Strona 1 z 1
swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
17 czerwca 2018, 23:10
przez czapel
witam, gdzie można zakupić i co mam zakupić (tarcze, zaciski...cos jeszcze?)przed wszystkim

aby zmienic przód hamulców z 1.8 tsi tak jak w cuprze 5f? dzięki
Re: Swap hamulce cupra do 1.8 tsi 5f

Napisane:
17 czerwca 2018, 23:30
przez Pik
Tu masz rozpiskę części z Cupry:
http://www.oemepc.com/seat/part_single/catalog/se/markt/E/modell/LE/year/2016/drive_standart/754/hg_ug/615/subcategory/615050/part_id/1405758/is_main_page/0/lang/oMożesz porównać z tym co jest w 1,8, może coś się nadaje:
http://www.oemepc.com/seat/part_single/catalog/se/markt/E/modell/LE/year/2016/drive_standart/754/hg_ug/615/subcategory/615030/part_id/1405758/lang/eGeneralnie klocki i tarcze dostaniesz łatwo w handlu, występują jako części eksploatacyjne. Sugeruje tarcze Zimmermann, do tego klocki Ferodo. Numery w katalogach producentów na stronkach www. Zaciski i jakieś tam detale zapewne ASO jak chcesz nowe.
Re: Większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
19 czerwca 2018, 10:57
przez Limak9
Można szukać na Allegro z golfa R, audi s3 Ew rs3 - jeszcze lepszy zestaw.
Re: Większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
8 sierpnia 2018, 09:00
przez Petik206
z golfa V, A3 8p leon 2 i pochodnych podchodzą na przod 312 ale trzeba zacis,jarzmo i wiadomo klocek jest inny niz w seri w leonie, na tył tak samo 282 powinny pasować
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
8 sierpnia 2018, 10:49
przez czapel
tyle to ja mam w serii;) poluje na 340 przod
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
8 sierpnia 2018, 14:57
przez [gypsymh]
Z cupry proponuje 370mm i zacisk brembo. Na tył 310mm podobnie Z jak w RS3 i będzie stawać w miejscu
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
12 listopada 2018, 10:03
przez freak13
Witajcie, czy ktoś może rozwinął temat rozpoczęty powyżej: swap przodu w 1.8 tsi (312mm) na te Cuprowe (340mm). Czy wystarczy wymienić zacisk i jarzmo, czy trzeba jakieś dodatkowe rzeczy np. adaptery, itp (klocki i tarcze to oczywiste)?
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
28 maja 2019, 12:46
przez brzooza
A ja bym również odświeżył temat, może ktos będzie posiadał taka wiedzę. Mam 1.4tsi 125hp wersja fr, i jeśli chce zmienić na heble 340 przód i 310 tył to wystarczy zmienić zaciski jarzma osłonę z tylu czy potrzeba jakieś inne mocowanie ?
Podejrzewam ze w wersji 1.8tsi to pasują p&p...
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
28 maja 2019, 14:27
przez Miguel07
brzooza napisał(a):A ja bym również odświeżył temat, może ktos będzie posiadał taka wiedzę. Mam 1.4tsi 125hp wersja fr, i jeśli chce zmienić na heble 340 przód i 310 tył to wystarczy zmienić zaciski jarzma osłonę z tylu czy potrzeba jakieś inne mocowanie ?
Podejrzewam ze w wersji 1.8tsi to pasują p&p...
A z czystej ciekawości po co chcesz takie wielkie heble?
Koszty tarcz i klocków znacznie wzrosną
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
28 maja 2019, 16:01
przez ramzei
Miguel07 napisał(a):Koszty tarcz i klocków znacznie wzrosną
UUU wzrosną o całe 100zł
ATE komplet do Leona ST 125KM płaciłem ok 900zł brutto
Zimermman do Cupry ST płaciłem 1000zł brutto
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
29 maja 2019, 13:08
przez brzooza
Dobra hamulce są p&p. Teraz pytanie czy warto kupić w ogóle i od razu zestaw 340 przód i 310 tył, czy zmienić tylko przód na 340.
Sam przód z tarczami mam za 2300 zł z cupry , a cały komplet przód i tył z golfa gti performance za 3400 (tarcze i silniczki el.)
W obu przypadkach zostają klocki i osłony do kupienia.
Doradzicie?
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
29 maja 2019, 14:04
przez Pik
A felgi masz 18"? Bo inaczej zapewne będziesz musiał doliczyć komplet felg i opon.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
29 maja 2019, 14:05
przez brzooza
Tak felgi 18” mam.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
29 maja 2019, 21:32
przez kjuboo95
a jaki komplet do 5f FR 2.0 150? felgi zima 17, lato 18
chodzi mi o przod i tyl
moze da sie przod dac na tyl a do przodu z cupry albo golfa 7 gti?
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
7 czerwca 2019, 14:05
przez brzooza
Panowie, warto kupić zaciski od cupry 5f w stanie jak nowe z tarczami 340 nawiercanymi z golfa clubsporta s w stanie jak nowe (700km przebiegu) i takim samym przebiegiem klocki do tego ferodo ds2500 - całość za 2500zl
Swap do 1.4 tsi 125hp
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
10 czerwca 2019, 20:11
przez Rychu
Wypytałem trochę salon o mój 1.4 TSI 150km CZEA. U mnie mam tarcze 312mm. Do mnie swap możliwy jest na zestaw z Cupy (1.8 wynika z wiadomości ma taki sam zestaw jak mój), ale prócz, oczywiście ceny tarcz i klocków (które między salonami różnią się bardzo) dochodzą jeszcze:
* Większe zaciski ~3000zł (oryginał w ASO)
* Wymiana przewodów na stalowe
* Wymiana płynu na wysokotemperaturowy
* Kodowanie pompy hamulcowej pod nowy zestaw
Na chwilę obecną raczej sobie swapa odpuszczę

Niestety, ale z jakiegoś powodu ASO stwierdziło u mnie przedwczesną głęboką korozję tarcz i klocków z przodu. Bardzo mi biją przy hamowaniu powyżej 100km/h. Zastanawiam się nad wymianą na tarcze rowkowane ATE
https://www.autoczescionline24.pl/ate-958240.html i klocki ceramiczne
https://motoplatforma.com/p16978,klocki ... iczne.htmlMiał ktoś taki zestaw, może coś powiedzieć?
Acha, no i zapomniałem napisać - u mnie jest czujnik elektroniczny zużycia klocka.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
10 czerwca 2019, 20:53
przez Tomektr
W CZEA masz z przodu 312mm i czujnik? Masz samochód od nowości? Ja mam w przy tym samym silniku 288/275, samochód od nowości
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
10 czerwca 2019, 21:23
przez Rychu
Tak, jest w moich rękach od nowości

Takie dostałem info z salonu:
"Tarcza hamulcowa przód 1 szt - 5Q0615301F – 472 zł
Klocki przód - 5Q0698151F - 589 zł ( są z czujnikami )
Tarcza tył 1 szt. - 5Q0615601F - 283 zł
Klocki tył - 5Q0698451M – 290 zł"
Wszystkie zamienniki 5Q0615301F znajduje mi, że są 312mm.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
10 czerwca 2019, 21:41
przez Tomektr
Jak tak Ci powiedzieli to pewnie tak jest ale ja bym jeszcze koło zawalił i sam zmierzył tarczę. Poszedłem zmierzyć nawet i jest 288
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
11 czerwca 2019, 00:21
przez brzooza
W cuprze są przewody ze stalowym oplotem? Oj chyba nie... no i po co kodowanie pompy pod nowy setup jak tam dalej jest jeden tłok tylko trochę większy.
Mi się również wydaje ze masz 288 z przodu a 1,8 ma dopiero 312. Ja zmierzyłem u siebie i w CZCA mam 288/272
W aso to tam poprostu chcą zarobić
Płyn w cuprze pewnie jest dot5.1 jak nie po prostu zwykły dot4
Na Allegro widziałeś w bardzo dobrym stanie zaciski od cupry za 2300zl
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
11 czerwca 2019, 20:55
przez Rychu
Ja masakra. Teraz zwątpiłem. Dzięki

No muszę zmierzyć, bo już nie wierzę, dam znać
@Tomektr, @brzoozaZ fabryki Wasze wyjechały na felgach 17''? (Wiem, że pewnie tak, ale chcę potwierdzić)
Z tym płynem, stalowymi linkami itd, to przepisuję co mi ASO odpisało. Myślałem, że to może będzie 100-200zł różnicy na samych tarczach i klockach. Jak już zaciski wchodzą w grę to już trochę mi się nie chce w to bawić za tyle kase.
Jeździł ktoś na takich rowkowanych tarczach i/lub ceramicznych klockach? Jest sens do tego dopłacać?
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
11 czerwca 2019, 21:13
przez Tomektr
Tak na 17 ale hamulce dobierane są do mocy silnika a nie wielkości felgi. Natomiast felga jest uzależniona od wielkości tarcz. Ale zmierz i daj znać
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
12 czerwca 2019, 22:51
przez czapel
Rychu napisał(a):Wypytałem trochę salon o mój 1.4 TSI 150km CZEA. U mnie mam tarcze 312mm. Do mnie swap możliwy jest na zestaw z Cupy (1.8 wynika z wiadomości ma taki sam zestaw jak mój), ale prócz, oczywiście ceny tarcz i klocków (które między salonami różnią się bardzo) dochodzą jeszcze:
* Większe zaciski ~3000zł (oryginał w ASO)
* Wymiana przewodów na stalowe
* Wymiana płynu na wysokotemperaturowy
* Kodowanie pompy hamulcowej pod nowy zestaw
Na chwilę obecną raczej sobie swapa odpuszczę

