Asystent martwego pola (Blind Spot Detection, BSD)

Cześć wszystkim!
Od jakiegoś czasu przymierzam się do zainstalowania w swoim Leonie asystenta martwego pola. Ciężko znaleźć gotowy poradnik do Leona, więc postanowiłem zebrać wszystkie informacje które uda mi się znaleźć w sieci i umieścić je w jednym miejscu. Jeśli ktoś u siebie przeprowadzał tą modyfikację i byłby chętny żeby podzielić się informacjami również będę mega wdzięczny. Docelowo temat chciałbym przerobić na poradnik, ale na to jeszcze przyjdzie czas
Lista części
Dodatkowa informacja dla posiadaczy przedliftów - podobno oryginalne czujniki obrotów (ABS) w tylnych kołach potrafią świrować po zainstalowaniu BSD. Należy je wymienić na wersje z poliftów: 2x WHT 003 864 B lub 2x WHT 003 864 C lub zamiennik 2x ATE 24.0711-6337.3 (strona lewa i prawa).
Okablowanie
Istnieją gotowe zestawy do kupienia na Aliexpress, jednak doszły mnie słuchy że ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Staram się namierzyć kody niezbędnych konektorów i złączek - gdyby ktoś miał lepsze informacje na ten temat będę wdzięczny za poprawę.
Na schemacie poniżej jest oznaczonych znacznie więcej połączeń. Niestety nie potrafię namierzyć czy są to już istniejące złącza do których należy tylko dołożyć konektory czy trzeba instalować nowe.
Złącza w lusterkach nie są standardem VAGowym tylko złączami JST. Ciężko je znaleźć w sieci, udało mi się namierzyć jeden sklep: https://www.conrad.pl/p/obudowa-meska-na-kabel-jst-02t-jwpf-vsle-s-ilosc-pinow-2-1-szt-741925 oraz https://www.conrad.pl/p/styki-do-zaciskania-jst-swpr-001t-p025-ilosc-pinow-1-1-szt-742033
Schematy
Znalazłem schemat podłączenia do Golfa MK7. Nie mam niestety wiedzy czy takie podłączenie zapewni działanie systemu. Jeśli ktoś instalował u siebie i jest w stanie potwierdzić że wszystko jest ok to, bez zmian, będę mega wdzięczny:

Kodowanie
Do tego etapu jeszcze nie dotarłem, ale prawdopodobnie kodowanie z Golfa powinno załatwić sprawę. Doczytałem również że może być wymagana adaptacja sterowników, do czego OBD11 nie wystarcza. Ktoś może wypowiedzieć się w tym temacie?
Źródła
Lista źródeł z których korzystałem podczas tworzenia tej listy:
Od jakiegoś czasu przymierzam się do zainstalowania w swoim Leonie asystenta martwego pola. Ciężko znaleźć gotowy poradnik do Leona, więc postanowiłem zebrać wszystkie informacje które uda mi się znaleźć w sieci i umieścić je w jednym miejscu. Jeśli ktoś u siebie przeprowadzał tą modyfikację i byłby chętny żeby podzielić się informacjami również będę mega wdzięczny. Docelowo temat chciałbym przerobić na poradnik, ale na to jeszcze przyjdzie czas

Lista części
- 1x 5Q0907686C - Sterownik master (czujnik od strony pasażera)
- 1x 5Q0907685C - Sterownik slave (czujnik od strony kierowcy)
- 1x 5G6907455 - Uchwyt sterownika (od strony pasażera)
- 1x 5G6907456 - Uchwyt sterownika (od strony kierowcy)
- 1x 6F0857522 - Lusterko z diodą (z Arony, od strony pasażera)
- 1x 6F0857521 - Lusterko z diodą (z Arony, od strony kierowcy)
Dodatkowa informacja dla posiadaczy przedliftów - podobno oryginalne czujniki obrotów (ABS) w tylnych kołach potrafią świrować po zainstalowaniu BSD. Należy je wymienić na wersje z poliftów: 2x WHT 003 864 B lub 2x WHT 003 864 C lub zamiennik 2x ATE 24.0711-6337.3 (strona lewa i prawa).
Okablowanie
Istnieją gotowe zestawy do kupienia na Aliexpress, jednak doszły mnie słuchy że ich jakość pozostawia wiele do życzenia. Staram się namierzyć kody niezbędnych konektorów i złączek - gdyby ktoś miał lepsze informacje na ten temat będę wdzięczny za poprawę.
- 2x 02T-JWPF-VSLE-S - 2-pinowe złącze do lusterka
- 4x SWPR-001T-P0.25 - styki do złącza do lusterka
- 2x 1J0973714 albo 4H0973714 - 8-pinowe złącze do sterownika, nie potrafię ustalić które
- 12x konektor F150 lub 000979131E - styki do złącza do sterownika, można szukać ich pod jedną lub drugą nazwą
Na schemacie poniżej jest oznaczonych znacznie więcej połączeń. Niestety nie potrafię namierzyć czy są to już istniejące złącza do których należy tylko dołożyć konektory czy trzeba instalować nowe.
Złącza w lusterkach nie są standardem VAGowym tylko złączami JST. Ciężko je znaleźć w sieci, udało mi się namierzyć jeden sklep: https://www.conrad.pl/p/obudowa-meska-na-kabel-jst-02t-jwpf-vsle-s-ilosc-pinow-2-1-szt-741925 oraz https://www.conrad.pl/p/styki-do-zaciskania-jst-swpr-001t-p025-ilosc-pinow-1-1-szt-742033
Schematy
Znalazłem schemat podłączenia do Golfa MK7. Nie mam niestety wiedzy czy takie podłączenie zapewni działanie systemu. Jeśli ktoś instalował u siebie i jest w stanie potwierdzić że wszystko jest ok to, bez zmian, będę mega wdzięczny:

Kodowanie
Do tego etapu jeszcze nie dotarłem, ale prawdopodobnie kodowanie z Golfa powinno załatwić sprawę. Doczytałem również że może być wymagana adaptacja sterowników, do czego OBD11 nie wystarcza. Ktoś może wypowiedzieć się w tym temacie?
Źródła
Lista źródeł z których korzystałem podczas tworzenia tej listy:
- https://forum.golf6.pl/mk7-retrofitting/side-assist-blind-spot-t4598.html
- https://www.drive2.com/l/515272381535618251/
- https://www.drive2.com/l/532529766289376107/
- https://www.seatcupra.net/forums/threads/retrofit-blind-spot-detection.464919/
- https://www.seat-leon.de/forum/threads/blindspot-detector-spurwechselassistent.117545/
- https://www.clubseatleon.net/viewtopic.php?f=40&t=121713
- https://www.drive2.com/l/504433395909001325/