Strona 1 z 3

Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 28 września 2017, 20:13
przez karamba
Nie znalazłem podobnego wątku, a inne na temat wydechu nie wiele pomagają.
Mnie interesuje konkretny przypadek z naszego podwórka :)
Nie jest mi łatwo, bo autem robie trasy PL-DE po 700km , zatem głośne buczenie odpada :-D

Stoję przed wyborem wydechu do Cupry ST, jak wiecie jest cichy jak w Priusie :-|

Najpierw padło na Millteka, wersja non res obwiam się będzie mi za głośna, zaś resonated mało co daje.
Obecnie skłaniam się na CatBack REMUSa.
Fajnie też brzmi wydech FOX sportauspuffe , podoba mi się tak jak REMUS, a jest taniej nawet..

Ale do rzeczy.
Ilu z was już myślało nad wydechem z klapami na pilota ? :-D
Firma https://mar-tec.pl/ ma wydechy z klapami w ofercie.
Wszystko fajnie, cena ok, ale czy to aby bezpieczne ? Cofanie spalin na zamknietych klapach, jak bez ich otwarcia mocniej się przyciśnie podczas wyprzedania ?
Tak to wygląda na foto w Octavii RS , i filmik do Golfa7R Variant

Czekam na wasze opinie i popis wiedzy :-D

gofeR7
https://www.youtube.com/watch?v=E-7QF7ccTy8

Obrazek
Obrazek

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 28 września 2017, 20:58
przez pampi
Właśnie idzie do mnie nierezonowana Cobra Sport. Rezonowana pewnie będzie cichsza. Ja chciałem głośno. Cenowo w porównaniu do Millteka tańsza o 800 za catback. Millteki pękają :p XXX

Co do cofania spalin to kolega robił w MG...i cofało. Dlatego ja wolę bez klap.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 06:55
przez dejm
pampi, z niecierpliwością czekam na Twoją opinię :wink:
gdzie zamawiałeś i za ile?

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 07:51
przez Limak9
dejm napisał(a):pampi, z niecierpliwością czekam na Twoją opinię :wink:
gdzie zamawiałeś i za ile?


Również czekam na to info ;-)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 08:57
przez karamba
Znalazłem jeszcze w Polsce wydechy FOX
Jakość fajna, i ceny też.
Dzisiaj będę działać.

https://dof-car.pl/pl/searchquery/Cupra ... ?url=Cupra


Jest jeszcze RCP, ktoś coś ?
http://rcp.com.pl/category/seat/

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 10:51
przez karamba
Śmiało opisz go tutaj, nagrales już coś ? :)


Ja dzisiaj będę mieć oferty firmy FOX oraz RCP to wam wkleje ;)
Osobiście wybieram między nimi właśnie na chwilę obecną i zagra tutaj cena rolę :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 11:02
przez pampi
karamba napisał(a):Śmiało opisz go tutaj, nagrales już coś ?

Przykro mi ale nie tutaj. Wydech na dniach bedzie w Polsce. I zakładam.
Chciałem wydech z homolagcją. FOX i RCP mają ?

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 11:04
przez facet03
pampi, nie wstydź się :) Na pocieszenie w P-ń możemy Cię zaprosić na kebaba :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 11:21
przez karamba
Tego jeszcze nie wiem, RCP to custom z tego co widziałem, zatem raczej nie będzie.
Co do FOXa myślę że tak, bo Niemcy to zakładają zatem przechodzą jakoś TUV ;)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 11:50
przez pampi
michu napisał(a):Na pocieszenie w P-ń możemy Cię zaprosić na kebaba

Sorry ale w Poznaniu priorytetowe są spoty wtorkowe. I jak na jakiś bedę jechał to na ten. Wpadnij się pościgać chyba, że pękasz...wystawimy jakąś gnojówke do rolki, chyba jeszcze coś się ostało :D

karamba napisał(a):Co do FOXa myślę że tak, bo Niemcy to zakładają zatem przechodzą jakoś TUV

Też tak myślę.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 12:14
przez maciek89
pampi napisał(a):Właśnie idzie do mnie nierezonowana Cobra Sport.


Ło panie, będzie głośno :mrgreen:

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 12:35
przez karamba
U mnie decyzja zapadła.
Zdecydowałem się na CatBack z klapami w firmie RCP z Gdańska.
Jeżeli ktoś chętny to pisać mi PW

Moja opcja z klapami i końcówkami 6600 , sterowanie z pilota.
Są też wersje catback resonated i non resonated , między 4500 a 5000
To tyle ode mnie :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 13:00
przez pampi
Uuu...to u mnie dużo taniej. Generalnie ceny wydechów w PL to jakiś kosmos.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 13:09
przez 83Dario
karamba napisał(a):U mnie decyzja zapadła.
Zdecydowałem się na CatBack z klapami w firmie RCP z Gdańska.
Jeżeli ktoś chętny to pisać mi PW

Moja opcja z klapami i końcówkami 6600 , sterowanie z pilota.
Są też wersje catback resonated i non resonated , między 4500 a 5000
To tyle ode mnie :)
Drogo, Karamba ja mam ich pełen wydech rezonowany posluchaj w moim temacie "red & black" jest nagranie bez rtlumika rezonowanego i na koncu z rezonatorem.

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 15:23
przez pampi
Zapytaj jeszcze jak sprawa rozwiązania przejścia z DP do sekcji środkowej. W Cobra Sport dają mi wydech do montażu. Na oryginalny Dp, nic nie trzeba spawać ani ucinać. To tez jest dosyć istotne w kwestii gwarancji. W razie problemu wstawiasz oryginalny wydech i po problemie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 17:46
przez karamba
Ja robię tylko CatBack, DP nie ruszam ani srodkowego :)
Calosc tez jest P&P z seryjnym wydechem, w każdej chwili można podmienić na ori :)

Nie chciałem od DP robic, bo mieszkam w DE i robię trasy PL-DE zatem głośne wydechy odpadały na starcie, tutaj klapy powinny rozwiązać mój problem :)
Sam wydech na zamkniętych klapach jak mi tłumaczył, jest bardziej drożny mimo ich zamknięcia, seryjne tłumiki maja po 3 komory, albo jak golf chyba 5 komór, zatem i tak wydech jest już zdławiony nie mało.
Tutaj na zamkniętych jest jak by jedna komora, na otwartych pełen przelot 8)

Po montażu w Listopadzie zdam relacje :)

83Dario, widziałem Twoje auto i nich na stronie i na yt też jest w wynikach dla RCP :mrgreen:

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 18:01
przez pampi
Ale catback zaczyna się za downpipe a nie za sekcją środkową :) stad nazwa. Powiem tak. Szybkie łączenie w hatchbacku masz zaraz za Dp. Dalej to już trzeba ciąć. W st podejrzewam to samo.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 29 września 2017, 18:43
przez lechu_stg
pampi, czekam na relację dźwiękową Cobry na fanpage Cupra Polska :-P Będziesz 22 października w Pszczółkach ? To posłuchałbym na żywo...

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 30 września 2017, 07:41
przez pampi
Pomyśle bo mam załadowany grafik. Ale chętnie bym podleciał.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 30 września 2017, 13:12
przez gumbas
pampi napisał(a):Ale catback zaczyna się za downpipe a nie za sekcją środkową :) stad nazwa. Powiem tak. Szybkie łączenie w hatchbacku masz zaraz za Dp. Dalej to już trzeba ciąć. W st podejrzewam to samo.


Yep. Dokładnie tak samo. Zrzucenie tej części wydechu to chwila moment.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 30 września 2017, 16:14
przez karamba
W szoku jestem, że bez końcowych puszek nie jest za głośno ! :D

Cholera dajecie mi do myślenia tymi postami, i faktycznie zaczyna się zastanawiać czy chce wydać 6500zl dla wydechu słyszalnego dla ucha :mrgreen:
Mam jeszcze czas na rozwój sytuacji, czekam na filmik :)

Ogólnie czemu chciałeś go zmienić ?
Mi głośność w hatchbacku stykła by, a wersja ST jest niestety cicha jak Prius, zatem efekt akustyczny porównywalny z hatchbackiem, lub ciut głosniejszy, w pełni by mnie zadowolił ! :)

Co sądzicie o tej opcji ?
https://dof-car.pl/pl/p/Seat-Leon-5F-ST ... -Typ-25/48

Obrazek

Czy do tego muszę kupić też środkowy tłumik od nich żeby wydech zaczynał się od DP czy jak to jest ? Nie ma możliwości połączenia seryjnego z customem flanszą czy Vbandem bez inwazyjnie ?
Bo od zawsze modziłem auta wolnossące, przy tych nowych nic nie robiłem jeszcze hehe ;)



Jeszcze to znalazłem, wysyłka w DE do mnie od 5 do 10dni :-D
Tyle że nawet na YT cieżko go spotkać, zatem mało popularny.
BULL-X Catback Exhaust
https://www.hg-motorsport.de/shop/produ ... Cupra.html

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 30 września 2017, 17:18
przez UniqueSilver
karamba napisał(a):W szoku jestem, że bez końcowych puszek nie jest za głośno ! :D

Cholera dajecie mi do myślenia tymi postami, i faktycznie zaczyna się zastanawiać czy chce wydać 6500zl dla wydechu słyszalnego dla ucha :mrgreen:
Mam jeszcze czas na rozwój sytuacji, czekam na filmik :)

Ogólnie czemu chciałeś go zmienić ?
Mi głośność w hatchbacku stykła by, a wersja ST jest niestety cicha jak Prius, zatem efekt akustyczny porównywalny z hatchbackiem, lub ciut głosniejszy, w pełni by mnie zadowolił ! :)

Co sądzicie o tej opcji ?
https://dof-car.pl/pl/p/Seat-Leon-5F-ST ... -Typ-25/48

Obrazek

Czy do tego muszę kupić też środkowy tłumik od nich żeby wydech zaczynał się od DP czy jak to jest ? Nie ma możliwości połączenia seryjnego z customem flanszą czy Vbandem bez inwazyjnie ?
Bo od zawsze modziłem auta wolnossące, przy tych nowych nic nie robiłem jeszcze hehe ;)



Jeszcze to znalazłem, wysyłka w DE do mnie od 5 do 10dni :-D
Tyle że nawet na YT cieżko go spotkać, zatem mało popularny.
BULL-X Catback Exhaust
https://www.hg-motorsport.de/shop/produ ... Cupra.html


U mnie była wersja 280, więc 3 puchy... było tak cicho, że turbo bardziej słychać od wydechu w środku. W środku naprawę jest bardzo przyjemny pomruk w bagażniku, w ogóle nie męczący na fotelach z przodu i z tyłu.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 30 września 2017, 17:49
przez karamba
Nagraj coś proszę :)
Nie tylko z zewnątrz, ale też w kabinie :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:03
przez karamba
Nie jest źle ;) Jakie wrażenia w środku auta ?
Myślę że nie jest to efekt jakiego szukam :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:12
przez trezor
Brzmi fajnie. Ale przyznam, że nastawiałem się na coś głośniejszego.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:23
przez UniqueSilver
trezor napisał(a):Brzmi fajnie. Ale przyznam, że nastawiałem się na coś głośniejszego.
Ja właśnie nie, samochód jest też daily-carem. Jak się przyspiesza to mocno słychać, przy jednostajnych obrotach w trasie jest cichutko :) Może na nagraniu tego się nie słyszy (kiepski mikrofon w kamerze) ale dźwięk jest bardzo basowy, na przykład Milltek ma odgłos mocno z "puszki", taki blaszany. Tego tutaj nie ma, jest przyjemny bas buczący od strony bagażnika.
karamba napisał(a):Nie jest źle ;) Jakie wrażenia w środku auta ?
Myślę że nie jest to efekt jakiego szukam :)

W środku własnie jest super, nie słychać za bardzo bulgotania przy schodzeniu z obrotów, jak się wkręca silnik to mocno buczy, przy spokojnej jeździe w ogóle nie przeszkadza. Przegląd też myślę, że bez problemu przejdzie, mierzyliśmy sonometrem wczoraj metr od końcówki pod kątem 45 stopni i wyszło jakieś 88-89 Db. (UWAGA- Milltek non-res jest cichszy!) Fabryczny miał jakieś 75 z tego co pamiętam. Fajny efekt jest przy dynamicznym zmienianiu biegu, przypomina pierdnięcie DSG :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:26
przez Daniel1980
heja,

to moj BullX bo ktos tu wywolal temat HG Motorsport z DE.
https://www.youtube.com/watch?v=Voj2rbGv9Hw - Pierwsze sekundy tryb comfort, pozniej sport i Cupra.

