 14:19
przez raflo83
daniel28 napisał(a):Druga strona medalu jest taka, że jazda na pro kit może ci się nie spodobać.
Dlaczego? Przerabiałem to w 1P w połączeniu z Koni FSD i było bardzo dobrze pod względem jazdy w zakrętach i jakości pracy oraz komfortu
daniel28 napisał(a):Później różnicy gołym okiem nie było. Do cupry tylko gwint i ostro w dół
Nie zależy mi na ostro w dół, bo do garażu nie zjadę :) a jak gwint, to taki dostosowany do DCC, jak KW:
http://www.vwvortex.com/news/aftermarke ... cupra-280/

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 czerwca 2015, 16:36
przez Pelikson
Fajna sprawa taka zawieszka od KW ale cena miażdży :x

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 czerwca 2015, 21:38
przez mat_cbr
Pelikson napisał(a):http://www.vwvortex.com/news/aftermarke ... cupra-280/


Jedyne 2299 € ;)

ale jest też inne ciekawe zawieszenie od nich dla osób które nie mają seryjnie DCC, a chciałyby mieć gwint z DCC.

http://www.kwsuspensions.de/kw/info/gew ... ke/kw_ddc/

Jedyne 2799 € ;)

Generalnie gruba kasa... tylko dla maniaków..

Osobiście nie mam żadnego doświadczenia z zawieszeniami gwintowanymi. Jaka jest wytrzymałość zawieszenia gwintowanego (zestaw amor + sprężyna) w stosunku do seryjnego zawieszenia? Nie chodzi mi tutaj typowo o Leona, ogólnie pytam.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 20 czerwca 2015, 10:10
przez raflo83
a wracając do tematu Eibach Pro kit, to ile faktycznie obniżają vs. seria?

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 11 lipca 2015, 13:13
przez szeftig
Pytanie takie: obniżając Leona sprężynami eibach pro kit o 30mm będę miał konieczność ustawienia zbieżności ? czy nie jest to aż taka ingerencja ?

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 12 lipca 2015, 19:56
przez mat_cbr
szeftig napisał(a):Pytanie takie: obniżając Leona sprężynami eibach pro kit o 30mm będę miał konieczność ustawienia zbieżności ? czy nie jest to aż taka ingerencja ?


Będziesz musiał jechać na zbieżność.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 13 lipca 2015, 12:23
przez szczeslaw
Nawet gdybyś wymieniał na sprężyny seryjne, geometrię trzeba zrobić. Po tak dużej ingerencji w zawieszenie (sporo rozbierania), zawsze się trochę rozjedzie.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 13 lipca 2015, 16:34
przez szeftig
Ok. Dzieki za pomoc ;)

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 31 marca 2016, 18:42
przez raflo83
Dzis wymieniłem springi na pro kit. Po zrobieniu około 20km i zaparkowaniu zmierzyłem i lewa strona stoi niżej niż prawa o około 5mm. Niestety nie zmierzyłem przed montażem. Jakie sugestie?

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 31 marca 2016, 21:08
przez Daniel1980
Siemasz Raflo,

ja nie mierzylem po montazu. Geometrie mialem calkiem zjeb... .szczegolnie tylna os.

Czujesz to jakos podczas jazdy?

Pozdrawiam
Daniel

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 06:45
przez chlorek
szeftig napisał(a):Jakie sugestie?

jaki ma przelot auto. Może poduszki amorów jeszcze się nie ułożyły. Nie wiem jak to jest w 5F, ale w 1M amory były wciskane w zwrotnice. Może nie do końca doszedł. Może silnik bardziej przeważa na lewą stronę. Rozumiem że mierzyłeś to w miejscu gdzie jest na 100% równo?.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 07:45
przez raflo83
Dzis zmierzyłem w innym miejscu i jest to samo. Przebieg 30k km. Może jeszcze potrzeba czasu aby sie ułożyły. Ogolnie nie przeszkadza mi to, a raczej intryguje, bo po zmianie uzyskałem to, co chciałem. Lepsze wybieranie, lepiej w zakrętach i zachowanie komfortu a nawet wzrost. Nie liczyłem na obniżenie, bo pro kit w cuprze obniża znikomo. Porównam wysokości z Danielem, który tez założył pro kity.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 08:08
przez chlorek
raflo83 napisał(a):pro kit w cuprze obniża znikomo.

