Strona 1 z 1
BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
17 kwietnia 2023, 14:32
przez sql
hej,
dużo osób zrobiło sobie BBK w furach? Nie macie problemów podczas przeglądów technicznych? Teoretycznie takie hamulce nie mają żadnej homologacji (i nie mówię o torowym klocku, ale o zaciskach i tarczach hamulcowych).
Nie znają się? Nie czepiają się?
Zastanawiam się nad upgrade'em, ale nie uśmiecha mi się demontaż przed przeglądem

.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
17 kwietnia 2023, 16:06
przez KriSSo
sql napisał(a):hej,
dużo osób zrobiło sobie BBK w furach? Nie macie problemów podczas przeglądów technicznych? Teoretycznie takie hamulce nie mają żadnej homologacji
Tak, mnie wyrzucili z badań technicznych, ponieważ miałem customowe hamulce i adaptery bez żadnej homologacji. Można z tego korzystać na torach, a nie na drogach publicznych - usłyszałem od diagnosty. Zdemontowałem, założyłem serię i spokój. Jednocześnie dodał, że gdybym założył 4T np z Macana, które mają homologację producenta - VAG i pasują P&P bez żadnych adapterów, wtedy przegląd by mi podbił.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
17 kwietnia 2023, 18:48
przez sql
A taki Racingline chwali się TUVem:
https://www.racingline.com/big-brake-ki ... -leoncupraJakiej homologacji trzeba szukać, żeby w Polsce przeszło?
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
17 kwietnia 2023, 20:01
przez KriSSo
Myślę, że TUV mógłby pomóc. Podobnie mam zawieszenie gwintowane KW, ale są dokumenty (co prawda niemieckie) TUV, że zestaw jest przetestowany i dopuszczony do użytkowania w konkretnym modelu samochodu. Warto sobie wydrukować i wozić w schowku, ja tak zrobiłem. TUV/ECE honorują generalnie w Unii, więc z tym nie miałem problemu. Ale z hamulcem nie było litości. Powiedział, że widział już kilka pękniętych adapterów, a gdyby komuś stała się krzywda, to miałbym niezłe kłopoty. No ale cóż, ponoć ja miałem pecha, a dziesiątkom innych osób badania z BBK udało się przejść. MI się nie udało.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
18 kwietnia 2023, 13:20
przez sql
Dowiedziałem się dzisiaj dwóch rzeczy w sprawie - może komuś się przyda.
Najpierw odwiedziłem pobliską stację diagnostyczną i pan był bardzo zdziwiony pytaniem o wymianę hamulców - mówił, że nigdy czegoś takiego nie widział. Powiedział o punkcie badania diagnostycznego "Samodzielne zmiany konstrukcyjne jakiejkolwiek części układu hamulcowego, z wyłączeniem pojazdów przystosowanych do kierowania przez osoby niepełnosprawne oraz pojazdów modernizowanych przez uprawnione jednostki", które klasyfikowane jako usterka istotna bądź usterka stwarzająca zagrożenie.
Następnie zadzwoniłem do p. Adama Wareluka (
https://www.facebook.com/wrkbrakes/), który powiedział że rozmawiał z ITSem oraz PIMOTem i według nich homologacji podlegają tylko elementy cierne (klocki/tarcze), ale już nie zaciski/adaptery. Według ww. instytucji nie ma w Polsce żadnych procedur homologacyjnych odnośnie zacisków/adapterów, więc odmowa wbicia badań technicznych przez diagnostów jest... bezprawna.
I bądź tu mądry

.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
18 kwietnia 2023, 13:37
przez KriSSo
I cóż poradzić? Pozostaje albo sobie odpuści i nie kopać się z koniem (systemem - przepisami, ubezpieczalniami itd), albo iść na żywioł, trafić na stację diagnostyczna, która nie robi problemów i montować. Nie wiem, co Ci poradzić. Wiem tylko tyle - jak przyjdzie co do czego, to firma WRK nie weźmie na klatę problemu, tylko Ty będziesz musiał ro zrobić. Ja osobiście sobie odpuściłem i w heblu więcej nie grzebię.Jak mawia PetrolHeead number one - jeżdżę przewidywalnie i odpowiedzialnie korzystając z hebla, który mam

Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
18 kwietnia 2023, 19:49
przez sql
Z tymi adapterami mnie się coś nie podoba... Jak taka Cupra wychodziła albo na pływających zaciskach z tarczami 340x30mm, to wiadomo - zacisk montowany prostopadle do piasty. Ale przecież były też fabrycznie wersje z zaciskiem wielotłoczkowym i tarczą 370x32mm. Wtedy fabrycznie mamy adapter, bo przecież nie da się ich inaczej zamontować (śruba idzie promieniście, jak to w wielotłokach).
Można nawet dość tanio taki set sobie kupić (np.
tutaj). Czy wtedy diagnosta się nie boi, że adapter pęknie?
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
18 kwietnia 2023, 20:38
przez KriSSo
Wtedy nie czepia, bo ma fabryczne znakowanie (numery części itd.). Te są homologowane jak i całe auto w tej wersji. Jak założysz jakiś custom, rzemieślniczej produkcji CNC, to mogą się przyczepić jak u mnie. Zatem szukaj w takim razie 4-tłoka z Cupry z heblem 370 mm. Ewentualnie 4-tóok z Macana, a te można kupić w ASO w sensownych pieniądzach na fakturę i wchodzą bez adaptera.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
20 kwietnia 2023, 14:53
przez sql
Orientuje się ktoś, czy ten fabryczny Performance Pack z 4-tłokami Brembo wchodzi pod fabryczne 19-calowe koła?
https://www.seataccesoriescatalogue.net ... /1702/3810Nikt tego na plac nie ściągał, nigdy też nie spotkałem gdzieś na ulicy...
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
21 kwietnia 2023, 06:57
przez mateusz0
tak performance pack pasuje pod ori 19"
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
21 kwietnia 2023, 18:39
przez sql
Dzięki, bo ten opis na stronie jest trochę mylący...
Do montażu z felgami 19" Performance Pack, numer referencyjny 5F0071490A KT2
-- 21 kwietnia 2023, 18:39 --
Kurczę, znalazłem coś takiego:
https://youtu.be/NYf1eteWOcg2:42 Zachar mówi o hamulcach - z przodu standardowy Brembo pack, ale z tyłu... 340x30???
Nie jestem w stanie tego nigdzie znaleźć. Ktoś z forum kupił może tą wersję i jest w stanie coś bliżej o tym powiedzieć?
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
22 kwietnia 2023, 08:26
przez KriSSo
sql napisał(a):Dzięki, bo ten opis na stronie jest trochę mylący...
Opis nie jest mylący, jest wręcz bardzo istotny. BBK z pakietu Performance Pack (PP) wchodzi na felgę fabryczną ale z pakietu PP. One mają inny kształt ramion (wypukły) i mieszczą wtedy zacisk Brembo 4T. Zwykła fabryczna 19, nie z pakietu PP, nie przyjmie tego zacisku bez dodatkowego dystansu. Po to jest to zastrzeżenie w opisie.
"To accommodate the larger brakes, the pack also includes a special design of 19-inch alloy wheels available in either black or orange, while the final additions are side skirts in the same colour as the car's body."
Tył natomiast to wentylowane 310-tki, tak jak u mnie w golfie. Niestety Pan ZACHAR się pomylił (jeździłem Cuprą R), ponieważ rozmiar 340x30, o których wspomina, to rozmiar tarczy przód bez pakietu PP/Cupra R. Czyli takie, jak u mnie lub u CIebie.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
22 kwietnia 2023, 09:04
przez sql
Dzięki, tak też myślałem że to pomyłka - nigdzie nie mogłem znaleźć niczego na temat tych tyłów.
Jeśli chodzi o zaciski, to... udało mi się przez Euromotor zlokalizować jeden komplet Brembo - 15k brutto - będę je pewnie po majówce zamawiał.
Ten opis i ogólnie inny wzór też zwrócił moją uwagę, ale:
- tutaj gość ściąga felgę do zmiany klocków i nie widać żadnych dystansów - raczej by się przyczepiły do tarczy, niż do felgi,
- pytałem się gościa z Euromotor, z którym na ten temat gadałem i dostałem odpowiedź (cyt.) "Odpowiadając na Pana pytanie odnośnie kompatybilności w/w zestawu do oryginalnych felg 19cali, mogę z czystym sumieniem powiedzieć że tak, będzie pasować"
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
22 kwietnia 2023, 11:34
przez KriSSo
To teraz zobacz. Gość ściąga felgę na wskazanym przez Ciebie filmie.
Czy to ta felga? To teraz popatrz jaki ma numer i co wcześniej zastrzeżono na stronie akcesoriów Seata. Żebyś nie musiał szukać: 5F0071490A. Zobacz teraz foto poniżej.
Czy masz u siebie tę felgę? Jeśli tak, to zamykamy temat, wkładasz bbk bez dystansu i Ok.


Sorry, że się tak wtrącam, może niepotrzebnie. Ja jestem laik, w dodatku nie znam się na Cuprach, jeżdżę Golfem.

Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
23 kwietnia 2023, 09:31
przez sql
Kurczę, znowu masz rację. Jest bardzo podobna do tej fabrycznej i mnie zwiodła. Wygląda na to, że się za mocno najarałem na tego swapa BBK i to chyba nie będzie taka prosta operacja. Ładne Ozy kosztuję kolejne 15k.
No nic, wrócę do "mojego" specjalistę od części i dopytam o co chodzi...
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
23 kwietnia 2023, 12:41
przez KriSSo
Niech "Twój" specjalista od części sprawdzi dokładnie jeszcze raz. To, że niektóre fabryczne koła 19" (a te z pakietu PP i Cupra R też są przecież fabryczne) mieszczą ten BBK nie oznacza, że na wszystkich fabrycznych 19-tkach z Cupry nie będzie kłopotu.
Natomiast wiesz, to nie jest jakiś wielki problem. Ja również musiałem dać dystans przód 8 mm żeby założyć seryjną Pretorię 19". U mnie doszedł wtedy kolejny problem - podcierało błotniki, bo dodatkowo miałem obniżone auto.
Jeśli masz felgi niepasujące, żeby zmieścić te zaciski i jeśli nie obniżasz auta, to dystans 8-10 mm załatwi raczej temat - kwestia sprawdzenia. Na pewno jest to tańsze rozwiązanie, niż .... tyś zł za kolejne felgi/koła.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
23 kwietnia 2023, 18:40
przez ksl
W zeszlym roku na badaniu corocznym diagnosta mi sie wlasnie czepil macana w 1P. Koniec końców powiedzial ze akceptuje bo nie widzi adapterow, dodajac ze wszystkie home made adaptery odrazu z gory traktuje wynikiem negatywnym, takze trzeba na to zwracać uwage i w tym wypadku zestaw macana nie ukrywam uratowal sytacje gdyz podchodzi bez adapterow.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
23 kwietnia 2023, 21:33
przez sql
Mam uczulenie na wszelkiej maści dystanse w układzie jezdnym samochodów..
Poza tym hej, nie wrzucam porządnych sportowych hebli, bo się boję skutków prawnych braku homologacji, a zakładam dystanse i ląduję w tym samym koszyczku, tylko bez zmian hebli na zacniejsze

.
Kriss, a jakie tarcze i klocki wrzuciłeś do siebie ostatecznie? Serio dają radę przy hamowaniach z 3 paczek?
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
23 kwietnia 2023, 22:05
przez Guli
sql co jest z dystansami nie tak? Często przy zastosowaniu dużego zacisku jest konieczny przy danej feldze.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
24 kwietnia 2023, 06:20
przez sql
Mówisz o moim uczuleniu? No, to co mówił Kriss (przycierki), potencjalnie zmiana zachowania samochodu oraz zużycie zawieszenia. No i jakoś tak mi się w głowie kojarzy zawsze:

Jeśli chodzi o brak legalności, to chyba będę musiał to odszczekać - o ile koła nie wystają poza obrys samochodu, to zdają się być legalne i nie tracimy homologacji.
BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
24 kwietnia 2023, 17:18
przez KriSSo
sql napisał(a):Kriss, a jakie tarcze i klocki wrzuciłeś do siebie ostatecznie? Serio dają radę przy hamowaniach z 3 paczek?
Ostatecznie wrzuciłem seryjne tarcze, klocki, zaciski i przewody. Ponieważ nie latam na tor, a po zmianie przepisów w ogóle jeżdżę jak dziadek, to nie odczuwam specjalnie niedoboru już teraz. Staram się jeździć "przewidywalnie", grzecznie prawym pasem, bo "zawsze ktoś może być szybszy" i już. A 300 poleciałem chyba tylko raz, żeby złamać barierę psychologiczną, w drodze na Schmölln

i tyle.

