Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Silnik "hybryda" VP i PD

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez jaro4444 » 22 września 2007, 00:23

Tak mi się ostatnio zebrało na przemyślenia i zorientowanych w temacie proszę o konkretne informacje.

Rozważam taką ewentualność:

Mam głowicę, pompę wtryskową, wtryskiwacze, cały osprzęt (pompa klimy, wspomaganie, alternator, rozrusznik), turbinę, sprzęgło, wał korbowy i korbowody oraz wspornik osprzętu od silnika VP ALH/ASV.

Zastanawiam się jaki dać blok i tłoki do tych części.

Istnieją następujące opcje:
1. Na 100% pewna - dać blok + tłoki z silników ALH/AGR/ASV/AHF i po bólu - problem w tym, że ciężko już znaleźć naprawdę zdrowy dół za rozsądną kasę.
2. Blok silnika PD 101, 105, 115 KM. Tylko czy jest możliwe zamontowanie głowicy i osprzętu VP na takim bloku? Czy wał korbowy, korbowody i tłoki są takie same w tych PD jak w VP?
3. Blok silnika i tłoki od silników 130/150 KM. Wiem, że wał tych motorów jest mocniejszy, korbowody też, tak samo jak tłoki.
Teraz pytania konkretne - czy można tłoki od PD 130/150 KM zamontować do wału i korbowodów od VP w bloku VP? Jeśi tak co nam to daje?
Czy można na bloku, misie, wale korbowym, korbowodach, pompie oleju (czyli tzw. kompletnym dole) od PD 130/150 KM zamontować głowicę od VP?
Czy komory spalania VP i PD w denkach tłoka są takie same?
Czy wał korbowy od VP i PD różni się średnicą czopów głównych i korbowych? Czyli czy do bloku od VP da się włożyć wał PD i odwrotnie, albo do wału VP założyć tłoki i korbowody z PD?
Czy bloki, tłoki, wały korbowe i korbowody od silników AWX, AVF są takie same jak ASZ/ARL??
Czy misy olejowe VP i PD są takie same?

Czy ktoś robił coś takiego i z jakim rezultatem?
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Reklama

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez Lucjan » 22 września 2007, 05:51

Wiadomość poszła na PW ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Lucjan
Sport
Sport
 
Posty: 420
Dołączył(a): 27 kwietnia 2007, 20:52
Lokalizacja: WND
Auto: Seat

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez Marcin_TDI » 22 września 2007, 09:44

popytaj Dzika, podobno od T5 tloki podchodza a wal korbowy i korby z ARL i to by bylo dobre rozwiazanie...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez guluwroc » 24 września 2007, 18:12

Marcin_TDI napisał(a):popytaj Dzika, podobno od T5 tloki podchodza a wal korbowy i korby z ARL i to by bylo dobre rozwiazanie...


O to Ciekawe,bo z tego co mi wiadomo to kanały olejowe do chłodzenia tłoka sa w innym miejscu jesli mowa o 2,5 a jesli chodzi o 1,9 tdi T5 to są słabsze tłoki niż ASZ ARL

Rozbierałem kilka silników juz i moim skromnym zdaniem AWX i AVF jest gorszy niz ASZ,po pierwsze niby te same silniki a MAhle pierscienie do ASZ płaciłem 180zł a do AVF 500 zł czemu? do tego panewki korbowodó w AVF są słabsze.