i w garazu :twisted: : https://www.youtube.com/watch?v=JxKyEXXGPVo

PS: oczywiscie nie jest to tylko catback.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:29
przez UniqueSilver
Daniel1980 napisał(a):heja,

to moj BullX bo ktos tu wywolal temat HG Motorsport z DE.
https://www.youtube.com/watch?v=Voj2rbGv9Hw - Pierwsze sekundy tryb comfort, pozniej sport i Cupra.

i w garazu :twisted: : https://www.youtube.com/watch?v=JxKyEXXGPVo

PS: oczywiscie nie jest to tylko catback.

Też nagranie słabe jak i u mnie :/ Jednak wydechy to trzeba słuchać na żywo, z jutuba to po pierwsze dużo zależy od mikrofonu przy nagraniu, a po drugie od głośników na jakich słuchamy. Właśnie posłuchałem teraz w pracy mój filmik i jest całkiem inna akustyka na słuchawkach, niż na logitechu z subwuferem (na którym całkiem wiernie oddawało dźwięk). :D Posłucham Twoich nagrań w domu.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:45
przez Daniel1980
no audio slabe, owszem, ale dzwiek niebo a ziemia w porownaniu.

Moje czysto subiektywne zdanie oczywiscie :-) .

Minus: glosniej w kabinie, choc jezdze tak juz dwa lata i sluch nadal mam dobry.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:54
przez trezor
UniqueSilver napisał(a):
trezor napisał(a):Brzmi fajnie. Ale przyznam, że nastawiałem się na coś głośniejszego.
Ja właśnie nie, samochód jest też daily-carem. Jak się przyspiesza to mocno słychać, przy jednostajnych obrotach w trasie jest cichutko :) Może na nagraniu tego się nie słyszy (kiepski mikrofon w kamerze) ale dźwięk jest bardzo basowy, na przykład Milltek ma odgłos mocno z "puszki", taki blaszany. Tego tutaj nie ma, jest przyjemny bas buczący od strony bagażnika.

No właśnie brakowało mi tego basu, ale rzeczywiście to może być problem nagrania. Wierzę na słowo, że brzmi fajnie basowo.:-)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 09:59
przez Quarien
UniqueSilver, a jak cenowo Cię to wyszło?
Ja słuchałem na Bose QC35 i szczerze mówiąc liczyłem na więcej dudnienia. W sumie nie ma co oczekiwać aby brzmiał jak V8, ale fajnie by było :P

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 10:11
przez UniqueSilver
Quarien napisał(a):UniqueSilver, a jak cenowo Cię to wyszło?
Ja słuchałem na Bose QC35 i szczerze mówiąc liczyłem na więcej dudnienia. W sumie nie ma co oczekiwać aby brzmiał jak V8, ale fajnie by było :P
No głowy nie urywa, ale na pewno na takich słuchawkach słyszałeś coś bardziej zbliżonego do faktycznego dźwięku :) Cenowo 2 tyś brutto dokładnie. Jak się zrobi DP to na pewno będzie głośniej. Tu dla przykładu na tym samym mikrofonie nagrany wydech, który ma... 119 Db :D https://www.youtube.com/watch?v=R778dQUaPDU Jak to BMW stoi na wolnych to można ogłuchnąć zza samochodu

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 11:36
przez pampi
trezor napisał(a):Brzmi fajnie. Ale przyznam, że nastawiałem się na coś głośniejszego.

Bo ma dalej dwie puszki. Dodatkowo tłumienie od razu za DP. U mnie będzie tylko końcowy.

Daniel1980 napisał(a):ale dzwiek niebo a ziemia w porownaniu.