Niestety, ale z jakiegoś powodu ASO stwierdziło u mnie przedwczesną głęboką korozję tarcz i klocków z przodu. Bardzo mi biją przy hamowaniu powyżej 100km/h. Zastanawiam się nad wymianą na tarcze rowkowane ATE
https://www.autoczescionline24.pl/ate-958240.html i klocki ceramiczne
https://motoplatforma.com/p16978,klocki ... iczne.htmlMiał ktoś taki zestaw, może coś powiedzieć?
Acha, no i zapomniałem napisać - u mnie jest czujnik elektroniczny zużycia klocka.
Tarcze w serii masz takie jak koledzy wyżej, ja nie wiem co to za niedouki w tym ASO pracują...
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
20 czerwca 2019, 20:26
przez Vampire1984
Kup jakis zestaw dedykowany Brembo czyli tzw pelen Kit, jedz do jakiegos lepszego warsztatu i tam to zamontuj, zmien rowniez plyn hamulcowy oraz przewody na pewno wyjdzie taniej niz w ASO a cena za lepsze hamulce i moze uratownie przodu bo bedzie lepiej hamowal
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
21 czerwca 2019, 08:54
przez Limak9
Zobacz ofertę: Swap Brembo Passat B6 B7 Superb Tiguan Golf GTI R
https://allegro.pl/oferta/swap-brembo-p ... 8184568327
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
21 czerwca 2019, 10:59
przez brzooza
4.5k a jesCZe tarcze i klocki... sporo hajsu, do cupry to bym jeszcze brał a do 1.4? Swap z cupry wg mnie styka.
Czyli mój zestaw za 2,5k warto było wziąć z taki hajs (kilka postów wyżej)
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
22 czerwca 2019, 13:12
przez Vampire1984
[quote="brzooza"][/quote]
Ja bym bral
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
5 lipca 2019, 15:05
przez Rychu
Dzięki za komentarze

Swap na wieksze sobie odpuszczę ze względu na cenę, ale mały update co do tarcz - byłem niedawno w niezaleznym serwisie, ściągnęliśmy koło i wzięliśmy suwmiarke. ~315mm, więc jednak ASO się nie myliło - siedzą u mnie katalogowe 312-ki

Dodatkowo opinia mechanika - klocki ceramiczne mają lepszą kulturę pracy ale gorszą wydajność.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
11 lipca 2019, 14:49
przez kubenso84
Czy tarcze z A4 B7 320mm zaciski dwutłoczkowe spasują do 5F?
zestaw tego typu
https://www.olx.pl/oferta/audi-a4-b7-b6 ... xwlGg.html
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
4 października 2019, 22:29
przez Youtro
Nie pasują, inny rozmiar tarcz.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
18 listopada 2019, 03:44
przez Tommi85
Ja dodam od siebie że oryginalne hamulce w cuprze (nie brembo) wcale nie są takie rewelacyjne, powiedziałbym nawet że są dość przeciętne. Ale też nie na tyle złe żeby trzeba było od razu zaciski zmieniać. Wystarczy wsadzić lepsze tarcze, lepsze klocki, przewody w oplocie i będą śmigać. Ja prawdopodobnie będę do siebie brał 4 tarcze Tarox f2000 plus klocki Tarox strada, zestaw sprawdzony na cuprach i golfach r więc wiadomo że działa i daje radę. Tarcze są też w mniejszym rozmiarze więc do każdego leona pewnie by się znalazły.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
18 listopada 2019, 06:51
przez sql
A czy po zmianie hamulców na BigBrake nie głupieje np. ESP? Albo ta "elektroniczna szpera"?
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
18 listopada 2019, 17:00
przez Tommi85
sql napisał(a):A czy po zmianie hamulców na BigBrake nie głupieje np. ESP? Albo ta "elektroniczna szpera"?
Nie powinno, ESP i wszystkie te inne systemy dziala w oparciu o czujniki ABS czyli czujnik obrotu kola, jesli kolo zaczyna sie blokowac to system zmniejsza cisnienie w ukladzie az pusci. Wiec obstawiam ze bedzie ok.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
18 listopada 2019, 20:49
przez sql
To jasna sprawa, miałem tylko wątpliwości, czy układ nie ma gdzieś zaszyte, że żeby zmniejszyć moment obrotowy koła o ileś tam, musi podnieść ciśnienie o ileś tam. I teraz dużo ostrzejsze hamulce mogą w tych ilesiach namieszać, bo system się nie będzie spodziewał tak ostrej reakcji.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
18 listopada 2019, 21:38
przez johnson
Ja polecam tarcze z clubsporta, lekkie, plywajace, mialem juz pare akcji 250-80 na s8 i.jeszcze sie nie pogiely, po ostrej jezdzie tylko cykaja