Obniżają, tylko nie na seryjnych amorach.
Sprężyny potrzebuję nawet 5kkm aby się ułożyły. Przerabiałem eibacha bardzo dobrze. Dopiero po założeniu sportowych amorów auto opadło jak należy.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 1 kwietnia 2016, 08:21
przez raflo83
Teoretycznie i zgodnie ze specyfikacja to -15 przód i -10 tył dla cupry. Pożyjemy, zobaczymy :-D

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 3 kwietnia 2016, 09:58
przez bmelon
raflo83 napisał(a):... zachowanie komfortu a nawet wzrost.


Co przez to rozumiesz? Możesz rozwinąć?

Jaki to koszt? I gdzie je kupiłeś?

Czy do 1.8 5F ST też takie można dostać?

Pozdrawiam,
GB

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 3 kwietnia 2016, 13:05
przez Pik
Jaki to koszt? I gdzie je kupiłeś?
Wrzuć w wyszukiwarkę Eibach ProKit albo Sportline, to wyrzuci ci ceny i dostępność w sklepach. Zastosowanie w konkretnych wersjach do sprawdzenia np na stronie Eibacha.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 3 kwietnia 2016, 13:23
przez raflo83
Co do wzrostu komfortu to jest to względne odczucie, bo samochod lepiej wybiera drobne nierówności pomimo tego, ze jest sztywniej i twardziej

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 3 kwietnia 2016, 16:27
przez chlorek
Eibach prokit, to najmiększa sprężyna obniżająca (po za chińczykami), twardziej będzie na sportline.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 3 kwietnia 2016, 20:15
przez bmelon
Chodzi mi o to by mój 1.8 pewniej trzymał się drogi na zakrętach. Nie chce specjalnie obniżać a ani usztywniać. Czy ten Einbach się sprawdzi?
Sprawdziłem te sprężyny - dla mojej wersji silnikowej jest kila różnych typów? Czy różnice między nimi to wysokość obniżenia czy coś jeszcze?

Pozdrawiam,
GB

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 16:47
przez Artik
A ja mam takie pytanie.. ile km mogą się układać sprężyny eibach sportline w Leonie 1M? Ponieważ zrobiłem już na nich 700km a one nadal "strzelaja" :roll:

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 18:33
przez seat1978
to chyba masz zle założone .Ja mam akurta H&R sportowe i odrazu wsio siadlo ruszylem i się ułożyło.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 6 kwietnia 2016, 18:33
przez seat1978
to chyba masz zle założone .Ja mam akurta H&R sportowe i odrazu wsio siadlo ruszylem i się ułożyło.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 07:54
przez chlorek
Artik napisał(a):"strzelaja" :roll:

to znaczy?. Jak założyłeś na seryjne amory to nigdy się nie ułożą. To są niskie i twarde sprężyny.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 09:19
przez Artik
nie, nawet na seryjnych amorach nie pownny "strzelać", nikt tak nie ma z tego co wiem.. a wiele osób tak jeździ

mechanik gada, że może zamiast w łożysku to fedra kręci się w kolumnie, stąd mogą być "strzały" :?:

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 12:48
przez chlorek
jeśli sprężyna nie jest pęknięcia to strzały pochodzą z czego innego np. łożyska górnego. Może z przegubu któregoś, może z łącznika.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 16:41
przez Artik
Nie ma prawa, a przynajmniej nie powinna być peknieta bo jak wyżej pisałem zrobiłem na nich dopiero 700km i do tego dźwięk dohodzi z obu stron, a nie tylko z jednej

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 7 kwietnia 2016, 16:49
przez Sebool2006
Sprężyna może i nawet ci pęknąć po 200 km wystarczy że jest jakas wadliwa, a tak jak ci Chlorek mówi może przegub może łożysko itp.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 17 kwietnia 2016, 23:07
przez Artik
Problem ogarnięty. Okazało się, że prawa sprężyna została źle założona :?

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 18 kwietnia 2016, 09:08
przez chlorek
Artik napisał(a):Problem ogarnięty. Okazało się, że prawa sprężyna została źle założona :?

Znaczy się do góry nogami?.

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 03:36
przez Artik
Nie. Chodzi o to ze wystarczyło ją przekręcić na samym podnosniku bez żadnego demontażu amortyzatora, czy nawet koła :)

Re: Sprężyny sportowe

PostNapisane: 19 kwietnia 2016, 16:51
przez szeftig
chlorek napisał(a):Znaczy się do góry nogami?.


Z tego co mi wiadomo, nie ma znaczenia jak montujesz sprężynę, czy napis jest prawidłowo czy do góry nogami.