Jest to jeden z lepiej brzmiących wydechów jakie słyszałem w 5F. Za to trochę uciążliwy. Ja się boję, że u mnie tak może być. Oby nie aż tak :D Chociaż chyba to kwestia przyzwyczajenia.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 13:37
przez UniqueSilver
pampi napisał(a):Bo ma dalej dwie puszki. Dodatkowo tłumienie od razu za DP. U mnie będzie tylko końcowy.

u mnie jest rozwiązanie jak w Millteku non-res :)
Obrazek

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 14:05
przez esde
Pamiętajmy tylko, że temat dotyczył wydechu dla ST.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 14:10
przez UniqueSilver
esde napisał(a):Pamiętajmy tylko, że temat dotyczył wydechu dla ST.

Faktycznie konstrukcja jest inna, nawet nie wiedziałem :O
Obrazek

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 15:10
przez pampi
esde napisał(a):Pamiętajmy tylko, że temat dotyczył wydechu dla ST.

To zróbmy osobny dla hatchbacka...i dla każdej wersji silnikowej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 15:21
przez esde
pampi napisał(a):To zróbmy osobny dla hatchbacka...i dla każdej wersji silnikowej.

Słuchaj. Temat był o ST a ludzie piszą o ST i o HB. Jak sam wiesz, te wydechy są różnie zbudowane i całkowicie inaczej brzmią. Niektórzy nie zdają sobie nawet sprawy, że ST i HB to całkowicie inne układy wydechowe i że 5F to jedno.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 15:42
przez maciek89
No dla mnie ten bull-x to jest numer jeden. Ale trzeba pamiętać,że jest tam zrobiony DP a w tym silniku on w dużym stopniu zmienia ton na bardziej agresywny. Zobaczymy jeszcze,co Cobra pokaże ;) Jest topic w stylu "wydech w Cuprze, a gwarancja" i tam zostało sporo napisane, zarówno o ST jak i hatchbacku i w zasadzie tam powinien się post pojawić zamiast nowego tematu. A jeśli chodzi o różnice ST vs hatchback to akurat w C300 różni się tylko koniec wydechu

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 16:27
przez pampi
Dokładnie Maciek :D Cobra już w PL


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 2 października 2017, 21:27
przez karamba
Mi tam akurat odpowiada że wszystko jest w jednym temacie :)

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 3 października 2017, 07:26
przez Quarien
Ponieważ ten temat jest bardziej modny niż poprzedni o wydechach, pozwolę sobie na mały OT: czy jest opcja aby wydech brzmiał niżej przy czym zachował umiarkowaną głośność?
Widziałem (w sumie to słyszałem) na żywo niektóre wydechy i szczególnie w DSG - pełen gaz, skrzynia w sporcie zmiana biegu, pierdnięcie. I niby wszystko spoko, ale przy "custom" wydechach ten dźwięk jest tak ostry, że brzmi już wręcz niezdrowo.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 3 października 2017, 08:48
przez maciek89
Nie wyciągniesz z 4-cylindrowego silniczka poważnego dźwięku, jeśli nie jest boxerem. Łatwo przesadzić, a wtedy brzmi jak golf trójka z dziurawym wydechem. Natomiast DSG przy zmianie biegów brzmi śmiesznie, jak to ktoś już tu napisał- jakby pierdzieć w puszkę po piwie. :mrgreen: Dopiero przy większej liczbie cylindrów przepięcia biegów fajnie brzmią. Można zrobić wydech 3 calowy na dwóch tłumikach, co poprawi brzmienie i nie będzie za głośne (jak Milltek w rezonowanej wersji) ale to nie będzie się dużo różnić względem serii, przynajmniej w Cuprze 290/300

Tu jeszcze fajny filmik z bull-xem: https://www.youtube.com/watch?v=V_aMs3RLAk0

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 3 października 2017, 13:11
przez wanraf89
A moze ktos kto robil juz w mgmotorsport wypowie sie na ten temat ? Hmm ja caly czas mysle gdzie by zrobic jakis fajny wydech i chyba najbardziej mi odpowiada ten z motorsportu choc ostatnio jakies sluchy niosa ze po krotkim czasie zaczyna rudy wychodzic...tam akurat w wersji rezonowanej wychodzi 3500 zl...

