Strona 1 z 1

Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 11:54
przez szyman683
Witam wszystkich,
Nareszcie mam swój kabelek i VCDS 12.12.3.
Po wykonaniu AutoScan wyświetla mi następujące błędy:

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: Malfunction 0010
55-Xenon Range -- Status: OK 0000
5F-Information Electr. -- Status: OK 0000

Rozwinięcie błędów:
0531 - Footwell Illimunation
B11FF 01 [009] - Electrical Failure
Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 5

65639 - Motor for Window Regulator
B1487 29 [008] - Signal Implausible
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1

To co udało mi się rozszyfrować, problem z podświetleniem nóg leży w żarówkach LED z CANBUS, ale jak się z nim uporać? Dodam, że identyczną mam w bagażniku i nie wyrzuca błędów.

Odnośnie drugiego błędu to znalazłem gdzieś info, że muszę od nowa zaprogramować szyby. Ponoć tak się dzieje po odłączeniu na jakiś czas AKU, data błędu wskazuję że zrobili ta podczas pierwszego przeglądu w ASO. Nie mogę jednak zrozumieć jak to dokładnie zrobić, może ktoś pomoże?

Na marginesie, czy ktoś ma jakieś materiały do analizy błędów w naszych 5F?

Re: Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 12:09
przez AKa
Żarówkę w podświetleniu butów zmienić na serię- albo inną canowską. Ja miałem chamskie "czerwone" bez can busa i wywaliło ten sam błąd- zamieniłem na cob-y czerwone na canie i odpukać- bezbłędnie. W bagażniku zarowka nie sypnęła błędem, bo jak na moje- W obudowie jest dioda oporowa. Chociaż miałem przez jakiś czas machnięte podświetlenie listwą ledową i bezpośrednio wpiąłem się w kostkę z pinami- i tez nie było błędów.

Drugi błąd- https://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=419864
Nie wiem czy pomoże.

Re: Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 12:22
przez szyman683
Dzięki za szybką odpowiedz, później spróbuję przetestować "myk" z szybami. Natomiast żarówki będą musiały poczekać na nowy zakup. Po wszystkim podzielę się spostrzeżeniami...

Wracając do wcześniejszego pytania, posiada ktoś spis kodów błędów do 5F?

Re: Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 12:44
przez AKa
Nie ma za co. :)

Błędy są uniwersalne dla grupy VAG. Czyli najprostszy sposób- błąd wklejasz w google + fault code + tdiclub/vwvortex/golfmk6/golfmk7/audizine. I przezzukujesz rozwiązania.;)

A co do żarówek- Żarówka LED W5W T10 24 Chips COB Can Bus Czerwona
http://allegro.pl/showItem2.php?item=5258977836
O takie wsadziłem- i współgrają fajnie z resztą deski.

Re: Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 18 grudnia 2015, 18:45
przez szyman683
Zastosowałem wskazówki ze stronki podanej powyżej przez kol @AKa, wszystko działa jak należy - zero błędów :-)

W celu ponownego zaprogramowania elektrycznych szyb należy:
- z poziomu drzwi kierowcy opuścić szybę do samego dołu przytrzymując jeszcze wciśnięty przycisk przez 3s,
- następnie podnieść szybę do samej góry, również przytrzymując przycisk 3s,
- analogicznie z wszystkimi szybami.

Re: Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 11 lutego 2016, 15:13
przez janek1988
Co to znaczy zaprogramowanie szyb w tym wypadku?

Re: Analiza kodów błędów - VCDS

PostNapisane: 11 lutego 2016, 21:22
przez Axee
janek1988 napisał(a):Co to znaczy zaprogramowanie szyb w tym wypadku?
To znaczy nauczenie modulu sterujacego szybami pozycji krancowych szyb. Zasadniczo dociagamy szybe do dolu, puszczamy przycisk, przyciskamy przycisk w dol na 3sek, puszczamy, dociagamy szybe do gory, puszczamy przycisk, przyciskamy przycisk w gore na 3sek, puszczamy. Zapamietane. Analogicznie dla wszystkich szyb. Po tej operacji sterownik wie ile ma krecic szyba w gore i w dol przy opcji automatycznego ruchu szyby.