Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

[1M] problem po ustawieniu kąta wtrysku w AHF

Wszystko co dotyczy silnika, przeniesienia napędu, modyfikacji, ...

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

[1M] problem po ustawieniu kąta wtrysku w AHF

Postprzez przemtor » 18 kwietnia 2008, 11:06

witam,
prosze o pomoc. Nie chciałbym pisac tego po raz drugi, więc proszę o prześledzenie wątku na STC toledo forum
Tylko podsumowanie - ustawiałem kat wtrysku w moim AHF. Po ustawieniu nie mogłem rano odpalić auta. Wcześniej miałęm kąt 090-092 i w grupie 004 4,0 - 4,2 stopnia. Bo przestawieniu pompy kąt się zmieniła ale jest bardzo niestabilny. Oto podsumowanie z mojego wątku na STC. Tam też do wglądu logi.
W measurement blocks w grupie 000 na pozycji drugiej wartość wacha sie w granicach od 49 do 61. W bloku 004 kąt rzeczywisty wacha się w granichach od 0.9 do 1,8 przy wymaganym 1,3. Przy czym spadek wartości na 000 nie odpowiada spadkowi na 004 w tym momencie, czyli nie koreluje to ze sobą. Wykresu tdi timingu wchodząc w basic settings nie mogę zrobić, bo pokazuje sie to samo co wcześniej (żółta kropka tylko jest na dolnej skali wykresu). Jednoczesnie klikając BS (kiedy zaczyna kontrolka świec żarowych migać) dla grupy 000 wartość kąt w pozycji 2 w grupie 000 spada na O!!!
Samochód jak troche ostygnie nie chce zapalić. Jak jest ciepły pali od strzała. Nie szarapie, jedzie normalnie. Błedów żadnych auto-scan nie wyrzuca .

Proszę, pomóżcie :kreci:
Toledo 1.9 TDI 110 KM 2000 year
Zobacz Profil
przemtor
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Thorn
Auto: Toledo 1.9 TDI 110

Reklama

Re: [1M] problem po ustawieniu kąta wtrysku w AHF

Postprzez rob555 » 18 kwietnia 2008, 15:35

Pokazuje 0 przy BS bo masz poza regulacja. Przestaw mocniej a jak koncza sie fasolki to musisz pasek o zabek przestawic.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [1M] problem po ustawieniu kąta wtrysku w AHF

Postprzez przemtor » 20 kwietnia 2008, 15:56

ok, miałeś rację. Faktycznie przestawiałem kąt o dużo za dużo :olaboga: Dziwne tylko, że w measurement blocks w grupie 000 kąt był w miarę przyzwoity, tylko w BS nie mieścił sie w granicach. Ale więc tak. Przyśpieszyłem kąt i faktycznie w BS dopiero pojawił mi się wykres na tdi timingu w okolicach niebieskiej kreski (coś koło 50 bo nie mam teraz screena) czyli prawie idealnie. Natomiast w 000 w measurement blocks wartość od 53 - do 59. Można powiedzieć więc, że teraz jest OK, chociaż dlaczego tak dużo się wacha? .
W każdym razie wrzucam log statyczny dla grup 000,003,004 biegu jałowego w różnym zakresie obrotów z prośbą o komentarz. Szczególnie mam tu na myśli grupę 004 pozycja 2 i 3 - kąt wymagany i kąt rzewywisty. Jak widać na wolnych obrotach skacze od od 1,1 do 1,8. Czy to nie za dużo i dlaczego tak się dzieje? Nie podoba mi się też korekcja kąta ze wzrostem obrotów - jak widać oba kąty w większości zakresu obrotów się bardzo różnią. Dlaczego ? Na poprzednim logu pomimo tego zwalonego kąta takich różnic przy zwiększaniu obrotów nie było. I pewnie dlatego jak jechałem to wydaje mi się, że zdecydowanie był żwawszy. Poza tym jechałem wczoraj i silnik jest zdecydowanie głośniejszy przy przyspieszaniu i wyższych obrotach.
log
Masa powietrza w grupie 000 w pozycji 11 też skacze poza dopuszczalne granice - na biegu jałowym od od 79 do 143
Poza tym na zimnym silniku auto lepiej odpalało wcześniej niż teraz gdy jest kąt lepiej ustawiony :no: I teraz jak odpalam na ciepłym to jest takie szrpnięcie silnikiem jakby podwójnie odpalał :hmmm:
Jest bardziej mułowaty.
Poza tym co mnie martwi, wyraźnie śmierdzi spalinami koło auta jak się stoi, choć nie zauważyłem wyraźnego kopcenia/dymienia.
Pomóżcie proszę bo zaczynam sie gubić. Jeśli potrzebene bedą inne logi to napiszcie to zrobię. Na początek proszę o rozgryźnienie tematu kąta wtrysku i jego korekcji.
ps. żadych błędów vag nie wywala
Toledo 1.9 TDI 110 KM 2000 year
Zobacz Profil
przemtor
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Thorn
Auto: Toledo 1.9 TDI 110

Re: [1M] problem po ustawieniu kąta wtrysku w AHF

Postprzez rob555 » 20 kwietnia 2008, 21:08

przemtor napisał(a):ok, miałeś rację.


:jupi:
a wracajac do Twojego problemu. Sprawdz jeszcze raz walek wzgledem dołu silnika. Skaczacy kat moze byc spowodowany trefnym napinaczem. Dziwne tylko ze teraz gorzej odpala...dlatego zalecam sprawdzenie CAŁEGO rozrzadu.
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG

HAMOWNIA PODWOZIOWA - Pomiary mocy

http://www.tune-up.pl - Tuning Gdansk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rob555
TUNE-UP
 
Posty: 327
Dołączył(a): 10 stycznia 2006, 19:39
Lokalizacja: Gdansk
Auto: LEON R36

Re: [1M] problem po ustawieniu kąta wtrysku w AHF

Postprzez przemtor » 21 kwietnia 2008, 07:19

No pewnie bez sprawdzenia rozrządu się nie obędzie. Chociaż napinacz trzyma dobrze, bo pasek jest napięty tak jak przy wymianie.
Dziwi mnie tylko fakt, że wcześniej przed regulacją przeze mnie kąta wartości tak nie skakały. Było w MB 90-92 w grupie 000 i kąt rzeczywisty w grupie 004 w MB 4,0-4,2 stopnia. Co jest grane? Przecież nie ruszałem nic przy rozrządzie tylko zmieniałem kąt. a może to wina tego magicznego klina? Po wymianie rozrzadu przejechałem 2 000 km. Jeżeli faktycznie klin by się ścinał to pewnie już bym go nie miał. Czy mam rację?
ps. nie wiecie gdzie mógłbym w Toruniu jechać ze swoim TDI? Komu można bez obaw oddać auto?

ps. nie wiecie gdzie mógłbym w Toruniu jechać ze swoim TDI? Komu można bez obaw oddać auto?
Toledo 1.9 TDI 110 KM 2000 year
Zobacz Profil
przemtor
Stella
Stella
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Thorn
Auto: Toledo 1.9 TDI 110


Powrót do Leon 1 - Techniczne Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość