ptylek113 napisał(a):Zauważyłem też, że porty USB / kamera nie działa poprawnie po kilkukrotnym wyłączeniu i włączeniu zapłonu
O jakich portach piszesz? Jak widać na załączonym obrazku, ja mam zrobione przy pomocy bypassa dodatkowe gniazdo zapalniczki, w które wpięta jest oryginalna ładowarka i dalej oryginalnym kablem pociągnięte słupkiem i podsufitką. Wpiąłem się w bezpiecznik od fabrycznego gniazda zapalniczki, który można włożyć na dwa sposoby, czyli odcięcie zasilania po zapłonie lub stałe zasilanie po wyłączeniu zapłonu. Nie wiem natomiast, czy to zasilanie jest faktycznie na stałe, czy jednak po jakimś czasie ono ginie z powodu zabezpieczenia przez rozładowaniem akumulatora, a chodzi dokładnie o poniższy bezpiecznik:

Jak widać, można go dać "nóżkę wyżej" i tym zmienia się sposób zasilania stały lub z odcinką. Sam bypass możesz zakończyć czymkolwiek, ja początkowo miałem dać przetwornicę z 12/5V, ale na dzień dobry przyszła uszkodzona i dałem gniazdo zapalniczki.
Nie wiem o jakim adapterze mówisz, ale większość producentów kamerek ma w sprzedaży tzw. adaptery zasilania ACC, pozwalające na podłączenie kamery bezpośrednio do instalacji elektrycznej samochodu (zakładam że mniej więcej moim sposobem), które mają ochronę przed rozładowaniem aku w samochodzie. Ja czegoś takiego nie montowałem, bo mi akurat tryb parkingowy nie jest niezbędny, dlatego mam zasilanie po zapłonie i tyle. U Ciebie tak na prawdę zostaje kwestia znalezienia stałego plusa i masz po robocie tak po prawdzie

W adapterach tego typu masz zazwyczaj trzy przewody, czyli czerwony +, czarny - (masa) i żółty ACC podłączany do obwodu, który aktywny jest po włączeniu zapłonu w samochodzie (przekręceniu kluczyka w stacyjce). W przypadku uniwersalnych adapterów może nie być żółtego przewodu, tylko zasilanie i masa. Zakładając że bezpiecznik o którym wspomniałem od gniazda zapalniczki włożony na "stałe zasilanie" będzie faktycznie spełniał swoją robotę, dajesz bypass, a w niego taki adapter i w sumie tyle.