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 3 października 2017, 18:07
przez karamba
No to żeby była różnorodność i więcej informacji, zamówilem dzisiaj wydech FOXa :)
2710zl końcowa sekcja.
Jak będzie za cicho to sekcja przednia 1200zl

Ten wydech dokładnie, za około 4dni ma być u mnie. Zdam relacje po montażu :)
https://dof-car.pl/pl/p/Seat-Leon-5F-ST ... -Typ-25/75

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 3 października 2017, 18:47
przez kostrzewian
karamba napisał(a):Ten wydech dokładnie, za około 4dni ma być u mnie. Zdam relacje po montażu :)

daj, daj ja chętnie wysłucham

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 5 października 2017, 21:14
przez shreku
ja też myśle o 300ST i zmianie wydechu na klapowy. I to chciałem jakos tak wykombinować żeby odłączyć rezonator spod maski, a przejscie w tryb cupra żeby zamiast rezonatora, otwierała klapę - jakiś sygnał sterujący na rezonator napewno idzie.

ALe jak juz było wspomniane 6-7k za wydech w aucie której jest w 4 letnim leasingu - zastanawiające :(

Ale moze chociaz troche zblizyłbym sie do dzwieku R5 z RS3'15 kolegi...

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 5 października 2017, 22:58
przez maciek89
shreku napisał(a):Ale moze chociaz troche zblizyłbym sie do dzwieku R5 z RS3'15 kolegi...


Zapomnij.

A klapa tylko na pilot.

Rezonatora nie trzeba odpinać- mogą Ci go wyłączyć w ASO.

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 6 października 2017, 07:27
przez Quarien
maciek89 napisał(a):A klapa tylko na pilot.


HG motorsports ma coś co nazywa się Bull-X Tronic "Race" Can-Bus control unit. W sumie nie wiem co to jest, ale jest to inna opcja niż pilot. I podobno jest jeszcze JE Design. Ale tak, w sumie tylko na pilota :(

Re: Cat-Back vs Klapy wydechu custom / CUPRA 300 ST

PostNapisane: 6 października 2017, 08:35
przez UniqueSilver
Co do klap ja właśnie się nie zdecydowałem i mam bez, pomimo zachęty Przema do ich montażu. Dwa powody przeważyły:
1. Trzeba podpiąć się do instalacji, auto na gwarancji, jakby cokolwiek z elektroniką padło to jest duża szansa, że wszystko "spowodowało" oczywiście podpięcie zasilania klap.
2. Słyszałem historię o Golfie R na torze łódź z wydechem z klapami, bodajże Milltek ale ręki nie dam sobie uciąć. Było za głośno i kazali mu je zamknąć. Auto po tym weszło w tryb awaryjny i wracało do domu na lawecie... Nie mam pojęcia dlaczego tak się stało... Dlatego trochę strach :/

Leon ma silniczek R4 o pojemności 2 litrów. Trzeba się postarać, żeby dawał naprawdę głośny ryk. Ciężko tu coś akustycznie poradzić, zawsze trzeba szukać optimum między basowym pomrukiem, a puszkowatym metalicznym pierdzeniem, im większy przelot, tym według mnie to auto chodzi bardziej jak traktor, nie jak sportowy wymiatacz asfaltu, dlatego ja skłaniam się raczej za wydechem komorowo-przelotowym z co najmniej dwoma puszkami, wtedy jesteśmy w stanie wyciągnąć więcej basu niż metalicznego klangu. Jeśli ktoś słyszał na przykład jak chodzi wolnossące R6 z BMW M3 o pojemności 3,2 litra... albo V8 czy V6... Tutaj nigdy nie osiągniemy takiego efektu, nawet jakbyśmy odłączyli kompletnie wydech :wink: Nachodzi mnie tutaj przysłowie "z g... bata nie ukręcisz" i to chyba najlepszy komentarz do modowania wydechu w silnikach R4 o małej pojemności z turbo :cry: Także każda osoba oczekująca dźwięku auta supersportowego może się niestety rozczarować, ale oczywiście dla przyjemności z jazdy warto zmienić fabrykę, bo jest zbyt cicha i kompletnie nie pasuje do 300-stu konnego auta.

W sobotę rano nagram porządny film z dźwiękiem mojego wydechu dobrym mikrofonem, może wyjdzie coś przypominającego ten dźwięk w rzeczywistości, bo naprawdę świetnie brzmi (jak na R4) i jazda stała się czystą przyjemnością :mrgreen: Wydech zrobił się delikatnie głośniejszy, w miarę jego wypalania.