Na samym początku muszę podziękować koledze Grabania bo mimo że wszystko było kupione już w 2019 roku to nie udało mi się tego uruchomić, a to on wspomniał w swoim wątku, że coś się ruszyło w temacie.
Problem jest taki, że ten system był montowany w samochodach z określonym silnikiem. Jeśli silnik się nie zgadzał to sterownik A9 wyrzucał błąd „Nie prawidłowy typ samochodu”. Trzeba wtedy za pomocą ODISa wgrywać odpowiednie oprogramowanie do sterownika A9 (pliki od jakiegoś czasu są już dostępne w internecie). Ja mam silnik CZEA i okazało się, że ta operacja jest nie potrzebna, bo mam sterownik o numerze 5F0907159 (5F0 typowo pod Seata). Mam również sterownik o numerze 5G0907159D (5G0 typowo pod VW) i tu już jest błąd „Nie prawidłowy typ samochodu”. To, że po mimo tego, że miałem odpowiedni sterownik i tego nie uruchomiłem wynikało z błędnego kodowania.
Ważne!!! Muszą być w samochodzie dostępne profile jazdy czyli Drive Mode
Lista części:

- sterownik 5F0907159
- uchwyt sterownika 5F0907591
- głośnik 4H0907601D
- uchwyt głośnik 5F0906468
- trzy nakrętki M6 N02300213
- dwie śruby M6x16mm
- wtyczka 6pin 4F0973706
- wtyczka 2pin 4F0973702
- przewody FLARY-B odpowiednich przekroi i kolorów (3m każdego)
- taśma izolacyjna samochodowa TESA gładka odporna na olej (komora silnika) i z meszkiem (do wnętrza)
Wiązkę wykonywałem sam:

- sterownik pin 1 --> głośnik pin 1 (przewód 0,35mm2 czarny)
- sterownik pin 2 --> głośnik pin 2 (przewód 0,35mm2 szary)
- sterownik pin 3 --> zasilanie (przewód 0,75mm2 czarno-czerwony)
- sterownik pin 4 --> masa (przewód 0,75mm2 brązowy)
- sterownik pin 5 --> CAN-Low (przewód 0,35mm2 pomarańczowo-brązowy)
- sterownik pin 6 --> CAN-High (przewód 0,35mm2 pomarańczowo-czarny)
Instalację zaczynamy od demontażu podszybia. Demontujemy wycieraczki za pomocą ściągacza uprzednio zaznaczając na szybie taśmą położenie wycieraczek. Przy demontażu trzeba je trochę unieść do góry, żeby nie prężyły:

Następnie unosimy po bokach wyciszenie, które trzyma się na dwóch kołkach oraz ściągamy gumową uszczelkę:

Kolejny krok to wyciągnięcie trzech wsuwek, które trzymają podszybie z karoserią (po bokach i na środku):

Pozostały dwa kołki plastikowe po bokach:

Teraz wypinamy podszybie z szyby zaczynając najlepiej od strony pasażera podważając ręką od spodu:

Na koniec odpinamy przewód idący do maski. Ułatwia to sprawę, bo możemy odłożyć podszybie na bok:

Demontujemy akumulator i tacę akumulator. Jest to niezbędne do przeprowadzenia przewodów do kabiny:

Na koniec demontujemy czarną belkę, która trzyma się na dwóch śrubach po boku i trzech „śrubach” na środku (wykręciłem je płaskim śrubokrętem):


Demontaż tej belki ułatwia nam przeprowadzenie wiązki z komory podszybia do komory silnika przez przelotkę:

Teraz montujemy uchwyt i sterownik:

Co do uchwytu głośnika to jest bardzo mało miejsca na przełożenie śrub (blokuje szyba) więc ja wkręciłem śruby od tyłu uchwytu a u góry dałem nakrętki:


Pozostaje ułożenie wiązki i przeprowadzenie jej do kabiny:



Teraz wpinamy się w instalację w brązowej kostce umiejscowionej w progu przy dźwigni od otwierania maski:

- przewód czarno-czerwony z pinu 3 z sterownika w przewód czarno-zielony w brązowej kostce (zasilanie pod bezpiecznikiem34 7,5A)
- przewód pomarańczowo-brązowy z pinu 5 z sterownika w pomarańczowo-brązowy w brązowej kostce (CAN-Low)
- przewód pomarańczowo-czarny z pinu 6 z sterownika w pomarańczowo-czarny w brązowej kostce (CAN-High)

Wlutowałem się w przewody od strony gniazda:


Masę czyli przewód brązowy (zakończony oczkiem 6mm) z pinu 4 z sterownika podłączamy do punktu masowgo w prawym progu:

Pozostaje wszystko poskładać i zakodować.
Kodowanie za pomocą OBD11:
- dodajemy do listy sterowników sterownik A9 „Element wykonawczy elementu akustycznego”
- 19 Gateway --> Długie kodowanie --> FAP_Funktion_SAK --> Aktywne
W sterowniku A9 w Adaptacjach można ustawić siłę dźwięku od 0% (wyłączone) do 100%
Na zagranicznych forach widziałem że po zakodowaniu w informacjach o poszczególnych profilach widnieje czy Sound Actuator jest aktywny w danym profilu oraz w profilu "Indywidualny" jest możliwość wyboru On/Off. Ja tego nie ma, Sound Actuator jest tylko aktywny w profilu "Sport". Te opcje będą dostępne po wgraniu do sterownika wsadu z internetu. Są dostępne różne wsady imitujące dźwięk np. Golfa R, GTI, Audi RS. Dla silników benzynowych lub diesla, aktywne na wybranych profilach jazdy z różną intensywnością ale do tego jest potrzebny ODIS.
Podsumowując:
Podbicie dźwięku nawet fajne, jest to jakaś "alternatyw" jak ktoś nie chce przerabiać wydechu. Ci co mają Cupry to ustawiają na 0%, ja nie mam Cupry tylko FR i to 1.4 150KM więc jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma

Kolejna sprawa to ceny. Ja graty kupowałem na początku 2019 więc jeszcze nie szło obejść błędu „Nie prawidłowy typ samochodu”, no może szło ale nie było to ogólnie dostępne, więc uczyniło mnie to około 250zł. Teraz 250zł to za sam głośnik.