Te wszystki bbk na 16kg zimmermanie to srednio widze.
340mm pogialem jak na nowej tarczy ds2500 ukladalem...
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
19 listopada 2019, 09:11
przez Vampire1984
Z tego co gdzies czytalem to zimmermany to taka srednia polka. Najwyzsza to bodajze brembo, stoptech, wilwood, ebc (?),
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
19 listopada 2019, 13:32
przez johnson
Vampire1984 napisał(a):Z tego co gdzies czytalem to zimmermany to taka srednia polka. Najwyzsza to bodajze brembo, stoptech, wilwood, ebc (?),
Dlatego te tanie bbk maja tanie tarcze.
Bbk na stoptechu 12k
Bbk rzezbiony na tarczy z a6 4-5k
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
9 grudnia 2019, 07:25
przez KriSSo
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
25 października 2020, 09:31
przez Petrus25
Zmieniał ktoś kodowanie ABS po wymianie hamulców na większe? U mnie nie chce przyjąć kodowania ani wyższego ani niższego, po zmianie zacisków na te z Cupry tj. z 312 przód na 340 i tył z 288 na 310 chciałem zakodować Sterownik 3 - ABS:
Bit 4 - z 34 na 54
Bit 14 – z 28 na 68
Zgodnie z tym linkiem:
https://www.drive2.ru/l/493663679514935338/Robię coś nie tak czy to może być wina pompy? Rozmiary tarcz nie są czasem powiązane z VINem? Bo bajty 5,7,9,11,13 kodowania abs odpowiadają za VIN….

Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
26 października 2020, 17:22
przez brzooza
a po co zmieniać jakieś kodowanie? co to ma dać?
tydzień temu zmieniłem z 288 na 340 z cupry (tylko przód) i nic z tym nie robiłem a działa.
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
12 stycznia 2021, 12:17
przez Petrus25
Miałeś rację kolego, problem tkwił w serwie i pompie hamulcowej. U mnie siedziało ATE i po wymianie zacisków (340mm i 310mm) i pedał hamulca zapadał się na 1/3 bez żadnej reakcji układu, po wymianie na "Cuprowe" graty (TRW) hamulec bierze jak powinien
Na marginesie stary komplet 312mm i 272mm 2017 r. na sprzedaż

Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
14 stycznia 2021, 18:42
przez brzooza
oo to ciekawe czy u mnie jest trw, jest tam gdzies podejrzec przy tylko otwartej masce?
poprzednie zaciski miales TRW?
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
15 stycznia 2021, 11:24
przez Petrus25
Bardzo ciężko jest dostrzec bez rozbierania jaki masz zestaw serwa i pompy, nr serwa są takie same różnią się jedynie dwoma ostatnimi literami. Z tego co ustaliłem TRW stosuje 2 rodzaje pomp PMK685 i PML480 (pod mocniejsze zestawy zacisków). Pompa TRW nie pasuje do serwa ATE więc zostaje wymiana kompletu w moim wypadku na 5Q1614105DD chyba z S3 (Serwo TRW+PML480).
Re: swap - większe heble (tarcze) - 5F

Napisane:
18 kwietnia 2022, 11:58
przez karolJ
Kotlet odgrzewany po raz kolejny - zanim zacznę w ogóle myśleć o swapie na zestaw z cupry to mam pytanie: czy są jakieś sensowne zestawy tarcz i klocków w rozmiarze 312/272, które nie przegrzeją się po drugim hamowaniu ze 160?
Niestety, ale oryginalne stwierdziły, że pierdzielą taką robotę