Tak, też nie lubię dystansów, bo podcierało.

Jeśli zatem hamulec jest potrzebny, to skup się na budżetowym stage 1 hebla (Macan z porządną tarczą i klockiem homologowanym), albo przywal jakieś 6T calipers i już, tylko może poszukaj czegoś z homologacją - stoptech? RacingLine? Sam nie wiem, co Ci podpowiedzieć. Potrzeba już fachowca

Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
24 kwietnia 2023, 21:30
przez sql
Poprosiłem tego gościa z Euromotor aby sprawdził jeszcze 5x czy fabryczna felga z mojej Cupry (po VIN)pasuje. Wysłałem zdjęcia, linki, opisy...
Dostałem odpowiedź:
"Co do kompatybilności tych felg z zaciskami Brembo podtrzymuję swoje słowo, pasują."
Tak więc chyba zamówię - jeśli się zgodzą na warunek, że jeśli nie pasują do fabrycznej felgi bez żadnych dystansów, to ich nie biorę

.
@Kriss, ale wróciłeś do fabrycznego egzemplarza tarcz i klocków? Myślałem, że chodziło Ci o fabryczne wymiary, ale model jakiś zacniejszy.
Kurczę, ja choć prędkości 270+ widywałem setki razy (sporo kiedyś latałem ścigaczami), to maks co się w życiu napędziłem, to 296. Pięknie wygląda to 301

. No i jeszcze można zrobić pamiątkową fotę. Winszuję

.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
11 maja 2023, 09:19
przez Guli
Jak wygłąda kwestia adapterów które posiadają Tuv? Firma Epytec tworzy takie rzeczy pod różne konfiguracje hamulcy.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
12 maja 2023, 06:54
przez sql
Nie wiem, prawdę mówiąc straciłem przez te legalizacyjne problemy zainteresowanie jakimiś bbk z naprawdę górnej półki. Czekam na 4 tłoki Brembo na 370mm - ASO się zapiera, że pasują na oryginalną felgę bez żadnych dystansów. Jak nie będą pasować, to biorą to na siebie. Kompletny zestaw 15kpln.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
12 maja 2023, 08:29
przez KriSSo
Najlepsze rozwiązanie. Popieram. Fabryczny set, z opcjonalnego wyposażenia dodatkowego. Hebel o istotnie zwiększonej wydajności względem podstawy i po temacie. Jeśli do tego nie trzeba cudować z felgami i dystansami, to rewelacja. Wszystko OE, ASO, faktura i mogą Cię w d... pocałować na badaniach itd.

Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
24 czerwca 2023, 12:31
przez sql
Mały update, bo zestaw miał być w zeszłym tygodniu...
Niestety, marzenia o Brembo chyba poszły sobie odpocząć - w piątek dostałem informację od dystrubutora: "W odpowiedzi na zapytanie odnośnie statusu zamówienia otrzymałem informację że część jest już niedostępna, oczywiście jest to przeczące z moimi ostatnimi zapytaniami."
A było tak pięknie :/.
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
27 czerwca 2023, 13:10
przez mczelny2401
Poczytaj sobie jakie ludzie mają problemy z tymi hamulcami w Atece lub w Formentorze
Re: BBK a badania podczas przeglądu

Napisane:
27 czerwca 2023, 14:33
przez sql
Czytałem (co prawda już po zamówieniu), ale wynikały one chyba głównie z klocków (tych nieszczęsnych trzpieni w fabrycznych Brembo) i trochę z tarcz (brak lewa/prawa, a więc gorsze chłodzenie jednej z tarcz). Klocków nawet nie planowałem zakładać fabrycznych, a tarcze po jednym komplecie bym i tak wymienił na jakieś pływające DBA/EBC.
No nic, nie rozpaczam jakoś strasznie - to bardziej kaprys był, niż must-have

.