Jesli już cos robic to wjechałbym z całym dołęm od Pdka ,czy to AVF czy ASZ jesli nie planujesz 250 KM nie robi róznicy
Zobacz Profil
guluwroc
ECUProject
 
Posty: 188
Dołączył(a): 14 grudnia 2005, 15:27
Lokalizacja: Wrocław
Auto: a3

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez jaro4444 » 24 września 2007, 20:10

Jesli już cos robic to wjechałbym z całym dołęm od Pdka ,czy to AVF czy ASZ jesli nie planujesz 250 KM nie robi róznicy


Dzięki za konkretną informację. :piwo:
Teraz jedno pytanie - mając cały dół silnika PD (czyli blok, tłoki, korbowody, wał korbowodowy, panewki, misę olejową, podstawę filta oleju, pompę oleju, ...) niech to będzie dla przykładu ASZ lub ARL mogę bez problemy zamontować głowicę od VP i cały osprzęt na wsporniku od VP? Czy w takim przypadku wszystko pasuje P&P, czy koło rozrządu od VP pasuje na wał PD bez problemu? Czy komory spalania w tłokach będą pasować do położenia wtryskiwaczy VP i mają odpowiedni kształt?
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez Marcin_TDI » 25 września 2007, 08:13

a jak potem z paskiem rozrzadu, kolko jak ma inna srednice to paska sie nie dobierze...
pasek od PDka ma mniej zabkow niz od pompy. to bardziej moje pytanie jak sugestia
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez Dariuspolo » 25 września 2007, 08:20

Marcin_TDI napisał(a):a jak potem z paskiem rozrzadu, kolko jak ma inna srednice to paska sie nie dobierze...
pasek od PDka ma mniej zabkow niz od pompy. to bardziej moje pytanie jak sugestia


...montuje sie kompletny dol z PD a glowice , osprzet i rozrzad z VP.
OCTAVIA ASV/ERF 197PS/380Nm
ALHAMBRA BLT/FPE 180PS/385Nm
Zuzycie paliwa
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Dariuspolo
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 17 lipca 2007, 18:32
Lokalizacja: Opole
Auto: BLT / ASV

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez dave » 25 września 2007, 11:10

jaro4444, tu bys musial pogadac z robem bo on ma dol pd a gore vp. na pewno by ci pomogl.
13,69 et
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dave
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 3300
Dołączył(a): 9 stycznia 2005, 22:19
Lokalizacja: bydgoszcz
Auto: V6T+++
Silnik: CJXA 2.0

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez Marcin_TDI » 25 września 2007, 11:13

i z tego co pamietam dol do sprzedania jakis ma tez...
http://WWW.SERCE-HELI.PL - zbieramy pieniążki na operację serduszka dla mojej Córki
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Marcin_TDI
Cupra R
Cupra R
 
Posty: 5546
Dołączył(a): 14 czerwca 2005, 21:52
Lokalizacja: Warszawa - Ząbki
Auto: pozyczone

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez jaro4444 » 25 września 2007, 15:13

dave napisał(a):tu bys musial pogadac z robem bo on ma dol pd a gore vp. na pewno by ci pomogl.


Muszę poczekać więc jak Robert wróci z wczasów i ja wrócę z ciepłych krajów ;) Temat nie ucieknie, głowica jest właśnie w obróbce - nowe prowadnice, zawory i hydraulika. Pompa i wtryski leżą gotowe, więc czas pokaże co się wymodzi ;]
Ruszaj niczym wiatr dumny synu mój
Jesteś obrońcą
Zesłał cię Bóg

Superb 2 2.0 TDI CR CFGB by R-Performance
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
jaro4444
Sport
Sport
 
Posty: 776
Dołączył(a): 7 stycznia 2006, 17:24
Lokalizacja: Warszawa/ZDR
Auto: Superb 2
Silnik: diesel inny

Re: Silnik "hybryda" VP i PD

Postprzez aw69 » 26 września 2007, 18:01

Rob niema bloku od PD a tylko tloki i korbowody od PD zamontowane na seryjnym wale i bloku z ALH/ASV/AHF/AGR, wydaje mi sie ze taka opcja zdecydowanie wystarczy na wysokie moce powyzej 2XX KM
Zobacz Profil
aw69
Stella
Stella
 
Posty: 23
Dołączył(a): 25 czerwca 2007, 16:51
Lokalizacja: Zambrów
Auto: Golf 3


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości